Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

27/07/2014 kl. 11:18
Tak Birgit.. Det må være varmen der hjælper.. Har spist slik og chokolade, men som regel bliver det så kun til to store måltider på en dag. Har gået lang tur i dag og faster. Og igen i morgen faster jeg.
Catherina

27/07/2014 kl. 13:56
Jeg skrev normalt ikke i din dagbog dengang jeg levede efter Dukan, og fik heller ikke lige læst så meget i den, der var jo så mange dengang, og begrænset med tid plus alt det mad man skulle lave eller spise hele tiden.

Men jeg ser nu, at det faktisk var syndt, da det har været intressant læsning, i sær da jeg også overvejer kraftigt at søge om at få fjernet noget af alt mit .. virkelig meget løse hud, og du jo har været igennem det. Og nok også fordi jeg begyndte at faste i Januar efter Michael Mosleys program "spis fast og lev længere" på tv2 i januar, som jeg kun fik set ved et tilfælde.

&nbsp;

Angående dit spørgsmål om råd til det med mavedanseren, kan jeg desværre ikke ikke hjælpe dig, da jeg ville have haft det på samme måde. Jeg kan stå foran spejlet derhjemme alene, og tænke "det ser sgu ikke helt dårligt ud længere" og lige så snart jeg er ankommet, eller ser mig i et spejl eller vindue eller butiksrude synes jeg at det ser lige så forfærdeligt ud som inden jeg nåede under 90.

Jeg tror at man måske aldrig kommer sig helt over det, selvom jeg håber og beder til at det kommer med tiden.
Christel

28/07/2014 kl. 07:15
Tak for dit brev... Det skal du ikke tænke på, jeg kom selv kun i de samme seks dagbøger CA. Jeg kunne ikke følge ordentligt med i flere. Det havde nok også været interessant for mig at læse i din dagbog. Ang løs hud så er jeg i forum for hudreduktion efter GB eller i den stil, på face. Der kan man se billeder og hente hjælp og vedledning. Der kan du også se mit resultat. Du er velkommen til at spørge hvis der er noget du vil vide.
Christel

28/07/2014 kl. 07:19
Morgenvægt 80 kg efter en fastedag. Faster igen i dag før sidste ferieuge. Mon ikke vægten kommer ned på maks 79,5 og så er vægt stort set som før ferie. Dejligt. Fastedage og proteindage virker til at give nogenlunde lige meget. Så jeg kan jo skifte lidt alt efter om jeg orker at faste. Lige nu lider jeg vildt af hovedpine. Måske pga opstart på faste igen.
fauer

28/07/2014 kl. 15:46
øv god bedring med hoved
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

28/07/2014 kl. 19:41
Tak, det hjalp med energidrik. Kæresten har tabt tre kg på ferien, har han lige fortalt, og han er slank. Gad vide hvorfor..
Christel

06/08/2014 kl. 11:09
Tilbage efter ferie. Vægten kom ned på ca. 79,5 kg før ferie med kæresten. Jeg har så bare spist, hvad der bød sig, og også slik. Og is. Og pizza. Og vi har været aktive på cykel og også gået. Gjorde nas i bagdelen at sidde på cyklen efter to dage med 25 km ca.

Hjemme på vægten mandag sagde den ca. 82,5 kg, men efter morgenmad og med lidt tøj på. Så vægten var nok ca. 81,5-82 kg. Fair nok .. Og lige til at gå til. Jeg skulle så til undersøgelse på hospital for knogleskørhed, da jeg har tabt fire cm højde. Og skulle i bif med min ældste efter arbejde, så jeg planlagde at tillade mig slik, og vi spiste ude, men uden dog at spise bunker. Og i går var jeg på rastaurent med familien for at fejre fødselsdag. Fik ikke bunker mad, men lidt kage på job og is på restaurenten. Og indrømmet: om aftenen fandt jeg noget kage, for nu skal jeg jo til at faste og tælle igen, så jeg skulle lige have det sidste med, men uden rigtig at nyde det.

De sidste tre dage mindst har jeg dog døjet med maven. Jeg kan nok ikke tåle at spise så meget brød og kulhydrater generelt!

Morgenvægt i dag: chok: 84 kg. På min nye vægt dog 83,5 kg. I dag faster jeg, og det gør jeg igen i morgen, og fredag bliver det måske proteindag eller i hvert fald maks 2200 kcal, som jeg må på spisedage på 5:2 kuren som jeg pt følger igen.

Men nu til lidt pral. Har fået opgørelse over træningen i juli måned (uden at jeg har fået registreret/indtastet motion i Tyrkiet, ca. 2,5 time gang hver dag i syv dage) Jeg har brugt 14.800 kcal, trænet 31,2 timer og bevæget mig godt 200 km (kun måske 70 km er cykling vil jeg tro)

Nå tilbage i form  med mig. Om et par uger skal jeg til tjek efter min maveskindsoperation. Spændende. Jeg har et par småkorrektioner, som jeg håber at få lavet.
lucky

07/08/2014 kl. 06:00
Hej....

ser da ud til det går rimeligt med vægten og efter det du har spist de sidste dage så vil den jo stige lidt men det er vel snart af igen når du faster.Det er da flot med al den motion...

God weekend
Christel

07/08/2014 kl. 06:19
Tak Lucky. Ja man bliver bare lidt forskrækket, når det er fire kg på på en uge. Og man i forvejen ville af med 1 kg.

Men nu er morgenvægt 82,2 kg. Er i gang med anden fastedag. Har startet med havregrød (for så vidt samme smag som havreklidgrød. Fik kanel og sødestof på og en sjat mælk. Smager nu meget godt.
Christel

08/08/2014 kl. 08:00
Efter endnu en fastedag er vægten nu 80,3 kg! Vildt .. hurtigt på og hurtigt af igen.

Jeg snupper så en a la fase 3-dag. To små skiver groft rugbrød med ost og to æg til morgen, til frokost bliver det salat og kød og til aften salat med kylling og bacon. Jeg håber, at det sender vægten det sidste nøk ned, eller hjælper med til at holde den. Så regner jeg kraftigt med snart at smide resten. 900 gram fra vægten før ferie. Det kunne jeg ikke præstere i gamle dage!

I dag har jeg løbet 28,1 minut: 4 kilometer. Jeg skulle ellers kun have løbet 8 minutter ifølge min løbeplan, men hva f.. jeg har jo ikke sarte sener, da jeg går meget, og min kondition er jo nok fin.
Christel

11/08/2014 kl. 11:51
A la fase 3-dagen gjorde så, at je kun tog 500 gram på, hvor man hurtigt fylder 1 kg på, når der kommer mad i maven. Og så kom weekenden jo, hvor jeg rørte mig mere, men også får is og dessert og brød - og ikke mangler noget. Det koster lidt, og så er jeg jo på faste igen i dag. Det er jeg også onsdag. I løbet af ugen kan jeg så se, om jeg kan klemme en kulhydrat-fattig dag ind .. Og måske indimellem holde lidt igen i weekenden, så vægten ikke skal være så jojo-agtig, især ikke nu, hvor jeg lige ville smide en smule mere.

&nbsp;
fauer

13/08/2014 kl. 21:43
har du stadig ferie? Godt du får rørt dig .
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

14/08/2014 kl. 10:43
Nej ferie sluttede for halvanden uge siden. Desværre. Kunne godt lige bruge en uge.

Det er fast rutine at jeg får gået hver dag. Det giver helt sikkert noget. Jeg f år mindst brugt 300 kcal, men som regel snarere mindst 550 kcal. Jeg er begyndt at gå en lille tur på arbejdet også, når jeg lige trænger til luft.

For tiden har jeg bare lyst til mad og søde sager. Men jeg holder min faste. Får dog spist lidt for meget på spisedagene. I næste uge skal jeg til kontrol med maveskindet, så jeg vil helt klart tage det meget seriøst fra mandag til torsdag, og jeg vil prøve at holde igen i weekenden og at få rørt mig ekstra meget. Det er nemmest at vurdere resultatet, hvis jeg har en dag hvor jeg ikke er oppustet ..
fauer

22/08/2014 kl. 15:14
gik det godt med undersøgelsen? God weekend
tabt 26 kg, er i fase 3
Ninapiie

26/08/2014 kl. 20:35
Hej Christel. Længe siden Kan se du er blevet opereret.... Er du blevet glad for det?

&nbsp;


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.