Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


Vibeke1965

15/09/2014 kl. 10:59
wauw for et flot vættab tillykke med det - sådan et kunne jeg også godt bruge

Super flot at du kunne holde dig helt væk fra slik mv i biffen - jeg havde nok købt noget sukkerfrit slik

Ja nogle gange kunne en større fryser og et større køleskab godt være på sin plads....men mon så trods alt det ikke er billigere at betale fuld pris
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

15/09/2014 kl. 11:29
Jeg gider simpelthen ikke det sukkerfri slik   Der er ikke sukker i, men når man er på proteinkur, hvor man skal have så få kulhydrater som muligt, så giver det - efter min mening - ikke mening at spise sukkerfrit slik, hvor der er stort set lige så mange kulhydrater i, som der er i almindeligt slik   Det er så ikke sukkeret, der udgør kulhydraterne, men så laver de det på frugtjuice eller bruger sødemidler, som kroppen omdanner til sukker, og så er vi jo lige vidt. Så vil jeg hellere spise lidt almindelig slik istedet, og så slippe for de bivirkninger, det sukkerfri slik har   Jeg har måtte ud i en sygemelding en gang, fordi jeg simpelthen fik så ondt i min mave af det

Men fordi jeg ikke er så god til at begrænse mig, når jeg går igang med det søde, så holder jeg mig som regel hellere helt fra det. Jeg er lidt sort/hvid, når det kommer dertil. Det andet kan jeg ikke så godt administrere

Ang mit vægttab, så havde jeg jo taget lidt på i sidste uge, så gennem de seneste 14 dage er det "kun" et vægttab på 1,5kg   Det lyder voldsommere, end det er


Vibeke1965

15/09/2014 kl. 12:14
Jeg har samme problem som dig med begrænsning - volumen-gen kaldte Anne Larsen det - men jeg kan bedre beherske mig hvis det er sukkerfrit, får simpelt hen ikke de samme abstinenser.

Og så er der stor forskel på kulhydratindholdet - der er faktisk ikke ret meget i Nellie Dellies - 6g pr 100 for de salte mod fx Blue Jeans der indeholder 74g pr. 100. Så dog at mine elskede bolcher har et højt indhold (hvis jeg altså husker rigtigt) ¨så må nok finde noget andet...

1½ kg på to uger er da godt - synes du ikke det?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

15/09/2014 kl. 12:36
Jo, 1,5kg er okay, det var bare for at pointere, at mit vægttab ikke er helt så voldsomt, som det lyder, når jeg siger 1,9kg på 1 uge   Og så er jeg jo stadig i opstarten, så må jo forvente at det også aftager over tid, men det må jeg tage til den tid.

Nellie Dellies har jeg ikke tænkt ind som sukkerfrit slik, så hvis vi også regner det med, så vil det være mit foretrukne sukkerfrie   Men jeg kan ikke rigtig kommer overens med konsistensen på lakridserne Men i en krisesituation, så prøver jeg at finde dem.

Hvilke bolcher plejer du at spise?


Ninapiie

15/09/2014 kl. 13:18
Lyder da helt fint med dit tab på en uge   Har du fået målt dig så?

Mht bolcher så spiser jeg dem fra isis.... Kan nu ret godt lide dem med banan


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

15/09/2014 kl. 13:43
Jeg har fundet nogle peber-bolcher i Føtex - jeg synes også lakridserne er for hårde, men i mangel af bedre

og jeg fik heller ikke målt mig !!! glemte det i farten - kom lidt sent op.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
sabinehansen92

15/09/2014 kl. 17:02
Super flot vægttab. Hvor lang tid har du samlet været i gang nu? (Sorry, hvis du har skrevet det tidligere - har ledt efter det  )

Jeg får simpelthen så ondt i maven af sukkerfrie lakridser, så dem holder jeg pause med 

God uge til dig! 
Boenne

15/09/2014 kl. 19:23
Jeg har bare fået SÅ meget luft og rumlen i maven af det lidt jeg har spist af sukkerfrit idag

Sabine, min ticker i min signatur siger, at jeg har været igang i 1 måned, 1 uge og 4 dage Jeg blev ramt af en maveinfluenza på min sidste dag i angrebsfasen, og så stod min vægt helt stille i godt en uge, så det var noget stramt, synes jeg Men uanset hvor lang tid det har taget, så er jeg nu glad for at være sluppet af med de 6,5kg, der er forsvundet

Nej, Nina, jeg vil forsøge at huske at måle mig imorgen. Glemte det idag


Vibeke1965

16/09/2014 kl. 06:05
Ja det giver noget luft i maven

Jeg har stadig ikke fået vejet mig - har du?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

16/09/2014 kl. 06:12
Jeg har målt mig. Til dette formål er jeg kisteglad for min LifeSum-app Den holder styr på kurverne for mig Den fortæller mig også, hvor mange procent der er reduceret med

Målene siger, at der er kommet 1cm mere på hhv arme og bryst, hofte +3cm, mave -3cm, talje -15cm.

Jeg er ikke i tvivl om, at der er en vis måleusikkerhed (for jeg tror ikke, at der er lagt cm på nogle steder), men selvfølgelig er målene HELT korrekte, der hvor de er blevet mindre  


Vibeke1965

16/09/2014 kl. 06:25
Jeg mente selvfølgelig, at jeg ikke havde fået målt mig

altså 1 cm på arme og bryst - det er jo usikkerhed - hofte og mave - har du ikke bare byttet om   men talje  - super flot

Jeg må se at få det gjort...
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

16/09/2014 kl. 07:58
Det gode ved at måle sig er, at man kan fokusere rigtig meget på de punkter, hvor der er god fremgang og få optur af det. De andre kan man godt glemme lidt pga det andet

Som jeg skrev i en tråd et sted, så prøvede jeg igår at købe skyr med vanille, men det er altså ikke mig Den bliver for kvalm, for lidt frisk. Mon ikke jeg får det spist, hvis jeg bare blander det lidt op med alm skyr, men jeg behøver ikke købe det igen. Så spiser jeg langt hellere det almindelige med min egen tilsætning af vanille, kanel eller lakrids - og supplerer med klid og evt sød

Både i Rema 1000 og i Løvbjerg havde de sådan en blå flaske med noget klar læskedrik med smag og med let brus. Den hedder Blue Keld, er sukkerfri og med enten brombær, jordbær/hindbær eller kiwi/lime. Den var på bud til 10kr begge steder. Nogen der kender dem? Jeg købte en med brombær, og i første omgang var den for kraftig i smagen, syntes jeg, men da den lige kom hjem på køl, så blev den faktisk rigtig lækker. Det er nok ikke sidste gang, jeg prøver det

Igår fik vi svinemørbrad svøbt i bacon til aften. Jeg pillede bare baconen af mit kød, så fik jeg stadig smagen. Uhmm. Jeg havde lavet hokkaido-fritter til mig selv (de andre fik kartofler). De smagte dejligt, selvom de var ret bløde. Det må jeg prøve igen i håb om, at de kan blive mere sprøde


Vibeke1965

16/09/2014 kl. 08:22
Jeg er faktisk mest til vand og så en enkelt gang imellem lidt sodavand - menjeg HAR prøvet nogle af de der, de er ret gode, men jeg synes ikke man kan sidestille dem med vand/citrusdanskvand - mere med sodavand.

Uh hokkaido - den må jeg snart få fat i og lave suppe - virkelig godt sidst jeg lavede fritter synes jeg de blev lidt bløde og slaskede - hvordan blev dine?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

16/09/2014 kl. 08:59
Fritterne blev helt bløde, så der var ikke meget fritter over det Ligesom græskar plejer at blive, når man putter det i ovnen   Men smagen er jo god alligevel.


sabinehansen92

16/09/2014 kl. 17:56
Jeg elsker Blue Keld! De er simpelthen fantastiske, især den med fersken og æble (tror jeg det er??). De er rigtig gode når jeg lige trænger til noget 'sødt' 

Hvis du havde grillet fritterne, tror du så ikke at de blev mere sprøde?
Det er svært med græskar, det er jo noget mere blødt end andre grøntsager.
GOd aften til dig 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.