Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Ninapiie
01/10/2013 kl. 21:44 |
Hej min skønne Vibse ❤️<br />
Alt for længe siden Hvis jeg dig bare kunne trylle... Hvorfor skal det dig bare være sådan en kamp Det er rigtig fint du holder vægten..... Håber du snart finder gnisten frem igen.... Så du kan fortsætte din kamp❤️<br /> Sender dig det største knus, og masser af medvind INTET smager så godt, som slank føles. Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. |
Vibeke1965
02/10/2013 kl. 07:29 |
Tak skal I ha.... <br />
<br /> Var sammen med en veninde i går - hun startede dukan samtidig med mig, men til forskel fra mig fortsatte hun, så hun på et år tabte ca. 40 kg og nu har hun holdt det i et års tid - øv hvor er det bare demotiverende....og jeg kan ikke være det bekendt <br /> <br /> Det var virkelig til at tude over - hvorfor kan jeg bare ikke komme i gang igen? Når nu jeg ved hvor nemt det trods alt er at holde kuren....jeg ved virkelig ikke hvad f..... der foregår i mit hoved - nåja ingen ting...<br /> <br /> Nå på den positive side - jeg fik gået næsten 17 tusind skridt i går, så holder vægten stadig, men i dag har jeg for første gang et par lange bukser på - sidst jeg havde dem på overvejede jeg at smide dem ud, fordi de hang og slaskede - det gør de ikke mere....kunne dårligt knappe dem...og jeg skal IKKE ha en masse nyt tøj i denne størrelse, så det trækker bestemt i retning af KUR fra nu, men var ikke lige forberedt til i dag....(dårlig undskyldning - igen..)<br /> <br /> Nå god dag til dem, der måtte droppe forbi :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
02/10/2013 kl. 11:14 |
Åh søde, kan godt forstå det ikke er nemt at se veninden er nåede så langt men vi er jo ikke alle ens og har den sammen styrke. Nu ikke lade dig gå på af det for er sikker på at du nok skal opnå det sammen en dag men du har bare ikke været helt klar endnu.<br />
<br /> Har du tænkt på om det er fordi der er for meget andet der fylder i dit hoved ? tænker at hvis man bøvler med an masse andet er en kur virkelig svær at overskue.<br /> Ville ønske jeg kunne hjælpe dig for du fortjener at det lykkes for dig <br /> <br /> Wow det er godt nok mange skridt, super flot Øv med de bukser men måske er det en øjenåbner ? hehe ja dårlige undskyldninger er der nok af, tror jeg vi alle her kender til <br /> <br /> Også en rigtig god dag til dig søde <br /> Knuuuuus♥ |
lucky
03/10/2013 kl. 15:31 |
Kære Vibeke...<br />
Kan godt følge dig,og hvordan du har,det er da bare sur røv man ikke selv kan tage sig sammen,<br /> Når man kan se hvor godt det virker.<br /> Og øv hvor jeg kender det,de gange jeg har tabt mig og taget det hele på igen har jeg kunne krybe i et musehul når jeg mødte nogen jeg ikke havde set i lang tid,var så flov over mig selv at jeg bare var blevet sådan en "fedebolle" igen,og her snakker vi vægttab på 20-22 kg som så var kommet på igen.<br /> Jeg har et familie medlem jeg ikke ser så tit,som er større end da jeg var størst,jeg bliver virkelig så trist når jeg ser hende for kan jo godt fornemme lidt at hun er ked af at være så stor,og kender selv den følelse at stå over for en som har tabt sig,og man selv er lige så stor som man plejer.(har prøvet om hun vil ha hjælp til at komme i gang, men nej )<br /> Men Vibeke hvad skal vi stille op med dig så du kommer helt på dukansk vej igen?<br /> Skal vi maile sammen hver morgen eller sende SMS,eller mødes nogen gange ,komme med mad forslag ?<br /> Eller hvad har du brug for ? Så du kan finde motivationen igen for at spise rigtigt,for motionen har du jo styr på.<br /> Kh Lone |
Chrisycat
03/10/2013 kl. 18:32 |
Slå nu ikke dig selv for hårdt i hovedet Måske er du mentalt bare ikke helt Dukan klar lige nu. Jeg har startet tusind kure uden at gennemføre, har tabt MANGE kg. og taget dem på igen og til forskel fra dig, så er motion bare ikke mig. Jeg tror på at du bliver klar igen, til at gå all in for Dukan. Jeg hjælper også gerne, hvis der er noget du tænker vi kan gøre for dig - rigtig god weekend lige om lidt
|
Vibeke1965
04/10/2013 kl. 07:32 |
Ja hvad skal der til....det tænker jeg en del over, og jeg ved det simpelt hen ikke - et par uger, hvor jeg ikke skal tænke på andet end at holde dukan....men sådan er livet ikke, og jeg bliver også nødt til at se i øjnene, at jeg altid skal en hel masse, så dukan skal proppes ind i det liv.<br />
<br /> Og det har jeg jo sagtens kunnet få til at fungere før, så hvad gør jeg nu - jeg ved jo at det er de første par uger, der er de svære, så er man inde i rytmen igen (tror jeg)<br /> <br /> Da det kørte for mig....lavede jeg kager/isis mousse og sådan noget, når jeg skulle ha gæster eller i byen, så der var noget til mig også, men måske skulle jeg lave det bare til hverdag - i hvert fald i en periode, for jeg er blevet forfalden til at ha et ædeorgie om aftenen inden sengetid!!! Men jeg kunne jo skifte ud til noget mere dukanvenligt.<br /> <br /> Det kunne være hyggeligt at mødes, måske kunne sms'er være en ide og madforslag er altid velkomne :D<br /> <br /> På en eller anden måde skal jeg i hvert fald "stå til ansvar" for nogen, og det plejer jo at være herinde... <br /> <br /> Jeg er jo på vægten hver morgen, overvejer om det skal være slut, så jeg kun vejer mig en gang om ugen - Lone da du kun vejede dig hver 14. dag - var det så kun officielt eller var du virkelig kun på vægten hver anden uge?<br /> <br /> Har besluttet at starte op på søndag (skal i biffen i aften og være sammen med nogen hele dagen i morgen) der er ingen grund til at teste rygraden så voldsomt fra starten af men allerede på fredag har jeg udfordringer, det er kulturnat - er dog begyndt at tænke alternativer til de sædvanlige sandwiches, og lørdag skal jeg til sølvbryllup (hvor jeg ikke holder dukan) og så er vi på ferie hos mine forældre søndag-onsdag morgen hvor vi tager til Legoland - jeg burde jo kunne holde kuren hos mine forældre, men det bliver en kamp, for min mor synes jo jeg er besværlig, fordi jeg medbringer mit eget brød og kage og noget ekstra kød!!! Det forstår jeg jo ikke, for det er jo ikke fordi jeg forlanger særbehandling....<br /> <br /> Og når hun er færdig med at synes, at jeg er besværlig, så synes hun jo at jeg skal tabe mig!!! Faktisk synes hun jeg skal få en gastrisk bypass, og når jeg siger, at jeg ikke vejer nok til det (og iøvrigt heller ikke er interesseret) så tror hun ikke på mig, for jeg er jo "kæmpestor"<br /> <br /> Selv da min kur kørte på skinner, holdt jeg den ikke helt når jeg var sammen med mine forældre - nogenlunde når de var hos os, slet ikke når jeg var hos dem - og der er jo ingen tvivl om, at det ville være en stor sejr at kunne holde kuren mens jeg var hos dem denne gang - men kender I det - det føles som en for stor udfordring - på den ene side ville det være et kæmpe boost, hvis jeg virkelig kunne overholde kuren på den anden side bliver det et kæmpe nederlag for mig, hvis jeg ikke kan og havde sat næsen op til at jeg skulle.....så jeg ved ikke om jeg tør ta den beslutning.....<br /> <br /> Gir det mening?<br /> <br /> Puha et langt indlæg - jeres input gav stof til eftertanke samtidig med at jeg selv har gået og puslet med nogle tanker i lang tid :P<br /> <br /> Nå, gik 19.000 skridt i går :D og nu er det snart weekend, og jeg skal ind og se Kvinden i Buret i aften :P<br /> <br /> Ha en dejlig dag, jer der måtte komme forbi Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
04/10/2013 kl. 07:35 |
Og tak for jeres input - det er så dejligt, at I gider tage del i alle mine dårlige undskyldninger og piverier :D<br />
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
UNIQE
04/10/2013 kl. 08:18 |
For hulan da hvor har jeg tænkt meget på dig Vibeke.......<br />
<br /> Hvad er det der spænder ben for dig i øjeblikket? Du har før tabt mange kilo på Dukan..... og du har garanteret altid været meget social og udadvendt i dit sociale liv........ så hvad er det der gør forskellen på dengang og nu?<br /> <br /> Ædeorgiet om aftenen er måske fordi du ikke får spist det du skal i løbet af dagen? I starten af min kur, bagte jeg rigtig mange kager og lavede meget guf!! Der var altid noget at køre i hovedet.... og så var det "enten eller" for mig også selv om jeg skulle i byen. Vidste jeg ikke hvad der blev serveret, så spiste jeg en god portion Dukanmad inden jeg tog afsted.... bare for at være på den sikre side.<br /> <br /> Jeg har også tænkt om Dukan ér vejen for dig......... men du har jo for pokker gjort det før...... Vibeke.........<br /> <br /> Er der noget vi kan gøre for at hjælpe dig på vej....? |
Chrisycat
04/10/2013 kl. 13:11 |
Jeg er og forbliver lækkersulten om aftenen, sådan er det bare Jeg har bagt muffins, lavet pandekager med sød, noget skyr med en eller anden smag og så er jeg blevet helt forfalden til cheasy vanilje med lidt skyr og mit klid. Det vigtige er at jeg har adgang til noget det er tilladt når trangen melder sig.<br />
Du har helt ret i, at det er det sociale liv der giver udfordringerne, hverdagene kan vi jo styre Jeg er heldig med en familie der forstår og acceptere og hos venner er det blandet, men flest har forståelse og accept.<br /> Syntes du skal vise din mor at du selv styrer dit liv og hun skal ikke blive ved at bestemme hvad der er rigtigt for dig<br /> God weekend |
Bitten Lundsgaard
04/10/2013 kl. 16:52 |
Hej Vibeke.<br />
<br /> Jeg synes simpelthen, at din mor er rigtig tarvelig. Tangerende til ond faktisk. Er hun selv overvægtig?<br /> <br /> Hvad med, når du besøger dine forældre en enkelt dag, at smugspise, lidt som vi vel alle har gjort indtil nu? Tage mad med, som du kan spise dig mæt i før måltidet og så kun nippe til det, din mor laver?<br /> <br /> Som du kan se, kører jeg med delmålsgaver, det fungerer super godt for mig. Var det evt noget, du skulle prøve?<br /> <br /> Min morgenmad er ret kedelig, men let. Det er cheasy vanilje med 2 spsk havreklid, hver morgen. Så er dagen trods alt startet godt og der er et måltid mindre at planlægge eller have dårlig samvittighed over bagefter. Jeg har ingen problemer med kolesterol, så jeg spiser ret mange æg, de er også nemme lige at koge, når det skal være her og nu. Jeg får for meget salt, uden tvivl, men et par pakker hamburgerryg er også nemme at have med eller liggende i køleskabet, når det skal gå hurtigt.<br /> <br /> Jeg dyrker ingen motion, går heller ikke mine ture, så der er du mange mange 1000 skridt foran mig. Har besluttet, at hvis det står stille på et tidspunkt, så bliver motionen koblet på også. Men har fået en veninde, der bor i Randers. Hun går mange ture og var med hende i dag, det gør vi igen, selvom jeg skal køre lidt efter det.<br /> <br /> Er der lavet en tråd for, hvor folk kommer fra?<br /> <br /> Håber, vi kan hjælpe dig i gang og fast <br /> <br /> Kram Bitten |
mig
04/10/2013 kl. 19:49 |
Åh sødeste Vibeke ♥ tænker meget på dig og hvordan man kan hjælpe. jeg tænker en madplan er vejen frem for dig som skal så meget, du må lave en plan hvor der står hvad du skal og så få noget mad ind der passer til de dage, lav gerne en del til fryseren når du er i køkknet så du har noget som er nemt at få op når det hele brænder lidt på.<br />
<br /> Og ja så må du få lavet nogle af de kager osv til de aftner hvor du har behov for noget ekstra, lav noget af det som kan fryses så du har det klar, huske altid at ta op fra frost ? forberede dagen før du skal bruge tingene det hjælper en rigtig meget i det lange løb <br /> <br /> Øv med din mor altså men var jo lidt af det sammen igennem med min egen mor og tog så en samtale med hende da det gik mig meget på og det hjalp men det ser jo ud til du har prøvet det :/ forstår slet ikke de forældre som ikke støtter deres børn ubetinget, jeg støtter ALTID mine børn, kan godt være de så brænder nallerne nogle gang men så lære de somregl af det <br /> <br /> Syntes også du skal vise din mor at det er dig der bestemmer over din krop og dit liv, du er jo trods alt en voksen kvinde <br /> <br /> Sig til hvis der er noget jeg kan gøre for at hjælpe dig Ta en snak med din mor eller ? heheh nej joke <br /> <br /> Wow for en masse skridt, der har jeg sgu noget at lære hehe<br /> <br /> Ha en dejlig aften du skønne kvinde <br /> Knuuuuuus♥ |
Pusselusken
05/10/2013 kl. 20:19 |
Hej Vibs. Det gør mig ondt at læse om dine mange kampe. Jeg kan genkende nogle af dem. Jeg er blevet meget bedre til kun at sige ja til ting som betyder noget for mig. Og ikke bare for at gøre andre tilpas eller fordi det forventes. Det har givet plads til "mig" og frigivet energi til at gøre noget godt for mig. Jeg har også en mor som er meget kritisk og ikke kan acceptere mine valg i livet. Det har terapi hjulpet mig til at coope med det.<br />
Ved ikke om du kan bruge det. Håber det bliver nemmere for dig.<br /> <br /> Knus |
Ninapiie
06/10/2013 kl. 01:47 |
Hej Vibse. Hva Søren er det lige der sker? Tænker det nok er forberedelsen der halter? Hvis man ik er forberedt bliver det en ekstra hård kamp, og kosten kommer lettere ud af kontrol. Kan en madplan være en mulighed? Hva stiller vi dog op med dig søde? Vi ville så gerne hjælpe..... Sig frem, og vi står på spring <br />
Øv hvor er det bare hørt før med familien der er så ubehøvlet. Det kan hun ikke være bekendt!!!! Syntes du skal tage en snak med hende..... Hun skal og kan jo ikke bestemme hvad du skal putte i munden. Og du kommer jo netop forberedt for at gøre der hele nemmere både for hende og dig! Glem hendes øffen, og hvis den bliver for meget må du jo be hende om at pakkedes sammen igen. Fortæl at du har brug for hendes opbakning,<br /> For det andet såre dig.<br /> Sender det største knus.... Tror på du nok skal finde kamgejsten frem igen <3<br /> Skisme flot med alle de skridt..... Er ret missundelig INTET smager så godt, som slank føles. Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. |
Pusselusken
06/10/2013 kl. 10:03 |
Ps. I forhold til lækkersulten har en the fra Pukka hjulpet mig i overgangs fasen. Den hedder After dinner og tager trangen til sødt.
|
fauer
06/10/2013 kl. 11:01 |
Øv hvor trist at høre du har det så svært for tiden. Jeg tror også det vil være lettere for dig at holde det hvis du laver madplan og forbereder mad til fryseren. Det har hjulpet mig meget. Hvor er du sej med dine skridt<br />
Ønsker du snart får overskudet til at kæmpe for at komme af med det sidste... Pøj pøj med det knus tabt 26 kg, er i fase 3 |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05