Oprettet af sabinehansen92 d. 16/03/2014 kl. 09:25

Sabines dagbog - i fase 4

Så prøver jeg også med en dagbog! Jeg er 21 år gammel og bosat i Aalborg, hvor jeg læser på universitetet 

I august 2013 bestemte jeg mig for at gå på vægten for første gang i 4 år. Sikke et chok. Jeg er 160 cm. høj - og min vægt sagde 68,9 kg...
Jeg bestemte mig for at gå på dukan kuren, da den var den bedste mulighed for samtidig at få styr på min mave - da jeg lige havde fået konstateret irriteret tarm.
Jeg begyndte den 15. august og den 15 november nåede jeg målet, med en slutvægt på 57,4 kg. Jeg var stolt og jeg synes ærlig talt, at dukan kuren var nem og en kur jeg kunne se mig selv fortsætte med - når først jeg fik lov til at få frugt igen 
Men som kom den frygtede jul. Jeg tog knap 3 kg. på. Den 25. januar var jeg igen tilbage på en vægt på 57,7 kg. så det var ganske fint.

Jeg har valgt at lave denne dagbog fordi jeg synes det er rigtig svært at holde fase 3. Første gang jeg gik i fase 3 blev jeg ved med at tabe mig (ca. 1 kg på 3 uger). Men denne gang er det mere en kamp bare at holde vægten.
Jeg håber, at jeg med denne dagbog og støtte fra jer kan få mig til at tænke mere over, hvad jeg egentlig putter i munden
Det var lidt om mig!


sabinehansen92

06/04/2014 kl. 16:37
Du kan lige få opskriften her Lucky:

Gulerodspizza til 2 personer.

150 gram gulerødder
3 æg
2 spsk HUSK (evt. maizena)
2 spsk. oregano
2 tsk. bagepulver

Riv gulerødderne fint.
Bland det hele godt sammen. Lad det gerne hvile i 15 minutter.
Bred det hele ud på en bageplade.
Forbages i 15 minutter.
Put fyld på. Bages igen i cirka 10-15 minutter.
sabinehansen92

26/04/2014 kl. 07:45
Påsken havde sat sine spor: + 2 kg. De er heldigvis væk igen efter 3 proteindage og masser af motion. Er begyndt at løbe, så lige nu ser mit træningsprogram således ud:

Mandag: styrketræning
Tirsdag: spinning + styrketræning
Onsdag: 7 km. løb
Torsdag: styrketræning
Fredag: spinning + styrketræning
Lørdag: 7 km. løb
Søndag: spinning eller powerwalk.

Til dessert i aften står den på tofu-ckokomousse - opskrift fra Ude & Hjemme. Virkelig en lækker dessert!

God weekend til de, der kommer forbi
lucky

26/04/2014 kl. 13:55
Tak for opskrift har først set den i dag.

Flot du har tabt de kg så hurtigt og sikke med motion du får og god weekend til dig
Chris

27/04/2014 kl. 05:29
Hvor er det dejligt for dig at du er kommet af men påske- kiloene

hold da op for et flot motions program du køre
fauer

27/04/2014 kl. 07:28
sikke sej du er... Hold da op en masse motion du får flot du er kommet af med påske kiloene. Jeg har købt tofu, men har ikke fået lavet desserten, der er også de der tofu kugler.
tabt 26 kg, er i fase 3
sabinehansen92

27/04/2014 kl. 17:31
Mange tak. Ja de kilo kommer hurtigt på - men de er heldigvis hurtigt væk igen. Meget af det var jo naturligvis væske.
Ja lige nu ser motionsprogrammet meget tæt pakket ud. Men jeg har tiden til det, og min krop er stille og roligt kommet op i dette tempo, så det passer mig fint.

Ja Fauer - jeg lavede både tofu-kuglerne og tofu-chokomoussen i weekeenden. Mine forældre er helt vilde med kuglerne, så dem laver jeg altid når de kommer forbi et smut.

De er gode at have til at stå som hapser til weekenden
sabinehansen92

30/04/2014 kl. 16:53
I dag stod den på 7 km. løbetur kl.6 i morges. Dejligt at få det gjort inden bachelor skrivning. Jeg har til aftensmad fået wok med kylling, grøntsager og shirataki nudler.

Jeg fik i dag en marsbar og selvom det er 'forbudt' tog jeg et valg og nød det i fulde!

God dag til alle der kommer forbi
fauer

30/04/2014 kl. 21:02
hvor sejt du står så tidligt op og løber
tabt 26 kg, er i fase 3
Chrisycat

01/05/2014 kl. 12:24
Godt jeg fandt din dagbog, så kan jeg følge lidt med i hvordan fase 3 går for dig. Er der en grund til du ikke er gået i fase 4?



sabinehansen92

01/05/2014 kl. 18:47
Jeg vil nok være ærlig at fortælle, at jeg nok kører en lidt blanding af fase 3 og 4. Når jeg er hjemme hos mig selv spiser jeg altid efter dukan fase 3. Men når jeg er hjemme hos mine forældre en weekend i måneden spiser jeg både chokolade og slik, hvis jeg har lyst. Den efterfølgende uge har jeg derfor ofte 2 proteindage, for at holde styr på det.

Man kan sige "heldigvis" kan jeg ikke tåle hvedemel, pasta og lign. Derfor er det ret let for mig at holde mig fra kage, snøfler og andre hurtige kageformer fra bageren, som ellers før var en stor svaghed for mig. Det betyder derfor også, at jeg faktisk ikke rigtig får stivelse i form at ris og kartofler, boller eller rugbrød i løbet af ugen - bortset fra den ene weekend hos mine forældre, hvor jeg enten får ris eller kartofler. Så jeg kører nok en form for fase 4, men har fundet ud af, at min krop har det super fint i dette stadie, så det er derfor jeg bliver i denne blanding - især fordi det ikke kræver noget særligt af hverken min krop eller hjerne
sabinehansen92

04/05/2014 kl. 17:03
Har tilbragt weekenden hos min søster, svoger og niece. Dejligt med god mad! Lavede gulerodspizza til min søster - og hun var helt vild med den.
Er nu kommet hjem til Aalborg og har fået lavet 'fiskefrikadeller', dukanboller, citronfromage og skyris. Tager lige 2 dage som ren protein for at sørge for at weekendens udskejelser ikke kommer til at vise sig for tydeligt på vægten

 

God uge til alle, der kommer forbi
lucky

05/05/2014 kl. 12:48
Lyder til det har været en god weekend,har du gluten allergi ?

En god ide at tage 2 RP dage hvis du er nervøs for vægten,men hvis du burde være i fase 4 så må du jo godt leve " normalt" men hvis du befinder dig godt på den måde du køre det så er det jo det vigtigste....

og god uge til dig
sabinehansen92

05/05/2014 kl. 17:21
Nej jeg har ikke gluten allergi. Jeg har irriteret tarm, så der er flere ting jeg skal holde mig fra. Heldigvis kan jeg godt tåle mælkeprodukter, som ofte også er til gene for folk med irriteret tarm. Men hvedemel skal jeg holde mig helt fra - 10 pebernødder er nok til at jeg er syg resten af dagen + natten.

Ja det kører rigtig fint sådan her, så det er nemt nok at styre 
sabinehansen92

07/05/2014 kl. 18:20
I dag har jeg lavet durum-rulle til aftensmad (opskrift herinde fra) med oksekød, hytteost og light dressing. Plejer at bruge opskriften på durum-rulle til pizzabund, men i dag skulle den testes som durum. Det smagte lækkert - og så har jeg oksekødsrester til en pizza i morgen med broccolisala 

 

God dag til alle! 
sabinehansen92

15/05/2014 kl. 17:54
Denn uge er gået elendig med henblik på maden. Jeg har trænet som jeg plejer, men når jeg sidder hjemme hver dag og skriver bachelor er det godt nok for nemt at spise alt for meget, og alt for forkert! Så jeg har brug for et godt spark bagi!

I morgen er det slut. Jeg får gæster i morgen aften, men heldigvis er det sundt mad det hele. Derefter tager jeg lige nogle ren proteindage i træk for at få hjernen tilbage på sporet! 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.