Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Vibeke1965

13/01/2014 kl. 11:27
Uha det er altid svært at holde en kur, når der sker sådan nogle ting, så falder man altså tilbage i de vaner, man har haft de sidste 20-30 år...

Håber I er ved at være ovenpå igen.

Hvor mange kilo mangler du? og begynder du ikke at skrive i din dagbog igen?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Krinefis

13/01/2014 kl. 12:33
Hej Vibeke

Så fandt jeg din dagbog igen, og fik "læst op" på den. Dejligt at høre, at du er startet op igen, og fedt at det - endnu en gang - giver resultater!

Jeg får heller ikke motioneret så meget for tiden, selvom jeg har min motionscykel. Jeg er vist faldet lidt af på den. Men så længe det med maden bare kører, kan det andet jo hægte sig på hen ad vejen

Håber du har haft en god weekend.
Knus fra Krinefis
Susanne Pedersen

13/01/2014 kl. 21:23
Hej Vibeke.

Fandt lige din dagbog.

Har ikke læst alle sider men vil da bare sige at jeg gerne vil følges nedad og skulle der forsvinde ca 30 fra min badevægt bliver jeg ikke ked af det.

Har dog et mere realistisk mål med de 20 kg tror jeg.. 

&nbsp;


fauer

13/01/2014 kl. 21:54
hvor flot et vægttab du taber da dig fint uden motion.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

14/01/2014 kl. 07:46
Ja Birgit jeg taber mig fint uden motion - i hvert fald lige nu, så må jeg se hvad jeg gør, når vi kommer lidt længere hen - så bliver vejret også bedre, og det er nemmere at komme op om morgenen når det er lyst

Ja motionscykel, Krinefis, jeg havde på et tidspunkt en til at stå foran fjernsynet - det ville jo være nemt at se tv og cykle - så sad jeg en aften sammen med venner og fortalte om den cykel foran tv og så sagde min mand pludselig "den fjernede jeg altså for 2 måneder siden - har du ikke opdaget det?" og det havde jeg ikke - pinligt

Ja Susanne, lad os nu se når vi kommer derned af - måske kommer der blod på tanden

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

14/01/2014 kl. 07:59
Nu til noget helt andet....og så alligevel.

Har brug for et råd:

Min datter vil gerne tabe sig - hun er 13 år, 173 cm høj og vejer 67 kg - pigers bmi skal ligge på 18-25 - min datters er 22,4, men hun synes hun er tyk og har ikke lyst til at snakke med sine veninder, når de snakker vægt.

Jeg synes sådan set ikke hun er tyk, men jeg kan godt forstå hvad hun mener - hun har lidt fedt på overarme, lår, mave og rumpe, og jeg vil gerne hjælpe hende til at komme af med det, men hun skal jo ikke tabe sig urealistisk, så tænkte at hun skulle ende omkring 60 - og hvis hun bare ville lade alle de hvide kulhydrater være, så ville hun hurtigt tabe sig (tror jeg) men hun har som sin mor brug for lidt mere struktur.

Det nemmeste ville være at hive hende med på dukan (altså fase 3) men ulempen ved dukan er at hvis man træder ved siden af (lidt chips eller slik eller toastbrød) så er det hele ødelagt (nej ikke helt, men det er jo hele grundlaget for dukan at holde sig fra kulhydrater) så nu har jeg tegnet et abonnement på madlog - så kan vi i hvert fald tjekke hendes kalorieindtag (det ligger mig bare fjernt at tælle kalorier, men det giver selvfølgelig lidt basis-viden, som er sund nok at ha)

På motionssiden. hun er cheerleader og træner 3 gange om ugen á 2-3 timer, men det er jo mest styrke der bliver trænet, så hun har nogle ordentlige muller hun mangler helt sikkert noget kredsløbs-træning, men hun går også med aviser 2 gange om ugen, så det kan være svært at motivere hende til at motionere mere.

Hvad ville I gøre? Jeg har også overvejet at kontakt sundhedsplejerske eller læge, men med en bmi i midten af skalaen, er det jo ikke sikkert de vil tage det alvorligt - men det bliver JEG nødt til for hun var godt nok MEGET ked af det i aftes - tudede det meste af en time

Hjælp/kommentarer modtages med kyshånd

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Chrisycat

14/01/2014 kl. 09:49
Hej Vibeke, min datter er voksen nu og har taget ønsket om vægttab i egen hånd, men hvor har hun også grædt tårer da hun var yngre. Vi prøvede at hjælpe hende, men uden det store held, for hun ville naturligvis ikke være anderledes ude ved veninderne og spiste derfor det samme usunde som dem, så hun fik ikke rigtigt tabt sig før hun blev så gammel at hun turde stå ved at hun var i gang med et vægttab. Jeg ville måske overveje vægtkonsulenterne eller nogle af deres principper, da det ligner almindelig mad, bare i forklædning Lige nu er der god kur og det ser lækker ud synes jeg, men jeg har ikke sat mig ind i det. Håber i sammen finder noget som kan hjælpe og som hun kan holde ud. Dyrker hun motion?



Christel

14/01/2014 kl. 10:44
Din datter får da rigeligt motion og skal jo veje mere end gennemsnit når hun har muller. Men hvis hun vil tabe lidt, så ville jeg prøve med små ændringer. Ingen slik og chips. Skifte lys pasta og brød med groft.
Vibeke1965

14/01/2014 kl. 10:47
Ja hun træner cheerleading 3 gange om ugen 2-3 timer hver gang - men det er mest styrketræning, så hun er en stærk pige, men mangler noget konditionstræning
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

14/01/2014 kl. 10:50
Ja jeg startede også med at foreslå at skære slik, chips, hvidt brød og sådan noget væk, men det kunne hun slet ikke overskue - derfor hælder jeg lidt til madlog, hvor der er mulighed for at få lidt af det - på den anden side kunne noget dukan-mad måske fjerne lysten til de ting, som det sker for os andre.....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

15/01/2014 kl. 06:02
Hej Vibeke.

Ved jo det går fint hos dig med at holde dig til Dukan flot kæmpet tilbage 

Ang. din datter så ser det jo ud til hun får nok motion,og det er kosten I skal sætte ind på,så måske I skal starte med at skifte hvidt brød ud med groft og sørger for hun ikke spiser for meget af det,spise grønt til hvert måltid,og så spise 5-6 gange som vi jo også skal,få drukket 2l vand.

Hvordan er det med slik osv. spiser hun det hver dag ?

Hvis så skal det begrænse til en gang om ugen og kun 100g slik det er jo alt det sukkerstads der er en stor synder,men hvor er det nemt bare at skrive man ved jo godt selv det er svært,men lav om på det lidt af gange.

Meeen hun er jo også kun 13 min niece havde det også sådan at hun synetes hun var for tyk da hun var 13 (nu er hun 15) det var hun ikke måske lidt hvalpe fedt,nu er ganske normal hun synes selv hun har tykke ben men synes alle kvinder ikke det ? Hun begyndte at spise groft brød og ikke spise slik og drikke sodavand hver dag.

Men det er jo også nu man skal hjælpe så de ikke får samme mønster som os andre,det er s... svært at bryde ud af......

Håber det kan bruges knuzz

&nbsp;
Vibeke1965

15/01/2014 kl. 07:40
Vi startede i går med at kigge på madlog, jeg har købt et 4 ugers abonnement, så kan hun få en fornemmelse af, hvor meget hun må spise, så tager vi den derfra.

Hun spiser ikke slik hver dag, som regel kun fredag/lørdag - men nøjes jo ikke med 100g - nogen gange 300g til hele weekenden - viste hende i går, at det svarer til 2/3 af dagens kaloriebehov - håber det kan være en øjenåbner for hende - skal ha lavet den samme med chips og sodavand - tror godt jeg kan få hende til at drikke sukkerfri sodavand.

Ja det kan godt være hvalpefedt, og så forsvinder det når de vokser op, men hun er jo 172 cm så hun bliver nok ikke så meget højere at det kan fjerne maven - i hvert fald ikke hvis hun ikke samtidig holder lidt øje med kosten.

Nu kan hun selv lægge mad ind et par dage, og så må vi kigge lidt på alternativer i weekenden og lægge en plan.

Nå....vægten var uændret her til morgen, det passer jo med at jeg skal videre til en rigtig fase 2, så det starter jeg med i dag - så i dag skal jeg ha grønt til min mad

Skal jo til tøseaften i aften, ved allerede nu at den står på kylling og salat så det er fint - overvejer om ikke jeg skal forbi Netto - har set de har noget skyr med frugtsmag, som jeg tænkte jeg skulle prøve - det kan jo gøre det ud for kagen til kaffen.

Nå - kan I ha en dejlig dag - jer der måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

15/01/2014 kl. 08:29
Lyder som en god ide med madlog så kan man jo få syn for sagen når man ser det sort på hvidt,det hjalp mig da jeg talte kacl.

Lyder fornuftigt at hoppe i fase 2 

God tøseaften,er det noget I har en gang om ugen ?Lyder hyggeligt.

&nbsp;
Vibeke1965

15/01/2014 kl. 10:42
Nej det er en gang om måneden vi ses - vi mødtes da vi skulle ha vores første barn, nu er de små poder på vej mod 20 - så vi har kendt hinanden længe

Ja glæder mig også til lidt grønt
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
letni

15/01/2014 kl. 19:44
Hej Vibeke

Lige et par tanker i fht spørgsmålet om din datter, så tror jeg det bedste du kan gøre, er at sørge for at der kun er sunde madvarer i huset. Dvs ud med alt usundt som hvidt brød, alm pasta og ris, brug grovpasta og upolerede/brune ris, grovbrød, mager kød osv. I fht slik var det måske en ide at skifte slikskålen ud med lækker frugt, og nødde rosin blandinger, anret det så det bliver ligeså indbydende som slikket. Køb evt noget sukkerfri slik.
Vores børn spiser det vi andre spiser, så det er med at gå foran med et godt eksempel...Håber du kan bruge mine råd til inspiration..
Venlig hilsen Letni

start 93,6 kg den 05-11-2013
mål 66,6 kg den 01-07-2014
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.