Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Vibeke1965

17/02/2014 kl. 15:27
Måske har du ret, men jeg forsøger nu alligevel med dukan - det har jo virket før for mig også selvom jeg indimellem snød. Jeg tog på igen fordi jeg helt forlod dukan og fik spist en masse kulhydrater.

Vi får se, jeg forsøger mig i hvert fald med dukan en tid endnu

Jeg er godt nok sulten nu - havde ikke regnet med at skulle være på arbejde længere end til ca. 14, så havde kun et enkelt mellemmåltid med!!! og nu er klokken halv fem!!! - må hellere se at komme hjem og finde noget mad
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

17/02/2014 kl. 18:56
Det kan være dyrt at holde ferie,og svært at være på kur når man skal mange ting,lev efter Dukan i hverdagen og fase 3 de dage du skal noget begræns indtaget af kulhydrat spis dig mæt i det du ved er godt for dig.

Men ja måske man mister effekten af Dukan hvis man springer rundt i dagene,måske det tager længer tid at nå sine mål,men man må jo gøre op med sig selv hvad er vigtigt for en selv pt.når jeg vælger det er vigtigt for mig at holde kuren 100% når vi skal til noget ja så viser det sig også på vægten og hvis jeg lader være ja så kan det koste i flere uger.....

&nbsp;
fauer

17/02/2014 kl. 22:32
ja det er ikke let med alt det man skal. Du kunne måske køre RP mandag-torsdag og PG fredag -søndag. Du kæmper for det og det er jo det vigtigste, håber du finder en god løsning.... Jeg hepper på dig pøj pøj
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

18/02/2014 kl. 07:12
Ja det er s.. enerverende, når der ikke sker noget, men ved jo godt hvorfor. Har en veninde, der startede samtidig med mig i 2011 - hun er færdig har vel tabt omkring 40 kg og skal maveskinds-opereres til marts!!! Hvor ville jeg ønske...nå det kan jeg jo ikke bruge til noget!!

Det gik fint i går, til aftensmad fik jeg kyllingbryst med kødsovs (anbefalede Lena for længe siden herinde!!) det er nu ikke lige min kop te - vil hellere ha det hver for sig.

Sidder lige og spiser min morgenmad: omelet med 100g hakket oksekød, et par frikadeller og en skive røget skinke - så holder jeg nok til ved 11-tiden, hvor jeg så må spise mine deller - glemte min bolle i dag, så må ta hjem når jeg bliver sulten i eftermiddag...hvordan kunne jeg glemme den!!!

Tror vi skal ha frikdeller til aftensmad i dag - jeg mangler nogle til mellemmåltider, så...

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

18/02/2014 kl. 07:59
ja jeg kunne også været færdig for længe siden, hvis jeg ikke havde spist alm mad til fester. Men nogle gange skal man også slippe det og hygge sig. Det er jo ikke altid muligt kun og få dukanmad. Eller hvis jeg havde blevet i fase 2 var jeg nok også færdig... Tror så ikke det er sundt at køre fase 2 når man dyrke meget motion og slet ikke når kroppen også er belastet af de mange kg. God dag
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

18/02/2014 kl. 09:25
Nu har jeg jo set dig og der er ikke så mange kilo tilbage synes jeg

Og man bliver SÅ træt af kur - især når  man ikke helt holder den, og der så ikke rigtigt sker noget (fuldt berretiget)

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

18/02/2014 kl. 09:42
Ja enhver må jo prioritere og vælge. Vil man spise helt efter kuren og komme hurtigt i mål for derefter at kunne spise "normalt", altså brød igen osv., eller vil man synde jævnligt og kun opnå lille vægttab eller stå stille i mange måneder og måske miste effekten. Jeg er ikke i tvivl om at jeg ødelagde min mulighed for at tabe mig med dukan, fordi jeg har trådt ved siden af der i sommer. Selv en uge helt efter dukan efterlod intet eller meget lidt vægttab, selv om jeg havde spist forkert i ugen op til.

Da jeg i sin tid tabte mig med dukan, der spiste jeg også dukan ude. Min veninde lavede bare noget ruskumsnusk med kød og grønt og tzatziki.
Vibeke1965

19/02/2014 kl. 07:32
Jeg holdt ikke helt dukan i sidste uge, men i denne uge hvor jeg er tilbage taber jeg mig fint, ved jo godt de første dage her er ren foræring, men håber jeg kan fortsætte stilen i næste uge, så jeg kommer lidt længere ned end 106.

Jeg har endnu ikke prøvet at holde kuren 100% uden at jeg tabte mig, men starter også altid op med 2-3 pp dage, taber mig jo ikke helt så meget på pv dage.

I går fik vi frikadeller og lidt maizena-jævnet sovs de andre spiste kartofler til, men dem sprang jeg over - fik et par skiver sukkerfri agurkesalat.

I dag skal jeg til tøseaften - har sagt at jeg er på kur, så forventer kød og salat. I Netto har de nogle drikkeyoghurt light hvor der er 7,5% kulhydrat i (lidt for meget ved jeg godt) men det er nemt lige at snuppe sådan en flaske med til kaffen.

God dag til dem, der måtte komme forbi
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

19/02/2014 kl. 09:02
Sagt på en pæn måde så tror jeg, at det er bedst, at du holder dig fra min dagbog og omvendt.
Chrisycat

19/02/2014 kl. 10:06
Hej Vibeke - der er jo også drikkeskyr som er ok på Dukan men i ret små mængder Du beder om gode råd, mit bedste råd ville nok være at du beslutter dig for Dukan eller ikke Dukan, ved godt det er lidt hårdt skrevet. Jeg har som alle andre herinde også haft udfordringer på min kur og har stadig, men det er sjældent at det ikke er muligt at spise Dukansk hvis det er det man vil. Det kræver helt vildt meget planlægning. Når man så beslutter ikke at følge kuren og det skal virkelig være sjældent, så må man alligevel tænke meget over hvad der kommes i munden og ikke bare spise løs af alt. Når jeg skriver dette, er det måske bare min erfaring samlet gennem utallige kure her i livet. Hvis det skal virke skal man helst køre 100%. Det virker, man bliver motiveret og man kan se enden på det. Når man ikke holder kuren og det går op og ned og motivationen ryger og man får lidt ondt af sig selv - spiser måske lidt fy som trøst og man ser bare ingen ende på sin kur. Eller der er sådan som det er for mig. Om du kan bruge det til noget ved jeg ikke, men det er godt ment



Vibeke1965

19/02/2014 kl. 10:28
Jeg er for såvidt enig med dig

Mht. 7,5% versus 6% så har jeg det sådan, at det ikke altid er nemt at få fat i de rigtige produkter, her tænker jeg så, at jeg tager en mindre portion, der så indeholder lidt mere end tilladt....

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

19/02/2014 kl. 11:53
Fin frokost i dag, har pv-dag så fik noget kylling, røget skinke og salat med dressing.

I går....  i kantinen gled jeg, vrikkede om på min fod og kastede rundt med min bakke inkl. mad!!! gud fader....nå fik samlet op - behøvede ikke at kigge rundt for at se om nogen så det - ALLE så det det var midt i mad-området kl. 11,30!!!

Da jeg kom hjem og fik skoen af begyndte det for alvor at dunke i foden - og det andet ben må jeg ha vredet lidt i knæet, for det gjorde også ondt....tog nogle piller inden jeg gik i seng, og det var da også bedre i morges - men nu har jeg jo gået rundt på det igen i dag - og nu kan jeg godt mærke det igen -hold da op hvor er det dumt
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

19/02/2014 kl. 19:36
øv god bedring med foden
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

19/02/2014 kl. 21:13
Ejjj Vibeke

Håber det går bedre,smiler lidt af de billeder der dukker op i tankerne ,dig der ligger og roder rundt på gulvet og mad over det hele,tænker du lige har ryddet det hele for kød,og så ender det på gulvet  håber der var nogen der hjalp dig.

knuzz
fauer

19/02/2014 kl. 21:30
nu når lone beskriver det, får jeg da også et lille billede af hvordan det har set ud, stakkels dig og flot som du holder det.
tabt 26 kg, er i fase 3
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.