Oprettet af Christina d. 25/05/2013 kl. 09:45

Chriskjaersgaards dagbog

SÅ er det vist min tur til at lave en Dukan-dagbog her på Forummet.<br />
Jeg startede angrebsfasen den 15. maj og overgik til Vekselfasen i onsdags.<br />
Angrebsfasen gik med lidt blandet succes - jeg tabte mig ikke særligt meget ift. det, som Dukan sagde, jeg skulle, og jeg tog endda på på 5. dagen af angrebsfasen. Herefter bad jeg min mand gemme badevægten væk. Jeg bliver nemt til en slave af vægten, når jeg er på kur og vejer mig op til flere gange om dagen med deraf følgende negativitet, hvis vægten stiger. Så jeg ved faktisk ikke, præcist, hvor meget jeg tabte mig i angrebsfasen, hvilket vel også er underordnet <br />
Jeg har som mange andre døjet med forstoppelse og har været ekstremt oppustet. Jeg har måttet ty til afføringsmidler for at få lidt gang i tingene, og dét var dejligt :D<br />
I dag har jeg så været på vægten og er MEGET glad for mit resultat indtil videre. 79,1 kg, dvs. tabt 2,8 kg på 10 dage. Ikke meget ift. mange andres vægttab, men jeg er meget tilfreds :D<br />
Min største udfordring her på kuren er det med havrekliden - det er altså ikke min favoritsmag, og de Dukanboller jeg bagte, kunne jeg altså slet ikke forliges med. Derfor får jeg nu mest kliden som pandekager til min aftensmad, da jeg så bedre kan kamuflere smagen med andre lækre ting. I går lavede jeg Mig's pizza og den var jo superlækker - med dejlig ost og kalkunbacon og toppet med salat og peberfrugt.<br />
I dag fylder min mor 70 år og vi skal til åbent hus. Jeg var i torsdags ude hos hende for at høre, hvad menuen stod på, for at vide, om jeg selv skulle have noget mad med. Der var ikke rigtigt noget på menuen, jeg kunne spise, men min søde, søde mor tilbød at lave nogle kyllingefileter og noget råkostsalat - dejligt


Christina

18/07/2013 kl. 22:28
Så er første "hvide" dag overstået. Lagde ud med morgenmad bestående af Cheasy Vanilje blandet med skyr samt en omelet af æggehvide, mælk, salt og peber. Frokost var to kyllingebrystfileter, eftermiddag tun blandet med skyr, salt, peber og citron. Aftensmad igen to kyllingebrystfileter med hvidløgsdip og sen aften en sød pandekage lavet af havreklid, en smule Cheasy Vanilje, sødemiddel og æggehvider, hertil lakridsguf lavet af æggehvider, sødemiddel og lakridspulver. Har drukket rigtigt meget vand og gået en god lang tur med hunden.<br />
<br />
Nu må vi så se, hvad vægten siger i morgen tidlig <br />
<br />
Kom i øvrigt til at spise en halv gulerod - en ren tanketorsk - vi har gulerødder i haven og de er bare perfekte til at spise lige nu, så hev uden at tænke én op af jorden og begyndte at spise. Indtil manden kiggede på mig og sagde: Må du egentlig godt spise den dér?!? Ups!!! Men godt det "bare" var en gulerod og ikke en plade chokolade


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

19/07/2013 kl. 10:54
Jubii - vægten sagde her til morgen 74,7 kg. Det er altså minus 1,3 kg på den første hvide dag - er superglad. Mangler nu kun 400 g i at være nede på min før-ferie vægt. Regner ikke med at få samme fine resultat de næste tre dage, jeg vil være glad, hvis bare jeg taber mig Men hvor er forandringen på min mave stor bare fra i går til i dag. Siden jeg i min ferie begyndte at spise kulhydrater og andet skidt har jeg set gravid ud (hvilket jeg også gjorde før opstart på Dukan) - i dag er jeg bare tyk Utroligt så stor indvirkning kulhydrater har på ens krops udseende...<br />
Har nu godt tre uger til at nå mit næste delmål på 72 kg


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

19/07/2013 kl. 22:24
Anden hvide dag overstået. Dagens menu: Morgenmad det samme som i går. Frokost to kyllingebrystfileter med hvidløgsdip, eftermiddag en pakke kylligepålæg. Til aften to pangasiusfileter og en kyllingebrystfilet. Og lige nu får jeg min aftensnack - sød pandekage med lakridsguf - mums <br />
<br />
Motionen har bestået af en cykeltur på 7 km, en times gåtur med hunden og en aftentur byen rundt med manden.<br />
<br />
Har også fået tilmeldt mig et cykelløb på 65 km til september - TrædTil Danmark, som er arrangeret af Kræftens Bekæmpelse. Så nu skal der trænes


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

20/07/2013 kl. 09:43
Arrrghhh!!! Efter en god start i går, er der nu ikke sket en dyt på vægten i dag, øv øv! Men må jo bare videre, der sker jo nok noget på vægten igen i morgen


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
lucky

20/07/2013 kl. 17:01
Det var da også en pæn sjat du smed første dag
Christina

20/07/2013 kl. 18:12
Ja, det var det Satser på at vægten falder lidt i morgen - kunne godt mærke i går aftes, at det nok ikke var helt godt. Sjovt som man udvikler en sans for, hvornår det er godt eller skidt


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

21/07/2013 kl. 09:51
Status efter 3. hvide dag: -800 g. I alt på 3 dage: -2,1 kg. Er nu 400 g under min før-ferie-vægt og har tabt i alt 8 kg <br />
3. dag blev lidt anderledes end jeg havde forestillet mig. Morgenmad som altid Cheasy Vanilje og skyr - ingen æg, for var ikke så sulten. Frokosten to kyllingebrystfileter. Disse blev først indtaget kl. 14.00, da manden og jeg besluttede at cykle til Lagune-marked og derefter cyklede til Hals og fik en kop kaffe (hvilket betyder Cola til mig), og derefter hjem igen. Det blev til en cykeltur på i alt 34 km og dum som jeg var, tog jeg ikke racercyklen, men min alm. Kildemoes, så det var pænt hårdt. Mine lårmuskler var på krampestadiet hele dagen i går <br />
Eftermiddagssnack en pakke kyllingepålæg, og så fandt vi på at køre til Blokhus og spise i går aftes. Pænt svært at finde noget, jeg kunne spise - ville jo heller ikke betale det hvide ud af øjnene - men det blev til kyllingefilet med "grøntsager" til. Jeg spurgte tjeneren, inden jeg bestilte, om jeg i stedet for kartoflerne kunne få ekstra grøntsager - ingen problem. De bestod så af et halvt hoved strimlet icebergsalat :-D Men pyt, jeg måtte jo egentlig heller ikke få grønt alligevel.<br />
Da vi var sent hjemme, gad jeg ikke skulle til at lave aftensnack, så kun 4 måltider i går. Nu er det sidste hvide dag og så er det tilbage i fase 2.<br />
God søndag til jer alle


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
frederikke29

21/07/2013 kl. 12:10
Hej med dig.<br />
<br />
Jeg er også lige kommet hjem efter en lang ferie. 3 uger i det græske, og har som dig ikke tænkt på Dukan. Det har kostet 2,5 kilo hvilket jeg er vildt positiv over. Men nu er det tilbage på Dukan. Og derfor vil jeg gerne spørge dig hvad hvide dage er for nogle?
Christina

21/07/2013 kl. 12:17
Hej Frederikke29<br />
Velkommen tilbage fra ferie. Flot du ikke har taget mere på Er faktisk ikke helt sikker på de der hvide dage, men læste i en anden tråd her på Forum, at man kun må spise "hvide" proteiner, altså hvidt kød såsom kylling og kalkun, hvid fisk, mælkeprodukter, æggehvider (ingen blommer), sin havreklid som i fase 2, man skal drikke meget vand og dyrke 1 times motion om dagen. Man må max tage 4 af disse dage, da de er hårde ved kroppen.


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
frederikke29

21/07/2013 kl. 12:36
Okay tak. Jeg ser om jeg kan finde den tråd og få mere Info om det.<br />
<br />
God søndag
Christina

21/07/2013 kl. 22:00
Fjerde og sidste hvide dag. I dag har jeg ikke spist særligt meget, har ikke rigtigt været sulten til aften pga. varmen.<br />
<br />
Morgenmad: Cheasy Vanilje med skyr. Omelet af æggehvider og mælk med kyllingestykker i<br />
Frokost: To kyllingebrystfileter med dip<br />
Eftermiddag: En dåse torskerogn stegt på panden<br />
Aften: 1 portion Cheasy Vanilje<br />
<br />
I morgen kalder arbejdet igen, så har forberedt mad til madpakken. Har prøvet at bage morgenbrødet, som der er opskrift på her på siden - umiddelbart smager det udmærket og i hvert fald tusind gange bedre end de øvrige brød og boller med havreklid i. Dertil har jeg lavet en æggesalat af skyr blandet med karry, salt, peber og lidt sødemiddel samt hakket æg og kyllingetern.


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

23/07/2013 kl. 18:37
Efter tre forrygende hvide dage tog jeg på den sidste hvide dag 200 g på og vægten har siden stået fast der. Har ellers spist godt og drukket meget vand, men har igen fået lidt forstoppelse og føler mig oppustet, så har taget et par afføringspiller i dag. Håber det kan hjælpe lidt på tingene. Jeg ved også godt, at jeg skal lade være med at veje mig hver dag, men for Søren hvor er det svært at lade være :?<br />
Det har været lidt hårdt at starte på arbejde igen, da jeg ikke har kunnet sove om natten pga. varmen - har også en stor hund, som ikke kan finde ro til at sove, når der er så varmt. Manglende søvn fremmer jo heller ikke ligefrem vægttabet, så håber snart jeg kan få lov at sove. Der har nemlig heller ikke været energi til at få dyrket nok motion de sidste par dage <br />
I dag står aftensmaden på kødsovs med "spidskålsspaghetti" - og så lige en hakkebøf dertil


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Christina

24/07/2013 kl. 17:16
Så røg de 200 g af igen, så nu har jeg - igen - tabt nøjagtig 8 kg. Synes ikke rigtigt kroppen vil i gang med at tabe sig igen efter de hvide dage, men jeg hænger i og kæmper videre. Må se om jeg kan lade være med at gå på vægten til på lørdag - tror den må ud i bilen og ligge


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
lucky

25/07/2013 kl. 06:00
8kg det er da også flot,ja der er ikke andet for end hænge i,men fan da når det står stille så er det svært og man synes man gør det der skal til.god ide at skippe vægten et par dage.
Christina

25/07/2013 kl. 17:16
Tak for det Lucky.<br />
<br />
Her står vægten bare helt stille - hverken op (hvilket jo er positivt) eller ned (hvilket er træls). Og i denne uge har jeg endda virkelig forsøgt at spise 5-6 gange hver dag og kun et måltid uden kød (morgenmaden). Selv på mine PG dage har jeg ikke spist ret meget grønt. Men der sker bare intet!!!<br />
<br />
Det er totalt demotiverende - specielt da jeg synes jeg spiser langt mere kød nu end jeg gjorde før min ferie.<br />
<br />
Er ved at få min menstruation, men som skrevet før, plejer jeg ikke at tage synderligt på i den periode, så...<br />
Går tur hver dag - har pt. ikke meget energi til motion, men dyrkede heller ikke det store før min ferie - og drikker meget vand, men ikke for meget - max. 2 l om dagen - men døjer med ikke at kunne komme af med al maden igen, men det er jo heller ikke ligefrem sundt for kroppen at bruge afførende midler hele tiden...<br />
<br />
Nå, nok klage fra mig - det skal jo nok vende på et tidspunkt - jeg må bare være tålmodig. Bare surt, når man læser om andres kæmpe vægttab hele tiden


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.