Oprettet af theidi d. 15/10/2012 kl. 09:13

theidis dagbog

Ja, så oprandt den "store" dag. Så startede jeg i dag. Jeg har ikke nogen vægt, men regner med, at få fat på en i dag. Så først i morgen kommer der vægtindberetning.<br />
Jeg har gået og ventet siden starten af november, hvor der var det der indlæg med ude og hjemme. Ville bare ikke starte før, da jeg med sikkerhed vidste, at jeg ville snyde i julen, og ikke orkede nederlag fra starten. Nu er jeg så startet, og glæder mig helt vildt, til at prøve:D<br />
<br />
Jeg syntes måske, at det er lidt svært i den første attackfasen, hvor man slet ikke må spise andet end proteiner. Jeg ville have bagt et dukanbrød i går, men havde desværre ikke fromage frais eller yoghurt eller hvad jeg nu lige ville bruge, så det skal jeg have fat i i dag. For så får man da lidt "brød" til f.eks. torskerogn, som jeg skal have til frokost i dag. Men ellers er jeg fortrøstningsfuld.<br />
<br />
Min vægt ligger omkring 101 og dukan siger, at jeg skal være på attack i 6 dage. Men i morgen kan jeg veje mig 100&#37; og kan så se, om det passer.<br />
<br />
Er det forstået rigtig nok, at man kun må få alt i alt 800 gr. mælkeprodukter?<br />
Eller er det eksklusiv mælk?<br />
<br />


Heidi79

21/10/2012 kl. 10:13
Godmorgen til dig. <br />
<br />
Hold da op det er super flot... Tillykke med det. Jeg synes nok at der var noget i luften der lavede pirouetter det må bestemt ha været dig. :D<br />
<br />
Jeg var også meget træt i starten. Det var lige før jeg gik i seng sammen med tvillingerne kl 19. Er sikker på du snart får energien igen.<br />
<br />
Det er noget værre noget med den der vægt.... man bliver altså afhængig af den. Ligesom et kæmpe savn når der er gået nogen dage :D<br />
<br />
God dag til dig også.<br />
<br />
<br />
mig

21/10/2012 kl. 11:10
Wow et flot tab, tillykke med det kan godt forstå du er glad <br />
<br />
Ja det er desværre meget normalt man er træt i starten men det skulle gerne hurtigt blive bedre <br />
<br />
Hehe ja i starten kan det være rigtig sværet at holde sig fra vægten og der er da også nogle der vælger at hoppe på den hver dag under hele kuren, jeg har det nu bedst med en gang om ugen for jeg er ikke god til hvis der er et + <br />
<br />
Rigtig god søndag til dig
theidi

22/10/2012 kl. 13:16
Hej igen.<br />
<br />
Ja, så blev det jo mandag, og en uge på kuren/livsstilsomlægningen. 4,1 kilo lettere :D , altså, det havde jeg bare ikke troet muligt :D<br />
<br />
Nu starter jeg op med grøntsager,og hvor har det været dejligt, at få lidt mere fyld til min mad. Altså fyld forstået på den måde, at det er lidt mere spændende <br />
<br />
Og jeg som troede, at jeg ikke savnede grøntsager, jeg blev helt trist i morges, da jeg opdagede, at alle æggene var brugt, jeg havde glædet mig til en gang scrambleæg med champignon og tomat. Øv, så måtte jeg nøjes med yoghurt. Og så tog jeg revanche senere på dagen, hvor jeg har fået både tomatsuppe og tomat og agurk i min hytteost :P<br />
<br />
Regner med en Dukanpizza til mig i aften og en almindelig til resten af familien. Uha, hvor jeg glæder mig til, at smage sådan en :P<br />
<br />
Nu skal gåturen jo være på ½ time, så jeg må se, om benserne kan klare det. Føler jeg har mere energi i dag, end de andre dage.<br />
<br />
har forresten lavet milkshake af skummetmælk i går, for søren den blev god (opskrift ligger herinde), så drak jeg et glas sukkerfrit schweppes i går aftes, som har ligget på køl nogle dage, ellers har jeg ikke "syndet", og det er jo ikke at synde, når det er tilladt <br />
<br />
God dag til alle
mig

22/10/2012 kl. 22:53
Weeeee super flot, tillykke med det flotte tab <br />
<br />
Ja det virker det her <br />
Mums lækker mad du der har fået i dag <br />
ja med nogle af de ting man godt må få kan man godt få en fornemmelse af man synder hehe<br />
<br />
God nat til dig
Heidi79

23/10/2012 kl. 08:31
Eeeeiiiiiii det er sgu godt gjort.. Det får du lige et klap på skuldrene af :D sikke et flot tab. det giver bare så meget motivation. <br />
<br />
Hvordan var det så med dine grønsagerne og var pizzaen god?? :D<br />
Den der milkshake er det den der vanille halløj :D<br />
<br />
Rigtig god dag og gåtur <br />
<br />
<br />
theidi

23/10/2012 kl. 13:45
Hej hej.<br />
<br />
Pizzaen var god, men jeg måtte nøjes med det halve, kunne simpelthen ikke spise det. Tænker, hmm, kan man virkelig spise så meget og alligevel tabe sig?<br />
Men det må jo være rigtigt, når alle andre kan herinde <br />
<br />
Milkshaken er en der hedder cacaomilkshake, jeg lavede den med vanilie, da jeg stadigvæk var i angrebsfase i søndags, men uha, det er vist noget, jeg godt kan blive en smule afhængig af :P<br />
<br />
Gåturen blev det også til, nådede dog kun lidt over 26 min., da jeg gik fejl af tiden, men mere end de 20 jeg gik før <br />
<br />
Hvor jeg dog bare elsker den her livsstil, det er simpelthen så meget mig :D<br />
<br />
I aften står den på noget gullaschsuppe eller andet suppe med gullaschkød. Glæder mig helt. Det er nemlig også grøntsagsdag i dag, har valgt at tage 2 og 2. For søren hvor det bare hjalp med de grøntsager. Mit energiniveau er helt i top igen, manden var ved at få spat af mig igår, fordi jeg kørte helt i topgear :D<br />
<br />
Håber jeg når gåturen i dag, for har sent fri, tøsen skal hentes til fødselsdag osv. Og det bliver tidligt mørkt, og jeg er desværre nødt til, at gå ved hovedvejen, der er ikke andre ture her ude hvor jeg bor, da jeg bor lidt langt ude <br />
<br />
God taberdag til alle
lucky

23/10/2012 kl. 14:57
flot vægttab.<br />
ja man kan godt tænke om man taber sig når man må spise så meget men det er jo lige det man gør, for det er det rigtige man spiser og ikke alt det andet fyldstof man har proppet i munden førhen,der ikke gjord nogen gavn andet end sætte sig på siddebenene!
mig

23/10/2012 kl. 15:19
Ja det er sgu vildt man bare kan spise og spise og vupti man er slank <br />
<br />
Dejligt du er så fuld af energi <br />
<br />
Ha en super dag
Heidi79

24/10/2012 kl. 10:02
Den pizza har jeg ikke prøvet endnu så det må jeg gøre og også den der milkshake... mums<br />
Ja det er vildt man bare kan spise. Jeg vil dog sige at jeg har erfaret at jeg ikke spiser heltedåd meget mad mere og er ikke så tit sulten. det er både godt og skidt.<br />
<br />
Lidt motion er bedre end slet ikke noget så vær du bare tilfreds med de 26 min <br />
<br />
<br />
God dag<br />
Ninapiie

24/10/2012 kl. 15:11
He he ja... det er pudsigt, jo mere man putter i munden ( af Dukan mad) jo bedre taber du dig.... dejlig livsstil ik ?<br />
Det lyder da til at køre meget godt for dig. Hvor dejligt at høre


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
theidi

24/10/2012 kl. 20:33
Hej alle.<br />
<br />
Ja, så kom der ro over det lille hjem, og jeg havde tid til, at kigge lidt herind.<br />
<br />
Er stadigvæk forrygende tændt, har godt nok kun tabt 100 g. de sidste 2 dage, men det har været gørntsagsdage, så måske derfor. Og ja, ved godt jeg havde besluttet ikke, at veje mig hver dag, men altså jeg kan ikke lade være lige nu. Syntes også selv det er lidt træls, men jeg må derop og vende, før min dag bliver god.<br />
<br />
Idag har jeg spist tunsteak indbagt i croissantdejen (den med skinke og ost). Havde egentlig lavet 2, men kunne kun klemme den ene ned men så er der aftensmad til i morgen, resten af familien fik tærte. Samtidig med, at jeg lavede de indbagte tunsteak, lavede jeg også lige en gang croissanter med skinke og ost. Så er der lidt mellemmåltid til i morgen :P<br />
<br />
Min tanke nu er, at jeg vil gå ud og lave mig en skummetmælkmilkshake at gå i seng på. Det tror jeg lige jeg kunne tænke mig :P<br />
<br />
Og forresten ups, gårturen i dag blev ikke til noget :? er lidt flov over det, men havde det ikke for godt, da jeg kom hjem, og kunne ikke overskue det, så jeg lagde mig i badekaret med en god bog i stedet for. Det var nu heller ikke værst, og nu er jeg frisk igen :D Men i morgen står den altså på gåtur igen, for det SKAL jeg :D<br />
<br />
God aften til i alle.
Heidi79

24/10/2012 kl. 21:30
Ha ha det med den vægt er altså bare så svært :D kender det selvom jeg har været lidt god hopper på i morgen. <br />
<br />
Det er dejligt og høre at du stadig er tændt <br />
<br />
Den der milkshake står den herinde eller er den i bogen ??<br />
<br />
Også god aften til dig.
theidi

25/10/2012 kl. 19:53
Hej hej.<br />
<br />
Har lige skrevet en hel masse til jer, som lige forsvandt, da jeg trykkede gem. Så det bliver den korte version denne gang.<br />
<br />
Vægten var endnu engang god mod mig, 500 g smidt. Gåturen gik fantastisk godt, med børnene med på cykel. Milkshake er bare 250 ml. skummetmælk, som piskes meget langsomt i starten, for at det kan blive stift, herefter tilsættes der noget smag, afhængig af, hvad man ønsker. Jeg har bare brugt vanilie.<br />
<br />
God aften til alle.
mig

25/10/2012 kl. 20:57
Ej hvor øv, gad nok vide hvor det blev af :/<br />
<br />
Tillykke med et flotte tab <br />
<br />
Dejligt at ha børnene med ud i den friske luft, kan forstille mig de nyder det <br />
<br />
Ha en dejlig aften
theidi

26/10/2012 kl. 07:52
Godmorgen alle morgenfriske, som i hvertfald ikke inkludere mig <br />
<br />
Vægten gik ned med yderligere 200g. til morgen, trods det, at jeg ikke har været ordentligt på toilet i 2 dage. Så selv om jeg har fyldt på, og der ikke er kommet noget ud igen, har jeg tabt 700 g. på 2 dage :D<br />
Håber bare, at maven snart vil gå iorden igen.<br />
<br />
Det er heldigvis fredag i dag, og jeg ser frem til en dejlig stille og afslappende weekend med familien. Måske da lige en smut i skoven i morgen eller sådan. Vi skal godt nok have lavet et hus, hvor vores ænder kan være til vinter, da det de har nu ikke er godt nok til de helt kolde vinterdage. Vi har stalden, så vi må se, om vi kan få åbnet op ind der på en eller anden måde.<br />
<br />
Igår havde jeg sådan en lidt træls dag, det var det jeg også havde skrevet til jer. Jeg havde sådan halvkvalme hele tiden, måske jeg havde fået for meget skinke og æg?<br />
Til aftensmad stod den på "indbagt tun", resten fra aftenen forinden. Men jeg havde bare behov for et eller andet, som kunne give noget smag, så det blev hytteost med 1 lille syltet agurk (meget lille), det kunne tage det kvalme.<br />
<br />
Føler, at jeg spiser lidt mindre end jeg gjorde i starten, er ikke så sulten mere, men sørger for, at spise min. 2 mellemmåltider alligevel, nogle gange 3, hvis jeg kan klemme milkshaken ned om aftenen. Selvom jeg tit har lyst, er der bare ikke plads, når jeg når der til. Måske det er meget godt? Men alligevel skal jeg jo heller ikke vende mig til, at spise alt for lidt <br />
<br />
Ellers sker der ikke noget spændende hos mig. Nu skal jeg nok forsøge, at lade være med, at veje mig de næste 2 dage, da det er grøntdage. Men jeg lover ikke noget <br />
<br />
God dag til alle
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.