Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Vibeke1965

10/11/2014 kl. 07:35
Uha det gik ikke så godt...108,0  så kun minus 200g....

Jeg kom til at spise ris i fredags - ikke godt - men ikke så slemt på vægten - den var lavere i går - vi fik ganske vist and og steg, men jeg fik ingen kartofler - men selvfølgelig for meget mad i det hele taget - smagte en småkage og en Sarah Bernard....nå regner med det snart går den rigtige vej igen for alvor.

Må lige gi den en skalle i denne uge - må se om ikke jeg kan lokke min mand med ud og gå i aften, for min gåveninde kan først på torsdag - bliver nok nødt til at få rørt mig inden da

Jeg er da også røget ned på 3. pladsen i konkurrencen her på arbejde -1. pladsen har tabt 14,4%, 2. pladsen 9,55% og jeg har tabt 9,01%....det bliver svært at nå hende på 1. pladsen, men jeg SKAL blive nr. 2....

Og det var en hård dag i går - skulle lave Sarah Bernard, afprøve en ny opskrift på småkager, lave and og flæskesteg, pille kartofler til brunede, samle ind til Dansk Flygtningehjælp og ha mad parat til gæster.... der var ikke meget frirum, så fik ikke helt forberedt mig til denne uges mad...

Så har kun en bolle med i dag til morgenmad - spiste lige lidt cheasy inden jeg tog hjemmefra.... skal ha stegt frikadeller til aften, så jeg har, + få forberedt omeletter til de næste dage.

Og så må jeg se at få bagt nogle flere boller, for dem er jeg også løbet tør for efter i dag....det går jo ikke

God dag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

10/11/2014 kl. 08:00
Hvordan taber de andre sig i konkurrencen? Altså hvilken metode/kur.

Pøj med vægttabet

&nbsp;
Boenne

10/11/2014 kl. 08:59
Det går den rigtige vej, Vibeke, og det er det vigtigste

Og sikke en weekend, du har haft. Jeg håber, du får lidt styr på nogle af Dukan-tingene idag, så du har lidt mere ro omkring det resten af ugen. Det er stressende i sig selv at vide, hvis der er noget, man ikke har


Vibeke1965

10/11/2014 kl. 09:35
Ja møg irriterende ikke at være forberedt - men jeg kunne simpelt hen ikke overskue at lave deller og bage boller i går...

Tak - de andre spiser mindre - kan høre at de spiser lidt kage/slik - drikker vin ind imellem - de skal ikke tabe nær så mange kilo som mig - 1. pladsen er ved at være i mål, 2. pladsen mangler lidt endnu, men slet slet ikke så meget som mig. Tror det er 12 kg hver - ca.

Med 40 kilo overvægt har man jo tillagt sig en del uvaner og ikke mindst en stor appetit - derfor er dukan jo super, for man er ikke sulten - det ville jeg jo være, hvis jeg skulle sætte portionsstørrelserne ned - med andre ord, jeg kan overholde dukan i længere tid - og når jeg bliver færdig, så må jeg til at arbejde lidt med portionsstørrelser.

Men hvis de andre på deres kur kommer til at spise for meget, så koster det ikke det samme, som det gør hvis jeg spiser ved siden af dukan - det er jo ulempen ved en ensidig (læs kulhydratfattig) dukan, men det  VED jeg jo godt, og i det daglige er det ikke et problem - men det var det så i weekenden...

Problemet er at hvis jeg spiser bare lidt kulhydrater - så får jeg trang til at overspise dem - HELT vildt - har simpelt hen lyst til at spise mig (over)mæt i kartofler og hvidt brød

Nå det gjorde jeg jo trods alt ikke - tror jeg fik 1½ dl ris..

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

10/11/2014 kl. 16:00
Men stadig et minus , det er jo det vigtigste . Du kommer stærkt igen , godt at du kunne styre dig med risene . Overspisning er noget mærkeligt noget , vi ved jo hvor godt vi har , når vi spiser ordentligt , så hvorfor gøre det ??? Men de kloge hoveder siger jo også at sukker er som narko !!!
lucky

11/11/2014 kl. 04:43
det er da fint det er blevet til minus 200g,når du har spist lidt forkert, og ja vi ved jo lige så snart man spiser noget der ikke høre ind under Dukan så stiger vægten, håber du kommer længer ned til næste vejning
Vibeke1965

11/11/2014 kl. 06:58
Ja det er fint nok og jeg SKAL længere ned næste mandag - har kun en enkelt udfordring i denne uge og det er i dag - Tubberwareparty - kommer nok til at spise lidt ved siden af - det er mig selv der skal holde og jeg tager kageresterne med til kollegerne i morgen - så kan de døje

Og så er jeg forberedt igen fik bagt boller, lavet deller og fik lavet to omeletter, så der er til både i dag og i morgen - jeg er KLAR igen - puha det er noget mærkeligt noget, jeg kan jo sagtens spise noget andet, men nu er jeg bare blevet så vant til omelet med hakket oksekød og deller til morgenmad i hverdagene, så når jeg ikke får det, så kan jeg nærmest ikke finde ud af det...

Nå god dag til alle
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

12/11/2014 kl. 19:09
hvor er du bare sej, god aften
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

13/11/2014 kl. 06:57
Ved ikke om jeg er sej - fik spist alt for meget - holder lige vægten lidt på afstand et par dage

I går fik vi broccoli tærte med porre, skinke og bacon - spiste et par deller til - ved ikke hvad den står på i dag - klar suppe med kødboller (og det bliver bare af købe-slagsen) - må nok ha købt lidt hakket kød, så jeg kan få mere kød selv, ellers spiser jeg bare alle kødbollerne

Og så skal jeg finde på noget til i morgen....jeg er lidt træt af at lave mad i øjeblikket - og af at skulle finde på - kunne bare spise hakkebøf hver dag - men det vil de andre nok ikke finde sig i....

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

14/11/2014 kl. 04:47
her er lige et par forslag :

Stegt kylling med rodfrugter (hvis du er på pg)

medister med stuvede spinat

krebinetter eller deller  med stuvede asparges/gulerod eller stuvede hvidkål

God weekend

&nbsp;
Vibeke1965

14/11/2014 kl. 06:20
uhm stuvet hvidkål...jeg smugkiggede på vægten i dag - +100 fra i mandags og jeg føler mig lettere oppustet og som om jeg har væske i kroppen - prøver lige en kop brændenælde/padderokke.....vægten står bare stille (ja den hr jo nok været højere oppe onsdag ) håber på et mirakel i weekenden og tror jeg må springe grønt over et par dage.

I aften skal vi ha klar suppe med kødboller til forret og pariserbøf til hovedret - så det eneste grønne er hvidt og rødt (lidt peberrod og lidt rødbede)

og så kan det da godt være, jeg skulle hoppe på noget stuvet kål i morgen..... og så pp dag igen på søndag.

God dag og god weekend, hvis nogen skulle komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

14/11/2014 kl. 06:37
Øv med den vægt , du kæmper så hårdt for det ! Køber du sukkerfrie rødbeder , så du slipper for det skjulte sukker ? Jeg kan ikke smage forskel . God weekend til dig også .
Vibeke1965

14/11/2014 kl. 06:57
Nej det kan jeg heller ikke

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

17/11/2014 kl. 07:17
Her til morgen sagde vægten 106,9 - så minus 1,1 kg siden sidste mandag - det kører fint skal bare fortsætte sådan de næste par uger, så er jeg fint tilfreds - uanset om jeg bliver nr. 2 eller 3

Weekenden er gået fint - ingen udskejelser af betydning og ingen motion - det var nu heller ikke vejr at sende en hund ud i   - har heller ingen, men tror heller ikke mine katte synes de gerne ville ud - de har nærmest ligget op af radiator hele weekenden.

Jeg synes nu også vejret var til at sidde under et tæppe med en bog - så det gjorde jeg.

Nå men god dag til alle

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

17/11/2014 kl. 07:38
Ja, det har været rigtig råhygge vejr , med varm kakao . Hvor er det flot med vægttabet , din stædighed belønner sig 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.