Oprettet af givlos d. 12/09/2012 kl. 16:22

Givlos dagbog

Jeg er nu nået til dag 3 i angrebsfasen. Det er indtil videre gået super fint! jeg havde 3 hovedbekymringer:<br />
1) at drikker 1½ l vand, når jeg normalt kun drikker 1 glas plus en masse kaffe<br />
2) at kunne hive mig selv op i ******* og gå de 20 minutter om dagen.<br />
3) min MEGA søde tand<br />
<br />
nr 1 har jeg løst ved fast at tvinge mig til at drikke 0,5 l vand ved hvert hovedmåltid<br />
<br />
nr2 blev løst da jeg spurgte den ældste datter ( udvekslingsstudent fra Finland) om hun ville med ud at gå en aftentur. Det ville hun hjertens gerne, så vi får snakket en masse og tiden flyver afsted. Jeg har også fået installeret edmondo, eller hvad den hedder på min Iphone, og så er det lidt sjovt at se hvor langt man har gået og også hvor hurtigt. Det motiverer virkelig meget.<br />
Den søde tand var også en udfordring som blev løst vha hytteost/fromagefrais eller lignende med sødemiddel og kanel eller vaniljepulver.<br />
Så alt i alt er jeg meget spændt.<br />
Jeg synes maven er lidt træg så jeg håber at der kommer mere gang i den med daglig afføring, så vægten også er lidt mere til at regne med.<br />
Jeg er altid dejlig mæt og meget mindre oppustet end normalt. I dag kiggede jeg lidt på kcal af forskellige ting. og det gik op for mig at jeg normalt sagtens kunne kværne 6 stk toastbrød med pålæg eller rejeost. Og bare kcal i toastbrødsmængden svarer til 400g hytteost, og det kan jeg ligesom ikke kværne i løbet af en dag.<br />
Jeg ønsker og håber håber håber virkelig at jeg når at komme under de 60 kg inden min 30-års skal holdes den 1.12.<br />
Over and out


Ninapiie

02/10/2013 kl. 22:39
Ved ik om det kan trøste.... Men mine de sidste kg var også virkelig svære at komme af med Er der styr på kosten..... Måske du kan spare lidt på mælkeprodukterne, og så prøve at spise lidt mere lyst kød istedet for okse? Får du nok at drikke?<br />
Du skal også tænke på at din hud jo ik har trukket sig helt sammen, efter dit tab! Måske derfor du føler der er deller alle vegne <br />
Vær stolt af det du har tabt.... Det er SÅ flot!!!<br />
Nogle er gået i fase 3 lidt før tid.... Og det har givet lidt ro, så nogle rent faktisk har tabt sig i fase 3. Tør du prøve det?<br />
Sender det største knus ❤️


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
givlos

03/10/2013 kl. 09:03
Jeg synes egentlig kosten er fornuftig . En typisk dag:<br />
Morgenmad: græskyoghurt 0&#037;eller cheasy vanilje med ristet dukanbrød! svarende til 2 spsk havreklid.<br />
Frokost: hytteost med enten laks, tun eller kylling<br />
Eftermiddagsmad de dage hvor jeg er sulten: 1 pk pålæg, enten kyllingebryst eller skinke<br />
Aftensmad: det som de andre skal have, bare kun kødet, det kan være dukanvenlige frikadeller, kylling, hk. Oksekød.<br />
På PG dage kommer der peberfrugts og agurk til frokosten og til aftensmaden de grøntsager som hører til retten, men typisk salatgrønt.<br />
Jeg prøver at undgå gulerødder, men det sker en gang i mellem at jeg på PG dage napper en gulerod.<br />
I weekenden er morgenmadentypisk æg og pålæg eller laks eller rejer.<br />
Så jeg synes egentlig at det ser ok fornuftigt ud. Det er nok den skide motion der skal til for at det tager lidt fart.<br />
Mht dellerne/ huden, så er det jo 1 år siden jeg ramte 58 kg, og det højste jeg er faldet tilbage på er 64 her til sommer. Men jeg ved jo godt det må være motionen... Nåh ja. Og så spiser jeg husk pillerne for at holde gang i maven 7 stk hver morgen
mig

03/10/2013 kl. 10:31
Ja din mad ser fin ud måske du skulle se om du kan få lidt ned om formiddagen ? lidt mere kød måske ? har du helt styr på PG og RP dagende ? da jeg havde for meget rod i dem påvirkede det nemlig min vægt.<br />
<br />
Ha en super dag <br />
Knuuus♥
Christel

03/10/2013 kl. 10:49
Prøv lige at tjekke den græske joghurt for kulhydrater, for de plejer at have for mange kulhydrater i næsten fedtfri græsk joghurt<br />
givlos

03/10/2013 kl. 15:04
Det må jeg lige tjekke. Hvor meget kulhydrater er tilladt? Jeg skifter en dag PP en dag RP, så det er der styr på
mig

04/10/2013 kl. 12:06
Der er omkring 5&#037; kuldhydrat i græsk yoghurt alt efter hvilket mærke<br />
Og da man få op til 6 &#037; i frugt yoghurt vil jeg mene den er ok og i de 2 er der jo forskeld hvor kulhydratet kommer fra, i den græske kommer det fra mælken som det er lavet af hvor imod i frugt yoghurt kommer det fra frugten og ja nayurligvis og fra mælken
givlos

04/10/2013 kl. 14:33
Super, tak
givlos

07/10/2013 kl. 18:18
BANG!!! Kan i høre det? Jeg faldt i, ikke bare lidt, men sådan rigtig for alvor. I lørdags skulle vi til frokost hos nogle venner, og jeg havde jo snakket om at smutte videre til fase 3, så jeg tænkte egentlig, at jeg bare ville spise 2 stk rugbrød, og så håbe der var lidt æg og grøntsager. Men men men, så kom der chokolade på bordet, aldrig i mit liv ( ikke engang da jeg ventede tvillingerne) overmandedes lysten mig så meget som der. Så haps haps, så røg der 4 merci chokolader og 2 kæmpe vingummier. Og det blev jo ikke ved de 2 stk rugbrød, jeg stoppede med at tælle da nr 4 var skovlet ind,med remonog ristede løg. Fuck fuck, men det stoppede jo ikke der, nej nej, det er sgu lidt som at være junkie ... Da vi kom hjem, så havde jeg det sådan lidt: fuck det, så kan det da være lige meget, så jeg kværnede lige resterne af 2 bøtter ben & jerry's der stod i friseren. Og så var planen egentlig at jeg skulle hoppe total meget tilbage på dukan søndag. Men hvad skete der? Lige pludselig stod jeg foran bageren og købte 2 manitoba boller, ( boller med forhøjet protein og mindre kulhydrat) der hoppede så lige såvel smør som honning på hjemme, og så var der liiiige den der gammeldags æblekage jeg havde lovet manden, den røg der så også lige 2 portioner ned af. Jeg er bare slet slet slet ikke klar til at bevæge mig i nærheden af fase 3. Hele showet kostede 1 kg, og dermed er jeg igen over de 60... Hvad pokker sker der inhjernen på mig? Jeg var jublende lykkelig da jeg kom under de 60 og så laver jeg det her stunt som kommer til at betyde 2 uger mere på dukan før jeg er under 60 igen. Det er bare for dumt.... Nåh, selber schuld, nu er det hele forlænget igen. Damn
Annlucca

07/10/2013 kl. 18:30
Øv hvor træls for dig... Desværre kan hovedet ikke altid finde ud af hvad der rigtig og forkert.<br />
Håber du er tilbage på sporet.
Ninapiie

09/10/2013 kl. 00:27
Øv søde! Din krop vil have de gamle vaner tilbage...... Kom nu!!! Hold ud!<br />
Sket er sket.... Op på hesten igen <br />
Kram


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Chrisycat

09/10/2013 kl. 15:50
Åh, du beskriver lige det jeg frygter. Jeg er så bange for at komme til at give for meget slip, når jeg kommer i fase 3. Det er så nemt at falde tilbage til de gamle vaner og ja, hvad fa.... er der galt med vores hjerner? Skynd dig tilbage på Dukan og kom i mål - du kan godt<br />




lucky

09/10/2013 kl. 16:31
Kender det godt,hvorfor fan gør vi det ?<br />
Men der er kun en ting at gøre,klø på igen så du når dit mål.
givlos

09/10/2013 kl. 18:24
Tak i dejlige kvinder. Ja jeg fatter ikke hvorfor jeg gør det. Lige nu har jeg næsten givet lidt op. I går røg der igen æblekage ned, med flødeskum und die ganze schweinerei... I dag er det PP dag, og det er gået fint. Men nu er der snart efterårsferien, og så er det snart weekend, og så har jeg snart fødselsdag, og så er det snart december og så og så og så... Undskyldninger er der masser af. Men jeg må hive mig selv op i møllehårene og komme igang, så jeg på min fødselsdag igen er nede på de 58 som var mit mål sidst, hvor jeg fyldte rundt .
Chrisycat

09/10/2013 kl. 19:11
Et sprog du har - ha, ha, ha hvor jeg hygger mig over det



mig

09/10/2013 kl. 21:16
Ja for søren, deet må man da kalde at falde med et brag men søde ven, op på hesten med dig igen Lad være med at gå og dunke dig selv i hoved med det for det gør ikke noget godt for dig, se fremad nu <br />
<br />
Altså du ved jo du kan så nu er det lige at finde motivationen frem igen, sæt dig et mål og beløn dig selv når du er på det første Husk ikke at sæt det første for højt <br />
<br />
Hep hep søde, kom så <br />
<br />
Knuuuus♥
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.