Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Hanne65

28/09/2012 kl. 08:19
Hej Vibeke1965 Vægten er da trods alt gået ned, 500 er da også noget Jeg synes det er rart at læse det kan gå lidt op af bakke når man skifter fra angreb, så ved jeg hvad der venter mig i næste uge...håber jeg klarer det så flot som dig!<br />
Tak for opskrift på pandekager, den blev lige kopieret <br />
Det må være dejligt at lave festmåltid til en veninde der også er på dukan :D Så kan man rigtig blive kreativ på den gode måde
mig

28/09/2012 kl. 09:44
Ja men et - er bare altid bedre end et + så syntes det er flot, tillykke med det <br />
Man taber sige heller ikke lige meget hver uge <br />
<br />
Dejligt at din veninde kommer på besøg og det gør det noget letter når hun også er på Dukan <br />
<br />
Kan du ha en super dag
Vibeke1965

28/09/2012 kl. 10:10
Ja og jeg er da også glad for at jeg havde tabt mig, men alligevel....<br />
<br />
Nå der er ikke noget at gøre ved det, forhåbentlig kommer der gang i vægttabet igen
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

28/09/2012 kl. 12:20

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den September 28, 2012, 07:23</b><br />
Nå så skulle jeg på vægten i dag, og jeg havde da også tabt mig 700g siden mandag, men altså....eftersom jeg havde taget på i mandags, så havde jeg ventet noget mere - faktisk har jeg jo kun tabt mig 500g siden sidste fredag og det synes jeg jo ikke er imponerende - så synes det er lidt øv <br />
Jeg skal ha en veninde på besøg i morgen aften - havde tænkt mig at lave laksetimbaler til forret, og så ved jeg ikke helt med hovedretten, måske en culotte (men jeg er ikke en ørn til culotte og min mand er ikke hjemme) i hvert fald bliver tilbehøret rodfrugter.<br />
Og så skal jeg prøve chokoladekagen med mousse. Min veninde er også på dukan.<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,3 - vægttab 19,0 - mål 75 i første omgang, så må vi se.</div>
</div>
nå det var det samme ej være ikke øv over det. Vi har det med at fokuser på at under 1 kg så dur det bare ikke men den holdning skal vi ud af for 500g er ok basta bum!<br />
<br />
ang. "lotte" stegen så plejer jeg at gi den 15-20 min ved 250 grader,så ud og hvile en 20 min.og ind i ovnen igen ved 200 grader 3o min. men kommer jo an på hvor meget den vejer og rød den skal være<br />
god fornøjelse i morgen
Vibeke1965

28/09/2012 kl. 12:29
Du har selvfølgelig ret, men jeg synes bare der stadig er så meget at tabe af, at det godt måtte gå lidt hurtigere....,men selvfølgelig er 500 ok.<br />
<br />
Tak for tips - den skal ikke være rød - tror nu jeg bruger et stegetermometer....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

29/09/2012 kl. 13:05
Hej har læst dit fredag indlæg,dejlig læsning og et godt billede du har en dejlig udstråling,glæder mig til at se efter billede.<br />
Jeg har også været på madlog,blev ligesom dig træt af at veje og tælle kacl.og det var ikke lige god stemning i forum altid jeg synes det er meget bedre her.Kan godt forstå du måske synes det går langsomt når man ser på hvad andre har tabt sig på samme tid<br />
men så skal du bare se på mig for jeg er ikke en af de hurtige <br />
og tro mig med vilje og tålmodighed så se vi målstregen en dag...
Vibeke1965

01/10/2012 kl. 07:50
Lucky, tak for dine positive kommentarer, da jeg så billedet - ja så burde jeg nok ha fået taget et midtvejsbillede og sendt med også....<br />
<br />
Nå men jeg var på vægten i dag + 300g siden fredag!!!! Hvor det irriterende at tage på hver gang jeg har haft pv dage....<br />
<br />
Jeg har ikke snydt, men jeg havde jo en veninde på besøg i lørdags, så har selvfølgelig spist mere end jeg plejer, og måske nok fået lidt for mange tolererede.....<br />
<br />
Menuen var:<br />
- Laksetimbaler med lidt salat<br />
- Svinemørbrad omviklet med røget skinke fra Lidl, dertil ovnbagte rodfrugter, solbærgele, skysovs jævnet med maizena og smagt til med solbærgele<br />
- isroulade<br />
- til kaffen chokoladekage med mousse.<br />
<br />
Altså....synes det hele smagte fantastisk - mine børn synes dog, at sovsen smagte lidt for meget af saftevand (for havde jo lavet solbærgele af fun ) og det har de nok ret i.....<br />
<br />
Isrouladen synes jeg var et hit.<br />
<br />
Jeg havde lavet Luckys roulade, så havde jeg taget en bøtte isis vanilleis, tøet den lidt op og så blandede jeg fun solbær i, fordelte det på bunden, rullede den og frøs den ned.<br />
<br />
Jeg er ikke sikker på, at isen er på dukans program, men jeg synes den indeholder så lidt af alting, at det godt kan gå en enkelt gang imellem - jeg har valgt at betragte den som en tolereret, og selvom jeg spiste 4 skiver af rouladen, tror jeg måske jeg har fået 3/4 dl is.<br />
<br />
Den smagte godt - igen lidt af fun, i går fandt jeg så ud af at der også er en jordbæris, så den bruger jeg næste gang - ved jo godt at der er frugt i, men vi må jo spise en lille portion frugtyoghurt hver dag, så tænker det kan erstatte det (jeg har ikke læst varedeklarationen på jordbærisen, men regner med, den har nogenlunde samme sammensætning som vanilleisen)<br />
<br />
Min veninde synes det var fantastisk - både at hun ikke selv skulle lave mad, men også at jeg gider stå og lave en hel menu af dukan-venlig mad - hun eksperimenterer ikke, men bruger de opskrifter, jeg laver, hvis de bliver gode.<br />
<br />
Og isrouladen - den var super - den serverer jeg næste gang jeg skal ha gæster - til alle :D<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,6 - vægttab 18,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

01/10/2012 kl. 11:18
Ihhh dumme vægt, nogle gange har man bare lyst til at smide den ud af vinduet <br />
<br />
Lyder som en lækker menu, ja man skal ikke bruge for meget gelè af gangen men den smager nu også meget godt oven på en ostemad <br />
<br />
Jeg bruger også fun one til at give lidt smag i min A38 nogle gange <br />
<br />
Kan du ha en super dag
Vibeke1965

01/10/2012 kl. 13:54
Ja jeg tænkte også at den kunne bruges til andet.<br />
'<br />
Jeg har bestilt nogle forskellige varianter fra Dialife - dem er jeg spændt på, læste i en eller anden dagbog, at hun brugte den i fromage frais - det må jo komme an på en prøve tænker jeg
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Helleq

01/10/2012 kl. 15:21
Min datter blander kirsebæressens i sin youghurt, og elsker det. Hun er totalt vild med kirsebær, så for hende er det en god redning. Jeg købte essenser billigt da jeg var i USA ( en tier pr flaske), og ærgrer mig over at jeg ikke ryddede hylderne i Walmart for en masse flere slags <br />
Og Vibeke, har du nydt aftenen, så lad være med at ærgre dig over at du ikke taber dig med lynets hast - det går jo op og ned hele tiden, men altid mere ned end o
lucky

01/10/2012 kl. 19:09
Hej vibeke lækker menu du havde lavet,og ja man kan jo få noget godt selvom man er på Dukan,den med is i rouladen skal jeg da også ha prøvet <br />
Har du ikke en fast vejedag ? min vægt kan også svinge i løbet af ugen.<br />
Ha en god uge
netski

01/10/2012 kl. 21:19
Is-roulade...ummmmmmmmm<br />
Hvordan mon du laver rouladen??
Vibeke1965

02/10/2012 kl. 07:36
Helleq - ja jeg er også spændt på hvad jeg selv siger til det.<br />
<br />
Lucky - jo faktisk har jeg to vejedage - mandag og fredag, det er vist noget med at jeg gerne vil se hvad weekenden har "kostet" for selvom jeg overholder kuren, så spiser jeg mere i weekenden, og der er ikke den samme struktur som på hverdagene.<br />
<br />
Isrouladen ligger i en anden tråd.<br />
<br />
I går var jeg ude og købe tøj, for jeg har faktisk ikke så meget vintertøj, men heldigvis havde den lokale Zizzi 25&#037; så nu kan jeg klare mig de næste 10 kg
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

02/10/2012 kl. 08:52
Åh dejligt med nyt tøj Jeg skal også ha fundet nyt vintertøj, har kun fundet 2 par lange bukser og det er bare ikke nok, man skal jo vaske hele tiden hehe<br />
<br />
Ha en super dejlig dag
Vibeke1965

02/10/2012 kl. 08:59
Ja det er et dyrt luksus problem vi får ved at tabe os :D<br />
<br />
Og selvom jeg ikke kommer til at savne at være overvægtig, så kommer jeg til at savne disse Zizzi aftener, det er dejligt afslappet - der er mange til at kommentere på det tøj man prøver, og så aner jeg simpelt hen ikke hvilke butikker, jeg skal købe tøj i, når det bliver helt normale størrelser....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.