Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


fauer

08/07/2014 kl. 08:39
hvordan går det?
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

09/07/2014 kl. 15:43
Hej Birgit. Jeg vender lige tilbage, når jeg har en vægt. Er lige i sommerhus. Prøver at smide et par kg, så jeg er på målvægten igen, her før snarlig udlandsrejse m kæreste og børn. Jeg træner og går lange ture.
fauer

09/07/2014 kl. 19:12
det lyder godt, god tur
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

14/07/2014 kl. 16:53
Håber du når din målvægt

God ferie....

(piisst er det ny kæreste eller den gamle  ) (eller her jeg bare ikke fulgt med  )
Christel

15/07/2014 kl. 11:26
Lone: jeg mødte min kæreste for knap ni måneder siden .. ved ikke hvor meget jeg har omtalt ham, vi ses kun weekender, og der er jeg sjældent på face.

Tak. Ferie starter igen om en halv uges tid
Christel

15/07/2014 kl. 11:49
Der sker så meget, og alligevel så lidt at berette .. s. Nogen bliver måske en genfortælling for at opsummere.

Jeg fik operation af løst maveskind på en vægt på 79 kg. De tog 1,5 kg, så min vægt stod på 77,5 kg, da jeg kom hjem. jeg tager vanddrivende, så jeg er ikke så påvirket af væske og udsving på den baggrund.

Jeg måtte holde mig helt i ro, men kom så småt i gang, lige så snart det var tilladt, sygeplejerske mente måske endda at jeg gik lidt for meget. Men nu må jeg vist nærmest træne hvad jeg vil, bare ikke tunge løft for maven.

Første uger holdt jeg mig på 1500-1800 kcal om dagen, men nogen gange glippede det, og ingen motion: så jeg tog et par kg på. De er så gledet af og på, værst har det været fire kg på efter en total spisedag. Det prøver jeg at gribe hårdt fat i straks, da jeg er bange for at skindet bliver slapt igen, hvis det udvides igen. og jeg vil beholde min nye krop.

Jeg er startet op på fitness så småt igen, dog fem kg mindre på maveøvelser. Jeg er opstartet løbeprogram igen, helt forfra, Falcks løbeprogram, og jeg er nået til fjerde uge, og løber lige lidt ekstra, nu hvor det ikke føles så underligt længere (før snurrede det og blev hårdt på maven). Jeg løber nu ca. 15 min. med pauser. Jeg har fået ny cykel for halvanden måned siden ca. Jeg cykler på den med kæresten hver anden weekend, da den står ved ham. Og jeg cykler en smule på en gammel cykel, jeg har hjemme.

Jeg er begyndt at teste min gang meget af. Før OP kunne jeg gå godt to timer i et stræk. Nu har jeg gået hhv. tre timer og knap fire timer i et træk på ferien. Lige inden ferien svingede vægten fra 79,3 til 81, alt efter om jeg havde spist godt til. Jeg prøver da at holde mig til de planlagt 2300 kcal om dagen, som man må få, når man faster to gange om ugen med 5:2 kuren. Det glipper dog indimellem, når jeg spiser god mad osv med kæresten og får lidt slik og kage osv, men så har vi fx også cyklet knap to timer og forbrændt ca. 1300-1500 kcal siger endomondo. Vores længste tur var på 34 km! Stolt er jeg! På ferien slog jeg så den rekord og cyklede 36 km på en tung "havelåge" på vej delvis uden cykelsti, meget kuperet. igen rigtig stolt.

Nu skal jeg snart på ferie med kæreste og vores børn hver især. jeg gruer for hvordan mine børn opfører sig, men det er en anden sag, og jeg har planer om at vi står tidligt op og går lange ture, før børnene vågner. jeg har to lejligheder til os fire.Kæresten har sin egen lejlighed til ham og to voksne børn. Planen er at holde lidt igen nogle dage, hvis muligt. Evt. springe måltid over, eller tænke mig lidt om.Jeg kan godt klare at tage to kg på måske, men gider ikke slås med 5 kg, magter ikke at blive ved at kæmpe.

Nå men vægt var som sagt et sted omkring 80 kg før jeg tog i sommerhus med mine børn en uge, og her var jeg aktiv og fik lidt ekstra en dag, men minuskcal to dage. Og da jeg kom hjem, efter en fastedag, vejede jeg 80 kg.. æv da .. men dagen efter var vægt den samme efter alm. spisedag, så det betyder reelt at den har stået på ca. 79, men musklerne må have hobet væske el. noget.

I weekenden holdt jeg rimeligt igen, men fik også en del lagkage pga føds. Mandag fastede jeg, og vægt til morgen 79,8 kg. Ville så gerne ned på 77,5 kg igen. Eller måske 78 kg, her inden ferien, hvor man jo let tager på.

Jeg spiser derfor proteiner i dag, men det har været op ad bakke med udvalget i kantinen, så noget bestod af ost, æg, tun og kalkun. I morgen vil jeg snuppe proteindag mere, hvis kantinen tillader, ellers bliver det med salat. og så overvejede jeg lidt to dage med fuld faste, som skulle være så sundt, og måske sende mig tilbage til min vægt.

Alt i alt er jeg stolt af min indsats, for de fleste tager på af at gå hjemme og ikke kunne træne efter operation, det kan jeg se i et forum for hud-opererede. Og jeg har troen, kun blandet med lidt frygt, for, at jeg når ned på måske 77 kg som blivende vægt, og lærer ikke at spise alt eller intet. Så det bliver mere jævnt. Mit håb er at det bliver mere som dukan fase 3, men kan ikke undvære fibre fra brød, da jeg bliver forstoppet, så derfor vil jeg beholde det, i hvert fald indimellem.

Jeg gider bare ikke den effekt med at man taber sig meget/stiger meget i vægt når man hhv spiser kulhydrater og ikke, så det håber jeg at kunne undgå. Måske ved at jeg i skiftet faster mellem de to typer dage, hvis jeg spiser usundt til weekend.

God taberuge. Giver måske et praj om vægten før ferie. Og hvordan det er gået. Pøj med vægttabet og motivationen.
Christel

16/07/2014 kl. 09:14
Spiste udelukkende proteiner i går. Vægt i går 79,8. Vægt til morgen 79,4 kg. Proteindag igen i dag. Startede morgenen med en pakke hamburgerryg.
Christel

17/07/2014 kl. 09:18
<strong>Morgenvægt: 78,9 kg. Nu 1,4 kg fra mit laveste siden operation. I dag har jeg spist et æble og vil få lidt kød og salat til frokost. Til aften er jeg nødt til at spise pizza og lagkage, da jeg skal til fødselsdag, og der ikke er andet. Og så er det jo bare at begrænse sig og nyde .. I morgen snupper jeg en fastedag, inden min ferie går i gang. Nu har jeg gjort hvad jeg kunne før ferien, og så håber jeg at nyde det madmæssigt, uden at det skal være for surt, og uden at tage fem kg på.Efter ferien vil jeg ned på 77 kg ca.</strong>

Proteindagene har været effektive, så det er ikke umuligt, at jeg finder en slags Dukan frem igen efter ferien.. men jeg vil ikke lægge mig fast ... Vender måske tilbage før ferie omkring min vægt, eller vender jeg tilbage om en uge eller to med update, hvis nogen da læser med, eller kan jeg bruge det som opslagsværk for mig selv.

Til sammenligning for mig selv: Taljemål:86 ca.
fauer

18/07/2014 kl. 20:25
Hold da op sikke du får rørt dig, rigtig flot, det køre bare for dig flot med din vægt
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

19/07/2014 kl. 01:12
Tak søde Birgit. Jeg håber vægten opfører sig pænt på ferien.
lucky

20/07/2014 kl. 09:48
122582
Lone: jeg mødte min kæreste for knap ni måneder siden .. ved ikke hvor meget jeg har omtalt ham, vi ses kun weekender, og der er jeg sjældent på face. Tak. Ferie starter igen om en halv uges tid


Det nok fordi du på et tidspunkt skrev at du ikke var sikker på om det gik den ene eller anden vej,men dejligt for dig det er den samme.

Det lyder da til det går ok med vægten,håber I får en god ferier og det går fint med alle jeres unge sammen.
fauer

20/07/2014 kl. 14:47
Er sikker på du nok skal klare ferien fint. God ferie
tabt 26 kg, er i fase 3
Pusselusken

22/07/2014 kl. 09:26
Go ferie Christel. Du kæmper for vildt.

Jeg har lige lyst til at nævne "Skyhøj forbrænding" af Anna Bogdanova. Det er et 7 ugers træningsprogram som starter med at få stress ud af kroppen, at vække "ubrugte muskler" og så stille og roligt i gang træning. Det er 15 min træning 4 dage om ugen. Måske du kan bruge det. Jeg er i gang med 2. uge. Og ind til videre er jeg meget glad
Christel

26/07/2014 kl. 08:51
Tak for jeres hilsner.  Tak Anette, synes også at du har gjort et sejt comeback .. godt kæmpet ..

Nå jeg mener at jeg gik på ferie på 79,2 kg, den stod lidt højere der kl. meget tidlig morgen. Nu efter en dejlig uge i Tyrkiet hvor jeg glemte at faste, og hvor jeg fik lidt is og nød livet, men uden at overdrive for vildt til kvalmepunktet, der ligger min morgenvægt på 81. Jeg sammenligner normalt med vægt efter fastedag, så det er ikke helt skidt. Har også løbet en dag og gået tur hver eneste dag. Mindst to timer i løbet af dagen. Nu kan jeg lige nå at få lidt normalt mad i dag sammen med mine børn, og så snupper jeg to fastedage, før jeg holder lidt ferie i DK med kæresten.

Er der i øvrigt nogen der kan komme med gode fif til ikke at blive ski... jaloux på en smuk mavedanser, som jo stort set ikke danser, men prøver at indynde sig hos samtlige mænd i forsamlingen, med et slesket smil på læben imens de vugger med hofterne ... gab .. hvis der så var lækker afklædt mand at kigge på.. vil nok altid føle mig om røv og nøgler, selv om jeg er meget tæt på slank. Gode råd modtages med kyshånd.
fauer

26/07/2014 kl. 12:42
det er flot du ikke har taget mere på i ferien
tabt 26 kg, er i fase 3
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.