Oprettet af Christina d. 25/05/2013 kl. 09:45

Chriskjaersgaards dagbog

SÅ er det vist min tur til at lave en Dukan-dagbog her på Forummet.<br />
Jeg startede angrebsfasen den 15. maj og overgik til Vekselfasen i onsdags.<br />
Angrebsfasen gik med lidt blandet succes - jeg tabte mig ikke særligt meget ift. det, som Dukan sagde, jeg skulle, og jeg tog endda på på 5. dagen af angrebsfasen. Herefter bad jeg min mand gemme badevægten væk. Jeg bliver nemt til en slave af vægten, når jeg er på kur og vejer mig op til flere gange om dagen med deraf følgende negativitet, hvis vægten stiger. Så jeg ved faktisk ikke, præcist, hvor meget jeg tabte mig i angrebsfasen, hvilket vel også er underordnet <br />
Jeg har som mange andre døjet med forstoppelse og har været ekstremt oppustet. Jeg har måttet ty til afføringsmidler for at få lidt gang i tingene, og dét var dejligt :D<br />
I dag har jeg så været på vægten og er MEGET glad for mit resultat indtil videre. 79,1 kg, dvs. tabt 2,8 kg på 10 dage. Ikke meget ift. mange andres vægttab, men jeg er meget tilfreds :D<br />
Min største udfordring her på kuren er det med havrekliden - det er altså ikke min favoritsmag, og de Dukanboller jeg bagte, kunne jeg altså slet ikke forliges med. Derfor får jeg nu mest kliden som pandekager til min aftensmad, da jeg så bedre kan kamuflere smagen med andre lækre ting. I går lavede jeg Mig's pizza og den var jo superlækker - med dejlig ost og kalkunbacon og toppet med salat og peberfrugt.<br />
I dag fylder min mor 70 år og vi skal til åbent hus. Jeg var i torsdags ude hos hende for at høre, hvad menuen stod på, for at vide, om jeg selv skulle have noget mad med. Der var ikke rigtigt noget på menuen, jeg kunne spise, men min søde, søde mor tilbød at lave nogle kyllingefileter og noget råkostsalat - dejligt


Christina

15/06/2013 kl. 18:29
Bliver lige nødt til at bekende en synd:<br />
<br />
Jeg har simpelthen været NØDT til at spise jordbær i dag - vi har en jordbæravler lige udenfor byen, som har de bedste jordbær i hele verden og jeg plejer nærmest at leve af jordbær i sæsonen. Nu kunne jeg altså ikke holde mig fra dem mere, så købte to bakker. Tænkte at det var nok bedre at synde med jordbær end med chokolade og chips <br />
<br />
I aften skal jeg have en pandekage med jordbær til - MUMS!! Glææææder mig


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
UNIQE

15/06/2013 kl. 20:28
Jeg hopper med på den frugtvogn........ Ikke som en synd, men som et bevidst valg! Jeg snuppede også et par stykker i går... og lidt melon i dag.... men vi overlever nok.... <br />
<br />
Christina

16/06/2013 kl. 09:55
Ja, jeg overlevede jordbærrene - har tabt mig 200 g siden i går og 6,1 kg i alt - de sidste to uger har jeg tabt mig 2,9 kg, så det er jo dejligt <br />
<br />
Men mums, hvor var det godt - lavede en sød pandekage og noget lakrids-/vanilleguf til mine jordbær - dét var godt!<br />
<br />
Nu kan jeg vist lige klare mig uden at synde til vi skal til Spanien på ferie om mindre end to uger - så er det jo så spændende hvad vægten siger, når jeg er hjemme igen :-S Tror det bliver svært at holde kuren i Spanien, også selvom vi selv skal lave mad - det er jo ikke lige sikkert, de har de madvarer, der kræves dernede. Men nu må vi se - jeg tager naturligvis løbeskoene med derned, så kan jeg vel løbe kiloene af <br />



Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

19/06/2013 kl. 20:11
I denne uge går det bedre med at få lavet mad til at tage med på arbejde - har lavet en madplan, hvor der også står, hvilke forberedelser, der skal laves til dagen efter. Tror lige mit "struktur-gen" blev slået til i weekenden <br />
<br />
Mht. vægten aner jeg ikke, hvad den siger, da jeg igen har bedt manden tage vægten med sig til Aarhus. Men der forsvinder stadig cm, 9 indtil videre i livmålet, så det er jo godt <br />
<br />
I dag har jeg for første gang prøvet Jillian Michaels 30 Day Shred - det var skisme da en anelse hårdt alligevel... Kan godt mærke, at mine muskler ikke er vant til at blive rørt på den måde.<br />
<br />
Nu er der kun 1 uge til jeg ifølge min plan skal nå mit første delmål på 75 kg. I weekenden manglede jeg at smide 800g - så er altså lidt spændt på, hvad vægten siger på fredag, når manden min kommer hjem igen. Det næste delmål har jeg justeret lidt på, da vi jo skal på ferie og jeg tror, der ryger nogle kilo på, selvom jeg forsøger at spise "Dukan'sk, så det er lige blevet skubbet et par uger


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
mig

21/06/2013 kl. 18:16
Super der er tab, tillykke med det <br />
Må sige at sidst sommer kunne jeg heller ikke stå for jordbær og nye kartofler lige da de kom frem, en gang af hver men så fik man lige smagt det <br />
<br />
Er sikker på det ikke bliver så slemt i ferien bare man tanker sig lidt om men man skal altså også huske at nyde ferien når man nu er afsted Hvor skal i hen ?<br />
<br />
Ha ha sejt manden har vægten med <br />
<br />
Ha en dejlig weekend <br />
Knus Rita
Christina

21/06/2013 kl. 18:43
Ja, dejligt med vægttab - i morges da jeg vejede mig igen var der desværre røget 200 g på siden sidst. Følte mig dog forfærdeligt oppustet, så håber det er lidt bedre i morgen.<br />
<br />
Vi skal til en lille by der hedder Torre de La Horadada, ligger syd for Torrevieja. Vi har lånt et hus dernede, så vi skal selv lave mad, så håber da lidt jeg kan få nogle ordentlig madvarer dernede, så jeg kan holde lidt fast i Dukan. Men da jeg nægter at stå og lave mad hele ferien, bliver det nok til nogle restaurantbesøg også, men nu må vi se, hvor slemt det bliver, når vi er hjemme igen.<br />
<br />
God weekend til dig også


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
mig

21/06/2013 kl. 20:30
Ja det er lidt øv men det her nok noget at gøre med din oppustedehed så det er væk nå du hopper på den næste gang <br />
<br />
Ok, det lyder hyggeligt og der ser lækkert ud, måtte lige google det da jeg ikke viste hvor det var hehe Kan godt forstå du ikke gider lave mad hele ferien <br />
<br />
Knus Rita og tak
Christina

22/06/2013 kl. 10:04
Er fuldstændig ekstatisk her til morgen! Vægten stod på 74,9 kg - 100 g under mit første delmål, som skulle være nået på om en uge og et tab på nøjagtig 7 kg siden 15. maj <br />
<br />
Jeg må have spist noget, der gjorde mig enormt oppustet i torsdag siden vægten i går stod på +200 g, men pyt nu med det, så længe det i dag ser meget bedre ud <br />
<br />
Fortsat god weekend til alle


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

22/06/2013 kl. 13:03
Weee, endnu en succesoplevelse - har lige været ude og købe lidt tøj til ferien - i størrelse M!!! Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har kunnet passe en str. M. Det er to str. under, hvad jeg plejer :-D


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

16/07/2013 kl. 12:14
Så er jeg retur i DK efter en dejlig, dejlig ferie under sydligere himmelstrøg <br />
<br />
Det blev en ferie, hvor der blev set stort på alle Dukan-regler, og hvor der blev spist hvidt brød, pizza, McDonald's mad, chips og is og drukket alkohol. Heldigvis har jeg "kun" taget 1,7 kg på på de 18 dage ferien har varet. Dette må jeg sige, at jeg er pænt tilfreds med - når nu jeg overhovedet ikke har tænkt Dukan.<br />
<br />
Nu tager jeg lige to dage mere uden Dukan, og så er det tilbage på sporet igen. Tager måske en omgang angrebsdage eller måske de der hvide dage, jeg har hørt lidt om, så hvis nogen ved noget om hvide dage, hører jeg gerne om dem


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Chrisycat

16/07/2013 kl. 14:34
Velkommen hjem og flot du har klaret dig med så lille en vægtøgning på 18 dage



UNIQE

16/07/2013 kl. 22:22
Velkommen hjem fra din lange ferie......<br />
<br />
Det var da vildt at det "kun" kostede 1.8 at holde ferie i 18 dage... 100 gram pr dag.....
Christina

16/07/2013 kl. 23:08
Tak tak Er også glad for det ikke er værre, for jeg har virkelig syndet big time, men det var et bevidst valg, jeg tog, da jeg indså, det ville blive utroligt svært at spise Dukan'sk. Håber jeg hurtigt kommer tilbage på sporet - men det tror jeg nu nok - har stadig motivationen i orden


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

17/07/2013 kl. 23:08
Så er det tilbage på Dukan i morgen. Har købt ind til "hvide dage", så nu må vi se om ikke feriekiloene hurtigt kan ryge af igen. Har jo mit næste delmål, der skal nås


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
rokke

18/07/2013 kl. 08:43
Flot klaret med ferie. Det skal du nok hurtigt komme til livs igen. Du ved jo hvad der skal til.. Min ferie starter i morgen og jeg vil da være lykkelig for at slippe med 2 kilo...<br />
Håber du får en god opstarte igen
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.