Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Vibeke1965

23/10/2014 kl. 11:54
Nå...maden i aftes var bestemt ikke af den dukanvenlige slags - tilgengæld var der masser af den

Meeen jeg er på dukan igen i dag - og i morgen det meste af dagen - og lørdag det meste af dagen og så er den her "helvedes" uge slut og jeg kan koncenterer mig om min kur igen.

Er allerede nu lidt nervøs for vægten på mandag, men der er jo ikke noget at gøre ved det.....

I dag skulle ha været pp-dag, men det kunne ikke rigtigt lade sig gøre i kantinen - lasagne med masser af grønt i - så det blev en pv-dag og jeg fiskede kødsauce ud mellem plader og ost   han kiggede godt nok lidt, ham der stod efter mig - haha jeg skyndte mig bare videre.

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

23/10/2014 kl. 17:13
Ha ha sejt du bare tog kødet. Sikke en masse energi du har, kan du sende nået til mig??? Du klare det så flot Vibeke, håber jeg snart får lidt mere tid her inde mangler lige at få sat min computer til.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

24/10/2014 kl. 09:25
Tak Birgit, men denne uge klarer jeg ikke særlig godt - skal simpelt hen for meget, hvor jeg ikke kan(vil) overholde dukan - men det er et valg - så jeg forsøger mig med at overholde dukan så meget som muligt - skal på afdelingsdag om lidt - vi skal curle - glæder mig og så skal vi ha noget god mad og vin i aften.

Og i morgen skal jeg holde halloween fest, der skal jeg også ha god mad og vin.

I går lavede jeg omeletter til morgenmaden i dag, i morgen og på søndag, så jeg er sikker på at holde dukan såvidt muligt - ingen undskyldninger for at gøre noget andet.

Og så står den på pp-dage fra søndag-tirsdag (tirsdag aften overgår jeg til pv) onsdag pp, torsdag, fredag, lørdag pv og så forfra med pp igen.

Jeg VIL - jeg KAN

God weekend
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

25/10/2014 kl. 11:52
Kender det godt med de uger hvor man bare skal noget hele tiden,så må man holde det så godt man kan god fest og kom godt tilbage søndag...

ps. Hvordan går det med jeres madindkøb her det holdt ?
Vibeke1965

27/10/2014 kl. 07:55
Uh Lone - det er ikke gået helt så godt - blev slået lidt ud af kurs i efterårsferien, men fra denne uge er vi tilbage igen.

Heldigvis har vi mad tilbage fra denne weekends gæster, så i dag er maden gratis   det er da en god start

Og så var jeg på vægten her til morgen - uændret 109,5 fra sidste uge - det er virkelig billigt sluppet havde frygtet det. Jeg startede pp-dage i går, det samme i dag og i morgen indtil aftensmad, så igen onsdag og så pv torsdag aften, fredag og lørdag.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at booste mit vægttab (altså hvis jeg skal nå mit mål til 1/12 så skal jeg tabe 2 kg om ugen!!!) så hvad gør jeg (udover at overholde kuren)??  Nogen forslag?

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

27/10/2014 kl. 09:23
motion hver dag hjælper. Nu kan du jo næsten ikke gøre mere en det du gør nu. det er et højt mål du har, håber det lykkes for dig... hep hep.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

27/10/2014 kl. 10:26
Tak Birgit

Jeg ved godt, at jeg ikke taber mig 2 kg om ugen - det er også ok - det er fordi jeg fra starten (19/8) satte det mål, at jeg skulle under 100 inden 1. december - og hvis jeg ikke havde taget på i efterårsferien og stået stille i denne uge, så kunne det godt ha ladet sig gøre, men nu tror jeg ikke på det - så meget har jeg aldrig tabt mig om ugen....meen mindre kan også gøre det.

Det er 8 uger!!! til jul til den tid skulle jeg gerne være lige under 100 - jeg mangler 9,2 kg, så det er ikke umuligt - heller ikke selvom jeg springer over de dage vi skal til Lübech (3 dage i december)
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

27/10/2014 kl. 10:41
Selvfølgelig kan du det og bare du nærmer dig de 100 bliver du så glad . Jeg har tabt mine kilo helt uden motion , pga et dårligt ben , så det kan også lade sig gøre . Jeg fulgte Dukan til punkt og prikke , nåede fase 3 uden at have uger hvor jeg ikke tabte mig . 3 mdr . Men hvor er det vigtigt du er så dejlig motiveret , ellers kan det vist ikke lade sig gøre , det er den rigtige kamp gejst . Held og lykke .
Vibeke1965

27/10/2014 kl. 11:32
Jeg har også stadig rigtig mange kilo at tabe af, så det SKAL gå lidt hurtigt - altså 1 kg eller mere om ugen - ellers mister jeg modet - så er det ok når jeg holder efterårsferie eller har sådan en uge som sidste uge, at jeg ikke taber mig eller tager lidt på, men jeg kan også godt mærke, at der SKAL ske noget i denne uge - og jeg SKAL holde kuren for det er alt for nemt at falde i, når man lige har haft nogle dage med ikke-dukan-mad.

Mine tanker begynder simpelt hen at kredse om: "det er da også irriterende, at jeg ikke bare kan sidde her og hygge mig med lidt xx og lidt yy, har jeg det ikke godt nok, behøver jeg virkelig tabe mig - og hvordan kommer jeg til at se ud - kan mit skind følge med ind, jeg er jo ikke ung mere - osv. osv" Jeg kan næsten få overbevist mig selv om, at jeg har det ok sådan her med denne vægt - skal virkelig tale hårdt til mig selv for at komme på andre tanker, for jeg HAR det jo IKKE godt med denne vægt - af flere forskellige årsager.

Så....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

27/10/2014 kl. 11:43
Ja vi kan hurtigt forsvare over for os selv at vi virkelig har fortjent lidt guf , når det så ikke kan ses på vægten , så går det nok igen , men puha så er vi allerede ude på et sidespor . Håber du har nogle tæt på dig der kan støtte dig , men det er jo bedst med nogle der selv har været der . Godt vi har det forum her , hvor vi kan slippe alt ud , men nogle gange er et kram og skulder at hælde ud ved bare så dejlig . DU KAN , DU VIL OG DU SKAL . Stor krammer herfra .
Vibeke1965

27/10/2014 kl. 12:30
Tak

Jo min mand vil gerne støtte, men jeg er typen, der bliver sur, hvis han påpeger at det ikke er smart det jeg har gang i - det skal jeg nok selv bestemme...

Men han går et andet sted hen og spiser usundt, hvis det er mit behov eller går med en tur rundt i kvarteret, hvis jeg mangler motion.

Så jeg skal ikke klage - kan jo se at andre nærmest har en mand, der modarbejder - og SÅ bliver det slært.

Ja jeg er også glad for forum, det hjælper mig at skrive og læse herinde, desværre er vi ikke så mange aktive tilbage herinde

Men så er det godt, at os der er aktive er så gode til at støtte hinanden

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

27/10/2014 kl. 12:43
Ja , det er mærkeligt at nogle ikke har den opbakning . Der er vi så heldige , ellers ville det da være svært . Ja , der er lidt dødt herinde i forhold til da jeg startede i jun/juli . Syntes det er skønt , hvis der lige er noget man er i tvivl om og bare læse om andres erfaringer , det har hjulpet mig meget .
Vibeke1965

28/10/2014 kl. 07:20
Fik hakkebøffer med spejlæg til aftensmad i går - klassisk pp-ret

Og gik en tur på en lille times tid.

Havde ondt i ryggen hele dagen i går, så var på piller igen - det samme i dag - var også ude at gå en times tid søndag, gad vide om det er det, jeg ikke kan tåle.....

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

28/10/2014 kl. 07:47
Hakkebøffer er altig godt , øv med ryggen . God Dukan tirsdag til dig  
Vibeke1965

28/10/2014 kl. 11:28
Tak i lige måde

&nbsp;

Frokosten i dag blev til salat med tun og æg og noget dressing - mums.

Heldigvis var det noget godt dukanvenligt, for nåede ikke at spise min formiddagsmad men så er der mere til i eftermiddag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.