Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


fauer

08/06/2014 kl. 05:47
hvor er du blevet af? God pinse
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

23/06/2014 kl. 07:36
Ja hvor blev jeg af.....

Det kører s.. ikke for mig - jeg kan simpelt hen ikke koncentrere mig om at holde en kur - har de sidste måneder flirtet lidt med 5:2 og også den der hvor man spiser frugt om morgenen... men jeg ryger på hvad som helst senere på dagen, så det virke ikke for mig - jeg må tilbage til dukan - kan bare ikke lige nu....jeg har ferie om 3 uger, og jeg må bare prøve at holde lidt igen indtil da og så komme tilbage efter sommerferien - der er simpelt hen for mange fristelser lige nu - og absolut INGEN rygrad.

Jeg har dog fundet ud af, at jeg SKAL være på en kur, hvor jeg er mæt - og det er dukan jo god til....og dukan tager også min søde tand, så jeg prøver lige de næste uger med en blød fase 3, så jeg skriver ikke så meget om hvad jeg spiser, for det er ikke helt efter bogen, men jeg vil gerne være aktiv herinde igen, det hjælper mig - kunne bare godt tænke mig, at der var andre, der også var aktive udover i deres egne dagbøger

Nå god dag til dem der evt. måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

23/06/2014 kl. 11:25
godt at høre fra dig håber snart du får energi til at kæmpe for at nå dit mål. Har du tænk på hvorfor det er svært for tiden. Jeg er også træt af at spise sundt mad, selvom jeg er i fase 3 prøver at holde ud og bare holde vægten. Hepper på dig
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

23/06/2014 kl. 11:51
Jeg tror det handler om at jeg synes jeg har været på kur i umindelige tider.....

Og jeg ved jo godt at det er en sandhed med modifikationer......

&nbsp;

SÅ håber jeg kan finde noget motiovation efter sommerferien
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

23/06/2014 kl. 14:12
ja det samme problem har jeg, mangler tid til at lave spændende mad. Får så masser af motion, men kan jo ikke nå det hele.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

24/06/2014 kl. 05:46
Ja jeg tror også at jeg bare forsøger at "hænge på" - har cyklet omveje både i går og i dag, det kan vel hjælpe lidt
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

25/06/2014 kl. 05:00
Hej Vibeke

Kender det kun alt for godt,tænk hvis vi havde holdt det helt fra start så havde vi vel været i fase 4 nu? Men det kan vi jo ikke bruge til noget,men ja føler også jeg har været på kur i evigheder ,men det er jo selvforskyldt fordi man er blevt for sløset og tænker det går nok,men gu gør det ej!

Jeg håber du finder kampgejsten igen efter ferien

knuzz
Vibeke1965

14/08/2014 kl. 09:31
Så er ferien forbi, og det har været fantastisk, vi var ved Gardasøen i 10 dage - næsten sol og 30-33 grader hver dag - fik læst, badet og hygget. Derefter er par uger hjemme i haven, hvor jeg læste videre og hyggede, nu er jeg på arbejde igen, det var godt nok hårdt at komme i gang igen, godt det snart er weekend - trænger

Jeg er ikke startet kur endnu, skal på weekend fra fredag til søndag, synes ikke der var grund til at teste rygraden allerede    ved jeg ikke ville holde kur (ikke engang tilnærmelsesvis) og tænkte at det ville gå ud over motivationen, hvis jeg allerede efter 4 dag "faldt i".

Så jeg starter op på tirsdag (for sønneke har fødselsdag mandag)og jeg starter med en tilnærmet angrebsfase (måske spiser jeg fase-2-brød) i 6-10 dage - ser lige hvordan det går.

Men nu er jeg i hvert fald tilbage på siden her og lurer lidt med, tror det kan være med til at hive min motivation lidt højere op - den er nu ved at være der - tror jeg har taget 4 kg på i ferien, og jeg må sige, at jeg er "Øm" i maven, nok fordi min kost er mærkelig lige pt, spiser alt for meget sødt... og jeg har ondt i hele kroppen, har mest lyst til at blive i sengen, men det gør s.. også ondt, jeg vågner hver gang jeg vender mig, har ondt i leddene, kan dårligt rejse mig fra stolen, kan ikke nå tæerne!!, jeg puster og stønner, hvis jeg skal gå almindeligt og snakke samtidig!!! - jeg GIDER ikke ha det på den måde, så jeg glæder mig faktisk til at komme i gang igen.

Og jeg har været så længe væk fra dukan, at det bliver en total omlægning (igen) desværre har jeg ikke rigtigt fået forberedt mig...det var ellers planen, at jeg skulle ha gjort det de sidste uger i min ferie, hvor jeg var hjemme....men der gik læsning i den, tror jeg har læst 10-12 bøger i min ferie - elsker at ligge i en stol og læse

Jeg har cyklet på arbejde 2 gange i denne uge og haft en times gå-tur med en veninde - planen er at jeg skal cykle hver dag og gå med veninden mindst 2 men gerne 3 gange om ugen - jeg kommer ALDRIG til at gå i fitnescenter, og jeg er ikke god til at styrketræne, men må nok overveje det lidt, så der kan komme lidt muskler ind de steder, der ellers vil ende som poser, når jeg taber mig....

Nå kan I ha det godt - jeg kommer forbi jeres dagbøger over de næste par dage, og så lover jeg at være aktiv herinde igen - det er nemlig også med til at holde motivationen i gang for mig - håber I vil skrive i min dagbog også, så vi kan hjælpes ad

God dag til alle
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

14/08/2014 kl. 12:59
jamen velkommen tilbage, håber du får en god opstart på tirsdag.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

18/08/2014 kl. 07:10
Jeg er i hvert fald KLAR - skal ud i eftermiddag og ha købt noget hakket oksekød og nogle æg, så jeg kan være klar med omelet fra morgenstunden af i morgen - det er det der skal redde min dag - jeg kører fase 1 indtil søndag i hvert fald, så må vi se om jeg er tilfreds med tabet og om jeg orker at fortsætte fase 1.....

Dkal også ha lavet nogle flere deller, så der er til mellemmåltider, og jeg må også hellere stege noget kylling i dag - hmm travl dag....

Nå det er heldigvis ikke mig, der skal lave aftensmad, min ældste har fødselsdag og min mand står for maden, så jeg burde jo ha tid til at lave lidt til mig selv.

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Bettebob

18/08/2014 kl. 18:52
Pøj pøj med den nye start

Nu skal vi begge i gang igen.

&nbsp;
Vibeke1965

19/08/2014 kl. 06:06
Jeps og vægten her til morgen var skræmmende 118,7 kg!!! All time high - og det betyder, at jeg faktisk har taget 30 kg på siden jeg var lavest nede for et par år siden!!!!

Jeg har ondt i hele kroppen, i ryggen, i benene i armene – det er simpelt hen fordi jeg ligger for tungt på siden (armene) og når jeg ligger på ryggen går det ud over – ja ryggen – jeg har i weekenden haft en masse væske i kroppen, det strammede både i ben og fødder , men sgu også i armene – var i matas og købe paderokke te – det er næsten væk nu, men det er jo også en følge af overvægten – jeg puster og stønner, kan dårligt få vasket fødderne og kan ikke komme op af stolen og sengen…..endvidere har jeg halsbrand det meste af tiden…..men det er der jo ikke noget at sige til med den vægt!!!

Nå jeg kan jo ikke snuppe en tudekiks for dem er der hvedemel i så har i stedet spist en omelet med oksekød og deller her til morgen - så er godt i gang, synes jeg.

I foråret havde vi en kagekonkurrence her på arbejde - den vandt jeg   nu har vi en slankekonkurrence - hvem har størst procentuelt vægttab fra 19/8 frem til 1/12 - den konkurrence har jeg også tænkt mig at vinde

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

19/08/2014 kl. 20:56
Hej min skønne Vibse Hvor er det dejligt at høre du har fundet ud af at komme igang igen.... Var da være hvis du ik var kommet på bedre tanker Jeg har jo også været alt for længe væk herinde fra..... Men har bare så meget at se til......altid!

Vi må lige mande os lidt op os to Selvfølgelig vinder du den konkurrence

kramser


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

20/08/2014 kl. 05:33
Hej Nina godt at høre fra dig

Jamen jeg har det også fint med at være i gang igen - allerede efter første dag føler jeg et tab og INGEN halsbrand

Det er jo tankevækkende, at man orker alle dårligdommene bare for et stykke chokolade (og alt det andet) - jeg mener jeg fik jo dulmet min søde tand med lidt koldskål i går (og alt kødet selvfælgelig) så jeg manglede ikke noget....nå det kan jeg filosofere over en anden gang.

Mad i går: Omelet med oksekød og deller til morgen, deller til formiddag, oksekød og skinke til frokost, kylling og koldskål til eftermiddag, karbonader til aften og koldskål til senaften

Jeg cyklede til og fra arbejde, så lidt motion fik jeg også

Jeg har ryddet op i slik-depoterne derhjemme og taget resterne med på arbejde - måske ikke så fair, vi er jo flere her, der er på kur, men jeg kunne jo se i går, at selvom folk er på kur (de har i hvert fald meldt sig til konkurrencen) så spiste de alligevel slik!!! Det ville jo totalt underminere min motivation, men det er jo fint for mig.

Jeg havde en længere diskussion med et par stykker i går om hvorvidt jeg skulle veje mig hver dag eller vente til mandag....jeg havde vildt lyst til at gå på vægten i dag, men der er jo både for og imod - jeg har IKKE været på vægten i dag - prøver at se om jeg kan styre mig indtil mandag morgen - men hvad nu hvis jeg bliver skuffet over tabet der - vil det så ødelægge motivationen?

Nå det må jeg se på mandag - god dag til dem, der måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

20/08/2014 kl. 06:14
Sejt at du er kommet igang igen, og det lyder som om, at du har helt fat i den lange ende, hvad motivation angår, så det skal nok blive godt

Og selvom vægten måske kommer til at gå lidt både op og ned, så handler det om at holde fast i, at det virker i det lange løb, hvis man holder fast   Min egen vægt har gået meget op og ned i den korte periode, jeg har været igang, men jeg har valgt at tro på, at det virker. Jeg kan jo se på alle I andre, at det gør   Og det skal jeg også love for, at jeg selv oplever nu.


Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.