Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

27/05/2015 kl. 09:20
Hej Lone, ja bare du kan finde noget, som du kan leve med, hvor det bare kører..

Her går det okay, jeg var på Oslotur og gav den gas med mad og drikke, men den ene dag kunne jeg ikke få specielt meget mad ned. Og man rører sig jo også en del, når man danser.. jeg gad ikke tjekke vægten efter, og dagen efter fastede jeg på ca. 700 kcal. I går startede jeg på juicekur .. bare sådan med appelsinjuice og  snackede lidt grønt ved frokosttid, grøntsagsjuice ved aftenstid, og jeg har spist et par frugter.. Jeg fortsætter til og  med lørdag. Jeg har det fint, men får let varmen, mon det er udrensning .. jeg husker vitaminpiller.

Søndag skal jeg have sushi, og mandag skal jeg ud, og så skal jeg ud igen fredag. jeg fortsætter med juicekur mellem de her middage, til jeg er i mål. Jeg må nok hellere lande et kg under mit mål, for der kommer nok et kg på, når man spiser igen ..

Bagefter skal jeg så få fundet den kost, jeg kan leve af, uden at skulle være for restriktiv, eller fortsat faste et par dage om ugen, men ikke voldspise, når jeg har spisedage.
welle

28/05/2015 kl. 12:31
Ja , det er vigtigt at finde noget der fungerer for dig , som du kan leve med resten af livet , så du ikke skal jonglere med diverse kure hele tiden , det er nok heller ikke sundt . Men en kost du kan leve med/af , hvor du har det godt . Jeg lever sundt men også med plads til udskejelser , drikker et glas vin i ny og næ , holder bare igen med stivelse for det tager jeg virkelig på af . Så husker jeg min klid og min ugentlig proteindag , så kan jeg holde vægten stabil , det er dejligt  Held og lykke med at finde din mad vej !!!!
Christel

29/05/2015 kl. 11:05
Welle: jeg tror ikke det er usundt at prøve forskelligt fremfor at være på Dukan og ikke overholde det halvdelen af tiden .. eller sundt at overspise .. Det var heller ikke sundt, da jeg var på Dukan, gjorde ondt i nyrerne, jeg havde forstoppelse, manglede D-vitamin osv. Men tak og held og lykke til dig også

&nbsp;
Christel

03/06/2015 kl. 10:20
Så har jeg været på 5 dages juicekur, det blev mest frugt og ikke så meget grønt, for jeg var lidt doven og gad ikke rense juicemaskinen. Men nøj hvor havde jeg ondt i nyrerne til sidst. Det fik da vægten ned efter Osloturen men det er jo ikke et totalt vedvarende resultat, man når frem til. Men det sjove var, at man ligesom havde mere forfinet smagssans bagefter. En tebolle efterfølgende smagte kemisk fx Nu er jeg tilbage på fastekur. Tænker at jeg burde tælle på spisedage og bruge nogle uger på at komme lidt længere ned inden sommerferien. Men det er lidt svært når jeg hele tiden får lidt for meget mad.
Christel

09/06/2015 kl. 10:47
Nu er jeg topmotiveret for at følge kuren til jeg går på ferie. Der er 3,5 uge til. Jeg vil have to fastedage i ugen og nogen gange 3. Jeg holder mine kcal på det jeg forbrænder, de øvrige dage.

&nbsp;
welle

09/06/2015 kl. 11:41
Waoo godt lige at finde lidt fornyet gnist frem . Der er også så mange lækre friske råvarer lige nu , det er dejligt .
Christel

09/06/2015 kl. 13:56
Ja tak welle, det er skønt .. og ja kylling og grønt fx er altid godt .. Mit problem har været, at jeg ikke er blevet mæt, men jeg tror på det igen .. nu skal det lykkes..

&nbsp;
lucky

10/06/2015 kl. 05:50
Dejligt når man bliver motiveret igen..... Jeg har også sat ferien som mit første mål...

God dag.....
Christel

10/06/2015 kl. 10:55
I lige måde Lone.

Morgenvægt 83. Den var 82 i sidste uge, men spiste som en gris i weekenden og jeg kom ikke på toilet i morges, og jeg havde kun to fastedage, men det havde været federe, om den stod på noget med 82. Men nu er jeg seriøst i gang igen.
fauer

11/06/2015 kl. 17:41
Dejligt det kør for dig

&nbsp;
tabt 26 kg, er i fase 3
Christel

29/06/2015 kl. 11:22
Jeg fik en midlertidig krise over ikke at kunne presse vægten ned, nu jeg var begyndt at dyrke ekstremt med sport. Fx 30 km gang i et stræk og 70 km cykling en dag, de 52 i træk ca. Men nu er vægten på vej ned igen. Jeg kæmper videre de næste fem dage, før jeg går på ferie. Der skal være plads til god mad osv., og så vil jeg prøve at få fastet indimellem. Og jeg vil motionere en del.
welle

29/06/2015 kl. 12:44
Super at vægten går den rigtige vej , motionen gør så bare noget andet godt ved din krop . Der var en udsendelse på DR2 igår om at man ikke kan tabe sig på motion , det er kosten der skal ændres . Ved ikke om du så det ?
Christel

30/06/2015 kl. 10:49
Welle, jeg forstår godt at man siger, at man ikke kan tabe sig af motion. Selv om man løber fem km fire gange om ugen, så giver det ikke vildt med kaloriemæssigt. Men jeg dyrker motion for mindst 1000 kcal om dagen. Jeg mistede også næsten troen på at motion kan hjælpe mig til at forbrænde kcal og dermed lettere tabe mig eller tillade mig lidt lækkert indimellem. Men nu er jeg ved at få troen tilbage. Før jeg går på ferie, har jeg, så vidt jeg kan se nu, et godt resultat.
welle

30/06/2015 kl. 12:10
Det lyder jo til at det går strygende , dejligt . Vejret er faktisk også lige til at holde ferie i , skønt .
Christel

01/07/2015 kl. 18:06
Har kæmpet på de 83 kg, men nu kom jeg ned på 82 kg til morgen, efter spisedag, og ikke som normalt efter fastedag. Det betyder også en del. Så det svarer nok til 1,5 kg vægttab. Jeg får trænet rigtig meget, og fredag eller lørdag skal jeg løbe løbeprogrammets sidste punkt - fem km. Det er tredje gang jeg træner mig i form. Men alligevel hårdt, når det længste man har trænet er 20 min. sammenhængende. Måske programmet er beregnet til folk der kan løbe fem km på 25 min. På den anden side vil jeg også godt overholde programmet, men det bliver hårdt. I dag har jeg cyklet frem og tilbage til job. 22 km i alt. Og jeg har gået ca. 5 km, løbet 17 min.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.