Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Vibeke1965

19/09/2014 kl. 06:17
Ja bare det også kørte på vægten - sneg mig lige på i dag, det er altså ikke ret meget der er sket siden mandag - i betragtning af at jeg har overholdt 100% - og skruet motion op til mindst 1 times gåtur.....nå vi får se på mandag.

Jeg har mega ondt i lænden i dag - vi gik også 1½ time i går - det var nok ikke så smart - jeg svedte som et svin, da vi kom hjem - tror nu mest det var fordi jeg havde ondt, så spænder man jo de forkerte steder.

Jeg spiser en hel del smertestillende og en kollega siger, det ophober væske - det kunne jo forklare et manglende tab.... har lige lavet mig en kop te af padderokke/brændenælde - håber det hjælper, må bare fortsætte weekenden igennem.

Ja det kan da godt være hun havde været i netto - jeg var i 2 fakta og 2 netto inden jeg i den 3. netto fandt noget laks!!! imponerende - det var trods alt 1. dag fakta havde det på bud!!!

I dag skal vi ha noget mexikansk kød - og i morgen tror jeg den står på raclette - det er lækkert hygge mad for dukanere - masser af kød, der skal steges, ægge-noget til omelet og så bare noget grønt til - mums - føles ikke som kur...

Nå nu er det da heldigvis fredag håber virkelig min ryg bliver bedre - vi har snakket om at prøve at samle svampe i morgen - det er ikke prøvet før, men tror tiden er inde

God fredag til dem der  måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

19/09/2014 kl. 10:26
hmm fredagsfrokost var godt nok kedeligt, så endte med noget tzatiki, tre stykker oksekød - altså små tern!! og lidt surimi - godt jeghave spist et par deller umiddelbart inden.....

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

20/09/2014 kl. 16:14
Hej Vibse. Kan det ik være lidt svært.... Når man aldrig ved hvad der er på menuen? 

Rigtig god weekend 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
fauer

21/09/2014 kl. 13:58
Sikke lange ture du går, rigtig flot
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

22/09/2014 kl. 06:27
Dejligt -1,3 kg i dag så ialt -7,7 kg - godt tilfreds, men jeg synes faktisk også at jeg har knoklet for det i denne uge....mindst en times gå tur om dagen og INGEN svinkeærinder - nå jeg må blive ved, har brug for det kilo eller mere hver uge.

Jo Nina det kan nogen gange være en udfordring, men jeg har jo nogle mellemmåltider med hjemmefra, så hvis kantinemenuen ikke helt passer, så spiser jeg bare et mellemmåltid mere lige efter frokost.

Jeg VED at jeg ikke kan overholde at ha madpakke med - gider den simpelt hen ikke - så jeg må ta hvad der kommer...nogle dage kan det betyde, at jeg må flytte om på pp og pv, men i det store hele fungerer det ok.

I weekenden har vi fået hyggemad både lørdag og søndag - raclette - min datter elsker det, og hun var ikke hjemme lørdag, og der var så mange rester tilbage, at vi bare gentog succesen søndag - det er super mad for mig, der er jo masser af kød - og grønt og æg - mums - de andre sidder og klager over, at de har fået spist for meget kød jeg synes bare det er pragtfuldt

Min ryg er stadig af h-til har gået en del i weekenden, haha vi skulle forsøge os med at samle svampe i lørdags - gik og gik og gik....i tre timer næsten - men havde ikke en eneste svamp med hjem. Mødte flere, der slæbte svampe hjem, så følte os som fiaskoer...men vi har ikke prøvet det før, så turde ikke tage nogen svampe der ikke var beskrevet i bogen

Vi havde en indkøbskurv med og min mand var lige ved at efterlade den i skoven, det var simpelt hen for pinligt at komme tilbage til bilen med en tom kurv -haha- i stedet samlede vi nogle grene og mos, så blev den da brugt til noget

Nå vi forsøger os en anden gang - måske skulle vi melde os til en svampetur med guide....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

22/09/2014 kl. 08:19
Hvor er det dejligt, at det nu giver resultat for dig på vægten

Mht svampe, så kan det være lidt af en udfordring lige at finde ud af, hvor man skal kigge. Ofte skal man løfte lidt, hvis det er kantareller, man vil finde   En guidet tur er måske ikke så tosset. Det er lækkert at spise svampe, som man selv har samlet


Vibeke1965

22/09/2014 kl. 11:39
Hold da op, troede kantareller bare stod der som mælkebøtter på en græsplæne

Ja fint på vægten, tøjet strammer heller ikke mere men jeg er stadig kun nummer 2 i konkurrencen!!!

Har tabt 6,49% hende der fører har tabt 7,85% så der er langt op - det svarer til 1,6 kg - det bliver ikke så nemt at indhente.

Frokost i dag var svinekam og så spiste jeg lidt parmaskinke og noget dressing - kedeligt!!
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

22/09/2014 kl. 15:20
Jeg har også prøvet det der svampe halløj. Fik slæbt en masse kantareller med hjem... Troede jeg   Da jeg kom hjem meldte jeg mig ind i en svampe facebook gruppe. Er glad for at jeg ik fik sat et billede ind af mine fine kantareller..... Så var jeg nok blevet noget til grin. For kunne godt se på deres billeder de ikke rigtig lignede mine. Så smed dem pænt ud igen 

ja og har jo været nogle gange i skoven.... Der har jeg ik rigtig fundet noget .

Hold da op søde.... Hvor er det FORTJENT!      Stort tillykke.... Du er sq sej!

Kram


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

22/09/2014 kl. 18:33
Årh, Vibeke, jeg tror nu sagtens, at du kan indhente den førende. Du ved jo, at hvis du holder ved din kur, så lønner det sig. Afhængig af hvad han/hun har gjort hidtil, så risikerer vægttabet at gå lidt i stå igen. Bare hæng i, så skal det nok gå. Du har mere en 2 måneder endnu Og husk nu at sætte pris på dit flotte vægttab fremfor kun at fokusere på, at der er en, der har tabt sig mere end dig


fauer

22/09/2014 kl. 19:45
Hvor er det flot, du er så sej.hepper på du nok skal vinde. Er i alle på dukan? Syntes det lyder spændende med svampetur
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

23/09/2014 kl. 06:42
Jeg tror i virkeligheden at det er fint nok, at jeg "kun" er nummer 2 - det holder mig mere til ilden, end jeg vil indrømme

Nej det er kun mig på dukan, der er en på 5:2, et par stykker der forsøger at træne sig til vægttab, og nogle stykker, der "bare" holder igen - det virker sjovt nok bedst for kvinderne - men det er også os der er på kur eller holder igen - mændene (altså de to der har brug for at tabe sig) forsøger med træning, men gør ikke noget på kostsidern - tvært imod forleden kom den ene med en halv kasse holly-barer - og de er da væk nu og jeg har ikke været der de har simpelt hen ikke rygrad til at lade være...

Nå jeg var ude at gå efter aftensmaden i går - er ikke sikker på det var smart for min lænd - var nær aldrig kommet hjem igen.....det gjorde simpelt hen sindsygt ondt - skide irriterende både for tæl-skridt-kampagnen og ikke mindst for min kur - er jo sikker på at det medvirkede til mit tab i går!!! Måske hvis jeg tager nogle piller kan jeg holde de værste smerter fra døren...og så skal jeg jo til lægen i morgen, men gad vide om hun kan gøre noget.

Var lige ved at blive i sengen i morges - at ligge der helt stille og det ikke gør ondt, og så ved man jo at det begynder at gøre ondt i samme sekund jeg står op....men altså jeg kan jo alligevel ikke ligge helt stille hele dagen, og så længe jeg bare sidder på min stol er det fint, der er mere når jeg skal op og gå - i sidste uge skulle jeg bare i gang med at gå så blev det bedre, men sådan er det ikke i denne uge.....

Det var da ellers køligt her til morgen - satte mig ind i bilen og skulle bare ha duggen af vinduet - og hvad så - den sad fast!!! følte mig lidt dum som jeg stod der i klipklapper og skrabede is af!!! Tror desværre sommeren er ved at være forbi

Nå kan I ha en dejlig dag, dem der måtte komme forbi det ser jo dejligt ud, når man kigger ud af vinduet
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

23/09/2014 kl. 20:18
Hold da op... Det er ikke meget rygrad de mandfolk har 

Hva monster er sket med ryggen? Det er da møg irriterende 

De har vist lovet lidt bedre vejr til weekenden

&nbsp;


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

24/09/2014 kl. 05:59
Nej de er ikke meget bevendt, men det er meget sjovt - der er også et par stykker med, der mest er med for selskabs skyld - det giver et god sammenhold i afdelingen - i foråret havde vi en kagekonkurrence og nu en slankekonkurrence - det giver noget at snakke om, også blandt de, der ikke deltager. Og for os der HAR brug for at tabe os, er det lige incitamentet - jeg havde jo bestemt mig for at gå i gang den 19. august - så synes jo det var fedt at de andre begyndte at snakke om konkurrence den18. august - det passede jo mig perfekt

Min datter og jeg har set spareexperimentet og vi har besluttet, at det skal vi prøve - så fra på mandag skal vi klare os i husholdning for 1.000 kr. om ugen - vi er 2 voksne og 3 børn - børn haha på 14, 17 og 20 i udsendelsen foreslog de bl.a. vegetardag, så jeg lavede kartoffelsuppe til dem i går - UDEN bacon - ham på 17 synes godt nok det var noget mærkeligt noget især da jeg kom ind med min tallerken med bøf og spejlæg (havde pp-dag) men jeg HAR sagt, at jeg fortsætter min kur - uanset om de har vegetardag eller grøddag - og det synes de er ok

SÅ nu prøver vi fra på mandag - hæver 1.000 kr og lægger dem i en kuvert, og så laver min datter og jeg madplan og handler ind - spændende. Nu bruger vi ikke lige så mange penge på madbudgettet som dem i udsendelsen, men tror da vi kan spare 4-500 kr. om ugen - det bliver da til en hel del - og jeg sætter dem over på opsparingen efter hver uge, hvor vi har sparet

Spændende projekt især fordi jeg SKAL ha meget kød, men jeg har det fint med hakkebøffer, så....

God dag til dem, der måtte trille forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

24/09/2014 kl. 11:03
Troede ellers jeg skulle ha pp-dag, men....det blev til pv dag da jeg kom til frokost

Oksekødssalat med nogle tomater og peberfrugter og så var der blomkål og rejer.

Tror den står på lasagne til aften, og da jeg nu er begyndt på pv, så har jeg vist noget squash jeg kan bruge som mellemlæg.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

24/09/2014 kl. 18:57
Eeeiiii min stavekontrol laver om på ordene....grrrr.

Hva monster er sket med ryggen??? Skulle stå hva mon der er sket med ryggen?

Jeg har godt set et par af de programmer.... Lyder rigtig spændende 

jeg ville også gerne..... Men kan ik lige pt overskue de madplaner. Bliver spændende hvordan det kommer til at gå 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.