Oprettet af theidi d. 02/01/2012 kl. 08:38

theidis dagbog

Ja, så oprandt den "store" dag. Så startede jeg i dag. Jeg har ikke nogen vægt, men regner med, at få fat på en i dag. Så først i morgen kommer der vægtindberetning.<br />
Jeg har gået og ventet siden starten af november, hvor der var det der indlæg med ude og hjemme. Ville bare ikke starte før, da jeg med sikkerhed vidste, at jeg ville snyde i julen, og ikke orkede nederlag fra starten. Nu er jeg så startet, og glæder mig helt vildt, til at prøve:D<br />
<br />
Jeg syntes måske, at det er lidt svært i den første attackfasen, hvor man slet ikke må spise andet end proteiner. Jeg ville have bagt et dukanbrød i går, men havde desværre ikke fromage frais eller yoghurt eller hvad jeg nu lige ville bruge, så det skal jeg have fat i i dag. For så får man da lidt "brød" til f.eks. torskerogn, som jeg skal have til frokost i dag. Men ellers er jeg fortrøstningsfuld.<br />
<br />
Min vægt ligger omkring 101 og dukan siger, at jeg skal være på attack i 6 dage. Men i morgen kan jeg veje mig 100&#37; og kan så se, om det passer.<br />
<br />
Er det forstået rigtig nok, at man kun må få alt i alt 800 gr. mælkeprodukter?<br />
Eller er det eksklusiv mælk?<br />
<br />


admin_kent

02/01/2012 kl. 11:30
Velkommen til og held og lykke med kuren.<br />
800 gram mælkeprodukter er korrekt.
theidi

03/01/2012 kl. 09:16
Tjaa, så gik den første dag på kuren. Og den vægt jeg ville have købt i Netto, havde de ikke flere af, så i dag må jeg finde en et andet sted. Det er jo lige nu, hvor der burde ske noget, derfor skal man da også have en vægt og se, hvordan det går <br />
Egentlig er det gået fint nok, men jeg har hovedpine og føler, at jeg er ved af få influenza. Det er jeg måske også?<br />
Men jeg syntes nu alligevel, at jeg tit i løbet af dagen bliver sulten. Det er lidt træls, men på den anden side, så er jeg gået fra at rå-æde af alt muligt, deriblandt slik og chips, og nu skal det begrænses. Det er nok en form for abstinenser jeg har :D<br />
<br />
Nå men jeg fortsætter gladeligt.<br />
<br />
Knus fra Heidi.
Vibeke1965

03/01/2012 kl. 09:51
Hej Heidi<br />
<br />
En smule hovedpine og influenza symptomer er helt normalt, det går over igen.<br />
<br />
Jeg tror det er vigtigt, at du ikke er sulten, for det er når man er sulten, det kan være svært at holde sig fra det forbudte.<br />
<br />
Så du må spise noget mere - nogle mellemmåltider - jeg spiser selv yoghurt til morgenmad og så spiser jeg dukan-brød med pålæg til mellemmåltiderne.<br />
<br />
Jeg har nogle lange arbejdsdage i øjeblikket, så udover dukanbrød har jeg også en lille bøtte med stegt kylling med, som jeg kan spise sidst på eftermiddagen, når jeg bliver sulten.<br />
<br />
Mvh<br />
Vibeke<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
theidi

03/01/2012 kl. 11:27
Hej Hej.<br />
<br />
Godt at vide, at influenzasympt. forsvinder igen. Gider ikke at ligge syg lige nu <br />
<br />
Det med, at være sulten er nok også bare lige, til man finder en rytme, og så havde jeg først ingredienser til brød i går. Indtil videre, er det ikke gået så galt med sulten i dag. Der har jeg spist brød både morgen og nu til frokost. Altså har skåret det ud så det passer med en dagsration. Har fået yoghurt og skyr til morgenmad med brød og lidt lightskinke. Og så lidt yoghurt til mellemmåltid. Det har været ok.<br />
<br />
Nu kommer min første udfordring så. Vi skal have møde, min tur til at have kage med, så det har jeg lige været nede og hente ved bageren, jeg bliver med garanti både sulten og lækkersulten inden mødet er omme, selvom jeg spiser godt nu. Men selvfølgelig skal det nok gå, for jeg VIL JO!!!! :D<br />
Jeg har jo også min yoghurt. Hader bare, at være anderledes, andre behøver ikke at vide, at jeg gerne vil slanke mig. Derfor har jeg ikke lyst til, at sidde med yoghurten.<br />
<br />
Knus fra Heidi.
Vibeke1965

03/01/2012 kl. 12:10
Nej det kan jeg godt forstå, jeg sagde heller ikke noget til mine kolleger den første uge - ville lige se om jeg kunne holde kuren.<br />
<br />
Kan du ikke bare sige, at du har spist så meget kage, slik og chokolade hen over julen, at du har besluttet dig for en kold tyrker her efter nytår, så indtil videre spiser du ikke sukker. Og når der så er gået en uges tid og du VED at du kan klare det, så kan du måske gå til bekendelse.<br />
<br />
Jeg sagde jo heller ikke noget, og der gik 4 dage før min frokost tallerken blev kommenteret, og da var jeg parat til at fortælle om det
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
theidi

04/01/2012 kl. 15:43
Så fik jeg endelig købt en vægt. Vægten siger 100,5 kg i morges, men nu har jeg mulighed for, at veje mig hver morgen i den første tid. Det tror jeg, at jeg har behov for lige nu (altså hvis der sker noget på vægten ).<br />
<br />
I dag er det gået ok, jeg har haft fri, og så syntes jeg det er lidt nemmere, at klare min mad. Jeg kan lidt nemmere selv bestemme hvad jeg lige har lyst til. Så idag er det gået ok.<br />
<br />
Vender tilbage i morgen igen med ny opdatering.<br />
<br />
Knus fra Heidi.
stinap

04/01/2012 kl. 17:55
hvor finder i opskrifter henne?
mariannefroik

04/01/2012 kl. 18:46
admin_kent

05/01/2012 kl. 11:12
Det med at spise nok, så du ikke er sulten er vigtigt. Din krop kan begynde at justere til at du spiser mindre, hvilket du ikke vil have. Den skal fortsætte med en høj forbrænding. Du må spise så meget du vil, at de tilladte madvarer.
theidi

05/01/2012 kl. 19:57
Nu er endnu en dag gået. Fra i går til i dag, kun -100 g. Øv øv, jeg havde måske nok forventet lidt mere i forhold til, hvad andre taber, men jeg giver ikke op. Jeg syntes jeg spiser godt, nu er jeg ikke så sulten mere, det var bare lige med, at finde det rigtige. Men jeg føler ikke, at jeg taber nok?<br />
Nå jeg hænger i i morgen igen.
theidi

06/01/2012 kl. 08:05
Nu er jeg godt nok snart træt af det hele. I går var en lidt dum dag, og fik ikke spist så meget. Jeg vejede mig inden aftensmad, og havde faktisk fra om morgenen tabt mig 300 g. Så spiser jeg aftensmad (200g. skært oksekød, 250 g. hytteost og lidt skinke light). Da jeg står op i morges vejede jeg 200 g. mere end i går aftes. Nu er jeg ved at opgive, jeg har været i gang med, at tabe mig, hvor det er gået meget bedre, også selv om jeg spiste lidt fløde og kulhydrater. Så ved ikke helt. Hvis vægten ikke har rykket sig meget i morgen, så dropper jeg det igen!!
Helleq

06/01/2012 kl. 10:17
Hvis du siger, at du ikke har spist så meget i løbet af dagen, så er det jo lige præcist derfor at du ikke taber dig, for så går kroppen på stand-by. Og hvis du så samtidigt heller ikke får drukket nok, så er det mindst lige så galt.<br />
Og at give op efter fire dage, bare fordi der ikke sker nok? Tjaeh, det er jo dejligt let. At give kuren skylden for at det går galt og at du ikke taber dig nok, når det egentligt er dig selv, der ikke sørger for at spise nok og holde forbrændingen oppe!!<br />
<br />
Jeg har da også haft perioder, hvor vægttabet har været gået i stå, men så pludseligt står man på vægten og har tabt 6-700 gram fra dag til dag, så lad være med at give op. For dumme dage kommer der hele tiden.<br />
<br />
God fornøjelse med den videre kamp mod vægten <br />
Hilsen Helle, der har tabt sig 12 kilo siden uge 44
admin_kent

06/01/2012 kl. 12:34
Du bør gå på vægten om morgenen kun og ikke flere gange om dagen. Samtidig ser det ud til, at du mister motivationen så snart det ikke går ned med vægten, så det ville være en god ide, kun at gå på vægten hver 4-5. dag eller 1 gang om ugen. Der er også flere ting der påvirker vægten, kvinders cyklus kan påvirke hvor meget vand man ophober i kroppen, hvis du ikke spiser nok, som Helleq påpeger og hvis du ikke får dyrket den motion du skal. Der kommer også perioder, hvor vægttabet stopper og du tager også lidt på nogle dage, men vægten går støt nedad.<br />
Sørg for at holde dig til de tilladte madvarer, spis så du er mæt, drik den væske du skal og dyrk den motion du skal.<br />
Tænk også over, om du er motiveret til at være på kuren. Dette er en et langt sejt træk. I mit eget tilfælde, har kuren nu varet i over 1 år (jeg er i 3. fase og har tabt omkring 20 kg.) Du er nødt til at følge kuren til enden, for ikke at tage på igen, når du har tabt dig. Hvis du er ved at give op efter 4 dage, bliver det nok svært at følge den hele vejen.<br />
Men fortsætter du, kan du altid finde folk her i forum, som støtter og giver råd og vejledning.
theidi

06/01/2012 kl. 13:32
Jeg er 100&#037; motiveret for at tabe mig. Har bare hver gang jeg går på kur, tabt rigtig meget i starten. Havde derfor også store forventninger til denne kur. I går nåede jeg ikke at spise så meget før over middag, da vi pludselig havde vand i stalden, 2 kaniner der druknede og 31 der var meget våde. Vi oksede rundt derude indtil kl. 21, og alligevel sagde den kun -100 g. Det syntes jeg er lidt umotiverende. Det er ikke fordi jeg ikke vil, og jeg kan jo godt se, at alle andre taber sig. Jeg har ventet helt fra november med at starte, fordi jeg vidste at i julen ville jeg dumpe i, og det havde jeg ikke lyst til. Alligevel sker der ikke noget på vægten. Ved godt man kun skal veje sig om morgenen, og at man ikke skal gøre det hver dag. Men på den anden side, jeg var nok også blevet skuffet, hvis jeg først havde vejet mig igen i morgen, og kun havde tabt 300 g.<br />
Kan godt se der er mange undskyldninger :?<br />
Men det er altså ikke for at undskylde, jeg syntes jeg spiser godt, drikker mere end jeg skal af vand, og får også motioneret 20 min. om dagen. Hvad gør jeg så galt?
Helleq

06/01/2012 kl. 14:50
Har du drukket alkohol nytårsaften? Det lyder som et sært spørgsmål, men mine erfaringer siger at hvis jeg har fået vin eller andet med alkohol, så binder jeg væske i fire-fem dage efter.<br />
Og hvis du først nåede mad så sent, så er det jo ikke "passeret igennem" næste morgen, det kan også være en forklaring ( forstoppelse er en anden variant).<br />
Den sidste mulighed er, at du måske er pms? I ugen op til menses binder vi også væske, og vil derfor ikke tabe os specielt meget.<br />
<br />
<br />
Bid tænderne sammen og vent , så går det nok

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Min Slankedagbog
start på dukan
23/08/2016 kl. 22:09

Dukan Slankekur - Generelt
Grøntsagsmængde i vekselfasen
22/08/2016 kl. 17:17

Dukan Slankekur - Generelt
Klid-mængder og angivelser
21/08/2016 kl. 09:55

Programmet
Klid og HUSk
18/08/2016 kl. 12:52

Programmet
For meget klid
17/08/2016 kl. 18:02


Seneste kommentarer

Min Slankedagbog
start på dukan
25/08/2016 kl. 06:49

Dukan Slankekur - Generelt
Grøntsagsmængde i vekselfasen
24/08/2016 kl. 18:20

Dukan Slankekur - Generelt
Klid-mængder og angivelser
22/08/2016 kl. 13:18

Opskrifter
Pandekager med vanilje og citron
22/08/2016 kl. 13:17

Opskrifter
Burgerboller
21/08/2016 kl. 13:07

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.