Oprettet af theidi d. 15/10/2012 kl. 09:13

theidis dagbog

Ja, så oprandt den "store" dag. Så startede jeg i dag. Jeg har ikke nogen vægt, men regner med, at få fat på en i dag. Så først i morgen kommer der vægtindberetning.<br />
Jeg har gået og ventet siden starten af november, hvor der var det der indlæg med ude og hjemme. Ville bare ikke starte før, da jeg med sikkerhed vidste, at jeg ville snyde i julen, og ikke orkede nederlag fra starten. Nu er jeg så startet, og glæder mig helt vildt, til at prøve:D<br />
<br />
Jeg syntes måske, at det er lidt svært i den første attackfasen, hvor man slet ikke må spise andet end proteiner. Jeg ville have bagt et dukanbrød i går, men havde desværre ikke fromage frais eller yoghurt eller hvad jeg nu lige ville bruge, så det skal jeg have fat i i dag. For så får man da lidt "brød" til f.eks. torskerogn, som jeg skal have til frokost i dag. Men ellers er jeg fortrøstningsfuld.<br />
<br />
Min vægt ligger omkring 101 og dukan siger, at jeg skal være på attack i 6 dage. Men i morgen kan jeg veje mig 100&#37; og kan så se, om det passer.<br />
<br />
Er det forstået rigtig nok, at man kun må få alt i alt 800 gr. mælkeprodukter?<br />
Eller er det eksklusiv mælk?<br />
<br />


mig

17/10/2012 kl. 22:36
Super flot tab, tillykke med det <br />
<br />
Dejligt du får gået dine ture selv om datteren ikke lige var til at lokke med <br />
<br />
Hmmm jeg tror ikke gravad laks er ok for det bliver jo lavet med sukker :/ jeg ville lade de andre i familien spise det og købe noget røget laks <br />
<br />
Håber i fik lavede et flot værelse til datteren og det gav jo så også lidt ekstra motion
Heidi79

17/10/2012 kl. 22:43
Hej Theidi,<br />
Hvor er det flot, og hvor er det et skønt smil stort skuldreklap fra mig... <br />
<br />
Kan du lære mig at gå selvom det regner??!! Det er da bare for trist.<br />
Jeg har også endomondo som jeg bruger mod andre men ikke mindst mig selv... For det med at man lige kan holde øje med om man er langsommere giver lige en et ekstra spark :D<br />
<br />
Håber datterens værelse er blevet fint. <br />
<br />
<br />
theidi

18/10/2012 kl. 09:25
Godmorgen alle sammen.<br />
<br />
Jo jo, datterens værelse blev rigtig fint, hun strålede helt bagefter. I går nåede jeg op på 2,65 kilometer at gå, ved godt det ikke er så meget, men det er da ok, gik også i 27 min. Kan godt mærke det i benene, jeg bliver godt nok hurtigt træt.<br />
<br />
Mht laksen, så lader jeg den ligge, og ærger mig over, at det ikke er mig der skal sætte tænderne i den :?<br />
<br />
Vægttab her til morgen er 700 g., så jeg er nået over det, som Dukan spåede jeg ville nå, i angrebsfasen, nemlig 2,2 kilo. Så jeg fortsætter med højt mod og et meget glad og smilende ansigt :D<br />
<br />
Dejligt med alle de opmuntrende ord fra i andre, dejligt, at der i det hele taget er nogle, som "gider" følge med i mit vægttab :D<br />
theidi

18/10/2012 kl. 09:25
Godmorgen alle sammen.<br />
<br />
Jo jo, datterens værelse blev rigtig fint, hun strålede helt bagefter. I går nåede jeg op på 2,65 kilometer at gå, ved godt det ikke er så meget, men det er da ok, gik også i 27 min. Kan godt mærke det i benene, jeg bliver godt nok hurtigt træt.<br />
<br />
Mht laksen, så lader jeg den ligge, og ærger mig over, at det ikke er mig der skal sætte tænderne i den :?<br />
<br />
Vægttab her til morgen er 700 g., så jeg er nået over det, som Dukan spåede jeg ville nå, i angrebsfasen, nemlig 2,2 kilo. Så jeg fortsætter med højt mod og et meget glad og smilende ansigt :D<br />
<br />
Dejligt med alle de opmuntrende ord fra i andre, dejligt, at der i det hele taget er nogle, som "gider" følge med i mit vægttab :D<br />
mig

18/10/2012 kl. 09:36
Godmorgen <br />
<br />
Åh det var godt hun blev glad for det <br />
<br />
Lidt er bedre end ingen ting ja det kan man godt bliver her i starten men det skulle gerne blive bedre <br />
<br />
Ja det er øv men også dumt at spise den når man godt ved det ikke ville være godt ved en :/ måske du kunne lave det selv ? har fundet denne opskrift hvor du så bare bytter sukker ud med sød http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/974/Specielt-opskrifter/Hjemmelavet-gravad-laks,-med-dressing<br />
<br />
Wow et flot tab, tillykke med det <br />
Er du færdig med angreb eller ?<br />
<br />
Jeg syntes det er dejligt at følge med i folk`s tab og føle deres glæde når det lykkes <br />
<br />
Ha en super dejlig dag
Heidi79

18/10/2012 kl. 14:31
Fedt med vægttabet og ja videre videre videre.... <br />
SELVFØLGELIG vil jeg det... Det er da super at man kan dele alt det her med andre :D det er jo ikke alle i inderkredsen der gider høre på det.<br />
Herinde er vi alle næsten i samme båd og kan dele opskrifter, sure, glade tider med hinanden. Jeg bliver i godt humør og er jeg "trist" så er jeg sikker på der ligger en opmuntring :D<br />
<br />
Godt hun blev tilfreds og det gav da også lidt motion.<br />
<br />
God dag <br />
<br />
<br />
Sasch

18/10/2012 kl. 21:37
hej heidi...<br />
<br />
det med hytte osten´s fedt &#037;, kan det da godt være at jeg fik skrevet noget forkert, sorry....det må måske godt være på 2 &#037; fedt, bliver i tvilv....<br />
hvordan går det..?? sker der fremskidt.?<br />
jeg har stået stille i 2 dage nu, og har holdt kuren...lidt æv, for vil jo gerne se vægten gå nedad....<br />
ses
theidi

19/10/2012 kl. 08:04
Godmorgen alle sammen.<br />
<br />
Her går det knap så godt i dag, har lidt ondt i maven, har ikke været "ordentligt" på toilettet i 2 dage nu, har derfor også kun tabt 100 g. siden i går. Men er stadigvæk helt "høj" over, at så meget er tabt på så kort tid.<br />
<br />
Skal være i angrebsfasen i yderligere 3 dage endnu, altså ialt 7 dage. Så fra mandag køre det med grøntsager også. Lidt glæder jeg mig nu, men jeg savner dem ikke overdrevet meget.<br />
<br />
Har læst, at fedtprocenten må være 2, det står der i hvertfald, førhen var den mindre. Men jeg spiser lystigt af min hytteost til næsten alle måltider, da jeg føler, det lægger en god bund, og er godt alternativ til kartofler osv.<br />
<br />
I aften står den på tunmousse, fisk i ovnenen med krebs over, uhmm, og så med en god dressing til af en eller anden art til mig, og også flute til resten af familien. Og så står den på disneysjov og vild med dans, så dagen skal hurtigt få en ende.<br />
<br />
Dog skal jeg jo lige ud og gå min tur, det holder jeg stærkt fast ved, for det er jo dejligt, når man er kommet afsted (nok mest dejligt, når man er kommet hjem igen ;o)<br />
<br />
God dag til alle.
lucky

19/10/2012 kl. 15:07
Hej<br />
Har lige læst op i din dagbog,godt du tager kampen op igen,flot start du har fået indtil nu.<br />
lyder som en god middag du skal ha gang i <br />
Man skal husk at nyde sin motion så den hænger ved,og jo bagefter er man glad for sig selv.<br />
Heidi79

19/10/2012 kl. 16:30
Hej...<br />
<br />
EIIIIII øv med maven, håber den hurtig kommer igang igen. Kender det selv og det er bare ikke rart <br />
<br />
Lige i starten savnede jeg mine grønsager, men nu er det bare blevet en vane at jeg ikke må få dem.. Det der er værst for mig er frugten!!! <br />
<br />
Håber du havde en dejlig tur.<br />
<br />
God weekend til dig.<br />
<br />
Heidi
mig

19/10/2012 kl. 17:13
Ihhh altså hvor øv med maven, husker du at få væske nok ? kan jo se du får motion så det er ikke pga det <br />
<br />
Det er en tråd her om forstoppelse http://dinslankekur.dk/forum/andet-group3/andre-emner-forum6/den-officielle-tr&#037;c3&#037;a5d-om-forstoppelse-thread344/ måske du kan se om der er nogle af de forslag du kan bruge <br />
<br />
Mums lyder som lækker mad du skal ha <br />
<br />
Kan du ha en super aften
theidi

20/10/2012 kl. 08:53
Hej alle.<br />
<br />
Maven kom nogenlunde i orden af sig selv her til morgen, så håber på, at den er færdig med, at skabe sig <br />
<br />
Jeg fik ikke gået, fordi jeg ordnede stald, hønsehus og hos ænderne, og tro mig, jeg svedte som et svin. Så det var rigeligt motion for i går. Jeg var helt baldret. Jeg brugte også 1½ time på det, og så lagde jeg mig ind i et dejlig varmt karbad bagefter. Og så var jeg klar igen.<br />
<br />
Der er desværre kun røget 200 g. siden i går, trods toiletbesøg, og nu siger jeg kun, for 200 g. om dagen er da trods alt meget. Tror jeg vil til, kun at veje mig x 1 om ugen?<br />
Ved godt, at det er smartest, men har også bare behov for, at se resultater her og nu. Selvfølgelig kan jeg mærke det på mit tøj, og de "dellepuder" jeg har liggende oven på enden, de forsvinder da hurtigt kan jeg mærke. Så nok der det meste er forsvundet fra.<br />
Det er også ok, så kan jeg bedre passe min jakke <br />
<br />
God dag til alle, nu vil familien og jeg tage en tur i skoven og nyde efteråret.
Heidi79

20/10/2012 kl. 12:17
Dejligt at din mave er begyndt og virke nogenlunde, det andet er bare så øv. <br />
<br />
Puha det lyder hårdt og ja det er da ligemeget hvad man laver bare man laver lidt så man føler man har gjort noget.... <br />
<br />
Det er jo bedre end ingenting, så vær du bare tilfreds. jeg har også besluttet mig for kun at veje mig hver 14 dag (hvis jeg kan) max 1 gang om ugen. For bliver skam lidt små skør af de tal :D<br />
Det er fedt du kan mærke der sker noget det bliver man høj af. <br />
OGSÅ OK med jakken.... Det er da super fantastisk. Giv dig selv et skuldreklap. <br />
<br />
Vi skal også ud og nyde naturen og måske vi ses i skoven.... :D (joke)<br />
God tur og dag til jer.<br />
<br />
mig

20/10/2012 kl. 20:55
Dejligt maven virker igen <br />
<br />
Hold da op, ja vil da lige tro det er nok motion <br />
<br />
Ja men 200g pr dag er ski da flot, det svare jo til 1,4 pr uge <br />
Ja det er en god idè at kun veje sig en gang om ugen især hvis man godt kan få nedtur hvis den lige siger et lille + en dag <br />
<br />
Dejligt når man begynder at kunne mærke på tøjet der er sket noget <br />
<br />
Ha en dejlig aften
theidi

21/10/2012 kl. 09:01
Godmorgen alle sammen.<br />
<br />
Hmm, jeg kunne ikke holde mig fra vægten, for jeg havde spist en stor karbonade i går paneret i havreklid og hvedeklid. Og ved i hvad, den sagde sørme - 600 g. Tror nok lige, at jeg kunne flyve :D<br />
<br />
Vi var i skoven i går i 1½ time, og jeg var så træt, at jeg næsten ikke kunne gå mere. Er det helt normalt også efter 6 dage?<br />
Jeg syntes, at når jeg laver noget, så er det næsten med den sidste kraftanstrengelse, er der andre der også har det sådan?<br />
<br />
Jeg håber, at det bliver bedre, når jeg kan begynde på grøntsager i morgen, og det kan give mig et lille boost af energi :D<br />
<br />
Ellers skal jeg nok lade vægten ligge, nej ikke i morgen, for fremover bliver det mandag, at jeg vejer mig tror jeg <br />
<br />
God dag til alle
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.