Oprettet af jeahyl d. 20/01/2013 kl. 09:54

Første uge i vekselfasen overstået - kun tabt 200 gram - HJÆLP!!! :(

Hej alle I Dukan'er derude... <br />
Jeg startede på Dukan kuren den 8. januar, og kom flyvende fra start, med et vægttab på 4 kilo i angrebsfasen (fem dage) :D :D<br />
Idag har jeg været i vekselfasen en uge, men vægttabet er kun på 200 gram på hele dén uge <br />
Er der andre, der har oplevet noget lignende? Jeg er topmotiveret, og hænger i, men synes da godt nok snart, at vægten skal begynde og flytte sig. Jeg har ikke syndet én eneste gang, og synes jeg følger alle forskrifterne til punkt og prikke.<br />
Håber at nogen af alle Jer dygtige "tabere" kan hjælpe mig med lidt vejledning <br />
Go' søndag til Jer alle :D :D<br />
Mvh Jeannette

Fruf

24/01/2013 kl. 11:45
Hej ville bare lige fotælle jeg startede den 6/1. 9 dage på angreb med tab på 5.1 kg, er nu på 10 dagen i vekselfasen min vægt står også bare stille men ser frem til at der snart sker noget som i selv skriver, skal forøvrigt tabe 40 kg.
allaballas

24/01/2013 kl. 12:18
Har nu overstået dag 1 !! i angreb og kan det så passe at vægten siger minus 1,3 kg allerede??? Har kun spist kød i det forgangne døgn + klid og vand. Vildt i givet fald
Vibeke1965

24/01/2013 kl. 12:40
Ja det kan gå hurtigt i angreb - en del af det er jo væske, men det tæller jo også<br />
<br />
Flotte tab alle sammen - og fortsat god fornøjelse til jer :D<br />
<br />
shasmin - hvis du skal over på en anden kur, tror jeg såmænd ikke du tager på, men hvis du hopper tilbage til det du gjorde før, ja så kommer de nok på igen
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
allaballas

24/01/2013 kl. 13:51
Nu skal jeg heldigvis kun tabe ca 10 kg. Men kan man hoppe direkte på konsolidering derefter eller går det så galt?
Vibeke1965

24/01/2013 kl. 13:57
allaballas forstår ikke helt hvad du mener - regner du med at tabe alle 10 kg i angrebsfasen?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
allaballas

24/01/2013 kl. 17:01
Nej aner jo ikke hvor meget jeg smider. Er 46 og det er første gang i mit liv jeg er på kur af nogen art. Men tror og håber jeg kan undgå 60 dage på vekselfasen og nå de 10 kg væsentlig før.<br />
Må man iøvrigt spise røget svinemørbrad. Fedt&#037; er under 4. Men kan det være for salt?<br />
Suan

24/01/2013 kl. 19:00
Hej Allaballas<br />
<br />
Tror ikke helt, at du kan nå at tabe 10 kg. i angrebsfasen. Det er vel 4 dage, du skal være i den.<br />
<br />
Jeg har selv "kun" 13 kg. jeg skal tabe i alt. De første 4 dage gik rigtig fint, men efterfølgende går det bare langsommere.<br />
Du får grøntsager, som giver væske i kroppen og din krop vil klart prøve at holde på de "få" kg. du har i overvægt.<br />
Derudover vil der komme dage, hvor du måske ikke kan overholde kuren, og efterfølgende vil vægttabet gå lidt i stå... Måske spiller din cyklus også ind nogle dag. Der er bare mange ting at tage højde for.<br />
<br />
Det er ikke for at få dig til at miste modet, at jeg remser disse få ting op. Men det er mere - så er du forberedt . Det er så træls at regne med at smide alle de kg. så hurtigt, og så går det bare langsommere...<br />
<br />
Men jeg er sikke på, at hvis du virkelig giver den gas. Husker din motion, sætter dig ind i, hvad der er vigtigt at spise og ikke mindst hvor meget (hvilket faktisk er ret meget) så når du hurtigt de 10 kg. som du gerne vil af med .Også uden at du skal være i vekselfasen i 60 dage.<br />
<br />
Så giv den gas
Christel

24/01/2013 kl. 19:36
Jeg skiftede 1:1 i vekselfasen. Og jeg havde de første mange måneder 1,5 kg tab hver uge.<br />
Allaballa, du skal ikke gå direkte i fase 3 eller 4, følg alle faserne, det er vigtigt for at holde fast i det. Kent har skrevet om faserne og hvad der er tilladt og toleret i menuerne foroven. Jeg ville da spise røget mørbrad. Jeg er ikke så bekymret for salt.
merlinine

25/01/2013 kl. 11:13
Hejsa, jeg har nu være i vekselfasen i 14 dage og har de sidste dage ingenting smidt. ØV ØV - men holder stadig kuren og håber vægten tager et spring snarest. Har smidt 6 kilo på 20 dage. de 4 kilo var i angrebsfasen. Der mangler stadig 15 kilo.<br />
Pia Andersen

25/01/2013 kl. 12:02
Bare hold fast, det skal nok komme. For nogen kommer det i ryk. Læs i dagbøgerne, så vil i kunne se, at vi andre også har været frustrerede i perioder. De gange mit vægttab er gået lidt i stå, så har jeg skruet lidt på motionen. F.eks, nogle flere lange gåture med hunden, eller en tur i Fitnescentret på løbebåndet (går mere end jeg løber - endnu) vi skal nok heppe herinde fra hep hep<br />
<br />
<br />
Taberhilser<br />
<br />
Pia
allaballas

25/01/2013 kl. 15:44
Tak for svarene, jeg er nu nede på 110,8.<br />
Har selv besluttet mig for 5 dage med angrebsfase udelukkende for at sætte fut i tingene til at begynde med, er det dumt?<br />
Spiser desuden ihvertfald 2 æg om dagen, her i den første fase, det er vel ok da jeg ikke har for højt kolesterol.<br />
Men har lidt tendens til hovedpine selvom jeg drikker noget mere vand end de 1,5 liter. Er det normalt?<br />
Har ikke spist parafinolie, det er vel ikke et krav?<br />
...men for hulen jeg savner en god skive rugbrød, ellers er det såmænd fint med mig. Rigtig god weekend til alle og tak for mange konstruktive svar.
mig

26/01/2013 kl. 00:26

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Fruf den January 24, 2013, 11:45</b><br />
Hej ville bare lige fotælle jeg startede den 6/1. 9 dage på angreb med tab på 5.1 kg, er nu på 10 dagen i vekselfasen min vægt står også bare stille men ser frem til at der snart sker noget som i selv skriver, skal forøvrigt tabe 40 kg.</div>
</div>
<br />
Hej Fruf og velkommen til <br />
<br />
Flot tab du har haft til nu, tillykke med det <br />
<br />
Hvor længe har din vægt stået stille ??<br />
Kan du evt skrive her hvad du spiser på en dag ? måske der skal justeres lidt der <br />
<br />
Rita
mig

26/01/2013 kl. 00:29

<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra merlinine den January 25, 2013, 11:13</b><br />
Hejsa, jeg har nu være i vekselfasen i 14 dage og har de sidste dage ingenting smidt. ØV ØV - men holder stadig kuren og håber vægten tager et spring snarest. Har smidt 6 kilo på 20 dage. de 4 kilo var i angrebsfasen. Der mangler stadig 15 kilo.</div>
</div>
<br />
Hej <br />
<br />
Spiser du nok ? kan du evt skrive her hvad du spiser på en hel dag ?<br />
6 kg på 20 dage er iøvrigt rigtig flot så tillykke med det <br />
<br />
Giv ikke op, tabet skal nok komme <br />
<br />
Rita
mig

26/01/2013 kl. 00:36

<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra allaballas den January 25, 2013, 15:44</b><br />
Tak for svarene, jeg er nu nede på 110,8.<br />
Har selv besluttet mig for 5 dage med angrebsfase udelukkende for at sætte fut i tingene til at begynde med, er det dumt?<br />
Spiser desuden ihvertfald 2 æg om dagen, her i den første fase, det er vel ok da jeg ikke har for højt kolesterol.<br />
Men har lidt tendens til hovedpine selvom jeg drikker noget mere vand end de 1,5 liter. Er det normalt?<br />
Har ikke spist parafinolie, det er vel ikke et krav?<br />
...men for hulen jeg savner en god skive rugbrød, ellers er det såmænd fint med mig. Rigtig god weekend til alle og tak for mange konstruktive svar.</div>
</div>
<br />
Hej med dig og velkommen til <br />
<br />
Ja 5 dage er fint 2 æg er ok <br />
Hovedpine er desværre en af bivirkningerne i starten men skulle gerne gå hurtigt over <br />
Nej den olie er ikke et krav, heldigvis hehe<br />
Ja men så bag noget dukan brød, opskriften ligger under opskrifter/angrebsfasen <br />
Husk at spise 5-6 gange pr dag og helst kød til 4-5 af dem <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
allaballas

26/01/2013 kl. 14:48
Hej Rita<br />
<br />
Tak for dine dejlige præcise svar.<br />
Spiser faktisk kød hvergang jeg spiser, eller fisk.<br />
Kommer med en stak gode chili opskrifter når jeg skal i veksel, både Thai og Tex. RIgtig mange gode brugbare ting fra de køkkener, men ved endnu ikke om citrongræs og galangal rod etc. er tilladte, men det er jeg ved at undersøge.<br />
Keep up the good spirit<br />
Lars
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.