Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

11/09/2014 kl. 17:43
Tak for tippet. Er den bedre end 5:2.. Jeg er bare indimellem træt af at sulte for så at overspise. Dvs jeg kan godt få tabt mig igen, men jeg kunne godt bruge en måde jeg rent faktisk kan leve efter. Uden at blive for sulten, forstoppet, trænge til sødt tit og uden sygelig tællen. Men problemet er bare at jeg næsten altid føler at jeg skal lide afsavn. Har lige fået bogen Skyhøj forbrænding, men synes det virker lidt omfattende
Catherina

11/09/2014 kl. 18:21
Man taber sig mere på den, plus hun har forsket og lavet test grupper for det gennem næsten 10 år, og fået nogle ret intressante resultater ud af det.

Hun har virkelig ret i meget af hvad hun skriver om andre kure og hvorfor de er så svære at blive ved med. Og til forskel fra 5:2 anbefaler hun at man SKAL spise sine 500 kcal om dagen, da det ellers ikke virker nær så godt, og man risikere at smide en smule muskel i stedet for nærmest rent fedt.

&nbsp;

Jeg plejede at gøre det uden af spise, og havde ikke problemer med det, men det går faktisk nemmere nu jeg leger med at lave opskrifter på omkring de 500 og jeg taber mig mere ved det plus jeg tror jeg spiser mindre på spisedagene da jeg spiser mig mæt på fastedagene og laver noget lækkert jeg har lyst til.

&nbsp;

Hun skriver bla at en kcal er en kcal, og det er antallet man tager på af, og jeg har taget det til mig og laver noget lækkert i stedet for så sundt som muligt.

&nbsp;

Selvfølgelig det er jo forskelligt fra person til person, og hvor let det er for en og hvad man kan holde ud, men det virker på mig, og ved at faste 3 gange om ugen kan man virkelig spise hvad man vil, tror det er "fejlen" ved 5:2, hvis man er glad for mad og fed mad tror jeg ikke man kommer i kcal underskud nok.

&nbsp;

Jeg laver et stort aftensmåltid på mine faste dage, men hun foreslår frokost så folk kan komme igennem dagen, men siger det er helt op til folk og hvad der passer dem bedst. Og opfordre til at spise fedt og protein da det vil mætte og folk var bedre til at holde den.

&nbsp;

Hun har faktisk også lavet en "plan" for efter vægttabet, som stadig hedder 3 faste dage om ugen, men på 1000 kcal og siger at hendes test personer stort set alle hold vægten efterfølgende.

&nbsp;

(Men jeg er selvfølgelig også stor fortaler for faste da jeg har gjort det siden januar og elsker det plus jeg næsten er i mål pga den).  :D
Christel

12/09/2014 kl. 08:01
Hej igen. Jeg tabte jo også de sidste kg med 5:2. jeg fik ikke større gevinst af tre fastedage på en uge dog, når det blev prøvet. Men jeg har hele tiden spist mine 500 kcal, mindst. Nogen gange op til 600 kcal, og det virker lige fint.

Efter jeg har ligget hjemme efter operation, fik jeg jo bare rørt mig for lidt og fik for stor appetit, så der kom lidt på igen. Blev nøja for om det ville gå af. Men så kom jeg ind i rytme med at spise usundt i weekender og tage to fastedage, og så var vægten tilbage som fredag morgen, men det kom det ekstra jo af af. Og så kom ferien, hvor jeg tog på og smed det. Men til sidst hang lige et par kg ved.

Jeg skal følge kuren helt, til jeg er nået ned i vægt igen, og så kan jeg få spis-frit-dage igen evt. og så faste 2 dage fx. og måske en proteindag.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg kan leve med at skulle faste. Men måske lyder det ok med de 1000 kcal på tre dage, hvor man måske finder en rutine, så der ikke skal tælles, men det ligger på rygræd.

Tak for dine input.
Christel

12/09/2014 kl. 08:04
Jeg vil prøve at holde vægten på under 83,5 kg i weekenden, selv om jeg skal til fødselsdag. Hvis det lykkes nogenlunde, vil jeg prøve at starte dukan angrebsfase i to dage, mon ikke det er passende, når man skal smide 5 kg ca.? Og så vil jeg spise protein/grønt siden. Hvis jeg lykkes med at spise alt for meget, starter jeg nok ud med fastedag.

Bliver lidt spændende, om dukan kan virke på mig, lidt et forsøg.

&nbsp;

God weekend
Catherina

12/09/2014 kl. 09:42
Hej igen

Jeg har hele tiden (siden januar) kørt faste hver anden dag eller minimum 3 om ugen, alt efter hvordan mine planer for den uge så ud, derfor har jeg ikke ikke helt så meget erfaring med faste 2 gange om ugen.

Hendes forskning blev nævnt i programmet og lidt i bogen, samt hendes gode resultater, så startede op på den uden at vide helt så meget om den, da hendes bog først udkom i slutningen af august i Danmark. Jeg ændrede så bare det at jeg gik fra 0-100 kcal på faste dage til en stort lækkert aftensmåltid på 500 kcal.

Enten var det dét som satte skub i det igen, eller også kom jeg bare igennem den irriterede fase som vi alle kender, hvor det går helt i stå efter en 4-6 måneder. Hun nævner også den periode, og siger man enten kan sætte en ekstra fastedag ind, eller dyrke motion eller mere motion for at sætte gang i det. Eller bare vente tiden ud.

&nbsp;

Faktisk opfordre hun folk til at spise fedt, også på fastedage, og hendes forsøg viser at dem som spiste fed mad tabte sig mere end dem som spiste fedtfattigt mad. Måske mest fordi det så er nemmere at holde og blive ved i længden.

Hendes bygger på 2 regler som jeg nyder og kan se mig selv leve efter resten af livet. Spis LIGE hvad du vil og så meget du vil, og hver anden dag spiser du kun 500 kcal (1000 efter man er kommet i mål).

&nbsp;

Jeg har også haft "æde dage", og har haft stigninger på vægten, nogle forsvandt hurtigt, andre kunne tage en hel uge eller 2. Men det er måske også det med at det går i stå på en tidspunkt, plus at vores forbrænding falder jeg tror det er 15 % efter at have tabt 10-15 af vores vægt som voksen, hvilket kan være derfor det pludselig er lettere at tage på bagefter. Eller også har jeg bare voldædt for meget nogle gange :D

&nbsp;

Hun opfordrer til at man dyrker motion ved siden af, lige som Dukan, da det vil give bedre og hurtigere vægttab, og er sundt for vores kroppe. Men jeg må indrømme at jeg intet har gjort siden min skade i oktober, ud over at gå i ny og næ, så det er ikke et "must".

&nbsp;

Du skal selvfølgelig følge den diæt du ønsker, og som du følger er den rigtige for dig. Og jeg er da nysgerrig efter at høre hvad du vælger og hvad vægten siger efter weekenden. Måske er en blanding det bedste for dig.
Christel

12/09/2014 kl. 13:54
Tak for dit "skriv". Jeg har nu bogen, så den skal klart læses .. jeg kan jo eksperimentere med, om jeg nu også kan lade være med at overspise hver anden dag, for jeg er tit havnet i slikskålen på det sidste. Jeg kan jo altid forsøge mig frem. Ved så ikke om jeg skal prøve at tabe mig på den sikre måde først. Lige nu har jeg masser af spændende ideer. Men måske bliver det min livsstil at spise godt hver anden dag .. det bliver jo spændende. Jeg er dog i stand til at spise 3-400 gram slik, hvis trangen kommer over mig .. dumt, for min mave kan slet ikke tåle det. Så jeg skal nok leve med en følelse af, at jeg aldrig helt får stillet min lyst.
Catherina

12/09/2014 kl. 14:40
Jeg er gudskelov ikke røget helt så meget i slikken. For det meste når jeg kaster mig over slik er det Støvringens sukkerfri peber bolcher eller haribos stevia lakridser eller tyggegummi.  Begrænset hvad jeg har spist af andet med sukker men sker da.

&nbsp;

Derimod er jeg røget i kagerne. Enten kageblandinger, eller fra bunden eller købe kager. Kunne godt ønske jeg kunne slappe lidt mere af med dem, men i det mindste fik jeg spist så mange jordbær tærter at de nu hænger mig ud af halsen, hvilket jeg faktisk er helt lykkelig for

Mest nyder jeg nok det at jeg kan spise godt og lige hvad jeg vil hver anden dag, og så noget lækkert med 500 kcal hver anden dag, og taber mig og føles som om min krop har det bedre med den måde at spise på end på Dukan.

&nbsp;

Min erfaring med Dukan retter, som jo også tit har lav kcal, i hvertfald hvis man skærer meget af kødet fra, har hjulpet mig til at finde på lækre retter på under 500 kcal, så det stadig er nemt og lækkert.  Jeg er sulten til min aftensmad, men går i seng mæt.

Jeg håber i hvertfald at du får noget ud af bogen, om end ikke kan du altid bande over at jen anbefalede den
Christel

15/09/2014 kl. 07:22
Hej "udsultede". Jeg har adgang til slankebøger via mit arbejde, da vi tit formidler slankestof, og så skal jeg vide lidt om det ... Og bogen var god, jeg slugte den i weekenden. Jeg har også kig på Tårnhøj forbrænding, men synes sidstnævnte er lidt kompliceret, eller er det måske bare mig, der synes det ... Måske tager jeg træningen derfra.

Men i dag starter jeg på Dukan angrebsfase. På 84 kg. Skal ned på 78. helst 77. Jeg bliver i fasen til onsdag aften, hvor jeg skal spise ude og vælger kød/grønt.

Når jeg er i mål, eller er kørt sur i kød, så skifter jeg måske til 4:3. Jeg er dog spændt på, om jeg, som de skriver i bogen, hurtigt holder op med at overspise, når jeg må spise frit hver anden dag. Jeg elsker også kage!

Spiser du kage hver anden dag ca. og taber dig alligevel? Og er der 4 fastedage hver anden uge? Eller skal man have to spisedage i træk nogen gange?

&nbsp;
Catherina

15/09/2014 kl. 11:34
Jeg har meget tit 2 faste og spisedage af gangen, som jeg skrev om på facebook   Ved ikke helt om det er hvad hun anbefaler, men passer tit ind i plannerne.

&nbsp;

Jeg prøver på ikke at spise kage eller slik på ALLE mine spise dage, men jeg spiser nok en kage (skære kage eller kage blanding) om ugen, nogle gange mere.

Jeg er dog begyndt at kigge på kcal på slik og kager, og hvis det har høj kcal og jeg kun synes det er "ok" eller der er en jeg er lige så vild med, med lavere, så vælger jeg dem.

Jeg forsøger at tænke lidt over det, eller i hvert fald en gang i mellem, men jeg har også et lidt lavt stofskifte, dog ikke så lavt at der er noget "galt" med det i følge lægen.

Men jeg får af vide at det er meget lavt hver gang jeg bliver vejet på Glostrup apotek med deres Tanita body analyser (koster 30 kroner).
Ninapiie

15/09/2014 kl. 13:32
Hej Christel. Faldt lige over din KOL bekymring. Jeg har også de symptomer du beskriver.... Og som Birgit har jeg også astma, hvilket gør at jeg ikke kan løbe ret hurtigt. Kan simpelthen mærke mine lunger er "stive" specielt i starten af løb.

Har du fundet ud sf noget yderligere?


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Christel

15/09/2014 kl. 14:25
Til "den udsultede" tak for svar.

Til Nina: jeg er blevet røntgenfotograferet og skal vente fem dage på svar. Fik taget foto tirsdag og ved ikke om det er 5 hverdage, så jeg venter til jeg er sikker på svar .. men har også læst på astma og kan se, at man kan nedbryde lungerne hvis man ikke behandler astma! Say what. De sagde ellers for 19 år siden, da jeg stoppede medicin for hvad vi troede var overanstrengelsesastma, at det ikke skadede noget at undvære medicinen, som ikke gjorde nogen forskel for mig, ud over at jeg blev hurtigere til at løbe ...

Jeg vender tilbage, når jeg ved noget ..
Christel

16/09/2014 kl. 06:31
Måske er jeg dukanresistent .. he he .. vægten er den samme som i går, her til morgen. 84 kg. Der skal ske noget til i morgen, ellers skifter jeg spor. Har ellers spist perfekt. Kylling og æg og kyllingedeller og neutral joghurt med lidt kanel og sød ..

Snupper endnu en proteindag. Onsdag bliver proteindag til om aftenen, hvor jeg skal ud at spise og får kød og grønt.
Christel

17/09/2014 kl. 08:22
Maden i går var tæt på perfekt men måtte spise kalkunsalat med champignoner, hvor jeg dog tog de værste væk. Til aften krebinetter paneret i havreklid. Mellemmåltider neutral laktosefri joghurt med kanel og sød. Hvorfor kan man ikke få light-produkter der er laktosefri, gab.

Vægt til morgen .. det er f... en parodi, efter to angrebsdage som tidligere ville have fjernet flere kg, der er der røget 700 gram, vægt 83,3 kg. Og jeg er forstoppet som jeg plejer. jeg kommer godt nok ikke rigtig på toilet, skønt jeg tager Magnesia!

Jeg vil snuppe et stk. brød til frokost for at få gang i maven, og så ellers holde mig til kød og grønt i dag.

I morgen skifter jeg nok til 4:3 Kuren. Har i øvrigt åbnet en gruppe af samme navn på facebook, så det skal prøves. Folk har gode erfaringer, og det kunne måske hjælpe mig, nu hvor jeg har tendens til overspisning.
fauer

18/09/2014 kl. 20:31
har du målt dig? måske du taber dig når du ikke er forstoppet mere. skriv lige når du får svar om din astma

&nbsp;
tabt 26 kg, er i fase 3
Ninapiie

18/09/2014 kl. 20:40
Hmmmm mon ik de bare er blevet klogere med årene? Havde ihvertfald en farmor der døde som 61 årig..... De sagde det var pga ubehandlet astma (  skal lige fjerne din bekymring ved at sige at hun havde svær astma.... Og en mand der stor røg inden døre )

Jeg får den brune  morgen og aften og bruger den blå ved anfald eller hvis jeg hiver efter vejret.

Det er meget almindeligt at de tester om man har anfald fx ved en løbe test....  Man puster efter løb i testeren og så suge i den blå..... Og så igen teste

&nbsp;


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.