Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

25/02/2015 kl. 14:03
Tak for jeres hilsner, følger næsten dagligt med, men hvis der ikke er noget nyt, er der ikke så meget at berette, og det er heller ikke altid, at der er respons, når jeg skriver herinde, så dagbogen er mest for mig selv, og selvfølgelig hyggeligt, hvis nogen skriver ..

Wrap har taget 2 cm på lårene, hvis man skal tro hendes målinger .. jeg føler dog at der skal kastes flere penge efter det for at udforske, om det virkelig hjælper .. og det overvejer jeg lige. For det bliver 440 for to stk wrap til forlårene .. og det hedder en halv behandling kun. Kan dog få 40 procent hvis jeg binder mig til at købe en ting hver måned i tre måneder.

Jeg har dyrket helt vildt med motion, jeg går ture igen om morgenen, når jeg når det, og sidder tit på motionscyklen. I denne uge et gennemsnit på 1200 kcal forbrændt om dagen vil jeg tro. Nogen dage 2000 kcal. Har spist alt for meget onsdag, og igen lørdag. Mandag stod vægten på 83, og jeg har faste mandag og tirsdag og fastedage plejer at give et kg pr. dag .. nu gav de så kun 600 gram per dag! Men vægten siger 81.8 kg, og der skal jeg tilbage til september for at se en vægt under 82. Når jeg rammer 81.1 kg, så er jeg tilbage ved vægten som jeg havde, da jeg blev godkendt til operation af løst hud på armene. Kunne dog godt tænke mig at smide noget mere. Kun to fastedage i ugen syntes at virke bedre for mig, men dengang spiste jeg ikke for meget nogen dage .. så ved ikke ... jeg kan jo ikke så godt sætte motionen op til 3000 kcal per dag .. måske gør jeg for meget pt?

Men føler mig slankere, og jeg er to cm mindre i taljen.
lucky

25/02/2015 kl. 14:30
Heyyyy...

Så virker det nogen Lunde det wrap.

Måske du er der vægt mæssigt hvor du skal være og hvis du er blevt minder på cm så er det da flot.

Sikke med motion du får jeg når ikke så meget pt. Men tænker snart at begynde at cykle til job så er det nemmere at komme i motions center så er jeg ikke afhængig af bus....

&nbsp;
Vibeke1965

25/02/2015 kl. 14:35
Hold da op I motionsfreaks   jeg ville være glad, hvis bare jeg cyklede til og fra arbejde.....og så en gåtur i ny og næ...

Flot tab - det var lige før påske du skulle ind ikke - så burde du jo sagtens kunne nå at tabe et kilo eller tre......men ved godt det pludselig kan være svært eller gå i stå.

Jeg ved ikke med det der wrap - hvad så når man stopper igen - kommer cm'erne så tilbage? og så synes jeg det er hundedyrt - de penge vil jeg hellere bruge til noget andet.... (mad fx... )
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

26/02/2015 kl. 20:54
hvor flot hvad med dit løb, hvordan går det?
tabt 26 kg, er i fase 3
welle

27/02/2015 kl. 05:37
Du skriver absolut ikke kun for dig selv , jeg suger al viden til mig og har virkelig brugt det  det lyder da som en god wrap behandling , er det behageligt ? Jeg er blevet færdig med fase 3 , sluttede med et vægttab på 20,6 , dejligt . Nu skal jeg bare huske min proteindag og min klid . Kan du have en skøn fredag og weekend .
Christel

27/02/2015 kl. 11:50
Welle: hvor sejt, synd du ikke har en dagbog, man kan følge .. er sikker på at folk kunne lære af dig .. og tak .. Tillykke med fase 4

Ja de wraps virker måske, for hun har vel ikke snyde-målt, det ville alligevel være for frækt .. når man har dem på, så varmer det .. fordi der er mentol og kampfer i .. Men okay at have på .. anden gang må man sove med det, og så virker det nok bedre. Passer billederne, hun poster, så virker det helt vildt, men som sagt skal man investere for at få det bekræftet. Skal nok fortælle, hvis jeg prøver igen.. overvejer det.

Hjertelægen siger, at mit hjerte ikke fejler noget. Jeg havde fem ekstraslag imens jeg havde måler på. Men den virkede kun fra 14 til 19. Men jeg mærkede heller ikke noget. magnesium må have hjulpet! og nok også på migrænen.

Men jeg hvæser stadig, og han henviste mig til lungetest på Glostrup og sidenhen Hvidovre, som har lidt mere gennemgribende test.

han hentydede at mine tal jo heller ikke var så pæne: 166 cm (166,5) op imod 82 kg! Men sagde, at jeg bare ikke så stor ud .. han så min front og min ryg .. bare træls med den bmi, der skal styre hvad vi skal veje .. jeg vil jo kun tabe mig 4 kg.
Christel

27/02/2015 kl. 11:53
Birgit: jeg er begyndt at løbe mere, så det føles også lidt lettere. Jeg har aftalt med mig selv, at det ikke behøver at gå hurtigt, så jeg stresser ikke mig selv. Hver søndag løber jeg 5 km mindst, og i løbet af ugen får jeg løbet 1 gang ekstra mindst. I går måtte jeg dog opgive, da jeg pga personlige problemer var ved at tude imens jeg løb og knap kunne få vejret .. Så det blev til 2 km gang/løb ..

Jeg skal hente astmamedicin og prøve med det.
welle

27/02/2015 kl. 16:48
Tusind tak , ja smugkiggede jo kun til at starte med herinde og det gik jo bare så stærkt med de kilo . Men jeg bliver her forsat , så jeg kan holde det og støtte /heppe alle andre , så kommer i også i mål 
Vibeke1965

02/03/2015 kl. 07:35
Hvordan har din hvæsen udviklet sig mens du har tabt dig? Bedre/værre/uændret?

Snakkede du med ham om det? Altså at du havde tabt dig en del (kan ikke huske hvor meget - omkring 20 kg??)

For hvis han kun ser på dig nu, uden at vide at du har vejet mere, så har han jo ret i at du vejer for meget i forhold til din højde, men du HAR jo tabt dig temmelig meget, og det må da tælle på plussiden - eller hvad sagde han om det?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

02/03/2015 kl. 07:53
Vibeke: Min hvæsen er den samme uanset vægt. Har også vejet 70 kg for 20 år tilbage, og der hvæsede jeg. Dengang overanstrengelsesastma.

Jeg er jo ikke kun slank set i lyset af at have været fed. Men jeg har fundet den vægt, som passer til mig, for hvis jeg tog ti kg mere, så hang lårene og brysterne så meget, så de også skulle opereres. Han så mig og syntes ikke jeg så tyk ud. Så højde og kg er bare tal. BMI passer ikke på alle. Men man kan blive så frygtelig usikker på sig selv indimellem og tænke om man har gjort en fejl, og så er det træls, at sådan en læge siger sådan: se dine tal. Han tilføjede dog også at jeg havde omformet mig til muskler... Ved at spørge i slankegrupper på facebook har jeg også fundet frem til mange, som vejer fx 90 kg og ser slanke ud, men har mange muskler. Jeg er dog pakket ind i løs hud.

&nbsp;
Vibeke1965

02/03/2015 kl. 09:07
Ja jeg kan også frygte, hvor meget det vil hænge, HVIS jeg engang får tabt mig....

Jeg kan godt forstå din usikkerhed. Og jeg er enig i at det er bedre at ha fundet en vægt, der passer dig (og som du uden de store anstrengelser kan holde) det var også mere i relation til lægen, jeg tænkte på.....hvis du fortalte ham, at du også hvæsede, da du vejede 20 kg mere - så måske har hvæsen ikke noget med vægten at gøre (som du jo også skriver) han kender jo ikke din historie, hvis ikke du har fortalt ham den.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

02/03/2015 kl. 13:30
Han var udlænding, så der var en smule sprogbarrierer, men han sagde jo at jeg ikke så tyk ud men hentydede vel at kg giver ekstra belastning .. men fortalte ham at jeg har 50 % muskler. Og er i mål, da jeg jo har fået og skal have ordnet løs hud. Mine lår har vel formentlig også over et kg hver i løs hud, som dog ikke ses så voldsomt måske. Og armene har ekstra .. Tja .. da jeg vejede 90 sagde lægen at jeg var slank .. og at det der sad: hud og større taljemål, ikke var sundhedsskadeligt. Tror bare at jeg prøver at lande på de 77,5 og er tilfreds med det ..

&nbsp;
Vibeke1965

02/03/2015 kl. 14:49
Det lyder fornuftigt, jeg er der lige nu, at jeg ville være lykkelig for at komme under 100.....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

03/03/2015 kl. 07:07
det var godt der ikke var nået med hjertet. God dag
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

11/03/2015 kl. 10:35
Tak Birgit. Jeg har fået tid til undersøgelse af lungerne, men to dage efter operation af arme, så det holder ikke ..

Min vægt i sidste uge var 600 gram højere end ugen før. Gab. Og i denne uge er den på samme vægt. Men nu er jeg ikke ked af det, men tror på at den nok skal falde, da jeg ikke har fastet, men fulgt 5 days pounch test. Så når jeg faster i næste uge, så ryger der ekstra af, tror jeg på ..

Måske den kunne være noget for jer andre, da den godt nok er til folk, som er gb, men er begyndt at sløse og at tage på. Så giver den fornemmelsen af opstramning og mindre sliksult osv.

Det har faktisk været ok indtil videre. Startede på 83,7 mandag morgen og er nu på 82,4 kg. Jeg har to dage mere på kuren, og så spiser jeg bare proteinrigt i weekenden og faster mandag og tirsdag. Men nu tror jeg på det hele igen. jeg har så kun 12 dage til at stå fit, men er jo også tæt ved .. højst 81 eller gerne under, så ville jeg være glad. Har ellers haft en uge med forvirring om hvor vidt jeg spiste for meget eller for lidt, men nu er troen tilbage ..
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.