Angrebsfasen


Angrebsfasen varer normalt 2-5 dage, men kan vare op til 7 dage, afhængig af hvor meget du skal tabe dig. Retningslinier for antal dage i angrebsfasen:

Under 5 kilo: 2 dage
5-15 kilo: 3-5 dage
Over 15 kilo: 5-7 dage. Jo flere kilo, jo flere dage. Tal dog med din læge, før du tager flere end 5 dage i angrebsfasen

Du må kun spise proteiner i denne periode. Dette hjælper på motivationen, da det giver et hurtigt vægttab. Find instruktioner til udregning af antal dage i angrebsfasen her. I denne fase må man kun spise fra 10 forskellige madgrupper, men man må spise så meget man vil. Man SKAL holde sig til disse grupper og må ikke på noget tidspunkt afvige. Der er nogle enkelte begrænsninger, på hvor meget man må spise af enkelte ting, det kan læses under hver gruppe.

Man skal forsøge at kombinere fra de forskellige grupper, så man både får oksekød, fjerkræ, fisk og skalddyr.

Gruppe 1: Oksekød og kalvekød (hestekød, for dem der spiser det) Spis ikke entrecot, da det indeholder for meget fedt. Det må ikke steges med fedt. Man kan hælde et par dråber fedt på panden og tører det af med et stykke køkkenrulle, for at få lidt fedt på panden. Man kan også spise oksefars med under 10% fedtindhold.

Gruppe 2: Lever og tunge. Okse- og kalvelever og lever fra fjerkræ. Okse- og lammetunge.

Gruppe 3: Fisk. Alle typer fisk, frisk, frosset på dåse (ikke i olie), røget osv.

Gruppe 4: Skaldyr.Rejer, hummer, muslinger osv.

Gruppe 5: Fjerkræ. Alle typer fjerkræ, så længe man ikke spiser skindet. Man må ikke spise fjerkræ med flat næb, som and og gås.

Gruppe 6: Skinke med lavt fedtindhold. Kyllingeskinke, kalkunskinke osv. falder selvfølgelig under denne kategori. Der findes flere forskellige typer pålæg, som kan bruges, bare vær opmærksom på at fedtindholdet er lavt og vær også opmærksom på indholdet af salt.

Gruppe 7: Æg. Kan tilberedes på stort set alle måder, men uden at tilsætte fedt. Man kan lave æggekage med lidt løg eller asparges (meget lidt, da det er til at give smag), skinke, rejer osv. Man bør max. spise 3 æggeblommer per uge. Man kan spise så meget æggehvide som man vil. Se dog listen over tilladt og tolererede madvarer, da der ikke er 100% klarhed omkring mængden af æg man må spise.

Gruppe 8: Fedtfattige (det er fint med op til 2%) mejeriprodukter. Yoghurt, mælk osv. med op til 2% fedt og 7% sukker. Der må ikke være tilsat sukker.Vær opmærksom på ikke at spise yoghurt med frugtstykker i angrebsfasen, da frugten indeholder meget sukker. Man bør holde sig til under 1000 gram om dagen.

Gruppe 9: Halvanden liter væske om dagen. Dette er obligatorisk. Dette er meget vigtigt, for at rense ud i nyrerne og for at tabe sig. Man må gerne drikke Coca Cola Light og andre light sodavand, samt kaffe og te i alle faserne.

Gruppe 10: Halvanden spiseskefuld havreklid om dagen. Obligatorisk!

Motion
Man bør dyrke minimum 20 minutters motion om dagen. Hvis man ikke dyrker intensiv motion normalt, som løb eller sport, hvor man bevæger sig meget, bør man ikke begynde på det. Det vil sige, at man så skal dyrke 20 minutters let motion, som kan være at gå en tur på 20 minutter.

Elevatoren (og rulletrapper) eksisterer ikke mere. Du må ikke længere tage elevatoren, trappen skal bruges.

Kommentarer (424)

  • mortenbackpedersen

    |

    Hvis jeg træner to gange i ugen hvor jeg træner 60-90 min. af gangen, er det så fint eller skal det være 20 min. HVER dag? :)

    Svar

    • admin_kent

      |

      Du må gerne træne de 60-90 min. hvis du normalt træner, men du skal have motion hver dag.

      Svar

Skriv en kommentar

Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.