Oprettet af UNIQE d. 08/02/2013 kl. 07:51

UNIQE´s møde med Dukan - Nu i fase 3.

Så må jeg hellere melde mig under fanerne. Jeg har "luret", læst og forsøgt at huske alle reglerne den sidste uge.<br />
<br />
Det er en fantastisk støtte at være på et forum, hvor man ved hvad det hele handler om..... Lidt søgning hist og pist så finder man gerne svar på sine spørgsmål..... :D<br />
Jeg har siden jeg blev mor for første gang haft problemer med elevator vægt. De kilo jeg har tabt og taget på igen er utallige.<br />
<br />
For 3 år siden tabte jeg over 20 kilo..... det var nemt.... pice of cake, men at holde vægten....... dét har været mig umuligt!!<br />
<br />
Så for en uges tid siden så jeg et tal på min vægt, som jeg ALDRIG har set før...... 100,4!!!! Så højt har jeg dog aldrig været oppe før....... :o :o :o<br />
<br />
Lidt sjovt, for jeg vejer mig aldrig med tøj på, men den dag skulle jeg veje hunden, som også var blevet lidt for tyk.<br />
<br />
Men det var åbenbart det der skulle til....... at se 100+ på vægten.<br />
<br />
Så nu er hunden og jeg på kur. Hun ville gerne have været med på en "bøf" kur, men må nøjes med slankefoder fra Royal Canin <br />
<br />
Jeg skal være i angrebsfasen i 6 dage og ender min fase 2 engang i juli...... så skulle jeg gerne være nede på 78 kilo igen.<br />
<br />
Fase 1 er slut på søndag.<br />
<br />
Det har været rimelig nemt for mig at komme igennem dagene. Der var lige lidt svimmelhed på 2. dagen....<br />
Jeg arbejder på forskellige tider af dagen. Vagter fra 6.30........ og går hjem senest kl 23. Så det kræver en del forberedelse og ret god rygrad, da vi kan spise med på jobbet....<br />
<br />
Jeg vil prøve om jeg kan få skrevet min madplan ind i løbet af weekenden......<br />


Sydhavsdivaen

16/02/2013 kl. 20:09
Hold da op et program, den med vand og sugerør har jeg ikke helt fanget, hvordan kan det være at det falder dig så svært ?<br />
<br />
Romkugler ??? er det noget der er ok ?? for så skal jeg helt klart pantsætte min højre nyre for at få den opskrift.
UNIQE

16/02/2013 kl. 20:18
Jeg ved ikke hvorfor jeg har så svært ved at drikke vandet..... specielt vandet på jobbet er svært at få ned. Man smager måske ikke så meget på det, når det drikkes med sugerør.<br />
<br />
Jeg vil prøve at spørge en af Ergoterapeuterne, det kan være de ved det....<br />
<br />
Romkugler...... Jeg bagte en chokoladekage med klid og den smagte ikke særlig godt.... mest af kakaobrød! Ydrk!!!<br />
<br />
Men den blev transformeret om med lidt megastærk kaffe (ness), kakao, en kapselfuld rom (jeg havde ingen essens ) noget solbærsaft (fun), vanillepulver....... hmmm....<br />
<br />
De blev rullet i kakaopulver og lagt i en IKEA bøtte og smidt i køleskabet.
fauer

17/02/2013 kl. 10:59
flot vægttab og velkommen til <br />
nu har du tabt dig rigtig hurtig, så vægten kan godt gå lidt i stå.<br />
<br />
Jeg bruger også tit sugerør når jeg drikker vand, så ryger det hurtigt ned.<br />
<br />
Held og lykke med det
tabt 26 kg, er i fase 3
UNIQE

19/02/2013 kl. 07:23
Tak....<br />
<br />
Du har ret Fauer, min vægt er gået lidt i stå. I søndags så jeg 94,5 på vægten og i dag er den endda gået lidt op til 95,1. Men jeg har også haft et par travle døgn:<br />
<br />
Søndag morgen..... læs: nat kl 05, var det ud af putkassen og på job. Efter job over til hesten, hvor der ventede staldarbejde, hygge og masser af hestekys....... og løse hår!!!<br />
<br />
Jeg havde sagt til min veninde at hun ikke skulle tænke på mad til mig om søndagen. Hende og kæresten bestilte grillmad og jeg var med oppe og hente....... Jeg sad med duftende grillkylling og fritter på skødet hjem!!!!!!!! UDEN at savle, faktisk!<br />
*klapper mig selv på skulderen*<br />
<br />
Jeg havde lavet en æggekage med kylling og et par kolde kyllingefrikadeller, som jeg skulle have til aften. Super nemt at varme i mikroen..... Men jeg kunne ikke spise dellerne. Lidt Cheasy med drys som mellemmåltider....<br />
<br />
Uha, hvor tiden løber når der hygges....... klokken blev næsten midnat inden jeg kom i seng.<br />
<br />
Jeg har jo mit eget værelse hos min veninde, så længe hun passer min hest, så jeg kunne sove længe...... helt til 7.45 <br />
<br />
Morgenmaden blev resterne af mit kyllinge og skinkepålæg ristet med et spejlæg.... ud i stalden og få fikset den, nusse lidt mere hest og så ind til et mellemmåltid. Det blev lidt Cheasy med drys.<br />
<br />
På vej til job kl 14, spiste jeg resten af mine kyllingedeller.<br />
<br />
På jobbet havde en kollega bagt kage fordi hun havde fødselsdag. Der stod et bjerg af chokolader og flødeboller fordi vores nattevagt havde haft sidste arbejdsdag hos os...... og jeg rørte ikke noget af det! Men hev min egen chokoladeæggekage op af kurven og spiste kage sammen med de andre. Fedt!!<br />
<br />
Det var mit lod at lave mad i går. Mørbradbøffer med bløde løg og champignon..... stegt i masser af smør og med flødesovs!!<br />
<br />
Jeg arbejder for skrøbelige unge, som skal have en masse kalorier, fedt og proteiner........ og vi spiser et pædagogisk måltid sammen med de unge, så der er ikke noget at sige til at jeg er blevet rund!<br />
<br />
Nå, tilbage til maden....... I og med det var mig der skulle lave maden, så er det jo også mig der smager sovsen til....... ikk?!<br />
<br />
Men jeg legede vinkyper og spyttede sovsen ud igen!!!! Ha ha ha ha.....<br />
<br />
Min egen mad blev resten af æggekagen med kylling og lidt rød peber og tomat. Desserten et stykke chokoladeæggekage.....<br />
<br />
Endelig hjemme hos manden igen...... Dagens sidste kop kaffe med lidt pålægschips!!<br />
<br />
Her til morgen siger vægten så at jeg igen har spist for lidt kød..... ja, men det er betingelserne må jeg erkende....<br />
<br />
Nu skal jeg til kiropraktor med hunden og igen på job i aften... så endnu en laaaaang dag venter. I morgen er det fridag!!<br />
<br />
mig

19/02/2013 kl. 13:11
Hold da op der er gang i dig <br />
<br />
Men hold da fest du er sej, tænkt du kan holde dig fra alle de lækker ting Stort skulderklap til dig for det fortjener du <br />
<br />
Håber snart din vægt rykker lidt på sig, det er ikke være fordi det er den tid på mrd. ? Hvor meget drikker du ca på en dag ?<br />
<br />
Ha en dejlig dag <br />
Rita
UNIQE

19/02/2013 kl. 14:06
Ja, jeg er faktisk også ret stolt af mig selv....<br />
Jeg håber også at vægten snart rykker... Jeg drikker omkring 2-2½ liter vand om dagen.<br />
<br />
Jeg har hormonspiral og derfor ingen mens..... Meeeeeeen mon ikke det kommer, det med vægten altså! <br />
<br />
Hunden har i dag været hos kiropraktor igen i dag. Hun er i rigtig god fremgang og vi skal til at gå 20-30 minutter hver dag. Ikke luftetur, men træning, hvor vi efterhånden skal have noget løb ind. Det passer mig rigtig fint, for så kan jeg tage hende med på mine løbeture.<br />
<br />
For 2½ år siden, da jeg var åleslank, 78 kilo, løb jeg 5 km 3 dage om ugen. Det tog lang tid at komme til at løbe dem alle 5 uden stop, men for satan, hvor var det fedt, da det lykkedes....<br />
Så blev det snevinter, nyt meget krævende arbejde og nye og forskellige arbejdstider..... og jeg stoppede.... desværre!<br />
Men det er ét af mine mål, at komme til at løbe de 5 km igen og gerne med hund.<br />
<br />
Nå, i nat skal jeg have en nattevagt........ dét har jeg aldrig prøvet før!<br />
Jeg må lige tænke over hvad jeg skal have med i kurven......
mig

19/02/2013 kl. 21:22
kan jeg godt forstå <br />
<br />
Hvis du kan klar dig med mindre væske kan det godt være en fordel, ca 1½ L er set før tabet kommer når folk sætter deres væske lidt ned <br />
<br />
Jeg har også sådan en spiral og lad mig sige det sådan at når man går på den her kur kan du godt få menses selv om man har den, det er der flere her inde der har prøvet, jeg gik faktisk selv til læge for jeg begyndte at bløde helt vildt, hun kunne ikke finde noget så jeg blev sendt til gynækolog som heller ikke kunne finde noget men mente så at det måtte være min spiral den var gal med men vi skulle lige se tiden an og så fik jeg set her inde at andre stod med de sammen problemer hehe men det er tilbage til normal igen <br />
<br />
Dejligt det går godt med hunden <br />
<br />
Åh jeg ville også gerne være god til at løbe men har så svært ved at ta mig sammen til det hehe nå måske når det bliver lidt varmer Hepper på du nok skal opnå at løbe det sammen igen <br />
<br />
Ja men så må du ha god vagt <br />
<br />
Rita
fauer

19/02/2013 kl. 21:54
du kan altså også være stolt af dig selv....for du er da bar for sej <br />
<br />
jeg startede selv med begynderløb sidst år i feb og i påsken kunne jeg 5 km. jeg løber nu 3 gange om ugen (ikke denne uge pga dårlig ryg)<br />
<br />
rigtig god aften
tabt 26 kg, er i fase 3
UNIQE

20/02/2013 kl. 11:17
Jeg kan rigtig godt lide at løbe, så det var ærgerligt at jeg ikke kunne tage mig sammen til at fortsætte eller genoptage efter vinteren.<br />
Hihi...... jeg begyndte på C25K som er et løbeprogram over 10 uger....... Jeg måtte tage uge 1 3-4 gange inden jeg kunne gå videre til uge to som jeg var 2-3 uger om at kunne gennemføre. Jeg var VIRKELIG i dårlig form...<br />
Så har jeg fået sovet et par timer efter min nattevagt. Det gik smadder godt og jeg havde ingen kriser. Jeg var ikke særlig sulten, men fik lidt kylling og ½ pandekage og drak lidt kakaomælk over hele natten.<br />
<br />
<br />
Jeg skal en tur rundt om lægen. Jeg har et par gange oplevet et "stik" i hjertet som "strålede" ned i maven....... Øv, det bliver jeg sq nødt til at have styr på!<br />
UNIQE

20/02/2013 kl. 20:16
Lægen kunne umiddelbart sige at det ikke stammede fra mit hjerte.. det stik jeg somme tider føler i "hjertet"..... Men jeg skal alligevel ind og have lavet en hjerte"strimmel" i morgen....<br />
Jeg har fået sovet et par gange i løbet af dagen, bare et par timer af gangen.<br />
Jeg har spisten rest kalkun pålæg og lidt kyllingebryst med æg ristet på panden med lidt rød peber og tomater...... og det faktisk både til morgen og til frokost.<br />
I eftermiddag forsøgte jeg at lave en chokoladekage, som er mindre æggekageagtig og mere kageagtig.<br />
Jeg prøvede at lægge havrekliddet i blød et par timer, men det var ikke helt nok. Næste gang vil jeg prøve at grinde havrekliddet.
<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body">Men opskriften ser foreløbig sådan ud:<br />
<br />
<br />
1 dl mælk..... eller vand, hvis man vil "spare" på mælken.<br />
1 tsk SØD - vær bevidst om hvor meget I plejer at bruge, da det søder meget forskelligt.<br />
4 spsk (60 gram) havreklid<br />
2 tsk instant coffee<br />
1 tsk vanillepulver<br />
2 tsk kakaopulver<br />
25 g mælkepulver<br />
1 tsk bagepulver<br />
4 æg - deles og hviden piskes stiv.<br />
<br />
Læg havreklid i blød et par timer, pisk æggeblommerne og resten af indredienserne i.<br />
Halvdelen af den stiftpiskede æggehvide røres godt sammen med havremassen. De tørre ingredienser blandes godt og blandes i massen. Resten af hviderne vendes forsigtigt i. Hældes i en lille bradepande 20x20 cm.<br />
Bages 15 min v. 175 gr.</div>
</div>
<br />
Mon jeg skal skifte havreklid ud med HUSK?!?<br />
Puuuh........ jeg skal vist tidligt i seng i aften.....<br />
UNIQE

21/02/2013 kl. 06:47
God morgen....... og det er i sandhed en god morgen.<br />
<br />
Min morgenven sagde 94,2 kg!!!<br />
<br />
lucky

21/02/2013 kl. 07:47
puha der er gang i dig flot med vægten.<br />
Tænker bare har du helt styr på hvad du spiser af havreklid?<br />
kan bare ikke se hvordan du får det,i brød eller ?<br />
Du har da nok ret i at du måske får spist for lidt kød,tror jeg heller ikke jeg gør,har set nogen kommer op på et kg,det gør jeg ikke.<br />
Hvis du blender/grinder havreklid mister det den gode evner det har
UNIQE

21/02/2013 kl. 08:10
Nej, jeg her ikke særlig meget styr på mit indtag af havreklid.... JEg ved faktisk ikke hvad jeg får. Men jeg tror ikke at jeg får for meget.<br />
Jeg har havreklid i den morgendrysblanding jeg laver:
<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body">45 g havreklid<br />
6 skeer (ligger i pakken) HUSK<br />
15 g hvedeklid<br />
3 spsk kanel<br />
1 spsk hørfrø<br />
Rystes godt op i et glas med låg og bruges som morgendrys på skyr, Cheasy ol.</div>
</div>
<br />
Jeg bager boller til frokostboller til at tage med på jobbet.<br />
<br />
Hvordan kan kliddet få ødelagt sin gode virkning? Hvilken virkning?
lucky

21/02/2013 kl. 09:09
Det er jo vigtigt i forhold til vægttab man ikke får for meget,men man skal jo også helst have det man må i forhold til mæthedes føelse.Du kan læse her om havreklid:<br /> http://dinslankekur.dk/forum/opskrifter-group2/hvor-kan-jeg-finde-forum4/hvorfor-havreklid-thread34/<br />
Og netop de egenskaber ødelægges ved man blender det.
UNIQE

21/02/2013 kl. 10:18
Mæthedsfølelse og hård mave har jeg ingen problemer med, men jeg kan se fordelen i forhold til kolesterol.<br />
<br />
Men har HUSK ikke samme virkning i forhold til kolesterol?
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.