Oprettet af UNIQE d. 08/02/2013 kl. 07:51

UNIQE´s møde med Dukan - Nu i fase 3.

Så må jeg hellere melde mig under fanerne. Jeg har "luret", læst og forsøgt at huske alle reglerne den sidste uge.<br />
<br />
Det er en fantastisk støtte at være på et forum, hvor man ved hvad det hele handler om..... Lidt søgning hist og pist så finder man gerne svar på sine spørgsmål..... :D<br />
Jeg har siden jeg blev mor for første gang haft problemer med elevator vægt. De kilo jeg har tabt og taget på igen er utallige.<br />
<br />
For 3 år siden tabte jeg over 20 kilo..... det var nemt.... pice of cake, men at holde vægten....... dét har været mig umuligt!!<br />
<br />
Så for en uges tid siden så jeg et tal på min vægt, som jeg ALDRIG har set før...... 100,4!!!! Så højt har jeg dog aldrig været oppe før....... :o :o :o<br />
<br />
Lidt sjovt, for jeg vejer mig aldrig med tøj på, men den dag skulle jeg veje hunden, som også var blevet lidt for tyk.<br />
<br />
Men det var åbenbart det der skulle til....... at se 100+ på vægten.<br />
<br />
Så nu er hunden og jeg på kur. Hun ville gerne have været med på en "bøf" kur, men må nøjes med slankefoder fra Royal Canin <br />
<br />
Jeg skal være i angrebsfasen i 6 dage og ender min fase 2 engang i juli...... så skulle jeg gerne være nede på 78 kilo igen.<br />
<br />
Fase 1 er slut på søndag.<br />
<br />
Det har været rimelig nemt for mig at komme igennem dagene. Der var lige lidt svimmelhed på 2. dagen....<br />
Jeg arbejder på forskellige tider af dagen. Vagter fra 6.30........ og går hjem senest kl 23. Så det kræver en del forberedelse og ret god rygrad, da vi kan spise med på jobbet....<br />
<br />
Jeg vil prøve om jeg kan få skrevet min madplan ind i løbet af weekenden......<br />


Heidi79

08/02/2013 kl. 09:03
Hej UNIQ<br />
<br />
VELKOMMEN TIL <br />
<br />
Fantastisk du er kommet godt fra start <br />
<br />
Sådan en vægt kan skam overraske både negativt og POSITIVT Fra nu af vil jeg håbe at det er positivt så du igen kommer nærmere dit mål Startede selv omkring 100 kg <br />
Udover alle os herinde til at hjælpe, råde og vejlede, så er det da dejligt at hunden også er din partner og den vil sikkert gerne gå lange ture <br />
Kan lige se for mig dig og hunden på bøfkur... god morgenlæsning <br />
<br />
Jeg er ikke i tvivl om at man skal have god rygrad for at have skiftende arbejdstider. Jeg har også engang haft og det gør altså noget ved kroppen, men jeg tror på du kan og har det i dig der skal til <br />
Vi er mange der vil heppe på dig <br />
<br />
Du må have en rigtig god dag/weekend<br />
<br />
Heidi
UNIQE

08/02/2013 kl. 11:05
Tak for velkomsten.......<br />
<br />
Hunden har fået en halv okselårbensknogle....... det giver lidt motion! Så lidt "bøf" kur er hun på.<br />
<br />
Jeg glemte helt at skrive at jeg var på vægten i morges og den viste 96,1 så der er røget næsten 4 kilo.<br />
<br />
Heidi79

08/02/2013 kl. 12:42
GLEMTE du det.... hi hi <br />
<br />
Men hold k*** det er flot
mig

08/02/2013 kl. 22:17
Hej og velkommen i dagbogen <br />
<br />
Dejligt at se du har forberedt dig så godt før du gik igang med kuren <br />
hehe kan godt li at hunden er med på kur, men ja kunne godt forstille mig den ville kunne li en bøfkur hehe men nok godt du har valgt en anden til den <br />
<br />
Super flot tab du har haft til nu, tillykke med det det må da give blod på tanden ? <br />
<br />
Skulle du være i tvivl om noget så spørg du bare, ja og siger til hvis du trænger til et lille spark for det er vi også gode til <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
UNIQE

09/02/2013 kl. 21:25
Tak Rita........<br />
<br />
I nat har jeg været ramt af "knive" i maven..... Jeg har den ondeste mavekrampe. Det har vist ikke noget med kuren at gøre, men almindelig sygdom.....<br />
<br />
Appetit har der ikke været noget af. Morgenmaden blev først indtaget til middag, Fromage frais med drys. Og min frokost, pandestegt torskefilet med rejer blev indtaget uden den store appetit kl. 16. Dét ligner slet ikke mig at miste appetitten. Aftensmaden, et glas Cheasy Vanilla indtaget sammen men Matador..... og nu er jeg gået i seng... Maude!!!<br />
<br />
<br />
<br />
Jeg skal have min første dag i fase 2 i morgen og jeg har ikke mange ideer om hvad jeg skal indtage.<br />
Måske en udhulet tomat med et æg i, som bages i ovnen sammen med familiens morgenbrød....<br />
<br />
Jeg håber at jeg får taget mig sammen til at få bagt Dukanboller i morgen.<br />
<br />
Frokosten skal bestå af resterne af den kylling familien indtog til aften....... med tzatziki!<br />
<br />
Nå, nu vil jeg gå til drømmeland...... og håbe at jeg kan sove alle dårligdommene væk!<br />
<br />
Godnat og sov godt!
UNIQE

11/02/2013 kl. 19:52
Så er jeg kommet over i Vekselfasen.......... Det er jo helt underligt at måtte spise grønsager igen.<br />
<br />
Jeg oplever stadig at jeg bliver meget hurtigt mæt.<br />
Søndag fik jeg en rest kyllingebryst med tzatziki, tomat og brød. Det kolde brystkød var temmelig kedeligt og skulle måske have været ristet på panden med lidt krydderier.<br />
<br />
Jeg fik bagt boller og nogen søde små brød i bitte små papforme. Jeg prøvede også chokoladekagen, men det var for brødagtigt, så den blev transformeret om til Romkugler med en kapselfuld rigtig rom..... ups, jeg havde ingen essens...... Det er rart at have lidt til den søde tand, hvis den skulle blive blottet!<br />
<br />
I dag skulle jeg møde tidligt, 6.30, så madpakken var smurt.<br />
En bolle med det kedelige brystkød fra kyllingen, 3 skiver ristet skinke (Linessa) og min hjemmelavede karrydressing:<br />
<br />
Karrydressing:<br />
Skyr<br />
karry<br />
salt<br />
peber<br />
Ravigotte sennep<br />
sød<br />
<br />
Den smagte rigtig godt og mættede temmelig meget.<br />
I morgen skal jeg have en magen til, men med lidt grønt i også.<br />
<br />
Aftensmaden i dag var kyllingefrikadeller. Farsen blev rørt med havreklid, løg, æg og krydderier og fik lov til at stå i køleskabet et par timer.<br />
Lidt af farsen blev lavet til små bitte frikadeller på en pande og resten røg i ovnen........ De blev rigtig fine og smagte dejligt!<br />
De små deller skal bruges til madpakken.<br />
<br />
Jeg har ikke været på vægten, for jeg får det hurtigt sådan, at jeg hopper på vægten flere gange om dagen...... og det dur jo ikk!<br />
Jeg får drukket det vand jeg skal...... og lidt til!<br />
<br />
Men frem for alt så trives jeg godt med Dukan......... og det bliver nemmere og nemmere......<br />
mig

11/02/2013 kl. 23:17
Lækkert du nu er i fase 2 godt med noget grønt <br />
<br />
Ser ud til det køre godt for dig, det er jo bare super <br />
<br />
Åhhh er ellers spændt på den vægt men kan godt forstå du venter når du har det sådan med vægten <br />
<br />
Godnat til dig <br />
Rita<br />
<br />
UNIQE

12/02/2013 kl. 07:31
Wooop woooop........... 95,1!!!<br />
<br />
Altså 5 kilo efter kun godt en uge........ dét styrer!!!<br />
<br />
Og så god morgen forresten.....<br />
<br />
Jeg tror så at der går et par dage igen inden jeg vil veje mig. Det kommer helt naturligt, for nu skal jeg lige have 1½ døgn hjemmefra..... og jeg vejer mig af princip KUN på min egen vægt!<br />
<br />
Jeg har forsøgt at forberede mig så godt som muligt..... så må vi se hvor dan det går.<br />
<br />
Vi ses igen på Torsdag!<br />
<br />
Ha en fantastisk dag!!!<br />
mig

12/02/2013 kl. 09:13
Weeeee det er jo super flot, tillykke med det så er motivationen helt i top <br />
<br />
Ja jeg vejer mig også kun på min egen vægt <br />
<br />
Bliver spændene at høre hvordan det er gået når du kommer her ind torsdag <br />
<br />
Også en dejlig dag til dig <br />
Rita
UNIQE

14/02/2013 kl. 09:19
Endelig fridag........ eller faktisk to af slagsen, skønt og længe ventet!!<br />
<br />
Jeg havde forberedt mig godt og grundigt, men omstændigheder gjorde at jeg måtte improvisere lidt.<br />
Jeg delte blandt andet min lækre Clubsandwich med min kollegas kat.<br />
<br />
Jeg spise min frokost under mit besøg hos hende, men pludselig opdagede vi at hendes hund lå med fråde om munden og var begyndt at krampe........ så babu afsted på dyrehospitalet med kræet.<br />
<br />
I mens hyggede den store røde kat sig med min lækre frokost..... <br />
<br />
Hunden klarede i øvrigt ikke skærene. Den havde en behandlingskrævende sukkersyge, for stort hjerte og alt hvad en Fransk Bulldog nu kan præstere af dårlig avl og amoralske avlere!! Føj!!<br />
<br />
Jeg havde heldigvis en Cultura med og på jobbet havde jeg fyldt resten af min mad i køleskabet.<br />
<br />
Aftensmaden var så et kapitel for sig selv. Min veninde er en elendig kok En skamstegt filet ting, lidt ovnbagte rødder og tzatziki..... Godt at jeg stadig havde lidt af mine lækre kyllingefrikadeller..... *hopper op og ned*<br />
<br />
Jeg havde også lidt Romkugler......... *hopper lidt mere - det skulle være så sundt* <br />
Onsdagen startede fint med skyr og Cheasy Vanilla med drys. Lidt mere til mellemmåltid og så resten af mine lækre kylingefrikadeller til frokost sammen med lidt brød.<br />
Vi skulle til Ballerup og se Disney on Ice, så der skulle jeg også have lidt med.<br />
<br />
Desværre indebar turen også et besøg på pizzaria..... Af alle onder bestilte jeg en grillkylling, lod pommesfrites og salat ligge, hev skindet af..... Åååh, det var ellers lækkert og sprødt.... Men jeg lod det ligge og spiste kun kødet fra kyllingen. En halv liter danskvand - med en citronskive - skulle ledsage den asketiske menu! <br />
<br />
Romkuglerne og lidt skyr med Cheasy og drys skulle redde mig når jeg blev småsulten.....<br />
<br />
Så alt i alt gik det meget godt. Jeg er ret stolt af at jeg lod fritterne ligge..... Ikke én eneste gled ned i UNIQE´s mave!!!<br />
<br />
Efter en arbejdsdag på 10 timer røg jeg lige hjem i putkassen.<br />
<br />
Her til morgen skulle jeg så på vægten........ der var så ikke sket en skid!!<br />
<br />
Det er ok...... bare jeg ikke har taget på!<br />
<br />
Nu er der så heldigvis en række dage inden jeg igen skal ud af huset i 1½ døgn.<br />
mig

14/02/2013 kl. 10:28
Py-ha sikke da en dag du har været igennem, der var både de gode ting men også de mindre gode kan jeg se.<br />
<br />
Men hvor er du sej at du kun spiste kyllingen, så flot Sådan gør jeg selv når jeg havner på et pizzaria, eller dvs. jeg bestiller den helt uden noget og så bliver de ved med at spørge og man ikke skal ha noget til men nej for så ligge det ikke og frister <br />
<br />
ja jeg tænker også at du bare skal være glad for at vægten ikke sagde + for lidt stress kan godt ha en indvirkning på vægten.<br />
<br />
Ha en dejlig fridag el. 2 <br />
Rita<br />
<br />
UNIQE

15/02/2013 kl. 08:38
God fredag morgen.......<br />
<br />
Eller er det en god morgen. Jeg gik på vægten og så at jeg havde taget næsten et kilo på........ Hmmm........ tid til eftertanke!!<br />
<br />
Jeg har *hånden på hjertet* IKKE syndet, men har jeg spiste kød nok? Jeg tror det måske ikke.....<br />
<br />
Så her til morgen hev jeg et par små oksebøffer op af fryseren, skar dem i tynde skiver og krydrede dem godt, smed dem på panden og ristede dem godt........ oveni blev der smidt et æg..... det så ikke herrelækkert ud, men det smagte rigtig godt.<br />
<br />
Min mand havde en Valentines kage med hjem i går eftermiddag. Det har han haft hvert år i rigtig mange år. Jeg håbede at han havde glemt det, men nej...........<br />
<br />
Spiste jeg noget af den???<br />
<br />
NEJ!!! *klapper mig selv på skulderen*<br />
<br />
Her til morgen har jeg bagt boller til madpakken til næste uge.<br />
<br />
180 g havreklid<br />
15 g hvedeklid<br />
50 g skummetmælkspulver<br />
1 tsk bagepulver<br />
5 spsk fromage frais<br />
1 æg<br />
1 bæger æggehvide<br />
lidt salt<br />
1/3 pakke gær eller ca 16 gram<br />
½-1 dl vand<br />
<br />
Det tørre blandes, gær opløses i ½ dl vand og blandes med resten af ingredienserne.<br />
<br />
Hæver i 1 time og bages ved 200 grader i ca 15 min.<br />
<br />
<br />
Nu jeg havde gang i ovnen, så prøvede jeg "kødchips"..... jeg har det svært med det ord kan jeg mærke!! Så her hedder de "pålægschips".<br />
Da jeg skulle vende dem, synes jeg at det så vulgært ud med de store "chips" så pålægsskiverne blev skåret i 6-9 skiver, lagt på bagepladen igen og fik de sidste minutter, så de så lækre ud.<br />
<br />
De smager rigtig godt og der er masser at tygge på. Jeg brugte et par skiver røget filet, hamburgerryg og skinke.<br />
<br />
<br />
Jeg har også lavet fars til kyllingefrikadeller.<br />
<br />
1 pakke hakket kylling<br />
3 skiver røget skinke (Linessa)<br />
15 g hvedeklid<br />
1 tsk bagepulver<br />
1 æg<br />
1 bæger æggehvide<br />
1 løg<br />
salt og peber<br />
<br />
Skinken skæres i bitte små tern og blandes med resten af ingredienserne. Rør godt og grundigt og sæt farsen til hvile i køleskabet en times tid eller mere.<br />
<br />
Er farsen for fast, kan du tilføje lidt mere vand.<br />
<br />
<br />
I aften skal jeg råhygge med "Chokoladeæggekage", pålægschips, romkugler og............... ta daaaaaaaaaa........... 100 gram gulerødder der er skåret i stave med krydret skyr til.....<br />
Åååååh det bliver en fest!!!<br />
<br />
Rigtig dejlig fredag til Jer alle sammen!!!<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Fru P

15/02/2013 kl. 08:56
Super flot vægttab, virkelig flot :-D<br />
<br />
Jeg kan godt genkende dine beskrivelser og må trække lidt på smilebåndet. Jeg arbejder i 3 holdsskift og har skæve fri og arbejdsdage. Og kan godt være hjemmefra i godt og vel et døgn ad gangen. Men det tager lige lidt planlægning og overvejelse over hvad menuen skal være hjemmefra. Og det går faktisk udemærket.<br />
<br />
Stort tillykke med, at du nu er gået i gang med at gøre noget godt for dig selv (og hunden).<br />
<br />
Vh<br />
Fru P<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
UNIQE

15/02/2013 kl. 09:22
Tak Fru P......... også på hundens vegne..... <br />
<br />
Ja, det kræver lidt planlægning....... og en del stålsat vilje!<br />
<br />
UNIQE

16/02/2013 kl. 20:00
En dejlig dag er gået......<br />
<br />
Jeg skulle på arbejde, så det var ud af putkassen kl. 6. I bad og så mad.....<br />
<br />
Qua mine tanker fra i går om at jeg nok har fået for lidt kød, så ristede jeg lidt godt krydret kylling og smed et æg i..... guf guf!<br />
Det var lidt underligt at stå og riste kylling klokken lidt over 6 om morgenen.<br />
<br />
Midt formiddag fik jeg lidt yoghurt nat med Cheasy vanilla og lidt drys.<br />
<br />
Frokost, en bolle med Linessa røget skinke (ristet), kylling og karrydressing.<br />
<br />
Jeg har en lille Tubberwareting med pålægschips i. De er nu skønne at have når man ikke lige har tid til at spise go man "trænger" til et eller andet....<br />
<br />
Inden jeg kørte hjem spiste jeg et par af mine medbragte kyllingefrikadeller og et par romkugler.<br />
<br />
Der skulle købes ind på vej hjem, så det var vigtigt for mig at være mæt, for ikke at komme til at falde i.<br />
<br />
Jeg har prøvet at lave chokoladeæggekagen MED skummetmælkspulver. Den blev megaflot, men faldt stadig lidt sammen. Jeg har ikke smagt den endnu......<br />
<br />
Aftensmaden fylder godt..... Cuvettesteg med hvidløg, broccoli og blomkål.<br />
<br />
Jeg stod og arrangerede mad på tallerkenerne til os og tabge en gulerod ned på min tallerken. Åh pyt, det var bare en lille rod... Men jeg samlede den op igen og lade den på den rigtige tallerken, min mands!! Jeg skal jo have mine gulerødder som snacks i aften.<br />
<br />
Jeg lavede den varme bearnaise til...... Nøøøøøh, hvor den smagte godt.<br />

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body">varm sauce:<br />
2 æggeblommer<br />
1 dl mælk<br />
150 g. græsk yoghurt<br />
1 tsk majsmel<br />
<br />
kommes i en gryde sammen med valgte krydderier og koges forsigtig op under omrøring<br />
bearnaiseessens, persille, estragon, lidt salt og lidt peber (evt. meget lidt sødemiddel)<br />
Pas på med essensen - det bliver hurtigt for meget.<br />
Man kan jo også altid prøve sig frem med andre krydderier f.eks. sennep eller lign.<br />
Sovsen får mere smag, hvis den får lov til at stå og hvile ½ times tid.</div>
</div>
<br />
<br />
Jeg skal hjemmefra et par dage fra i morgen tidlig til onsdag aften. Så der skal virkelig forberedes meget..... for ikke jeg skal falde i fælden med at spise for meget Skyr og yoghurt.....<br />
<br />
I aften står den på hygge med Matador. Fjollet, vi har set den 100 gange og kan alle replikkerne, men vi skal helst se den..... <br />
<br />
Hygge er jo lig med guf... og guf er de gulerødder jeg ikke kunne spise i går fordi jeg havde PD. Tænk at man kan glæde sig så meget til en skide gulerod!!!<br />
<br />
Vedr. vand....... Så har jeg fundet ud af at jeg drikker bedst af et sugerør. Og det er kun vand... Saft og sodavand hælder jeg bare ned i halsen, men vand....... det er svært, men jeg ved jo at det er vigtigt for mig at få 1½-2 liter om dagen........ og det gør jeg på den måde.<br />
<br />
I morgen tidlig skal jeg på vægten...... *gys*<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.