Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Hapsen

16/09/2014 kl. 06:06
Lidt sjovt med den konkurrence på dit job.   er sikker på at du pr 1 december har fundet rytmen og også vinder den her  Husk det er en marathon ikke en sprint - eller hvad man siger 

God dag til dig  


Vibeke1965

16/09/2014 kl. 06:23
Tak for jeres hepperi

Og i går lykkedes det - jeg spiste INTET slik - det holdt hårdt, og jeg havde fat i dåsen et par gange, men jeg tog ikke noget spiste kun 2 stykker sukkerfrit tyggegummi til at gi frisk smag efter frokost og aftensmad.

Og så fik jeg købt nogle cheasy vanille i små - i Netto - lidt dyrt selvfølgelig, men de er nemme at ha med - jeg har flere gange købt Linessa med frugt i Lidl - de er super gode, men kulhydrat-procenten er lige lidt for høj, så det skal jo ikke være hverdagskost - nu kan jeg "nøjes" med cheasy vanille og så ta de andre som dessert.

Var ude at gå i aftes, og i dag er jeg på cykel - håber denne trend fortsætter jeg er med i tæl-skridt-kampagnen, så SKAL jo op på 10.000 skridt om dagen, håber tiltagene kan få mit vægttab tilbage på sporet (altså skal jo ikke klage - har trods alt tabt 6,4 kg på 4 uger det er jo kun den sidste uge, der ikke gik super fantastisk )

Har haft ondt i lænden den sidste måned, men tænkte, at det nok var fordi jeg har ligget alt for meget på sofaen/i en stol og set tv eller læst - så regnede med,a t det ville hjælpe, når jeg begyndte at bevæge mig, men i dag er den da helt gal - er helt låst, har lige snuppet nogle piller - håber det hjælper....

Aftensmaden i går var burger - jeg havde dog spist min dagsration af boller, så min menu var hakkebøf med spejlæg, røget skinke, rå løg og ketchup - det er også ved at være længe siden, jeg sidst har fået det, så det var helt fint

I dag skal vi ha oksekødssuppe - den fra Karoline - jeg tilretter bare, så den bliver dukanvenlig til mig

God dag til dem, der måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

16/09/2014 kl. 06:36
Den med lænden genkender jeg .. det var d-vitaminmangel i svær grad, tog mig et halvt år at rette op. Kom efter lang tids dukankur, hvor jeg måske ikke har optaget kalken godt nok, måske pga. manglende fedt .. måske skulle du runde lægen ..
Vibeke1965

16/09/2014 kl. 07:24
Tja måske - har lige skrevet til min læge, så må vi se, hvad hun siger  - tak.

Synes jo ellers, at jeg har fået rigeligt fedt den sidste tid altså indtil jeg startede op igen
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

16/09/2014 kl. 07:49
Sådan, Vibeke!   Sikke mange rigtige gode toner, du lige fik sparket ind der Det tegner super godt

Jeg døjer også med min lænd, men det er kommet efter min graviditet og fødsel og vil bare ikke slippe igen   Men det er virkelig træls, når man bliver begrænset af sin krop, når man ellers så gerne vil. Sådan er det med min albue. Håber du snart er i bedring


Vibeke1965

16/09/2014 kl. 08:04
Sådan har jeg nok også tænkt, Christina, har også haft lidt ondt i lænden (læs bækken) siden mine graviditeter og det er immervæk 14 år siden, jeg fødte sidst. Men det er mest hvis jeg motionerer meget - eller står/går meget så kanjeg mærke mit bækken MEGET - plejer ikke at være efter en ferie - det var derfor jeg tænkte, det kunne være af at ligge på sofaen og læse.....

&nbsp;

&nbsp;

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
sabinehansen92

16/09/2014 kl. 17:59
6,4 kg. på 4 uger er super flot! Det kan du godt være stolt af 

Må vi godt få de købte supper? Det har jeg slet ikke sat mig ind i 

God aften 
Vibeke1965

17/09/2014 kl. 06:18
Jeg har heller ikke rigtig tjekket købte supper - den vi fik i går var godt nok fra Karoline - men fra kogebogen - den indeholder oksekød, bønner og pasta, men jeg tager bare en portion fra inden pasta og så sorterer jeg bønnerne fra så godt jeg kan. Hvis du ikke har Karolines kogebøger kan du finde opskriften på Arla.dk - her
http://www.arla.dk/opskrifter/oksekodssuppe-med-pasta/

Og jeg har jævnet med hvedemel, men i den portion jeg fik var der max 1/3 spsk mel - det er jo ikke ok, men..... har faktisk nogen gange jævnet med maizena, men det blev ikke i går.

Jeg kommer noget mere oksekød i - tror der stod 400g (den var reguleret til 8 personer) og jeg brugte nok ca. 800g kød

Fik også motioneret i går aftes - altså vi gik en tur tog nogle piller inden jeg gik i seng, så har sovet som en sten, meeen kan godt mærke min lænd igen i dag, det er bestemt ikke blevet bedre.....nå går tidligt hjem, så kan jeg lige nå at ligge lidt ned inden forældremøde i aften.

Og i går var så 2. dag i træk uden slik - havde pv- dag så tog en skål med agurk og tomater med ind efter aftensmaden - havde ikke fået grønt til aftensmad - og så spiste jeg lidt frugtyoghurt.

Nå kan I ha en dejlig dag, jer der måtte komme forbi

&nbsp;

&nbsp;

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

18/09/2014 kl. 07:43
Fik suppe til aftensmad igen i går - i aften skal vi vist ha laks - det er jo billigt i Netto i denne uge - har pp-dag, så må nøjes med at suge næringen ud af de andres kartofler

Får gået mindst 10.000 skridt hver dag, og jeg spiste heller ikke slik i går (det lyder som en større bedrift - I andre har nok ikke de problemer!!! men det har virkelig været en udfordring - er så vant til at stoppe i munden....) Nå det var nu ikke det helt store problem at lade være i går - ikke som i mandags, hvor jeg havde fat i bolche-dåsen flere gange.....uden dog at åbne den.

Min lænd gør stadig knuder - synes ellers det var bedre i går, men måske havde jeg bare spist flere piller - troede i dag, at jeg kunne undvære, men det kan jeg ikke, og synes så ikke rigtig pillerne virker i dag, men det kommer forhåbendtlig - har en kollega, der siger, at indtag af smertestillende samtidig ophober væske, så vægten ikke går ned!!! det går jo ikke, har hårdt brug for et pænt tab på mandag.

Jeg skrev jo til lægen i går og hun har bedt mig bestille tid - så skal til lægen i næste uge, så må vi se om jeg mangler noget.

&nbsp;

Nå god dag til dem, der måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

18/09/2014 kl. 08:09
Hey Vibs

Læste om dine smertestillende. Da jeg sidste år ikke kunne bevæge min arm og fik smertestillende i en uge tog jeg på selv om jeg over holdt kuren 100 %.

Bare til info.

Knus
Vibeke1965

18/09/2014 kl. 08:22
Uha det håber jeg ikke sker - så må jeg stoppe med piller søndag, så jeg kan præstere et vægttab mandag

For indtil nu har jeg overholdt kuren super godt i denne uge.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

18/09/2014 kl. 10:56
I dag til frokost var der quiche med laks, spinat og porre - jeg sorterede det meste af det grønne fra og butterdejslågen - og så var der kun laks og noget ægge-noget tilbage - og der var RIGTIG meget laks i - og jeg havde jo fyldt stort set hele tallerkenen med tærte, så kunne næsten ikke spise det - og måtte også levne kyllingen - sikke noget madspild, men jeg havde simpelt hen ikke forestillet mig, at der var SÅ meget laks i.... tror jeg har spist næsten 200g laks til frokost lige nu kan jeg slet ikke forestille mig, at jeg bliver sulten igen - meeeen det bliver jeg jo nok

Og så var planen jo at vi skulle ha laks til aften, overvejer om jeg skal udsætte det til i morgen - på den anden side, så kunne min fordøjelse måske ha godt af en fiskedag.... (altså bortset fra de 100g kød i morgenmaden)

&nbsp;

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

18/09/2014 kl. 16:52
sikke godt det går her. Jeg holder mig også til de 10000 skridt hver dag
tabt 26 kg, er i fase 3
Boenne

18/09/2014 kl. 18:48
Jeg mangler en klappe-smiley   Du fortjener en stor hånd   Det er da bare at hænge i, og så håber jeg, at du kan se en gevinst på vægten på mandag


Ninapiie

18/09/2014 kl. 20:21
Mon køkken damen også havde købt laks i netto

For pokker Vibse..... Hvor er jeg stolt af dig! Hvor er det dejligt at se det køre så godt for dig &lt;3 

&nbsp;


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.