Oprettet af sabinehansen92 d. 16/03/2014 kl. 09:25

Sabines dagbog - i fase 4

Så prøver jeg også med en dagbog! Jeg er 21 år gammel og bosat i Aalborg, hvor jeg læser på universitetet 

I august 2013 bestemte jeg mig for at gå på vægten for første gang i 4 år. Sikke et chok. Jeg er 160 cm. høj - og min vægt sagde 68,9 kg...
Jeg bestemte mig for at gå på dukan kuren, da den var den bedste mulighed for samtidig at få styr på min mave - da jeg lige havde fået konstateret irriteret tarm.
Jeg begyndte den 15. august og den 15 november nåede jeg målet, med en slutvægt på 57,4 kg. Jeg var stolt og jeg synes ærlig talt, at dukan kuren var nem og en kur jeg kunne se mig selv fortsætte med - når først jeg fik lov til at få frugt igen 
Men som kom den frygtede jul. Jeg tog knap 3 kg. på. Den 25. januar var jeg igen tilbage på en vægt på 57,7 kg. så det var ganske fint.

Jeg har valgt at lave denne dagbog fordi jeg synes det er rigtig svært at holde fase 3. Første gang jeg gik i fase 3 blev jeg ved med at tabe mig (ca. 1 kg på 3 uger). Men denne gang er det mere en kamp bare at holde vægten.
Jeg håber, at jeg med denne dagbog og støtte fra jer kan få mig til at tænke mere over, hvad jeg egentlig putter i munden
Det var lidt om mig!


sabinehansen92

24/08/2014 kl. 12:11
I går gennemførte jeg mit første løb nogen sinde; Tour de Spøttrup på 9 km. Det gik fint, jeg kom under 1 time som jeg havde håbet på, men jeg er stadig en MEGET langsom løber. Sådan er det og det må jeg arbejde videre gå. I går holdte jeg helt fri fra dukan for at gøre det optimale for min krop før og efter et løb, så det blev til havregryn og bananer samt 100 gram slik til hygge i går aftes (ellers kød og grønt til aften og dukan gulerodskage til dessert).
Jeg holder pause fra vægten så længe jeg er hos mine forældre da det der med at veje sig på to forskellige vægte ikke gør nogen gavn for mig. Så jeg kommer først på vægten engang i næste uge - måske endda først ugen efter - det går jo nok, jeg har ikke travlt med de få genbrugskilo.

I dag har jeg fået:
Skyr med cornflakes.
Et stykke gulerodskage (dukan)
Dukan bolle med hjemmelavet leverpostej (æg, lever, maizena, salt og peber)
Aftensmad består af gulerodssuppe

God søndag 
welle

24/08/2014 kl. 13:30
Tillykke med gennemført løb , pyt med tiden , du gennemførte . Hyggeligt at læse om vægttab og madplaner . Jeg bruger jer alle som inspiration , har tabt 12 kg på 10 uger . God søndag til dig også .
fauer

24/08/2014 kl. 15:08
hvor flot, du klaret det.
tabt 26 kg, er i fase 3
Butterflie

24/08/2014 kl. 18:22
Hejsa

jeg kom lige forbi.

rigtig fint du kan styre din vægt sådan, den proteinbar du omtaler er det en du selv laver eller en der er købt?
Vibeke1965

25/08/2014 kl. 06:26
Flot klaret - pyt da med tiden - det vigtige var at du gennemførte

Nej to forskellige vægte duer ikke, så kan godt forstå du venter
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Chrisycat

28/08/2014 kl. 09:49
Godt klaret med dit løb - syntes det er imponerende at nogen kan løbe så langt



lucky

28/08/2014 kl. 15:36
Flot løbet....

Fint du spiser som du gør når du er hjemme hos dine forældre,så længe du ikke går i panik over vægten så er det jo fint..
sabinehansen92

31/08/2014 kl. 16:13
Mange tak alle sammen!

Butterflie: det er nogen jeg har købt hos bodyman uden sukker og vildt meget kulhydrat. Men jeg spiser dem ikke når jeg følger dukan 100%.

Jeg er hjemme hos mig selv igen og det kører som det altid gør herhjemme. Jeg har proteindag i dag og i morgen. Jeg skal på vægten torsdag, som jeg normalt plejer, så nu skal de ski.. sommerferie kg. af igen. Når det drejer sig om 3 kg. går der nok heller ikke vildt lang tid.
Jeg har endnu et løb om knap 14 dage og et løb igen ugen efter dette. Jeg træner som jeg plejer:
Mandag: styrketræning
Tirsdag: spinning + styrketræning
Onsdag: kort løbetur (5 km.)
Torsdag: styrketræning
Fredag (nogle gange spinning) + styrketræning
Lørdag: lang løbetur (9-10 km.)
Søndag: måske hviledag eller powerwalk.

Jeg har fået nye løbesko så de skulle gåes til i dag, så det blev til en powerwalk på 8 km - undgik dog ikke regnen
Mad idag:
Skyr med gojibær
Dukanbrød med hamburgerryg
Dampet rødspætte (i ovn) med omelet
Slutter af med en hjemmelavet skyrispind til dessert.

I morgen skal jeg træne og slappe af inden studiestart igen tirsdag. God søndag aften til de der kommer forbi 

 
sabinehansen92

01/09/2014 kl. 16:43
I dag er gået ganske fint. Det er min sidste feriedag inden studiet begynder igen i morgen, det bliver nu dejligt!
Jeg har de seneste dage trænet med puls, fordi det er lidt sjovere at følge med i hvor meget jeg forbrænder og samtidig er det også lidt en konkurrence med mig selv om at jeg i hvert fald ikke forlader centret før jeg har forbrændt 500 kcal og i weekenden kommer det gerne op på 1000 hvis jeg har tid og lyst.

Maden i dag:
Skyr med dukan cornflakes og goji bær
2 skiver dukanbrød med hamburgerryg og light smøreost
Omelet lavet af 2 æg, skyr, hytteost og en pakke skinke i tern.
Dessert bestod af hjemmelavet budding (fik en frygtelig lyst til det i går da jeg så Lucky havde skrevet det et sted  )
Nupper vist også lige en skyrispind inden sengetid.

God dag til de der kommer forbi 
Vibeke1965

02/09/2014 kl. 06:48
Kan du virkelig blive mæt af det? Synes ikke det ser ud af så meget nå men det kan du vel...

Ved ikke om du hurtigt kan komme af med 3 kg - det håber jeg da for dig, men genbrugskilo er lidt mere genstridige.....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
sabinehansen92

02/09/2014 kl. 18:14
Ja det kan jeg godt blive mæt af. Nogle gange tager jeg lidt skyr eller tun til mellemmåltid, hvis jeg ikke føler mig mæt hele tiden. Sådan har hele mit vægttab forløbet og det fungerer for mig

Det kan godt være at det tager længere tid end normalt, men så har jeg bestemt heller ikke mere travlt når det kun er 3 kg. Der sker ikke noget ved at der går en måned eller mere, sådan er det bare.

Maden i dag har faktisk været fuldstændig magen til i går - kedeligt ja, men nemt. Har dog fået skyr til mellemmåltid i eftermiddags inden min powerwalk.

Sidste proteindag er i morgen (jeg kører altid 3-4 proteindage i træk og dernæst 3-4 protein+grønt dage), sådan fungerer det bedst hos mig, sådan jeg ikke har en masse grøntsager til at ligge i køleskabet som jeg alligevel ikke må spise. Glæder mig dog til at få nogle grøntsager torsdag og har også lagt planer for at der skal bages marmorkage som der er en opskrift på herinde 
Christel

02/09/2014 kl. 18:42
kunne rigtignok se ud til at du får for lidt mad. Kan du ikke få mere kød ..
lucky

03/09/2014 kl. 09:19
Ser ud til der er fint styr på det hele hos dig,sikke med motion du får og ja det kan da være lidt sjover at konkurrere lidt med sig selv.....
sabinehansen92

03/09/2014 kl. 17:32
Christel: jeg har tabt 11 kg. i første omgang ved at leve som jeg gør nu. Så længe jeg er mæt, så ser jeg ikke nogen grund til at lave om på det. Hvis jeg stadig taber mig således så er det jo fint. Jeg ved godt, at dukan siger at man skal spise mere kød, men jeg vil ikke spise når jeg ikke er sulten - det er der ikke nogen grund til at vænne kroppen til, så får jeg vist aldrig et normalt forhold til min sult 
Men tak for forslag. Det kan være at jeg ændrer i det, hvis jeg ikke får tabt disse genbrugskilo som jeg forventer inden for en måneds tid.

Mad i dag:
Skyr med cornflakes og gojibær
Dukanbolle med torskerogn og en med hamburgerryg
Kyllingebryst med hytteost og omelet
Skyris til dessert
sabinehansen92

05/09/2014 kl. 15:33
Igår lavede jeg pizzatærte (med svinefars, spidskål og gulerødder) til aftensmad. Jeg er virkelig blevet fan af den opskrift, den er nem og lækker - også rar til ren protein dage. Jeg har heldigvis rester i aften hvor jeg tager lidt rå gulerødder og kål ved siden af også. Jeg fik også bagt marmorkage fra opskriften som ligger inde på hjemmesiden - den blev en smule tør, så det var en skam.
Jeg har fri hver fredag så det blev til en hård omgang træning i dag med 850 forbrændte kalorier 

I morgen skal jeg i zoo med min søster og niece. Jeg tager min egen madpakke med, så jeg har lavet en stor dukanbolle (2 spsk. havreklid) med kyllingenuggets, også med opskrift herinde fra. Regner så med at tage et stykke kage med også, så er min madpakke vist fin til sådan en dag i solen (forhåbentlig) 

God weekend til alle!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.