Oprettet af unger d. 17/06/2012 kl. 21:27

Ungers vej (dagbog)

I morgen er første dag i mit nye liv <br />
<br />
Nu har jeg læst og læst om Dukan og synes det virker som noget for mig. Jeg trænger virkelig seriøst til at komme af med en masse kilo, men har i lang tid manglet motivationen - den synes jeg dog på mærkværdigvis er kommet snigende i takt med at jeg har læst mere og mere herinde i dette skønne forum...<br />
<br />
Nu har jeg så købt ind så jeg er klar til 5 dage i protein-land - heldigt for mig at jeg er lidt af en kød-pige og nærmest allerede glæder mig til en kødfuld morgenmad i morgen <br />
<br />
Jeg har i dag vovet mig op på vægten for første gang i lang tid, så nu har jeg et udgangspunkt - forestiller mig at mandag morgen fremtidigt bliver min ugentlige veje-morgen - så er jeg ligesom klar til en ny uge...<br />
<br />
Min største udfordring bliver nok, at jeg har meget udsøgte smagsløg (Læs: er meget kræsen), hvilket kan gøre kosten ensidig i længden - fx kan jeg ikke lide/tåle mælkeprodukter <br />
<br />
Men hvorom alting er, så er jeg klar - top-tunet og motiveret for at se hvad Dukan kan gøre for mig. Mit mål er at opdatere minimum en gang om ugen, så hold mig gerne op på det <br />
<br />
På gensyn og tak fordi du læste med så langt...


mig

17/06/2012 kl. 21:44
Hej unger og velkommen her på siden <br />
<br />
Ja men det lyder som du har sat dig ind i hvad det her går ud på så det skal nok lykkes for dig og skulle du blive i tvivl om noget spørg du bare <br />
<br />
Rigtig god kur til dig
nogge11

17/06/2012 kl. 23:08
Hej og velkommen til - jeg håber du bliver ligeså glad for denne kur som jeg er :D
unger

19/06/2012 kl. 14:20
Tak skal I have.<br />
<br />
1½ dag er efterhånden gået og mine abstinenssymptomer er startet... Jeg har HOVEDPINE!!! Jeg ved det - har prøvet det før... Det er den første hurdle at komme igennem - min sukkerafhængighed... MEN! Jeg kan godt, jeg vil det og jeg SKAL det!<br />
<br />
Prøvede i går at lave nogle oksefrikadeller af hk okse (3-7&#037, klid, æg, fromage frais, vand og masser af krydderier. Brunede dem af på en tør pande og stegte dem færdige i ovnen. Nøj de var gode - også resten af familien var solgt <br />
<br />
Nå, men jeg fortsætter de næste dage med proteiner, klid og hovedpinepiller <br />
<br />
I øvrigt har jeg i dag målt mig 9 forskellige steder på kroppen - så kan jeg nemlig også følge mit kommende vægttab den vej. Min erfaring siger mig, at hvis vægten en overgang står stille, så sker der alligevel noget på centimeter-kontoen <br />
Opfordrer andre til at gøre det samme!<br />
<br />
På gensyn
Vibeke1965

19/06/2012 kl. 14:50
Hovedpinen går heldigvis over efter nogle dage
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
unger

20/06/2012 kl. 18:01
3. dagen er snart gået og hovedpinen er ikke helt så slem mere. Vægten i morges (kunne ikke dy mig og kunne mærke på min krop at der var sket noget) sagde minus 2,1 kg så det er jo helt fantastisk! Er langsomt ved at finde på flere og flere spændende ting jeg kan spise - min aftensmad i dag bestod af tykstegsbøf, et æg og ristede tern af røget mørbrad - mums. Glæder mig dog til lørdag hvor jeg må supplere med grøntsager
unger

22/06/2012 kl. 14:32
Dagens tabstal: 4,6 - starter på Cruise i morgen. Huhej hvor det går
tessen

22/06/2012 kl. 15:11

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra unger den June 19, 2012, 14:20</b><br />
Tak skal I have.<br />
<br />
1½ dag er efterhånden gået og mine abstinenssymptomer er startet... Jeg har HOVEDPINE!!! Jeg ved det - har prøvet det før... Det er den første hurdle at komme igennem - min sukkerafhængighed... MEN! Jeg kan godt, jeg vil det og jeg SKAL det!<br />
<br />
Prøvede i går at lave nogle oksefrikadeller af hk okse (3-7&#037, klid, æg, fromage frais, vand og masser af krydderier. Brunede dem af på en tør pande og stegte dem færdige i ovnen. Nøj de var gode - også resten af familien var solgt <br />
<br />
Nå, men jeg fortsætter de næste dage med proteiner, klid og hovedpinepiller <br />
<br />
I øvrigt har jeg i dag målt mig 9 forskellige steder på kroppen - så kan jeg nemlig også følge mit kommende vægttab den vej. Min erfaring siger mig, at hvis vægten en overgang står stille, så sker der alligevel noget på centimeter-kontoen <br />
Opfordrer andre til at gøre det samme!<br />
<br />
På gensyn</div>
</div>
<br />
ej hvor sjovt du skriver det med at måle 9 steder på kroppen jeg tænkte nemlig at gøre det samme :D
unger

22/06/2012 kl. 19:35
Det er også en rigtig god ide!!! Jeg forestiller mig at jeg vil måle mig en gang om måneden - så burde der være resultater - håber ihvertfald
bodil

22/06/2012 kl. 20:37
Jeg har også målt nogle forskellige steder på kroppen, netop som i siger kan det jo ændre sig selv om vægten ien periode står stille.<br />
Er der nogen der ved om man virkelig ikke må spise jordbær i cruise fasen, det er jo ca 90&#037; vand. Men det må man jo nok ikke. Har lige været ude og plukke de første fineste røde jordbær i haven, så det gør squ naller
mig

22/06/2012 kl. 21:26

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra bodil den June 22, 2012, 20:37</b><br />
Jeg har også målt nogle forskellige steder på kroppen, netop som i siger kan det jo ændre sig selv om vægten ien periode står stille.<br />
Er der nogen der ved om man virkelig ikke må spise jordbær i cruise fasen, det er jo ca 90&#037; vand. Men det må man jo nok ikke. Har lige været ude og plukke de første fineste røde jordbær i haven, så det gør squ naller</div>
</div>
<br />
Desværre bodil må man ikke pga. frugtsukker.
mig

22/06/2012 kl. 21:28
Unger, Tillykke med det flotte tab, det er bare super godt gået
unger

23/06/2012 kl. 10:59
Så er angrebsfasen slut og min tid i cruisefasen starter i dag - det bliver nu skønt med lidt grøntsager på tallerknen :o)<br />
Mine 5 dage i angrebsfasen resulterede i et vægttab på 4,9 kg og 15 cm fordelt på 9 steder på kroppen, så jeg kan vist ikke tillade mig at være andet end super tilfreds!!!<br />
Rigtig god taber-weekend til jer alle :o)
azalia

23/06/2012 kl. 14:03
Det lyder super godt - næsten 5 kilo!!! Og det er altså en god idé med målebåndet - jeg bruger det selv flittigt.<br />
Fortsat god vind til dig i cruise - og også god weekend til dig
LF

23/06/2012 kl. 15:03
4,9 kg er et smadder flot vægttab.. stort tillykke med det... ♥
Chimerah

23/06/2012 kl. 15:53
Hvor er det bare et flot vægttab!! Stort tillykke med det
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.