Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Hapsen

07/10/2014 kl. 10:49
Tillykke med dit delmål. Virkelig flot 

Glæder mig til du når andet delmål og er sikker på du stadig kan nå at blive nummer et i jeres sjove konkurrence 

rigtig dejlig dag til dig 


Vibeke1965

08/10/2014 kl. 06:43
Tak skal du ha

Ja håber også - men men men hende der fører har brugt ufine metoder hun vejer sig søndag aften - altså til sidste gang, så vejer hun sig mandag morgen - forskellen på min egen aftenvægt og morgenvægt kan godt være 1 kg, så når vi ligger så tæt som vi gør, så kan det jo godt blive afgørende - men pyt... Jeg satser jo stadig på at ha tabt 19 kg - det er jo en sejr i sig selv

Min ryg er helt af h-til - glemte mine piller i går eftermiddags - synes godt nok, at jeg fik lidt ondt sidst på eftermiddagen, men det var først da jeg kørte hjem fra arbejde, at jeg kom i tanker om, at jeg ingen piller havde taget. Jeg ventede til jeg skulle i seng (og blev lidt optaget af nogle spil på ipad, så det blev lidt sent...) puha, så gik der altså lige nogle timer inden jeg endelig fandt ro, så er også lidt træt her til morgen.

Vi skal på kulturnat på fredag, det betyder jo en masse vandren omkring - ved ikke om jeg kan holde til det, men så må jeg jo tage hjem. Og besluttede i dag, at jeg vil tage fri fra arbejde fredag, så kan jeg i hvert fald hvile mig godt inden vi skal af sted. Og så har jeg jo også ferie bagefter
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

08/10/2014 kl. 21:20
Øv søde.... Hvor er det da øves med din ryg ;-( 

Kan ik huske om du egentlig ved hvorfor den driller?

Hvor er det SUPER flot med dit vægttab     Og så oven i købet når du er på smertestillende.

I mine øjne er du en vinder.... Uanset om du er nummer 1 eller 2 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

09/10/2014 kl. 06:42
Tak

Ja det er skide irriterende - og jeg ved ikke hvorfor...

I går fik vi hokkaido suppe - efter opskrift fra Rema 1000 i denne uge - super god, men så får man altså alt for mange grønsager det ses på vægten... nå skal jo ikke vejes officielt før mandag den 20. er nemlig ikke hjemme på mandag til gengæld er det ferie, og ved jeg ikke er 100% på i ferien - eller sagt på en anden måde jeg hopper af til 3-4 måltider i ferien. Skal bl.a til 50-års fødselsdag og også en dag ud at spise.

Men det er der ikke noget at gøre ved - jeg tror på, at jeg holder kuren de fleste dage.

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

09/10/2014 kl. 21:50
Hva får du så af kød til suppen? Lyder ellers lækkert 

Åh ja de ferier og weekender


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

10/10/2014 kl. 06:32
God tur i aften håber du kan klare det.

God ferie håber du kommer godt gennem de dage du skal noget,men som det køre for dig nu er jeg ret sikker på du nok skal klare det.

Knuzz Lone 
Vibeke1965

10/10/2014 kl. 07:45
Spiste suppen som forret og fik så kød.

så Fasandræberne i går - super god film - lige så 'hyggelig' som Kvinden i Buret....

fik spist lidt for meget sukkerfrit slik...hopper lige på vægten i morgen og ser virkningen - det er vist for sent i dag at få et reelt billede - er ikke stået op endnu - pokkers til iPad - plejer ellers ikke gide gå på nettet hjemme, men det var gør jeg overtog min mands gamle iPad.... Nu er det jo super nemt, og jeg elsker at spille - så det er både quizbattle og wordfeud og så lægger jeg kabale - men det er en tidsrøver

nå jeg ske ha bagt boller og pølsehorn (til de andre) ha stegt deller og vasket tøj, så må hellere komme i gang

god dagbog weekend

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

11/10/2014 kl. 06:06
Super seje Vibeke over 10 kg, hvor er det flot. Du skal nok nå dit mål, med det tempo du har på. Jeg har ikke haft så meget tid, så har taget på håber jeg kan vende vægten i næste uge. Rigtig god ferie
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

20/10/2014 kl. 07:46
Hmmm - så er jeg tilbage efter ferien - og jeghar taget på!!! 1 kg så nu hedder den 109,5 og ialt 9,2 kg.

Nå efter ugens udskejelser så er det ok.

Jeg startede ellers fint ud med at være til fødselsdag lørdag aften all inclusive og så var jeg tilbage på dukan søndag morgen - holdt mig fint hos mine forældre søndag, mandag og tirsdag til efter frokost - så gik det galt - med vilje havde besluttet at skeje ud tirsdag aften. MEN havde planlagt at skulle tilbage på dukan onsdag morgen + torsdag og fredag - det lykkedes bare ikke.....så kom først tilbage på sporet søndag!!!

Og jeg er jo sådan en, der overdriver, hvis jeg ikke bliver holdt i kort snor - så jeg har spist ALT og i MEGA mængder!!!

Og det kostede så et kilo - eller det vil sige det har jo nok kostet mere - for havde tabt lidt inden efterårsferien, og jeg har jo nok også tabt lidt i går - men på vægten er det altså et kilo...

Men nu er jeg lidt presset - for har jo et mål der hedder 100 1/12 - så skal tabe 1,5 kg om ugen!!! Og jeg har "kun" tabt 7,75% mod min kollegas 12,3% - puha....må sgu ta mig sammen.

Problemet denne uge er, at jeg skal til tøseaften tirsdag - skal selv ha mad med for det er til ost, pølse, pate og rødvin, onsdag skaljeg til min svoger - tror det bliver buffet fra en græsk restaurant, fredag skal jeg til afdelingsdag, hvor vi skal ha en buffet!! og lørdag skal jeg holde halloween-fest med 4 retter!!! det bliver ikke nemt i denne uge.....

Nå jeg må jo bare holde kuren så godt jeg kan, og så må jeg tabe 2 kg om ugen fra på mandag

Min ryg gør stadig ondt - heldigvis ikke så meget som inden ferien, og i dag starter jeg mine gåture op igen - venter lige lidt med cyklen.

God dag til dem, der måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

20/10/2014 kl. 13:58
Velkommen tilbage fra ferie...

Det kg skal du nok få bugt med,selvom der er nok udfordringer i ugen der kommer.

Ja nogen gange har man stor forventninger til sig selv men bare du kommer på sporet igen så er det jo godt.Håber du når dit mål,øv du stadig bøvler med ryggen.
Vibeke1965

22/10/2014 kl. 11:05
Jeg er fint på sporet - til tøseaften i går havde jeg tunsalat med og mine egne boller og så spiste jeg lidt af hendes pålæg - jeg havde lidt sukkerfrit slik og chokolade med til kaffen - alt i alt - spiste nok for meget men ikke noget direkte forkert.

Ved ikke hvordan det går i aften, min svoger kan ikke lave mad, så måske skal vi ha mad ude fra, eller også..... har ikke adviseret ham om kur, for det kan han s.. nok ikke overskue jeg ser hvad jeg kan gøre. Tager nok en sukkerfri sodavand med selv.

Jeg er ved at overveje at cykle igen - et par gange om ugen. Men det bliver først fra næste uge.

Vi skal ha halloween-fest på lørdag, så skal ha bagt nogle døde fingre og nogle kannibal småkager - og i rigelige mængder, så der også er til børnene næste fredag

&nbsp;

Jeg synes ellers der er temmelig dødt herinde - jeg har været på ferie i en uge, hvor jeg ikke selv har skrevet, men siden mandag morgen tror jeg der er skrevet max 10-15 indlæg - hvor er alle folk henne?

&nbsp;

Nå god dag til dem der er her
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

22/10/2014 kl. 11:15
Sikke en dejlig positiv energi du kan sende rundt , dejlig dag til dig også !!!
Vibeke1965

22/10/2014 kl. 12:20
Tak skal du ikke ha dig en dagbog - så vi kan følge med? er der noget med at du er ved at være i mål - eller følger du noget andet?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

22/10/2014 kl. 12:29
Det var meningen at jeg ville oprette en dagbog , til at starte med brugte jeg bare jer alle som inspiration . Men jeg tabte mine 15 kg på 3mdr og nu er jeg i fase 3 , skal egentlig ikke tabe mig mere . Så nu kommenterer jeg bare lidt hist og her .
Vibeke1965

22/10/2014 kl. 13:35
Super flot jamen du skal da være mere end velkommen

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.