Oprettet af Chrisycat d. 06/04/2013 kl. 17:52

Chrisycats Dagbog

Jeg er helt ny her og jeg starter på Dukan på mandag. Der er handlet ind og opskriften på pandekager printet, samt liste over hav der er tilladt og toleret i angrebsfsen, hvor jeg skal være i 6 dage.Kan da lige fortælle at jeg bor på sydfyn og er 44år, har kæreste og 2 voksne børn. Til september skal jeg have en ny hofte og det skulle gerne motivere mig til at få smidt nogle kg. Jeg ved foråret bringer en del fester, men så må kuren så bare tage det længere tid. Glæder mig til at komme igang og til at lære nogle af i andre tabere at kende via dette forum.


mig

16/04/2013 kl. 16:48
Super flot tab, tillykke med det <br />
<br />
Rita
Chrisycat

20/04/2013 kl. 12:45
Solen skinner og det giver så god energi. Det kører godt, men hold op hvor jeg kigger opskrifter for at få varieret min mad. Kæmper med at få styr på de tolererede ting som jeg kan bruge to af om dagen. Ingen tvivl om at det vil give mange flere muligheder når jeg får styr på dem. Jeg nyder mine dage med grønt og i aften står den på burger og det glæder jeg mig så meget til. Tror jeg i den kommende uge vil forsøge mig med at bage brød, men kommer nok til at savne min søde pandekageNogle gode råd i forhold til bagning brød i fase 2 ? Vejedag på mandag og kurens første udfordring kommer lørdag med fest hos gode venner.



mig

20/04/2013 kl. 21:53
Ja det er så dejligt med noget sol men det må godt lige blive lidt varmer end det har været i dag <br />
Du skal nok få styr på de ting <br />
Hmm hvis du tænker på hvilken brød jeg eks syntes er det bedste ? så er det her http://dinslankekur.dk/dukan-franskbrod-opskrift-dukan-kuren/ og så er det en god idé eks at bage til en mrd. pr gang, skære brødet op og frys det i potioner til en dag Brødet har ikke særlig lang holdbarhed hvis du ikke fryser det den opskrift er til en lille brødform <br />
<br />
Åh det bliver jo spændene at høre om så <br />
<br />
God weekend til dig <br />
Knuus♥
Chrisycat

22/04/2013 kl. 10:21
Er MEGA skuffet - vægten siger kun - 0,5 kg, siden jeg stoppede angrebsfasen, altså på 8 dage Havde håbet og også forventet at der var røget 1 kg. Jeg har fulgt kuren, så jeg håber godt nok det ser bedre ud i næste uge, selvom det er tvivlsomt, da der kommer en lille fest i vejen Så en øv dag idag.



Vibeke1965

22/04/2013 kl. 12:24
HVor meget tabte du i angrebs fasen?<br />
Hvor mange dage har du haft med grønt i fase 2?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Chrisycat

22/04/2013 kl. 13:00
Jeg tabte 2,5 kg i angrebsfasen, hvor jeg var i 6 dage. Kører nu 1-1 så derfor 4 dage med grønt.Så 3 kg på 2 uger er ikke dårligt set i sin helhed. Og jeg hører normalt heller ikke til dem hvor det rasler af.



Vibeke1965

22/04/2013 kl. 15:29
Hmm - kan du ikke prøve at skrive hvad du spiser og drikker, så er det lidt nemmere at komme med råd til dig.<br />
<br />
1-1 er jo fint nok, alternativt kunne du jo prøve at skifte til større intervaller, men i den sidste ende burde det jo være det samme.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Chrisycat

22/04/2013 kl. 15:51
Det er jo lidt svært at skrive hvad jeg spiser, da det afhænger lidt af hvordan min dag ser ud, jeg har skiftende arbejdstider Jeg syntes jeg prøver at variere med fisk, kylling og oksekød, med hensyn til væske er det en del kaffe, lidt vand eller fun light og enkelte dage en fanta zero. I dag har jeg grønt dag og fik tidlig morgen: fromaigefrais/cheasy vanillie, morgen:en lille kyllingepølse, lidt røget mørbrad og nogle skiver kalkunbryst ristet god og et æg ristet med og 5 små tomater. Til frokost var det rejer, lidt røget laks, hytteost med purløg og en rød snackpeber og en skive Dukanbrød.Til aften bliver det noget med torskefilet, er ikke helt fastlagt endnu og så snupper jeg det sidste brød med pålæg til aftenkaffen, eller hvis jeg laver en fiske burger til aften, så bliver det lidt cheasy vanillie til minaftenkaffe.<br />
Et sted jeg helt sikkert kan gøre det bedre, er motionsdelen, jeg venter jo på en ny hofte og er derfor ikke så aktiv som jeg burde. Tror også jeg tidligere i min dagbog har beskrevet hvad jeg spiser på en dag, prøver lige at tjekke det<br />
Igår hvor jeg havde PP dag, fik jeg sen morgenmad som bestod af røræg af 1 æg, en lille kyllingepølse og nogle skiver røget mørbrad efterfulgt af fromaigefrais/cheasy vanillie ca 2 dl. Til middag fik jeg 1½ kylling filet - de var ikke så store. Mellemmåltid var en stor kyllingefrikadelle rulle omviklet med kalkunbacon. Aftensmad var grillet flankesteak med fromaigefrais dyppelse og da jeg lige havde bagt dukan brød, spiste jeg min 2 skiver med cheasyost til aftenkaffen.



apaqui
Din Slankekur admin

22/04/2013 kl. 16:38
Det ser jo meget fornuftigt ud - kan sige, at kyllingpølser er en tolereret, det ser jo ikke umiddelbart ud til at du bruger flere tolererede, ellers kan man nemt ha rod i dem (det har jeg hvis jeg ikke passer på )
Vibeke1965

22/04/2013 kl. 16:40
Nå ved ikke hvorfor jeg pludselig blev gæst - har måske overskredet min tid herinde for i dag <br />
<br />
Måske skulle jeg gå hjem og få noget mad :D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Chrisycat

22/04/2013 kl. 17:30
Jeg købte nu mest de pølser for lidt afveksling, men er nu ikke imponeret, så de kan nemt undværes. Men jeg spiser jo kalkun bacon, pålæg der er røget, røget mørbrad, røget laks - måske spiser jeg for salt. Måske skal jeg også bare være lidt tålmodig og se om ikke det nok skal komme med lidt større tab fremover. Jeg har ikke mistet modet, tvært imod



lucky

22/04/2013 kl. 18:33

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Chrisycat den April 22, 2013, 13:00</b><br />
Jeg tabte 2,5 kg i angrebsfasen, hvor jeg var i 6 dage. Kører nu 1-1 så derfor 4 dage med grønt.Så 3 kg på 2 uger er ikke dårligt set i sin helhed. Og jeg hører normalt heller ikke til dem hvor det rasler af.</div>
</div>
<br />
Hvis du køre 1-1, hvordan så 4 dage med grønt ?<br />
Eller misforstår jeg det du skriver ?<br />
Jeg synes det du har spist ser meget fornuftigt ud,men som du selv er inde på så pas på med salt<br />
Det er da ok vægttab,og ja det er ikke alle der rykker lige hurtigt.
Chrisycat

22/04/2013 kl. 18:44
Jeg startede på fase 2 søndag altså PG dag og igen PG tirsdag, torsdag og lørdag, så på den måde har der været 4 PG dage fra min sidste vejning som var morgenen hvor jeg gik i fase 2.Her i starten er det bare svært at accepterer et vægttab på 0,5 kg pr. uge, da der så er meget lang vej til 21 kg er tabt



lucky

22/04/2013 kl. 18:53
Nå på den måde <br />
Ja men det skal nok komme,jeg er selv en langsom taber,og her hvor jeg ikke mangler så meget så går det op og ned.Men man vil jo gerne tabe 1 kg om ugen eller mere men sådan er det ikke altid.
mig

23/04/2013 kl. 08:54
Din mad ser fin ug men ja pas på med for meget salt <br />
<br />
Det er desværre ikke alle som taber sig lige hurtigt, det kan være hvis du har været på mange kure før denne ? eller det er den tid på mrd. ? for meget væske ? holder du dig mellem 1½-2 l ialt ? det er både kaffe, the, saft osv<br />
Men vil da lige lykkeønske dig med det som du har tabt for det er jo flot <br />
Hov der er også hos nogle vægten lige står lidt stille eller går op når man kommer i fase 2 så det kan også være det <br />
<br />
God at se du ikke har midstet modet er sikker på dit tab nok skal komme <br />
<br />
Ha en dejlig dag <br />
Knus Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.