Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


Boenne

22/08/2014 kl. 10:27
Jeg er bare slet ikke til lever, så det bliver uden mig Jeg er 36, så jeg forventer heller ikke, at sammentrækningen går lige så hurtigt som vægttabet, men tiden må vise, hvor store udfordringer huden giver.

Jeg vejer mig dagligt, fordi jeg har brug for motivationen i, at jeg hver dag kan se, at det faktisk gør en forskel. Når vægttabet begynder at gå noget langsommere, så bliver det formentlig også kun en gang om ugen, vil jeg tro. Jeg har allerede haft nogle stigninger i vægten, og det lod jeg mig ikke gå på af. Jeg tror på, at det gør en positiv forskel i det lange løb, så det er bare at holde fast


Boenne

25/08/2014 kl. 08:47
Nå! Nu skal jeg så til at vurdere, hvad jeg skal. De sidste dage har vægten i det store hele stået stille - faktisk øget en smule   Nu tænker jeg så: Hvorfor? Jeg synes, jeg spiser, som jeg plejer at gøre - altså gennem de sidste uger. Jeg ved, at jeg bør komme igang med lidt motion, men jeg slås med personlige udfordringer, som bare gør at overskudet er rimeligt i bund samt har et par fysiske skader, som også hæmmer mig. Desværre både en i armen og en i foden, så jeg er rimelig handicappet på motionen  

Samtidig kan jeg konstatere, at min cycklus er helt i hegnet   Jeg håber da, at det "bare" skyldes, at jeg er blevet gravid, meeeeen.... mon dog?   Og uanset hvad det er, der sker i den retning, så kan det jo også være det, der påvirker min vægt, men det er frustrerende ikke at vide hvorfor

Jeg fortsætter kosten som vanligt, men det er da.... Frustrerende. Hvis det så bare var fordi, jeg havde spist forkert.....


fauer

25/08/2014 kl. 11:03
hvis du taber dig hurtig, så kan vægten godt gå lidt i stå, så kroppen kan følge med.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

25/08/2014 kl. 11:29
Altså du har jo tabt dig en del på kort tid, så det er meget normalt at vægten stabiliserer sig - bare vær tålmodig.

Kan du ikke prøve at skrive her hvad du spiser, får du kød nok - for mange grønsager - har du HELT styr på tolererede? Det er set før, at efter en periode får man for lidt kød og der smutter en tolereret eller to mere på end tilladt.

Prøv at føre dagbog over kosten herinde et par dage - og så måske vente med at veje dig til næste uge.

Og så hvis du er gravid - det kan jo godt påvirke vægten og du skal gå over i fase 3 - du vil sikkert stadig tabe dig lidt, men så får du dækket det du skal bruge i graviditeten
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

25/08/2014 kl. 12:46
Ift graviditet så er jeg 5 dage over tiden, men ingen positiv test, så egentlig tænker jeg ikke, at det er årsagen. Det er nok bare kuren, der laver lidt ged i det

Hvad angår tolererede madvarer, så er det slet ikke noget, jeg har brugt. Jeg er lige nu ved at bage croissanter med skinke og ost, så nu bevæger jeg mig ud i tolereret-listen, men for første gang

Jeg vil forsøge at lave et indlæg hver aften med dagens indtag, så må vi se, hvad det viser. Og bare rolig, jeg er skam tålmodig. Tænker at det her bare må virke i længden

Det var jo bare fordi, nu gik det lige så godt


lucky

25/08/2014 kl. 14:59
Det skal nok komme igen,man kan godt ha stilstand prøv evt. med et par rp dage i træk eller du skal gå en time men det er jo svært hvis du har ondt i den ene fod...
Boenne

25/08/2014 kl. 17:29
Ja, Lucky, jeg har allerede besluttet mig for et par PP dage for at se, om det kan sætte lidt skub i det igen, selvom jeg faktisk ikke tabte mig meget i angrebsfasen. Det tog først rigtig til, da jeg begyndte i vekselfasen   Men nu prøver jeg lige at se, hvad der sker med et par PP dage


Ninapiie

25/08/2014 kl. 20:49
Ja du har jo fået alle de gode råd, af de skønne quinder..... Men hold humøret højt, og mist ikke modet... Så skal det nok komme


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

26/08/2014 kl. 09:30
Nå, nu fik jeg alligevel ikke lavet en opdate på gårsdagens fødeindtag, så den kommer her:

Morgenmaden stod på æg og bacon (kalkunbacon naturligvis), så fik jeg bagt Dukanboller med skinkestrimler og hytteost i - Uhhmm, så sådan en, kylling og 2 croissanter med ost/skinke til frokost. Hytteost og 2 croissanter til eftermiddag, ½ pizzatærte til aften og lidt pizzatærte-rest til "aftenkaffen"

Frem og tilbage er som bekendt lige langt, men jeg gider ikke for meget af det der tilbage Og der er stadig 700g ned til hvor jeg var i fredags. Kom nuuuuu

 


Vibeke1965

26/08/2014 kl. 10:54
Har du bagt croissanter med eller uden friskost i "dejen"? for 80g friskost svarer til næsten 3x tolereret og hvis du så også kommer toastost i....men hvis du har skiftet friskosten ud med fromagefrais så passer det fint nok.

Uh jeg må også i gang i det kreative køkken (eller bare efter opskrifterne) det er ved at være længe siden - jeg skal ha prøvet de croissanter med kakao.

Jeg plejer faktisk at tage lidt på på PV dagene - er spændt på hvordan det går denne gang, MEN jeg har kun tænkt mig at veje mig om mandagen. Altså udover i morgen

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

26/08/2014 kl. 11:08
Jeg har ikke brugt friskost. Det er ikke lykkes mig at finde en friskost, der opfylder kriterierne til fedt%. Lidl forhandler ikke deres 0,2%-variant længere   Jeg har brugt tilsvarende mængde skyr. Var spændt på, om det blev for flydende, men det fungerede fint

Jeg tør slet ikke tænke tanken, hvordan det skal gå med det her, når jeg skal til at arbejde igen   Det er i forvejen ikke for tit, jeg får lavet mad til fryseren, bagt o.lign.


Vibeke1965

26/08/2014 kl. 11:15
Nej det kræver noget forberedelse, men det må være noget med at lave større portioner aftensmad, så der er til fryser - og så bage en ordentlig r..fuld boller mv i weekenden
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

26/08/2014 kl. 21:12
Det kommer helt sikkert til at ligge i weekenderne, men min bekymring går på, om overskuddet er der, når det formentlig ikke engang er til at gøre de mest almindelige daglige ting... Nå, det må vi se.

Foderet idag har bestået af skyr til morgen, en dukanbolle til formiddag. Både frokost og aftensmad stod på rester af pizzatærte. Aftenkaffen blev en dukanbolle og lidt skyr.


Vibeke1965

27/08/2014 kl. 07:49
Hvornår skal du begynde at arbejde igen?

Kan du ikke nå at lave noget til fryseren inden da, så du ikke er så presset i starten?

Du kan jo sagtens ha nogle kilo frikadeller til at ligge og nogle boller
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

27/08/2014 kl. 13:01
Jeg ved faktisk ikke, hvornår jeg skal begynde igen. Indtil videre hedder det 1. oktober, men intet er endegyldigt. Det er sådan en indtil-videre-dato. Jeg må forsøge, om ikke jeg kan få lavet et lille lager inden da.

I første omgang vil jeg forsøge at få lidt gang i gåturene... Jeg hader, når de små ting skal være så uoverskuelige


Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.