Oprettet af Tew d. 15/10/2013 kl. 08:40

Charlottes dagbog - i fase 2

Startede op i fase 1 i går og synes det går godt. Jeg skal være i fasen i 6 dage og vil gerne tabe mig i hvert fald 20 kg, hvilket udregningen siger jeg når midt maj 2014. Jeg er meget nysgerrig, vil gerne følge med, så kan nok ikke dy mig for at veje mig hver dag <br />
Jeg lavede nogle forberedelser i søndags, bagte Dukanbrød og stegte frikadeller i ovnen, begge dele er blevet rigtig gode.<br />
I går eftermiddags lavede jeg vanillebudding og glædede mig rigtig meget til lidt sødt til aften, men hvor blev jeg skuffet det smagte af en mellemting mellem kold æggekage og røræg. Prøvede at putte lidt sødemiddel på, det hjalp lidt, men ikke nok til det smagte godt. Vil prøve med lidt Fun one, giver det ikke en bedre smag, så ryger resten ud.<br />
Jeg skriver lidt mere om mig selv på et senere tidspunkt <br />


Betoncirkeline

04/11/2013 kl. 10:52
Hej Charlotte.<br />
<br />
Du har ret, den mousse fra ISIS er virkeligt toppen Og ikke mindst kagen - den har jeg også brugt utroligt meget kan jeg afsløre.<br />
<br />
Jeg vil give dig ret i, at det er svært at spise meget kød, men det er med at finde nogle vaner der gør man får spist en del.<br />
Jeg lavede også frikadeller i starten, og det er vitterligt mange man skal spise.<br />
<br />
Derfor er jeg nu gået over til bøffer, altså hakkebøffer af alle arter. Så skal man da 'kun' spise 2 stk. af gangen for at opnå de 200 gram!<br />
<br />
Pøj pøj.
Tew

04/11/2013 kl. 11:02
Tak, Betoncirkeline <br />
<br />
Har regnet ud, at jeg skal spise 9 frikadeller = 200 g og det er mange, det er bare så dejligt nemt med frikadeller<br />
<br />
Måske jeg skulle stege nogle hakkebøffer også :P<br />
<br />
<br />
<br />

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Betoncirkeline den November 4, 2013, 10:52</b><br />
Hej Charlotte.<br />
Du har ret, den mousse fra ISIS er virkeligt toppen Og ikke mindst kagen - den har jeg også brugt utroligt meget kan jeg afsløre.<br />
Jeg vil give dig ret i, at det er svært at spise meget kød, men det er med at finde nogle vaner der gør man får spist en del.<br />
Jeg lavede også frikadeller i starten, og det er vitterligt mange man skal spise.<br />
Derfor er jeg nu gået over til bøffer, altså hakkebøffer af alle arter. Så skal man da 'kun' spise 2 stk. af gangen for at opnå de 200 gram!<br />
Pøj pøj.</div>
</div>

Krinefis

04/11/2013 kl. 14:09
Hej Charlotte<br />
<br />
Bare rolig. Hvis du hænger i, er jeg sikker på, dit vægtttab nok skal rykke sig . Jeg kan godt forstå, det er lidt frustrerende at det ikke går, som man godt kunne tænke sig. Nogen taber sig hurtigt og andre taber sig langsomt, men det er godt at se, at du ikke har givet op endnu! Bliv endelig ved! :D<br />
<br />
Jeg elsker også bare ISIS moussen! Har ikke prøvet kagen med mousse endnu, men det kan være, jeg skal bage den til min fars fødselsag. Han er diabetiker, så han ville også have godt af noget, der ikke er for sødt .<br />
<br />
Jeg hepper på dig, og håber du får en dejlig mandag!<br />
<br />
Knus fra Krinefis
Tew

06/11/2013 kl. 13:15
Jeg kæmper stadig taber lidt, men tager på igen, så det er en værre rutchetur <br />
I dag får jeg båret motionscyklen ind i stuen igen, den står på terrassen og så må jeg i gang der. Prøver også at spise noget mere kød.<br />
Har stadig ikke opgivet, men synes det er svært at holde gejsten oppe.
Krinefis

06/11/2013 kl. 15:18
Sikke da noget, Charlotte. Det er da irriterende.<br />
<br />
Prøv at være rigtig streng ved dig selv i to dage. Spis kun kød (og klid) og undgå mælkeprodukter og tolerede lækkerier fuldstændig. Drik derudover en masse vand og en masse te eller kaffe, og hvis det kniber med at komme på toilettet, så prøv at tage noget for det. Og ja, så er jeg jo selv blevet bidt af en gal cykel, så jeg vil også anbefale at du får pulsen op på den, du har <br />
<br />
Jeg håber, det kan hjælpe lidt. Din vægt skal nok begynde at falde lige pludselig, bare vent og se <br />
<br />
Kram fra Katrine
Krinefis

07/11/2013 kl. 11:15
Hej Charlotte <br />
<br />
Altså, når jeg skal være rigtig "ond" ved mig selv, spiser jeg bare to spsk havreklid, som det er. Jeg drikker selvfølgelig vand til. Nogen synes ikke, det er så lækkert, men jeg synes, det bare smager af havregryn, og når det kun er for to dage, kan jeg godt klare det. Normalt spiser jeg det også på cheasy vanilleyoghurt, men på de "onde" dage rører jeg vitterligt ikke mælkeprodukter. Altså ingen yoghurt, hytteost, mælk, skyr, friskost eller noget som helst andet. og ingen "slik" heller. Jeg er selv ret følsom overfor de tolerede madvarer og kan hurtigt se på vægten, hvis jeg mæsker mig i dem for mange dage i træk (selvfølgelig de dagligt tilladte mængder). Så står den stille.<br />
Jeg kan jo ikke sige, om det med sikkerhed vil virke for dig, men jeg ser resultater hver gang. Især hvis jeg også får dyrket motion.<br />
<br />
Håber du får en skøn torsdag!<br />
<br />
Kram fra Krinefis
Tew

08/11/2013 kl. 07:56
Vi prøver med Krinefis's forslag i dag og i morgen.<br />
<br />
Planen er således, at jeg i dag nu har spist en tsk cheasy med mit havreklid i. I løbet af dagen vil jeg spise 2 dåser torskerogn med lidt citronsaft på, 6 frikadeller jeg har i overskud fra tidligere og 2 hakkebøffer til aftensmad. Der gumles nok også på lidt tyggegummi og indtages en masse vand. Det burde give et kødindtag på ca. 700 g og kun meget lidt smagstilførsel.<br />
<br />
Håber alle får en dejlig fredag
Tew

11/11/2013 kl. 08:05
Godmorgen til jer alle <br />
<br />
Så lykkedes det forhåbentlig at knække den negative kurve...<br />
<br />
Jeg spiste i fredags næsten udelukkende kød, torskerogn og hakkebøffer.<br />
Lørdag blev det til torskerogn, en hakkebøf og to venøsteaks. Søndag var jeg på julemarked så der fik jeg næsten ikke spist noget kød, derimod 1½ skive rugbrød, 2 stk. hvid sild, 1 æg med rejer og 2 skiver ribbensteg (skar fedtet væk) med rødkål, en portion cheasy yoghurt og 1 skyr fra Løgismose.<br />
Der udover har jeg fået drukket en masse vand og nogle cafe late.<br />
Og fik gået en masse på julemarkedet.<br />
<br />
Fra vejningen fredag til i dag har jeg tabt kg 1,2 og jeg er super glad.<br />
<br />
Nu fortsætter jeg med ca. 700 g kød om dagen og lidt ekstra motion og så må vi se om det ikke virker <br />
<br />
Krinefis, tak for det gode råd om at være lidt ond mod mig selv, det virkede!!!<br />
<br />
Ønsker jeg alle en dejlig mandag
Krinefis

11/11/2013 kl. 10:37
Hej Charlotte!<br />
<br />
Det var dejligt at høre! Godt at det virkede for dig . Og så "syndede" du jo endda om søndagen. Flot tab! :D Julemarkeder er hyggelige. Jeg var også lige et smut inde at kigge med mine forældre på et julemarked i går. <br />
<br />
Bare fortsæt med det gode arbejde! Så kan det da ikke gå helt galt .<br />
<br />
Kram fra Krinefis
Tew

11/11/2013 kl. 11:04
Tusind tak, Krinefis, jeg er også meget glad for det virkede :P<br />
<br />
Knus<br />
Charlotte<br />
<br />
<br />

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Krinefis den November 11, 2013, 10:37</b><br />
Hej Charlotte!<br />
Det var dejligt at høre! Godt at det virkede for dig . Og så "syndede" du jo endda om søndagen. Flot tab! :D Julemarkeder er hyggelige. Jeg var også lige et smut inde at kigge med mine forældre på et julemarked i går. <br />
Bare fortsæt med det gode arbejde! Så kan det da ikke gå helt galt .<br />
Kram fra Krinefis</div>
</div>

Tew

14/11/2013 kl. 09:19
Kære alle!<br />
Jeg har lavet en ny ticker, så I kan se hvordan min vægtkurve ser ud og måske forstå, hvorfor jeg er så ked af min vægtkurve - for det fungerer bare ikke... Jeg har i dag tabt 3,8 kg siden 14. oktober, men har så i samme periode løbende taget i alt 4,4 kg på.<br />
Jeg har nu kørt nogle dage, hvor jeg har spist min. 700 g kød og mine 2 spiseskefulde havreklid sammen med en anelse youghurt. Derudover har jeg drukket 1½-2 l vand, i går dog 2½-3 l vand.<br />
Øgningen i væskeindtagelse skyldes, at jeg stadig har problemer med min afføring og må tage magnesia og jo flere magnesia, jo mere væske skal indtages.<br />
Jeg har ikke været helt så flittig med motionen, men har dog fået 30 min. hver dag og i går hoppede jeg også på motionscyklen.<br />
Jeg har på den måned jeg har været på Dukan kun syndet med et stykke kage, 1½ skive rugbrød, 2 stk. hvid sild, en anelse mayonaise, 2 skiver ribbensteg (hvor jeg havde skåret fedtet af), 5 cafe late - så ikke trådt ved siden af særlig meget, men som tiden går og vægten svinger mere op end ned, så bliver lysten større og større og har også trøstespist en croissant her til morgen.<br />
Jeg vil prøve og vil fortsætte med så meget kød som muligt, så lidt mælkeprodukter som muligt, få gået lidt ture og cyklet lidt på motionscyklen, men jeg må indrømme, at energien og humøret ikke er så højt. Jeg tygger også tyggegummi, sukkerfrit og ca. 6-8 stk. om dagen.<br />
Jeg får blodtrykssænkende og kolesterolsænkende medicin, afsluttede vanddrivende i går. Ved ikke om det kan have en effekt på vægtudsvinget. Hvis det går endnu mere galt nu jeg ikke får vanddrivende mere, så må jeg genopstarte det igen. Og jeg er muligvis i overgangsalderen, men er ikke helt sikker, da jeg ikke får menstruation af andre årsager.<br />
Jeg ved det, der kan være rigtig mange årsager til min triste vægtkurve, men måske der sidder nogen i forummet som kan nikke genkende til min historie eller kan komme med nogle gode råd, noget jeg ikke allerede har prøvet.<br />
God torsdag til jer alle<br />
Charlotte
Vibeke1965

14/11/2013 kl. 12:25
Hej Charlotte<br />
<br />
Umiddelbart ser din kost jo fin nok ud - men kan du ikke prøve at skrive lidt mere detaljeret - hvad kommer du i frikadellerne - spiser du nogle tolererede udover tyggegumme -hvor meget isis mousse spiser du - hvor meget kage - hvilke dage er proteindage og hvilke er grønt dage - altså en cafelatte burde jo ikke være slem, med mindre det er med sødmælk<br />
<br />
Det er jo rigtig ærgerligt at føle at man er på kur og gør noget og så får man ikke rigtig noget ud af det.<br />
<br />
¨Så skriv noget mere
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Tew

14/11/2013 kl. 12:32
Hej Vibeke!<br />
<br />
De frikadeller jeg spiste i går var kun med fromage frais, æg og krydderier, intet andet.<br />
Jeg har ikke spist grøntsager siden engang i sidste uge.<br />
Kagen spiste jeg færdig for 1 uge siden og den sidste mousse spiste jeg i søndags.<br />
Cafe late ved jeg ikke rigtigt, har ikke lagt mærke til det, men nej, den burde ikke give så stort en vægtøgning.<br />
Så ingen tolererede ud over tyggegummi.<br />
<br />

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den November 14, 2013, 12:25</b><br />
Hej Charlotte<br />
Umiddelbart ser din kost jo fin nok ud - men kan du ikke prøve at skrive lidt mere detaljeret - hvad kommer du i frikadellerne - spiser du nogle tolererede udover tyggegumme -hvor meget isis mousse spiser du - hvor meget kage - hvilke dage er proteindage og hvilke er grønt dage - altså en cafelatte burde jo ikke være slem, med mindre det er med sødmælk<br />
Det er jo rigtig ærgerligt at føle at man er på kur og gør noget og så får man ikke rigtig noget ud af det.<br />
¨Så skriv noget mere </div>
</div>

Tew

22/11/2013 kl. 07:07
Så blev det fredag og weekenden er lige om hjørnet

Jeg kæmper stadig videre, nogle dage er værre end andre.

Har dog konstateret, at mit største vægttab er i slutningen af ugen, så glæder mig altid til resultaterne der.

Tager dog stadig på og taber det meste af det igen, men halter stadig efter med nogle hundrede gram og det er endnu ikke lykkedes mig at tage over 5,2 kg, selv om jeg har været på Dukan i snart 6 uger. Det største vægttab var i slutningen af uge 4 og er 500 g fra den vægt i dag.

I weekenden skal jeg have gæster til æbleskiver både lørdag og søndag, så synder lidt, men det er mit eget valg og tror ikke det kommer til at have den store indflydelse på det store billede, som stadig er meget rodet.

God weekend til jer alle!
Tew

25/11/2013 kl. 07:01
Godmorgen til jer alle

Jeg har haft en weekend med lidt synd, af den gode slags, lidt æbleskiver med lidt flormelis og syltetøj både lørdag og søndag og 2 nougat croissanter, en enkelt clementin og en lille bitte smule slik - og nød det hele i fulde drag.

Jeg er nu gået ind i den 7. uge og er tilfreds med det samlede vægttab på 5,3 kg og endnu mere tilfreds med det samlede cm-tab 24,5 cm! Mine omgivelser kan se det, jeg ser sundere ud i huden og jeg kan se det i spejlet, ikke mindst

God dag til alle!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.