Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


fauer

12/03/2015 kl. 15:50
Godt du er tilbage  og flot du får cyklet

&nbsp;
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

13/03/2015 kl. 07:53
Uha Birgit, det var kun tirsdag jeg fik cyklet og kun hjem, MEN jeg skal i gang igen - håber vejret holder nogenlunde i næste uge, så tager jeg nok et par dage.

Kur går ikke så godt, også derfor jeg ikke rigtig skriver herinde (og fordi der ikke er så meget respons herinde mere - øv)

Jeg læser Jette Uhre - det handler om at få en mere normalt forhold til mad - grænseoverskridende og jeg er nok ikke helt med på "aldrig mere slankekur"......

Nå god weekend - den kommer jo snart
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

13/03/2015 kl. 10:58
Ja nu kommer det gode vejr snart , så kan du cykle hver dag . Det lyder som en spændende bog . Det er også mærkeligt hvad der sker i hjernen , hvorfor den nogle gange skal fortælle os at nu skal vi voldspise . Jeg føler at min trang til at spise meget er faldet rigtig meget efter Dukan . Tænker meget mere over hvad jeg har behov/brug for . Selvfølgelig spiser jeg også usundt en gang imellem men det regulerer min proteindag . Dejlig weekend til dig .
lucky

15/03/2015 kl. 13:47
start stille og roligt så skal det nok komme, du må ha gang i en cykel konkurrence igen hvis det kan hjælpe, vi kan da godt starte en men kommer nok bagud når jeg skal på ferie jeg skriver heller ikke så meget herinde og har ikke så meget tid til at suse rundt her, og nu skal man jo snart til at  rode ude i haven når man kommer hjem fra job. Men du har ret der er ikke så meget gang i forum, så der er ikke så mange  at blive motiveret af, man bliver jo nærmeste demotiveret af at læse om sig selv og hvor skidt det faktisk går 

Nå på med "jegkanfanmeigen" hatten og i gang med en nye uge der starter med 3 fri dage det må sku da gi lidt energi

God start på ugen Vibeke og vi skrives......
Vibeke1965

16/03/2015 kl. 08:04
Ej har du fri tre dage - heldige asen

Ja helt enig - man KAN faktisk blive demotiveret - der er ikke så mange der har vind i sejlene herinde mere - vi er flere med problemer....

Nå ny uge - jeg skal cykle på onsdag - må se at komme i gang - langsomt

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

16/03/2015 kl. 08:31
Jeg er heldigvis ikke med på problemholdet , jeg tager gerne lidt på i weekenden også forsvinder det igen på min proteindag . Tror at i er med til at holde mig motiveret , med alle jeres historier om den hårde kamp og manglende motivation . Men nu forstår jeg hvorfor det er så vigtigt at holde den ugentlige proteindag . Det ser ud til at det gode vejr er landet , så det er bare frem med cyklen og derudaf ........ Tror måske også at fase 3 er løsningen , der kan du jo også tabe dig , spise brød osv . , det hele er lidt mere frit , uden at slippe tøjlerne . Kan du have en dejlig cyklende uge 
Vibeke1965

16/03/2015 kl. 08:48
Jeg ved godt du ikke har problemer, men du er næsten den eneste pt....

Jeg er ikke sikker på, at jeg kan tabe mig i fase 3 men jeg kan jo ikke holde fase 2 så...

Ja det er ved at være godt vejr, men det var godt nok koldt i går...jeg glæder mig til at komme i gang med at cykle - kan godt nok ikke rigtig overskue det, men ved jo at det er skønt, når først jeg kommer i gang

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

16/03/2015 kl. 09:43
Tror måske også der er nogen der stopper herinde når de har tabt det de skal . For mig er det bare vigtigt at bevare fokus og ikke tage de 20 kg på igen  og det er i en stor hjælp til . Så jeg bliver nok hængende , så i kan holde mig i ørene hvis det begynder at gå den forkerte vej .
Christel

16/03/2015 kl. 12:37
Welle: hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg faktisk at folk lige ville vende tilbage og fortælle, hvor godt det går, hvis det faktisk gik godt. Dem du ikke hører fra, dem går det ikke godt ..Og jeg tror simpelthen at det er for svært at være underligt regler resten af livet. Altså to stk brød om dagen .. tjo fase tre fungerer fint, hvis man holder det, men går man i fase 4 er der ingen regler, men dog regner de med at man har lært i fase 3. Men skulle man så pludselig kunne tåle en masse brød, eller ikke længere have lyst til mere en to skiver om dagen ..

Når det er sagt, så har jeg set en masse medlemmer på dukanside på facebook. Vistnok ikke Kents. Og jeg vil selvfølgelig ikke arbejde imod at man skal tilslutte sig denne side eller Kents på Dukansiden, men man kan måske bruge den side som supplement, hvis det viser sig, at der er gang i siden med folk, som det kører for. Så kunne I måske også hale nogen herind.

&nbsp;
welle

16/03/2015 kl. 13:05
Ja , det kan godt være at det er rigtigt . Mht til kosten er vi jo alle meget forskellige . Jeg har lært meget af fase 3 , 2 skiver brød passer fint til mig og lyst brød holder jeg mig helt fra nu . Kartofler , pasta osv spiser jeg kun når vi spiser ude . Det går super godt , men er også blevet god til at se muligheder istedet for begrænsninger .
Christel

16/03/2015 kl. 13:11
Welle: Lyder til, at det ligger let til dig .. men ikke for mig. Jeg skal beherske mig og begrænse mig, uanset hvordan jeg vil tabe mig eller bare bevare min vægt.
Vibeke1965

16/03/2015 kl. 14:11
Jeg tror også det er fordi folk dropper ud igen - der har været mange forskellige inde, som kun skriver her i en uges tid eller to og så hører vi ikke mere til dem - det kan selvfølgelig godt være, de bruger fb i stedet for.

Jeg tror også fase 3 handler om at vænne kroppen til at spise kulhydrater igen - stille og roligt - og så skal man jo selvfølgelig ikke falde tilbage til gamle (før dukan) vaner igen i fase 4....

Men det er selvfølgelig individuelt, jeg har også en veninde der har tabt sig med dukan - hun holder fint vægten, men hun er nødt til at ta 2 proteindage om ugen, ellers tager hun på - måske har det noget at sige, hvor længe man har vejet for meget og hvor stor overvægten har været.....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

17/03/2015 kl. 08:09
Ja dejligt med 3 dage fik bare ikke lavet så meget i går end København retur u det er godt at komme på landet igen og få frisk luft  De næste dage går med rengøring af køkken og udestue nu er det varmt om eftermiddagen så man kan side derude og nyde en kop kaffe.

@welle godt vi på den måde kan være med til du holder dit vægttab.

@Christel tror bare Welle har forstået budskabet og ja for de fleste er det svært at leve under divs.regler  og som hun skriver så gælder det om at se muligheder og ikke begrænsninger men det er ski svært hvis man har lyst til brød med ost i stedet for man  kan nyde en gang yoghurt med god samvittighed. Hos mig er det den øverste etage der skal arbejdes med   så jeg ikke ryger tilbage til de gamle vaner og det bliver jeg ved med gang på gang....
Vibeke1965

17/03/2015 kl. 08:44
Enig - øverste etage

Jeg kan ikke huske om vi har skrevet om Jette Uhre - men det giver meget god mening, det hun skriver om - det er bare svært at omstille hjernen til "aldrig mere slankekur" det er jo nærmest en tvangstanke, at man skal være på kur for at holde vægten nede, og hvis man følger hendes tanker, så tror jeg måske også man starter med at tage på, og det er jo HELT uoverskueligt.....men hvis man tør give slip, så tror jeg der kan være noget om det hun skriver.....problemet er jo hvis hendes filosofi ikke virker, så kan man jo ha tager 5 kg på inden man "opdager" det....

OG hun skriver jo også at det ikke er carte blance til at spise løs, så jeg tror jeg laver en kombi: læser hendes guide og laver øvelserne, lige bortset fra, at jeg stadig spiser kurmad (a la fase 3).....

Måske kan jeg så tage en omgang mere, hvis jeg føler at nogle at rådene/øvelserne virker. Tror jeg, ved en omgang mere, kan komme dybere ned - man skal kigge ind og finde ud af HVORFOR man ikke taber sig, det er ikke nemt (så skal man jo i kontakt med sine følelser....) men øvelse gør vel mester....

Og som sagt - det ene behøver vel ikke udelukke det andet - hvis nogen af jer læser om hende/bestiller guiden, så kan vi jo snakke om det....

God dag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

17/03/2015 kl. 12:21
Det lyder spændende .. jeg læste også forleden om en der havde tabt 40 kg, og adspurgt hvordan havde hun bare spist med fornuften .. vi ved jo godt at vi kun skal spise til vi er mæt, og at vi ikke kan spise en stor slikpose og jo ikke kan spise kage eller mere end et stykke, hvis vi vil tabe os, osv.

Men hvis man vil tabe sig med proteinkur som dukan, så kommer effekten jo af maks. 100 gram kulhydrater og for nogen mindre. Så derfor kan den slankende effekt udeblive, medmindre man dyrker en del sport ..

&nbsp;
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.