Oprettet af UNIQE d. 08/02/2013 kl. 07:51

UNIQE´s møde med Dukan - Nu i fase 3.

Så må jeg hellere melde mig under fanerne. Jeg har "luret", læst og forsøgt at huske alle reglerne den sidste uge.<br />
<br />
Det er en fantastisk støtte at være på et forum, hvor man ved hvad det hele handler om..... Lidt søgning hist og pist så finder man gerne svar på sine spørgsmål..... :D<br />
Jeg har siden jeg blev mor for første gang haft problemer med elevator vægt. De kilo jeg har tabt og taget på igen er utallige.<br />
<br />
For 3 år siden tabte jeg over 20 kilo..... det var nemt.... pice of cake, men at holde vægten....... dét har været mig umuligt!!<br />
<br />
Så for en uges tid siden så jeg et tal på min vægt, som jeg ALDRIG har set før...... 100,4!!!! Så højt har jeg dog aldrig været oppe før....... :o :o :o<br />
<br />
Lidt sjovt, for jeg vejer mig aldrig med tøj på, men den dag skulle jeg veje hunden, som også var blevet lidt for tyk.<br />
<br />
Men det var åbenbart det der skulle til....... at se 100+ på vægten.<br />
<br />
Så nu er hunden og jeg på kur. Hun ville gerne have været med på en "bøf" kur, men må nøjes med slankefoder fra Royal Canin <br />
<br />
Jeg skal være i angrebsfasen i 6 dage og ender min fase 2 engang i juli...... så skulle jeg gerne være nede på 78 kilo igen.<br />
<br />
Fase 1 er slut på søndag.<br />
<br />
Det har været rimelig nemt for mig at komme igennem dagene. Der var lige lidt svimmelhed på 2. dagen....<br />
Jeg arbejder på forskellige tider af dagen. Vagter fra 6.30........ og går hjem senest kl 23. Så det kræver en del forberedelse og ret god rygrad, da vi kan spise med på jobbet....<br />
<br />
Jeg vil prøve om jeg kan få skrevet min madplan ind i løbet af weekenden......<br />


lucky

17/11/2013 kl. 07:32
Hej Lena.
Håber du når din målvlægt igen ved den anden kur.
Eller du måske finder vej tilbage til dukan igen.
Men rart du vil skrive lidt indimellem.
Kh Lone
UNIQE

10/12/2013 kl. 09:37
Godmorgen kære Dukanere..........

Jeg var en tur rundt i mange dagbøger i aftes og kunne se at I alle er her endnu...... dejligt!

Jeg trives som en fisk i vandet på LCHF. Det er ikke en decideret kur, for jeg taber mig heller ikke mere. Men min vægt ligger stabilt under 80 og det gør mig glad.

Det gør det hele lidt nemmere for mig når jeg er på arbejde, at jeg ikke skal slæbe en masse specielle madvarer frem og tilbage. Det eneste jeg skal passe på med er kulhydrater og sukker...... men det er jo ikke nyt for mig. Det der er nyt for mig er at jeg må spise fedt...... smør, fløde, kokosfedt, grønsager (de der gror over jorden) hver dag og så er der det lille positive at det er væsentligt billigere at købe mad til LCHF

Jeg elsker at jeg "kun" skal spise 3-4 gange om dagen for at forblive mæt. Jeg tror at jeg var ved at blive stresset over at forberede, forberede, forberede.....

Jeg har altid været klar over at jeg ikke tåler kulhydrater i større mængder...... og de er jo rimeligt nemme at undgå.

Det har været grænseoverskidende at skulle til at stege i smør og hælde fløde i sovsen....... virkelig!!!

Min krop er ved at vænne sig til kosten og mine måltider bliver mindre og færre. Til at starte med åd jeg hele tiden... men tabte mig.....

Jeg har købt adgang til madlog.dk og forsøgt at skrive mine måltider ind...... Dagligt har jeg indtaget en kost som lå omkring 20-24% protein og kulhydrat og 76-80% fedt!!! Samlet ligger mit kalorieindtag på omkring 2500-2800 om dagen.

Jeg vil tro at når jeg er mere inde i LCHF principperne, så vil jeg måske tabe mig lidt..... og det vil være fint. Men gør jeg ikke, så betyder der ikke så meget......

Jeg håber at nå herind inden jul, men gør jeg ikke, så må I alle have en fantastisk jul.......



Store juleknusere

Lena
Krinefis

10/12/2013 kl. 10:48
Hej Lena

Det lyder dejligt, at du har fundet en metode, der hjælper dig til at holde vægten stabil uden at du føler, du går glip af noget, når det kommer til mad. Kan godt forstå, det næsten må føles som at gøre noget forbudt, når du hælder fløde i sovsen. I dine Dukandage, har du jo sagt til dig selv, at det var "ulovligt", he he. Jeg er også selv ret følsom overfor kulhydrater, så måske det er LCHF jeg skal prøve at leve efter, når jeg er færdig med Dukan.

&nbsp;

Håber at du også får en dejlig jul!

Kram fra Kanelfis
Christel

10/12/2013 kl. 10:55
Vidste ikke, at du ville skifte .. vejede du ikke under 80 inden du skiftede kur? Og nu ligger du på under 80 og tabte dig meget i starten alligevel siger du .. faldt du i, inden du skiftede kur, hvis du vil fortælle ..
Christel

10/12/2013 kl. 10:57
P.s. Skal man betale for Kuren, for at få kostplan, eller hvor kan man finde adgang til reglerne?
Vibeke1965

10/12/2013 kl. 12:24
Hej Lena

Jeg har skrevet til dig i din inbox - ved ikke om du plejer at holde øje med den ?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
UNIQE

10/12/2013 kl. 15:05
Godt du skrev for jeg var ikke lige opmærksom Vibs....

Jeg var nede på 76 kilo i sommer, men jeg var led og ked af Dukanmad og droppede mere eller mindre kuren. Jeg tog stille og roligt på igen.... selv om jeg forsøgte at holde mit kulhydratforbrug nede. Det var ikke nok.

Jeg blev bekendt med LCHF og ville bruge det som en slags "damagecontrol"...... for ikke at veje 100+ om 5 måneder.... Jeg ved at jeg ikke tåler kulhydraterne, så skiftet var ikke så slemt....... men grænseoverskridende at skulle indtage så meget fedt.....

Så det er ikke fordi Dukan ikke virker - det gør det! Jeg er bare sindsyg dårlig til at afslutte projekter af en vis længde....... Dukan er utrolig hårdt arbejde...... så jeg har den dybeste respekt for Jer der taber jer...... og holder det!



































UNIQE

12/08/2015 kl. 09:42
Hej igen!!

&nbsp;

Jeg måtte lige rundt om et par omveje inden jeg fandt herind igen.

Jeg kan se at det er nøjagtig to år siden jeg slap DUKAN. Jeg var så træt af mad og madlavning at det gav mig madstres. Så jeg røg tilbage på mine gamle vaner....... eller i hvert fald tæt på de gamle madvaner.

Langsomt tog jeg 6-7 kilo på over sommeren, efteråret og vinteren. Jeg stiftede bekendtskab med LCHF som har holdt mig vægtstabil siden. Jeg har ikke tabt mig....... måske endda taget lidt på, men jeg har ikke været så vægtfikseret på LCHF.  Jeg ved at hvis jeg ikke har fulgt LCHF, så ville min vægt være 100+ i dag og det er den dog ikke, men 83 kilo.

Nu har jeg holdt sommerferie i 2 uger og har spist helt almindeligt, med brød, is, kager, frugt... ja, helt almindelig dansk mad og guf.

Nu vil jeg gerne tilbage på sporet igen. Jeg kan ikke tabe mig på LCHF, men det kan jeg på DUKAN og jeg vil gerne ned under de 80 kilo igen, gerne 76. Men det er de sidste genstridige kilo der altid er de værste.

Jeg forbereder mig i denne uge......... JEg har lykkelig glemt alt om hvede og havreklid, hvad jeg må spise og ikke spise.

&nbsp;

Mine beregninger siger at jeg skal være

3 dage i angreb

49 dage i veksel

70 dage i stabiliseringsfasen

&nbsp;

Nå, men jeg vil lige læse lidt op og planlægge lidt......... og se mig lidt om herinde!

&nbsp;

&nbsp;
admin_kent

12/08/2015 kl. 11:21
Velkommen tilbage! Det er lang tid siden.
fauer

14/08/2015 kl. 21:25
Velkommen tilbage og held og lykke med det, håber du hurtigt kommer ind i en god rytme.
tabt 26 kg, er i fase 3
UNIQE

16/08/2015 kl. 09:13
Tusind tak!

&nbsp;

Ja, det er to år siden!

I morgen slår jeg igang igen. Der er købt ind og jeg skal lige have ryddet køleskabet for LCHF ting, som Manden heller ikke spiser.

Jeg sidder og skal lige have lavet en form for madplan, for nu skal jeg virkelig til at lave meget mere mad end jeg plejer. Fra to måltider til 6-7 stykker om dagen.

Det bliver nemt....... altså forstået på den måde at jeg jo er vant til at undvære sukker og brød.

Men nu vil jeg lige kikke lidt tilbage på nogen madplaner.........

Skinke og æg til morgenmad er altid et hit!
UNIQE

17/08/2015 kl. 18:47
Så er min første dag ved at være ovre........ Det har været en fin dag, jeg havde dog glemt alt om hvor sulten jeg er på Dukan. Det er noget uvant for mig, da jeg kun spiser 2-3 gange normalt.....

Jeg har spist ristet skinke med røræg til morgen. Jeg skal vist have lavet noget pasta........ så jeg har lidt tilbehør til mine p-dage.

&nbsp;
welle

19/08/2015 kl. 11:47
Velkommen retur . Det lyder jo til at du er godt forberedt og kampklar igen . Jeg har ikke nogen dagbog herinde , men har tabt 20kg , nyder at jeg er færdig . Det blev jeg 24/12 , indtil nu går det fint med at holde det , men jeg suger til mig af jeres erfaringer .
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.