Oprettet af Catherina d. 31/05/2015 kl. 21:17

Catherina's dagbog.

Dette er min 3. dagbog herinde, og er gået frem og tilbage de sidste mange måneder om, hvorvidt jeg overhovedet burde lave en herinde. Grundet det ret .. stille forum vælger jeg alligevel at oprette en, selvom jeg ikke længere spiser efter Dukan.

Jeg er som sagt ex-dukaner. Men pga at jeg spiste efter dukan i 11 måneder, har jeg på en eller anden måde ikke kunne slippe dette forum helt, som jeg var meget glad for dengang. Da der ikke så tit står noget nyt herinde, vælger jeg at sætte mine tanker ind, måske kan det hjælpe nogle, eller måske kan det gøre mig sundere og få mig til at motioner mere, hvilket jeg stadig ikke er heeelt god til så meget som jeg burde.

Jeg er netop fyldt 37, sidste uge, og må indrømme at ting som sundhed, mad, fedme, fedme epidemi, tøj og forskønnede ting, er begyndt at fylde en hel del i min hverdag og mine tanker.
Jeg startede på Dukan tilbage i november 2012 med en startvægt på lige under 110 kilo, jeg forstår ikke hvordan det kom så langt ud, og græmmer mig over billederne fra dengang, og mere, jeg kan ikke længere genkende migselv fra dengang.
Jeg fulgte Dukan i 11 måneder, og smed samlet set en 33-34 kilo, var 300 eller 400 gram fra at skulle gå i fase 3, da jeg grunden en skade ikke kunne træne og havnede i et smertehelvede i 3 måneder, og tænkte F*** diæt imens jeg havde det sådan.

Det kostede mig næsten 9 kilo på de 3 måneder, og startede op med en ny angrebsfase i januar 2013 hvor jeg ikke tabte mig så meget, samt mindede mig om alle de problemer jeg havde med at leve efter dukan, i de 11 måneder, hvor det gik MEGET langsomt, medmindre jeg spiste udefor dukan en dag eller 2, hvilket satte lidt gang i vægttabet igen.
Det lå bare ikke til mig at spise de mængder mad og så tit. 6 måltider blev hurtigt til 4, og så var 1 eller 2 små snacks, som mine havreklid med mælk, eller som en pandekage eller en proteinshake efter træning.

Så efter min anden angrebsfase skiftede jeg til en faste/letfaste diæt i januar 2013, og lever stadig efter den.


Catherina

08/07/2015 kl. 18:43
Noget tid siden jeg har været forbi, har haft en del at lave, eller været for træt. Hedebølgen i sidste weekend var ret hård, nok en del hårdere for mine katte, som jeg havde medlidenhed med.

Efter 20 minutter i telefonen sidste uge, hallelujah for min smart phone med højtaler, så jeg ikke skulle sidde med den, kom jeg igennem til mit lægehus, og fik en tid 8 dage efter.
Det var så i tirsdags, hvor jeg fik et papir til blodprøver. De undersøger nu om jeg har for lavt stofskifte, samt mit lever og nyrer tal, blod procent, blod sukker, samt b12 mangel.

Lægen mente jeg bare var utålmodig, når mit bmr (som han i øvrigt ikke vidste hvad var) ikke var gået op efter 4 måneders regelmæssigt træning. Samt at jeg lavede for meget, og ikke kendte mine egne grænser.
Sagen er jo ikke så meget, at det ikke er gået op, sagen er at det er FALDET. Også selvom at jeg har flere muskler end fedt, både i kilo og procent, selvom Christel uden at have set mig, min krop eller resultatet mente DET var problemet.

Men jeg var mere overrasket over at den læge overhovedet gav mig henvisningen til at få undersøgt så meget, faktisk overhovedet noget. Han er kendt for at man aldrig fejler noget, uanset hvor syg man er, og man bare skal give det mere tid.
Jeg har haft læge i det hus siden jeg var barn, også selvom jeg i perioder har boet langt derfra, og min mor har også haft dem .... ja nok siden min storebror blev født.

Første ting hun sagde, da jeg sagde jeg havde fået tid hos ham var, "så har du det ikke!". Min egen læge gik på pension for 2 år siden, desværre, så har siden da bare taget den jeg kunne få tid hos.
Men uanset hvad, blodet blev tappet, og jeg kan ringe på fredag og høre resultattet. Er nok ingenting, men så er det undersøgt, og vil bede om at få tallet af vide, hvis de jo nok siger, at det hele er fint.

Men da aftensmaden er færdig, og jeg er STARVING, må jeg skrive videre senere.
Skulle lige have et Kazzak kill på alle mine beautyful ladies inden jeg kunne starte på at lave aftensmaden.
lucky

09/07/2015 kl. 06:12
Det er jo fint der er blevet taget prøver,så du ved besked,så skal man ikke gå og tænke på det.

 
Catherina

09/07/2015 kl. 16:57
Tusind tak Lucky, og ja, du har ret. Jeg ved jeg under alle omstændigheder har et meget lavt stofskifte, det har jeg hørt mange gange. Spørgsmålet er bare, om det overskrider grænsen for meget lavt til for lavt.
Uanset hvad vil jeg have tallet af vide, så kan jeg selv slå det op, så det ikke bare bliver et vurderings spørgsmål, hvor jeg altid vil have min tvivl.

Jeg regner faktisk ikke med at det er lavt nok til at jeg kan få noget for det. Ville være fedt, plus jeg måske ville få mere energi, samt vægten ville nok være venligere stemt, hvis mit stofskifte ville komme op og forbrænde inde for det "normale".
Men som sagt, jeg forventer lidt at jeg "bare" skal lære at leve med, at det er så lavt og et pænt stykke under den lave ende af "normalt" på kurven.


Tallet på vægten... sådan en sjov lille ting. Jeg har faktisk aldrig været tilfred med det, og hadede den årlige vejning i skolen, hvor alle blev vejet og de andre undersøgelser, og alle pigerne ville samligne tallene. Well.... en del af pigerne.
Personligt hadede jeg tallet, og følte mig nærmest pinligt berørt. Ikke at jeg var overvægtig, ikke engang tæt på. Jeg var høj ( stoppede desværre tidligt med at vokse), slank og have former, og vejede det samme som de overvægtige piger.
Mener jeg ramte de 52-54 da jeg var 12-13 år. Min mor tror ikke på det "da jeg jo var så tynd dengang jeg boede hjemme", da hun selv vejer det i dag, men hvad ved hun om det.

Og tallet gik kun op som mine former udviklede sig mere. Jeg forsøgte at holde mig langt væk fra alle vægte, og hadede tallet. Jeg ved at jeg var over 58 som 14 årige, og nåede kun op på 168 cm høj.
Lyder måske ok, men mine ribben stak ud, og jeg var udsultet, og fik en kommentar om at jeg havde været for tynd inden jeg kom på ungdomspension hvor jeg faktisk fik mad, og regelmæssigt.
Alligevel fik tallet på vægten mig til at føle mig tyk.

Derefter startede min yoyo vægt, som har taget nogle store udsving gennem mit liv. Da jeg gerne holdt mig langt væk fra vægte, har jeg kun engang i mellem vidst hvad jeg rent faktisk vejede.

"Pudsigt nok" gør jeg gerne det modsatte end andre. Jeg skal åbenbart bare være modsat end andre   Jeg tager på når jeg er i et forhold, hvor jeg vil forkæle mig selv og min partner med lækkerier, eller hvis jeg har et nært forhold til nogle jeg ser tit, som kommer i mit hjem (eller hvor jeg bor), som jeg varter op med lækker mad.
Kærstesorg eller når jeg har været nede for mig til at stoppe med at spise, eller nedsætte det.

Jeg kan have holdt en vægtklasse i flere år, taget på uden at opdage det, eller tabt mig også uden at opdage det eller gjort noget særligt.
Jeg har et gæt på hvad jeg vejede inden jeg blev gravid, nok en ca 65 kilo, jeg ved hvad jeg vejede under min graviditet, desværre ikke efter.

Jeg tabte hurtigt min baby vægt, nok for hurtigt, og tog derefter en del af den på igen, ingen anelse om hvor meget dog.
Da jeg blev kørt ned 2½ år efter, og brækkede knæet, som stadig 15½ år efter kan give problemmer, hjalp ikke ligefrem.
Konstante smerter i benet, som tog over et år før jeg kunne gå uden krykker, samt alle de problemer med at tage sig alene af et lille barn, når man ikke rigtigt kan gå, fik nok vægten til at stige en del.

Fik mit største autistiske meltdown nogle år efter, som flere ting havde spillet ind i, bla det værste forhold jeg har været i med en psykopat som udøvede hjernevask på adskellige kvinde gjorde dog, at jeg ramte 62 kilo da jeg ramte bunden.
Kom dog hurtigt op for en 64-65 kilo da jeg begyndte at spise normalt igen.

Jeg VED, at jeg så godt ud dengang, at jeg havde en ganske god krop, alligevel følte jeg mig overvægtig, nok pga det skide tal på vægten.
Derefter fulgte min længste forhold, hvor vi mere eller mindre boede sammen, selvom jeg stadig havde min egen lejlighed, og jeg vartede op som jeg plejede, og fremskaffede lækkerier, og ønskede at min elskede som prøve og smage alle de ting jeg nød og kendte, og vi tog nok begge en del på i de år, samt de mange år vi fortsatte som venner efter forkoldet gik i stykker.

Det var faktisk først derefter, at jeg forsøgte at tabe mig "rigtigt", uden så meget held. Forsøgte at starte op med træning, og trænede i perioder, til jeg mistede intressen.
Passerede 90 kilo for nok en 9 år siden, og forsøgte at tabe mig i en periode, hvor jeg blev vejet en gang om ugen, sammen med nogle gange kvinder, og jeg var den som gjorde de bedste fremskidt på den sundheds projekt jeg var en del af.
Vi blev rådet til at droppe alt stivelse, samt fedt og sukker, hvilket jeg hoppede på. Dog blev vi ikke ordenligt rådgivet i hvad vi skulle spise i stedet, og på dag 11 var jeg ved at besvime. Min læge anbefalede mig at stoppe med det samme.
Han anbefalede mig så kalorie telning, hvilket jeg ikke engang gad at gøre en dag !

Så min vægt gik bare op og op og op, uden at jeg rigtigt opdagede hvor galt det var. Joh, jeg vidste jeg vejede for meget, mente i perioder at jeg spiste sundt og burde tabe mig, hvilket jeg nok ikke gjorde, og spiste så bare igen hvad jeg ville.
Jeg nød størrelsen af min barm, som var ganske stor, og rettede min focus på den, og ikke min mave, røv og ben, samt kiggede på dem som vat større end jeg selv, og så ikke mit eget problem. Jeg var jo ikke helt så slem, så der var jo ikke et problem, og jeg kunne bare gå på slankekur når og hvis jeg ville ....

Jeg fik dog alligevel et chok da jeg startede op på Dukan med en startvægt omkring de 110. Samtidig forstod jeg ikke helt, hvordan jeg kunne lade det komme så vidt, og ikke gøre noget inden.


Alt det er efterhånden en del år siden. I følge Dukans udregning var min "sande vægt" 73, og jeg ville nå den omkring august 2013, hvis jeg fulgte det.
Jeg fulgte det, og nåede ikke den vægt der.
Jeg nåede den dog i oktober 2013 bortset fra de sidste 300-400 gram, som jeg havde kæmpet længe med.
dog var det også i oktober 2013 jeg forlod den diæt, hvilket kostede mig knap 9 kilo på 3 måneder, hvor jeg grundet en skade der løb fra rygsøjlen til hoften, havde ekstreme smerter, ikke rigtigt kunne bevæge mig, og kastede alt det i mig, som jeg ikke havde måtte spise i de 11 måneder på Dukan.


Hvor vil jeg hen med alt dette ? At jeg aldrig har været tilfreds med tallet på min vægt. Ikke engang da jeg som teenager var virkelig slank, for tynd faktisk, eller den periode i mine tyver, hvor jeg havde en krop, jeg ville ønske jeg havde den dag i dag !
Jeg har været ligeglad med min vægt, som jeg mere eller mindre er i dag, eller forsøger at bilde mig selv ind, at jeg er. Eller jeg har været utilfreds med den, eller lukket mine øjne for den.
Jeg jublede når jeg så tallet gå ned, og glædede mig over det. Ja, var tilfreds med det, men med det i tankerne, at den skulle længere ned, og jeg var på vej, og langt fra færdig.

Tallet på vægten i går morges var 67,9, hvilket var godt og fint nok. Men ikke heeelt nok.
Det er let nok at sige, at 68 kilo er fint nok, i sær da udregningen sagde 73. Måske tilmed ganske fint, i sær da jeg har løs hud som vejer, og intet fået fjernet, og det alene ville rykke vægten lidt længere ned.
Meeen .. jeg så gerne, at vægten var tættere på 65, som er tæt på hvad jeg bliver anbefalet via min bmi.
Skal også lige nævnes at jeg følte mig halv fed i går da jeg tog op i fitness world og styrketrænede, selvom jeg VED, at jeg ikke var det, men da jeg stadig havde mit månedlige, kan det have påvirket hvordan jeg så på min krop.


Nå, men faster i dag, spiser fredag, lørdag, faster igen søndag. Næste uge er endnu ikke planlagt.

Efter den irriterede in body scanning, som viste en lille tilbagegang istedet for fremgang, tog jeg 8 dage uden fastedage.
Jeg havde fået af vide, at min krop måske var for stresset pga træningen og de mange fastedage på 500 kcal.
Var meningen, det kun skulle være en uge, men blev 8 pga planner den tirsdag.
Ville så have haft 4 fastedage i den uge, og masser motion, men så kom heden, og droppede alt træning under den, og faktisk også fasten.
Eneste jeg havde lyst til i heden var vandmelon, og isbarer samt en masse kold væske, så det nødt jeg om lørdagen og søndagen.

Burde nok være imponeret over at jeg ramte 67,9 efter alt det, med kun 4 fastedage på 14 dage, og var da ret glad for, at jeg så et 67, når jeg stadig havde yderligere 2 fastedage i den uge.
Var dog også glad for det, nok mest fordi jeg tænkte "så kan det være den kommer længere ned igen !"

Åhh den vægt den vægt, og hvorfor ligger vi os så meget op af et totalt forældet redskab, som aldrig har kunne sige noget om kroppens sundhed.
Samtidig undre jeg mig virkelig over hvorfor jeg ikke var mere glad og tilfreds med min krop dengang, der virkelig ikke var noget at sige om den. Kan ikke lade være med at tænke, hvis bare jeg havde den krop i dag, SÅ havde jeg været tilfreds... Og begår nok dermed samme fejl igen, i stedet for at glæde mig over hvad jeg har og være tilfreds med det.

Vi er ikke bygget ens, skal heller ikke være det. Jeg ved hvad jeg ser i spejlet (altså når jeg ikke har mit månedlige og føler mig oppustet), jeg kan se forskel på min krop nu, og inden jeg startede op med mere træning i Februar, jeg kan mærke forskel.
Men ville nu være en kæmpe sejr at hoppe ned i mine gamle jeans, også selvom jeg nok næppe ville gå i dem når det kommer til stykket.
En hud operation på mave og inderlår ville få mig ned i dem, men det gamle dilemma skal - skal ikke ... og kan jeg overhovedet blive godkendt.

Egentlig er jeg slet ikke helt så utilfreds med min krop som det kan lyde, hvis bare jeg ikke skulle kigge på helt så mange ultra tynde piger i fitness world, hvor der ikke sidder et gram fedt, og man kan ikke lade være med at sammenligne lidt.

Og dermed er vi vel tilbage til da jeg var 12 år, og kiggede på det fordømte tal, og det på de små spinkle piger fra min klasse....
Catherina

23/07/2015 kl. 00:10
Virkelig sent, så kort opdatering.

Blodprøverne var fine, hvilket også havde været for let, hvis det var det.
Fik taget ekg af mit hjerte, for at se, om det var det, som var skyld i min træthed og at jeg blev så udmattet, var det selvfølgelig heller ikke.

Googlede lidt frem og tilbage, og fandt noget jeg slog op, da min tidligere cirkeltræner gennem 4 måneder var kommet med en bemærkning en dag til noget jeg sagde.
Husker ikke hvad jeg sagde, men husker hun bemærkede, at jeg nok restituerede langsommere.

Jeg googlede derfor det, og fandt alle mine symptomer under det, samt en forklaring på, hvorfor jeg mistede 200 gram muskler på de 4 måneder, og ikke forøgede dem, den del er dog et gæt.
Kunne også være at de 1,5-1,7 kilo jeg "lavede" på knap 1½ måned var for "meget" og for hurtigt, og jeg derfor ikke beholdt dem alle.


Uanset hvad, det beskev meget godt mine symptomer, selvom jeg følte det lød vanvittigt, at 3 gange om ugen var for meget, eller 2 (mandag og onsdag) (de dage der var cirkel træning).
Men jeg trænende intens når jeg trænede, jeg mener alt andet er spild af min tid, og var i virkelig dårlig form inden.
Jeg troede bare ikke at 30-40 minutter kunne være "for hårdt".

Hvilket det måske heller ikke har været. Kan meget vel være min allergi eller allergi piller, eller noget helt syvende.
Men jeg har i hvertfald ændret min træning nu. Da vi har mistet vores cirkeltræner, og først får en ny i September, passer det meget godt nu.

Jeg træner nu 2 gange om ugen, styrketræning. Mit eget tempo, 2x12, eller 2x16-24, alt efter hvilken maskine og hvordan det føles.
Hviler imellem de forskellige trænings pas, plus jeg står senere op, så jeg bør være mere udhvilet, og trænings dage falder ikke på fastedage, og jeg sørger for der er 3 eller 4 dage imellem, alt efter hvad min krop har brug for.
Træner så en 65-75 minutter, eller hvor længe jeg er om at komme igennem de maskiner jeg bruger.

Jeg er mindre udmattet nu, eller er helt ok dagen efter, men også begyndt at springe dage over med mine allergi piller, da de er mindre et "must" nu.
Catherina

23/07/2015 kl. 00:36
Jeg har dog haft alt for mange gode spisedage i Juli måned, faktisk kunne jeg slet ikke blive mæt i fredags efter jeg kom hjem fra træning.
Spiste nærmest non stop gennem 5-6 timer.
Fik en smule ubehag i maven sent på aftenen, men ville stadig have mere, og spiste mere.
Jeg kunne slet ikke stille min sult efter mad, selv efter jeg ikke havde været sulten længe, da jeg ikke kunne være det efter alt det.

Var efter 2 dage på 500 kcal, men haft mange af dem, så ved ikke lige helt hvad der skete der. Jeg kunne bare ikke få nok.

Jeg har derfor en mistanke om, at jeg har taget 1-1½ kilo på gennem det sidste måned. Mine super stramme skinny jeans føltes lidt strammere, og smed ikke helt så meget efter de sidste 2 fastedage, og mente min vægt var lige høj nok efter mine 2 sidste spisedage.

Derfor er jeg gået igang med et eksperiment gennem den næste uge eller 2. Muligt jeg fortsætter efter det, nu må vi se, og hvad vægten siger. En ide jeg har leget lidt med gennem noget tid.

Jeg dropper derfor min fastediæt den næste uge, eller uger. Min umættelige sult var ret ubehagelig, og burde nok ikke have bagt en gulerodskage og derefter spist den hele som en snack eller desert.

Jeg kører 1200-1300 kcal 6 dage om ugen resten af juli, og spiser hvad jeg ønsker, en dag om ugen, inden for rimmelighedens grænser.
Jeg vil benytte nupo barer, samt de sunde retter, som jeg benyttede på mine fastedage, og tilsætte lidt mere.
Dermed får jeg protein, grønsager, muligvis frugter, og vitaminer hver dag, og mindre stivelse.

Omkring de 1200 kcal er en feast, når man plejer at få 500, dog intet imod mine spisedage, som måske løb lidt løst nogle dage, da jeg jo skulle være "rigtig" mæt inden den sluttede.
Muligt jeg ikke gider gøre det mere end en uge eller 2, men det er også ok, går tilbage til min fastediæt efter, og kan nyde flere nupo barer på denne måde, og fået en kæmpe kærlighed til dem med chokolade efter de har været i køleskabet.


Er 1200 kcal for lidt ? I think NOT! Henrik Duur sætter folk på 1200 kcal diæter i hans program. I farlig fedme, bliver de sat på 1000 kcal diæter, de er dog gigantiske.
Jeg holder mig fra fastedage, sørger for vitaminrig kost, og nupo barer indeholder en del vitaminer, og får flere kcal en gang om ugen.

Jeg er lidt træt af de sidste 3 kilo jeg gerne vil smide, som måske er 4 eller 4½ nu.
Jeg har det ihvertfald skønt efter min første, men føltes virkelig som "snyd", da jeg lavede et aftensmåltid på en 650-800 kcal, og allerede havde nydt en nupo bar tidligere.
Trænede i går, og træner først igen fredag.

Virkelig spændt på om dette vil sætte gang i det. Ellers får jeg nydt en masse lækre ting. Ødelægger dog mine planer om at nyde 2 poser chips i slutningen af juli starten af august.
Catherina

23/07/2015 kl. 09:55
Da dette er et nyt "forsøg", vil jeg monitor vægten hver dag.
Vægten i morges var 1100 gram mindre end onsdag, vejede mine katte i går, og spiste først klokken 16.50, og var derfor på vægten der.

Kan dog ikke helt regne med de 1100 gram, da jeg havde spisedage mandag og tirsdag, og mit sidste måltid tirsdag var ved en 2 tiden om natten.
Havde planer om at spise det sidste fra dagen før meget tidligere, men var først hjemme omkring 20-21, og var fuldt optaget med at lave andre ting, så maden blev rykket til inden sengetid imens jeg så Masterchef Australia.

Er dog lidt morsomt, at havde i går været en fastedag på 500, havde jeg nok også smidt de 1100 gram, eller ok, måske mere. We will never know

Anyway, planer om det samme mad i dag, og også næsten i morgen, hvor jeg nok tilføjer en bakke jordbær, da de er vildt gode fra Irma i Rødovre centrum, ihvert fald i øjeblikket, og virkelig billige.

Men altså, menuen består af en nupo bar senere, sukkerfri peber bolcher som jeg har lyst. Og aftensmaden er kylling wraps med en masse agurk til, i en skål ved siden af.

Aldrig været på en lav kalorie diæt før, hvor jeg ligefrem havde en ide om hvor mange kalorier jeg realt indtog.

Skal have de wraps de næste 2 dage, da jeg åbnede pakke, og dem som indeholder flest kcal af retten. Lørdag kører jeg blomkål og kylling, eller svinemørbrad, eller gulerødder.
Nu må vi se.

Oh the possibilities.....
Catherina

24/07/2015 kl. 14:46
Yderligere minus 600 gram i morges, næsten tilbage på de 68 igen. Tvivler nu på, at det bliver ved sådan her, og regner med, at jeg bare har smidt hvad jeg tog på de 2 spisedage mandag og tirsdag.
Men indtil nu har denne kostplan været meget sjov, samt været mæt, og kunne nyde mine elskede nupo barer, som jerg ville, samt smide et lækkert måltid mad.

Min afføring er dog blevet ret tynd, skønt emne, så tænker på at udskifte agurken med blomkål i aften. Passer måske også bedre til et kylling bryst i stedet for inderfilet.

Så kylling bryst til aften, og blomkål. Muligvis de sidste 2 stykker wraps fra pakken.
450-500 gram jordbær til desert senere, uden noget til.

Plejer at spise en nupo bar ved 16.45 tiden, men må nok droppe den, da jeg nød en lækker chokolade/banan protein shake efter min styrketræning i dag (135 kcal). Og med wraps og jordbærene, ville jeg nok kommer over hvad jeg har sat som cirke grænsen for kcal.
I sær da jeg ikke udregner hvor meget olie jeg bruger, og vil tilsætte ekstra når jeg lægger den kogte blomkål på panden, og steger dem lidt efter kødet er færdigt.
Olie er ca, og noget jeg nægter at spare for meget på længere, når der ikke er væde til maden.


En allersidste kort bemærkning, Lone, jeg fik ikke overtrådt min saldo i sidste måned, selvom jeg fik købt lige lovligt meget undertøj. Købte lige så meget hvis ikke mere i dette måned :D
Jeg er næsten glad for, at deres udsalg snart slutter, og jeg kun har en kupon tilbage, hvor der vil være mellem 50 og 5000 rabat på det, man skal så lige købe for 200 for at udløse rabatten, samt høre hvad den er på.

De har selvfølgelig alle været på 50, men tanken om, at der kan være 5000 på, og man ikke ville vide det og gå glip af det ....
Den slags kan drive mig til vanvid, godt den kampange slutter søndag
Købte en super lækker kåbe i dag derinde, skulle koste 200, var sat ned fra 349, men sat yderligere ned til 170, så tilføjede et par trænings bukser til 80 kr.
Skulle samlet kun af med 205, og optjente point.

Så glad for jeg "opdagede" den butik, selv om jeg udemærket godt kendte den, samt hvor den lå, selvom jeg kunne have sparet meget ved ikke at gå derind... Og beholdt mine trusser som gik helt op til navlen, og mine bh'er, som alle var forkerte nummer, og nogle fra da jeg vejede 20 kilo mere, eller de semi nye trusser, som jeg faktisk ikke var glad for men de var billige. Eller mine gamle bh'er, fra inden jeg tog på i sin tid, og nogle eller mange nok fra inden jeg fik min søn i sin tid.....

Faktisk var det nok også efter min dårlige oplevelse i Change, at jeg begyndte at gå i Hunkemöller, og forelskede min i deres undertøj og priser. (For slet ikke at nævne den gode service jeg har modtaget der).

Gudskelov har jeg efterhånden så meget lækkert nyt tøj i mine skabe, at jeg ikke bruger så mange penge længere på tøj. Og håber på at blive færdig med at udskifte undertøj i løbet af August. Efter den fede Groupon deal
Så har N&Ø Fødselsdag i slutningen af august, åbner en ny til september. Det lotion jeg bruger har hudscanning i september/oktober, med ekstra rabat og gaver. ARGH :D     For slet ikke at nævne, at min nye diæt for sjov, som jeg ikke ved hvor længe jeg kører, er dyrere end min faste diæt, hvor halvdelen af tiden, jeg brugte meget lidt på kost.

Nå, begrænset hvor meget jeg mere mangler at udskifte, og overtrækker ikke, samt betaler mine regninger. Og lavet en regel om, at jeg skal virkelig tænke WOW, samt at jeg ikke kan undvære det med hensyn til tøj, og begyndt at tænke mere kvalitet frem for kvantitet. Plejede at gå efter det modsatte.
So who cares ? Well... burde måske alligevel snart købe mindre ... men først "snart" :D
Catherina

25/07/2015 kl. 13:59
Ingen forskel på vægten i dag, havde også været for godt til at være sandt, hvis den faldt 600 gram hver dag. Desværre

Fik brugt min sidste Hunkemöller kupon, gudskelov, og der var kun 50 på den også, hvilket jeg havde regnet med, men hvis nu ....
5000 kroners gratis undertøj kunne have været ret vildt at modtage. 1200 kroners varer, for 600, gælder både udsalgs og nye er nu også ganske udmærket.
Allerede kig på en del ting, samt nye træning bukser. Deres trænings toppe er lige dyre nok, da de ikke er på tilbud i min størrelse. Også selv om man kun realt betaler halv pris.

Men fik købt endnu en bh, som forhåbenlig sidder godt, nogle lækre sutsko (noget andet end dem jeg normalt køber til 30 kroner), samt en bomulds waffle badekåbe.
90 kroner på mit membercard, 50 fra kuponen, så kom af med 120. Me like.


På vejen hjem hentede jeg min pakke med nupo, som jeg ikke var hjemme til at modtage i går. Virkelig nysgerrig efter smagen på cafe latte baren, samt pandekagerne, og om jeg skal bestille flere.
Har en af barene i fryseren, så den kan blive kold hurtigere. Jeg fortrækker at nyde dem kolde fra køleskabet, men ville smage den nye, og gad ikke vente.
10 minutter til i fryseren

Munuen i aften består af kylling inderfilet og gulerødder. Inden wraps i dag, så mindre kalorier, så steger det hele i en smule kærgård til sidst. Bliver skønt, og et cirke gæt igen på kcal.
Tænker aftensmaden bliver en 6-700 kcal. et glas mælk omkring middag, 100 kcal. Nupo baren om lidt 216. Finder på noget desert senere i aften, enten vandmelon, eller måske noget sodavands is, en af mine lækre drikke fra min Dolce Gusto, eller bare en bar.

En chokolade bar samt en dobble cafe latte til noget tv ville være lækkert.

Tænker på at prøve pandekagerne i morgen til frokost, sen frokost. Og kylling igen og agurk, regner jeg med. Nu må vi se

Kylling er lækkert på panden.
welle

26/07/2015 kl. 08:23
Nyt lingeri og tøj er altid skønt !!!! Lyder til at du prøver at finde den mængde mad , der lige passer til dig , fint som du holder vægten . Jeg har holdt ferie , men også holdt vægten , det er jo skønt , men har også husket min ugentlige proteindag .
Catherina

26/07/2015 kl. 10:53
Flot du har holdt vægten på ferien, men nu er sagen den, at min vægt var gået op, og derfor jeg er i gang med en low kalorie diet.
Også andre grunde til, at jeg har skiftet for en periode, there are always reason behind the madness...

Jeg fik nydt for mange lækkerier gennem Juli, og blev chokeret over at opdage, at en halv liter piske fløde indeholder omkring 1800 kcal.

Det kan godt være, at jeg kun  realt har taget 1-1½ kilo på, efter det ekstra fra mine spisedage er smidt. Eller at den stigning skyldes noget helt andet, som min ændring af træningen.

Men det var en stigning, jeg ærlig talt ikke brød mig om, og kommer ikke til at tage 5-10-15 kilo på igen, som så skal smides. Har prøvet det, alt for irriterede.
Derfor tager jeg det i den's "butt", og handler med det samme.

Overreagerer jeg ? Måske, men har prøvet at tage på én gang, og har ikke helt opgivet at ramme de 65 kilo. Never again !


Med alt det være sagt, nyder jeg min low cal diet. Tænker på at tage steak og blomkål tirsdag og onsdag. Men skal lige læse på på helt hvor meget kcal der er i den udskæring steaks jeg havde planlagt. Eller har jeg nogle andre og mere kedelige udskæringer.

Cafe Latte baren var ganske udmærket, nyd den lidt skarpe espresso smag. Dog ikke helt vild med dens konsistens.
Intet slår den med chokolade, som også mætter bedst.
Prøver pandekagene senere i dag.


Den nye bh sidder af H til, og skal derfor ned og bytte den, hvilket er møg irriterede, i sær da det lader til at blæse som en halv pelikan udenfor, og skal helst gøres i dag.
Det er da muligt, at dens skåle kun skal dække 1/3 - 1/2 delen af barmen, men ser mere ud som om det er for små skåle. Kan være jeg burde prøve den igen foran et spejl.


Kylling i aften med agurk til, pandekage mix'en, samt en bar. Så må vi se hvad jeg bruger de sidste kcal på.
Ramte 69,0 i morges, så går den rigtige vej. Burde se en 8 tal i morgen eller dagen efter.
welle

26/07/2015 kl. 11:10
Syntes ikke at du overreagerer , tror det er vigtigt at reagere med det samme , så det ikke løber løbsk . Det er sejt med dem der har viljestyrken til at STOPPE med det samme . Derfor husker jeg også min Pro dag , da jeg jo kan se at den mange har glemt , hvor det så er gået galt og den regulerer altid vægten 
Catherina

26/07/2015 kl. 12:57
Tusind tak Welle, og helt enig. Der kan hurtigt pludselig sidde en del mere på sidebenene, hvis man ikke gør noget ved det med det samme.

Jeg holdt 1-1½ uge uden fastedage i juni, og spiste lige hvad jeg ville, og fik kun 2 fastedage ind ugen efter.
Det vægten steg med, forsvandt igen med det samme, så tænkte det var fint nok.
Så fulgte en uge hvor jeg fik masser af ris, ½ liter fløde som flødeskum, brød, kartofler, kage, og masser af mad, og så faldt den mere ikke længere nok.

Jeg havde gennem noget tid tænkt, at det kunne være skønt med lidt flere kcal, end de 500 på fastedage når jeg trænede, da 100-234 af de 500 gik til protein lige efter træningen, som var tidligere end jeg normalt spiser.
Samtidig havde jeg også tænkt lidt, at jeg nok indtog ALT for mange på spisedage, samt spiste alt for meget halvdelen af tiden. Jeg har som sagt altid elsket mad, samt MEGET af den, og store og flere portioner.

At jeg nu tæller kalorier er kun for en kortere periode, og går tilbage til min fastediæt på en tidspunkt. Om det er om en uge eller to eller mange, ja, det ved jeg så ikke.
Til min overraskelse nyder jeg det. Jeg skal dog fortælle mig selv tit,. at jeg IKKE spiser efter min faste diæt, og at jeg derfor ikke behøver at lave retter efter den, men kan lave og spise andet, også andet end kylling
I nat slog det mig, at jeg sagtens kunne lave en steak til aftensmad med grønsager til.
Kom dog noget i tvivl her til morgen, og tænkte jeg hellere måtte finde en beregner og læse op på de forskellige udskæringer.

Og selvfølgelig kan jeg det ! Det bliver så ikke 400-500 gram kød (2 steaks), som jeg normalt spiste, dog over nogle timer. Og det bliver ikke med stivelse til, men derimod blomkål eller gulerødder.
Jeg kan også lave mine fede udskæringer, dog mest hvis jeg fjerner en smule af deres fedt kant, som jeg måske kan stege i, hvis jeg fjerner det inden og tilsætter først. Dermed slipper jeg for kalorier fra hvad jeg ellers ville stege i, selvom det nok ville være sundere


Tæller ikke kalorier næste mandag, da jeg skal til Galla premiere i Palads med min mor og søster. Har tilmed tænkt mig at spise på MC D eller Burger King, hvor min menu er omkring 800 kcal, og med is, omkring de 1000-1100. (Lidt svært at udregne helt, da min burger er uden alt deres snask, og det er alligevel en del kalorier den bliver "fattigere".
Vil dog tænke lidt over det, og satser på max 2000 kalorier. Spiser ikke noget inden, en nupo bar når jeg kommer hjem, så mest hvad jeg får at lækkerier i biografen, samt hvad vi får i forbindelse med Gallaen.

Spiser nok også over om søndagen, hvor jeg "nok" tager til et Nauk møde, hvor jeg i så fald nyder nogle af de lækkerier der er. Eller i hvert fald de chips jeg selv medbringer   Hvis jeg holder det til hvad jeg spiser der, og 2 nupo bars, burde jeg holde det cirke.
Bliver jeg hjemme, holder jeg mine kalorier, og den ene eller to dage, bliver hvad jeg planlagde, da jeg startede med low cal diet 6 dage om ugen.
Og kun 6, så jeg stadig kan nyde kartofler og fede ting, dog med lidt mere måde end mine tidligere spisedage.


(Åhh og byttede bh'en. Prøvede foran spejlet, skulle tro den skål var minimum 2 skåle mindre end der stod. Byttede den til en lækker lace slip, som var totalt udsolgt på hjemmesiden, og kostede kun 20 ekstra.)
Catherina

27/07/2015 kl. 13:53
Fik under 6 timers søvn, så kan ikke regne med vægten. Var 100 gram mere end i går, men mangel på søvn spiller virkelig ind.
Gik i seng ved 2.20, skulle bare lige læse en smule, før jeg så mig om var den 3:58, og absolut ikke træt. Ville faktisk helst have læst videre, hvilket jeg dog ikke gjorde.

Fik trænet og kørt hele mit program igennem, så min krop er møj træt nu. Dog ikke for træt til at danse lidt til "Hips dont lie" Hun har da godt nok en for vild krop, men ment det siden jeg så "Whatever whenever" da den kom frem i ... tidernes morgen.

Maden i dag. Min skønne protein drik efter træning med chokolade og banan, som jeg desværre kun kan nyde gratis resten af månedet, meh, kommer til at savne den.
Kylling og agurk til aftensmad med noget burnet smør som dyppelse.
Forhåbenlig en masse jordbær. Købte 2 pakker, men ikke sikker på de overlevede turen hjem, vist mest en gang smask. Håber de fleste er spiselige. Sidste gang jeg køber jordbær hos den grønhandler.
Samt en nupo bar senere, eller måske 2 hvis der ikke er meget jordbær, som er værd at spise. Eller måske en kop varm kakao. To be decided later ...


I morgen sover jeg ud !    Eller til mine katte vækker mig nok gange.
welle

28/07/2015 kl. 05:27
Der er ikke noget bedre end en god nattesøvn , jeg skal også helst have mine 8 timer , så fungerer jeg bedst . Så var det godt at du kunne sove lidt længere , når du lagde dig til at sove så sent .
Catherina

28/07/2015 kl. 10:11
Jeg skal helst have en 10 timers søvn, kan nådes med 9 gennem en kort periode. hvis jeg får 8 svækker det mig langsomt, da jeg så er i søvn underskud, og skal i så fald helst nappe.
under 8, og det kvæster mig ret hurtigt.

Med det være sagt, gik ind og lagde mig med i bog 17.30, og sov nok fra 18-20, cirke.
Betød dog, at jeg ikke kunne sove om natten, men lå og drejede mig frem og tilbage gennem lidt for lang tid, imens jeg var fristet til at tænde lyset og læse videre.

Min Rogue, som fik det navn med en god grund, mente selvfølgelig ikke at jeg burde sove for længe. Så hun vækkede mig et par gange hen over morgenen / formiddagen, til jeg stod op og gav hende mad.
Møg kat !   Så er møg træt igen. Altid noget, at Demon er opdraget bedre, Rogue er bedøvende ligeglad.

Vægten i morgen, 68,8, så fik mit 8 tal tilbage.

Menuen i aften. En steak der nok mest er en højrebs udskæring, og blomkål til.
Skal ud og købe blomkålen, så må se om jeg falder over andet.
Chokolade bar (nupo) imens jeg ser tv ved en 17 tiden.

Gad ikke at spise jordbæene i går, de var for uappetitlige. Så nød i stedet en lakrids nupo bar og stor chokolade fra min Dolce Gusto.
Yum yum yum.

Stopper min low calorie diet i næste uge, og går tilbage til faste diæten, lidt desværre, og skifter igen senere, ihvertfald for kort tid, da jeg virkelig har nydt dette.
Men jeg har 4 pakker spareribs som udløber i midten af august, og ville også være ok med mere plads i fryseren, og få nogle af mine laks spist, samt de andre store potioner kød derinde.
Hat derudover også nogle kage blandinger, brød, samt andre ting. Surt bare at smide det ud, så har jeg jo smidt penge ud af vinduet, istedet for at spare ved at købe stort ind.

Jeg vil dog tænke lidt mere over mine mængder på spisedage, og lade stivelse være i mindre mængder... eller noglegange, ihvertfald hvis der indgår dessert
Man kan sagtens spise godt og lækkert, samt blive mæt over en hel dag, for 1200 kalorier. Man kan tilmed nyde fedtstof til sit aftensmåltid.
Jeg hældte 20 gram brunede smør over mine 3 agurker i går, samt kylling inderfilet. Det bandt retten mere sammen, så det ikke var agurk OG kylling, men derimod agurk MED kylling.


En sidste ting, hvis jeg har glemt det. Vil absolut IKKE anbefale nupo pandekage til andre, eller købe igen til mig selv.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.