Oprettet af Catherina d. 31/05/2015 kl. 21:17

Catherina's dagbog.

Dette er min 3. dagbog herinde, og er gået frem og tilbage de sidste mange måneder om, hvorvidt jeg overhovedet burde lave en herinde. Grundet det ret .. stille forum vælger jeg alligevel at oprette en, selvom jeg ikke længere spiser efter Dukan.

Jeg er som sagt ex-dukaner. Men pga at jeg spiste efter dukan i 11 måneder, har jeg på en eller anden måde ikke kunne slippe dette forum helt, som jeg var meget glad for dengang. Da der ikke så tit står noget nyt herinde, vælger jeg at sætte mine tanker ind, måske kan det hjælpe nogle, eller måske kan det gøre mig sundere og få mig til at motioner mere, hvilket jeg stadig ikke er heeelt god til så meget som jeg burde.

Jeg er netop fyldt 37, sidste uge, og må indrømme at ting som sundhed, mad, fedme, fedme epidemi, tøj og forskønnede ting, er begyndt at fylde en hel del i min hverdag og mine tanker.
Jeg startede på Dukan tilbage i november 2012 med en startvægt på lige under 110 kilo, jeg forstår ikke hvordan det kom så langt ud, og græmmer mig over billederne fra dengang, og mere, jeg kan ikke længere genkende migselv fra dengang.
Jeg fulgte Dukan i 11 måneder, og smed samlet set en 33-34 kilo, var 300 eller 400 gram fra at skulle gå i fase 3, da jeg grunden en skade ikke kunne træne og havnede i et smertehelvede i 3 måneder, og tænkte F*** diæt imens jeg havde det sådan.

Det kostede mig næsten 9 kilo på de 3 måneder, og startede op med en ny angrebsfase i januar 2013 hvor jeg ikke tabte mig så meget, samt mindede mig om alle de problemer jeg havde med at leve efter dukan, i de 11 måneder, hvor det gik MEGET langsomt, medmindre jeg spiste udefor dukan en dag eller 2, hvilket satte lidt gang i vægttabet igen.
Det lå bare ikke til mig at spise de mængder mad og så tit. 6 måltider blev hurtigt til 4, og så var 1 eller 2 små snacks, som mine havreklid med mælk, eller som en pandekage eller en proteinshake efter træning.

Så efter min anden angrebsfase skiftede jeg til en faste/letfaste diæt i januar 2013, og lever stadig efter den.


Catherina

11/09/2015 kl. 16:26
Vægten i morges var 68,5, hvilket var en smule overraskende, da vægten var 69,2 da jeg gik i seng. Ja, jeg vejer mig stadig når jeg vil, uanset tidspunktet.
Tallet på vægten er ikke længere noget som genere mig på nogen måde eller kan slå mig ud. Jeg kan grine af det, finde det mærkeligt eller undre mig. Aldrig nedtrykkede.

Hudscanning viste bedre resultatter, så det var jo fedt nok. Mindre solskade end i july, huden var tættere, en tydelig forbedring. Fik købt mere cream, så skulle have til hun kommer igen om 5-6 måneder i den butik.
Fik også min første kunde gave, da jeg nu endelig har købt nok for det.

Havde også ventet med at farve hår til efter scanningen, i tolfælde af at hårfarven er lidt hård ved huden, i hvert fald de første dage eller ugen efter.
Så farver hår på søndag, hvor jeg snupper næste fastedag. Min moder er selvfølelig ikke enig i at det behøver, "det kan man ikke se", men hun er heller ikke glad for min make up, eller skinny jeans, eller så meget andet af mit tøj eller den måde jeg sætter det sammen på
Sådan er det nok tit med mødre, ligesom jeg absolut ikke er til det tøj min søn går i.
Forskellige stilarter og smage.
Personligt ser jeg tydeligt den 1-1½ cm hår som er vokset ud, samt at den mørkerøde farve er falmet lidt. Ok en hel del, det gør den desværre meget hurtigt, og grunden til jeg selv farver det, da det ikke holder længere fra frisøren. Alt for dyrt at få mit lange hår farvet der hver måned.
(Mindre langt efter diverse frisører er gået amok i det).

Ingen træning i dag, fik dog gået adskellige km, 3-4 gætter jeg på.

Var i Netto for at købe de chips som var på tilbud i går og i dag, hvilket de selvfølgelig ikke havde, samme med de sy ting jeg var efter.
Det var nok også alt for farligt at købe 3 poser, hvor den ene kunne spises når jeg ville, minus fastedage, og de to andre skulle gemmes til november.

Inviteret hjem og spise hos min mor mandag eller tirsdag, og ved allerede, at jeg ikke gider. Da jeg har sagt nej de sidste 2 gange, må jeg dog hellere.
Men hun vil lave en culottesteg, som er på sidste holdbarshed datoen, eller en over, og snakkede om at oksekød ikke kunne blive for gammelt, og man bare kunne stege den noget længere...
Som om at de i forvejen ikke ødelægger 9 ud at 10 culottestege de tilbereder.
Har forsøgt at forklare hvorfor man skal bruge stege termometer, men når de gør, giver de den alligevel for meget, eller skærer den med det samme, så alt saft og kraft stadig forsvinder. Eller endnu bedre, giver den på nippet til for meget, skærer med det samme, og putter derefter i en opbevarings ting som holder på varmen ... samt dampet, og damper den derefter i stykker hvis den ikke allerede var ødelagt et par gange, hvor den kan ligge op til en time inden maden bliver serveret.
Yum yum yum...


Ja, jeg er total food kritiker, uanset hvor jeg spiser og om jeg selv har lavet det.
Hvad kan jeg sige, jeg nyder lækker mad som er tilberedt med kærlighed og omsorg og forstand. Ikke mad som bare bliver klasket sammen fordi man skal og serveret når det er spisetid.
Så vil jeg hellere bar have en kop kaffe og lave min egen mad når jeg kommer hjem, som jeg så kan nyde. Men hvordan siger man lige det ?
bdukan

12/09/2015 kl. 05:32
Sikke som det går. Fedt vægten går ned ad. Og dejligt det virker for dig med fastedage.

Jeg kom til at grine af din fortælling om din mor og madlavning.. Min mor koger alt i ovnen.. Der er intet 'liv' tilbage og det handler ofte bare om at få nok vand til...

Hvad er det for nogle hus scanninger du bruger? Og hvorfor? (Det er her jeg drømmer O. Du har fundet midlet til løs hud..)

God weekend til dig
Catherina

13/09/2015 kl. 11:54
Åhh Bdukan, jeg lo højt da jeg læste den besked, og kan kun svare " Oh I WISH.......". Efter mit ret store vægttab har jeg ret meget løs hud, som jeg tit, dog ikke dagligt, forbander langt væk.
Jeg har forsøgt flere forskellige ting, har dog desværre ikke løst gåden for alle håbfulde kvinder derude. God I wish I had ....
Da jeg har passeret de 30, og desværre også 35 (selvom jeg forbander det og ikke helt vil være ved det), er huden ikke helt med på, at den skulle trække sig helt sammen igen efter mit vægttab.

Har forsøgt forskellige ting, og ja, er blevet mindre tydeligt, men kan ikke sige hvad det skyldes. Om det er min hud som naturligt har trukket sig lidt sammen da den har fået mere tid, om det ser mindre ud da der er mindre fedt bag huden, eller nogle af de ting jeg aktivt har forsøgt.

Faktisk begyndte jeg med Fitness Worlds Beauty angel maskine for 2 år siden netop af den grund. Der stod den kunne trække huden sammen efter vægttab, sammen med de 10-15 andre ting der stod, at den kunne gøre eller forbedre.
2 år efter betaler jeg stadig for fri benyttelse af den, og benytter mig af den 2-3 gange om ugen de fleste uger. Nogle gange mindre eller slet ikke, andre gange kan det være en del mere.
Jeg har ikke opgivet håbet om, at den kan trække det sammen en smule, netop ved at øge collagen i huden, men tror det nok er meget lidt, hvis overhovedet, og efter 40 kilo .. ja, så er der en del.

Men jeg elsker den maskine, den er afslappende og dejlig varm og behagelig. Det er dyrt at tage ud og rejse, plus jeg har 2 katte. Når jeg ligger under den, ihvertfald når den allerede er varm, bliver jeg varmet helt igennem, og tænker som at dase under sydens varme sol, uden at blive forstyret at andre eller skade huden.
Måske virker den, eller på de rynker jeg ikke ser i mit ansigt, måske er det bare luksus forkælelse, og billigere end så meget andet wellness.

Huden på min mave er også blevet meget flottere at se på efter 6-7 måneders styrketræning, hvilket jo også er hvad man anbefaler. Øvre del af min mave er blevet så meget flottere efter jeg fik mine mavemuskler tydeligt frem.
Nedre del er desværre smadret til ukendelighed, og muligheden for at få det "ordnet" gratis pga mit vægttab svinder ind som tiden går, og det bliver mindre i omkreds. Og kan ikke beslutte mig om jeg ønsker det fjernet med en kniv, med de risikoer og besværligheder det medfører, eller bare give det mere tid.

Og ja, tænker tit på, at hvis jeg fik ordnet mit maveskind og inderlår, som er værre, så ville jeg være på en vægt som betød, at jeg var i mål eller faktisk lavere end hvad jeg har sat som mål.
Men vil jeg ? Har jeg lyst ? Og besværet med at blive godkendt, og hvis jeg ender med et værre resultat, samt alt besværret under healingen ..
Jeg har problemer med at beslutte mig, og imens ser jeg tiden an, og håber der kommer et vinunder middel som faktisk virker. Jeg har min tvivl om detox behandlinger og noget hen af en støvsuger på huden.
Sikker på at det kan fjerne vand i kroppen, og måske affaldsstoffer. Men det kommer igen, ihvert fald når man stopper med behandlingerne eller spiser "normalt" igen. Det øger ikke colagen og får huden til at trække sig sammen.
Catherina

13/09/2015 kl. 12:23
Nå, det var .. meget mere om det, end jeg havde planlagt
Hudscanningen var nogle Beauté Pacifique laver i butikker, hvor de sælger deres produkter.
Nogle steder hver 4-6 måned, andre kæder tiere.
Min mor og jeg har gjort det sammen de sidste måske 2-2½ år hos Vitalisten i Rødovre.

Den viser aldringstegn og skader i over og underhuden, som kan skyldes solen, alder, samt hvad den mangler og den slags.
Derefter kan de rådgive om hvilke produkter man bør bruge for at forbedre resultattet.

Noget jeg faktisk plejede at være total ligeglad med. Jeg vidste min hud var tør, og for tør, men min hud reagere negativt på rigtig mange produkter, og føltes for fedtet og blev irriteret.

Det var faktisk efter jeg startede på Dukan i sin tid, at jeg langsomt begyndte at forsøge at udbedre de skader, min rovdrift på min egen krop havde forudsaget.
Jeg misbrugte og drev rovdrift på min egen krop gennem nok 10 år, og lod den forfalde. Og var ikke fordi jeg havde været alt for venlig mod den inden da, men det var mere op og ned gennem korte perioder.

Men min udbedring af min fysik og helbred startede med at jeg tabte mig, hvilket nok også var det vigtigste, da det virkelig skader kroppen og er hårdt for den.
Derefter gik jeg igang med at forsøge at blive bedre til at påføre den fugt, og ansigts pleje og den slags.
Derefter mit hår.
Så tøj og make up, så mine tænder og visdomstænder, så træning.
Nu er jeg nok kommet til den fase, hvor mit udseende er kommet i focus.
Ikke at jeg på nogen måde er færdig med de andre, baby steps, men langsomt og sikkert forsøger jeg at udbedre hvad jeg har forsømt.

Gennem at have ønsket at være usynlig og ikke blive set og lagt mærke til gennem næsten 10 år eller mere, vil jeg nu ses og finder opmærksomheden morsom.
Jeg kan sagtens gå ud for en dør uden make up, og gør tit. Men de laser jeg gik i førhen .. de er væk. Og tøjet skal gøre noget godt for mit udseende, ellers ryger det ud.

Hvilket bringer mig til et spørgsmål jeg har haft gennem den sidste uge eller to. Kan skinny jeans blive "too skinny" og dermed presse for meget på din hofte og være skyld i dine hofte smerter, og ikke være pga træning, eller andet ?

Men slappe af dag (og faste dag), og skal farve hår om nogle timer, og sidder i noget tøj, jeg ikke ville gå uden for en dør iført i dag. Før i tiden var min regel om tøj blot, hvis jeg kunne være i det og betale det og det var billigt ...
Jeg har nok set alt for meget "what not to wear", men har lært mig en del og vild med det program. Jeg kunne snilt have været en kandidat til det program for bare et år siden, nok mindre også :D
welle

14/09/2015 kl. 04:04
Du burde simpelthen skrive en bog , du skriver rigtig godt og underholdende . Altid en fornøjelse at følge dig 
Catherina

14/09/2015 kl. 08:28
Tusind tak Welle, det er jeg glad for at du synes  
Catherina

14/09/2015 kl. 09:01
Clikkede ind for at skrive, da jeg venter på dem fra varmekontoret, og er møg træt. God kombination

Vejede mig ikke her til morgen, selvom jeg har besluttet at mandag er "officiel" veje dag.
For lidt søvn er ikke venlig ved vægten, og ser mærkelig nok ud til, at min fastedag med 300 kalorier og kun væske og proteinfri kan have fået vægten til at stige (, ja, vejede mig inden jeg gik i seng :D ). Hvis det er tilfældet vil det jo bare betyde, at jeg ikke har fået alt væsken og suppen ud af mit system endnu.

Til gengæld fik jeg farvet mit hår i går, og næppe den ekstra hårfarve, som ville få vægten til at stige, også selvom jeg har et tykt hår
Men dejlig mørkerødt igen. Og da de lovede de ville komme i dag og kigge og ordne mit konfur i dag, kan jeg sove længe i morgen og komme ned og træne, hvilket vil være fedt. Vejer mig måske der, eller torsdag, eller 3 gange om dagen samtlige dage, nu må vi se :D

Havde besluttet mig for, at jeg ville sige nej når min mor inviterede mig derhjem og spise, og fundet gode undskyldninger for det.
Hun ringede så i går og spurgte, og jeg sagde med det samme "ja", selvfølgelig gjorde jeg det ......
Havde en boller i karry rest i fryseren som jeg dog tog ud, og spiser når jeg kommer hjem, da jeg nok er sulten.

Håber lidt min søster kommer, da jeg er nysgerrig efter at høre hvordan hendes diæt går, og om hun kan holde den. Jeg håber selvfølgelig for hende, at hun kan holde den og har succes med den. Men da hun har prøvet nok samtlige diæter som finder, ok næsten - nogle diæter er virkelig sindsyge, og jeg husker hvor hårdt det var for mig at tabe mig .. ja årene efter jeg fik min søs, ja så tvivler jeg desværre lidt på det.

Jeg har en stædighed som får mig til at holde fast, og længere end jeg burde nogle gange. Den har min søster desværre ikke, og jeg tror hun giver meget hurtigt op.
Hvordan kan det være, at når vi bruger ord som stædighed og standhaftig, er det negativt. Men når vi kalder det samme for viljestyrke og viljestærk, så er det samme pludseligt blevet noget positivt ?
Jeg joker tit med, at jeg er mere stædig end et æsel, uden at vide om æsler ér stædige :D
Desværre er jeg til gengæld virkelig dårlig til at sige fra. Også ved at være ganske sulten Og derfor jeg har en middags invitation i aften, jeg ikke rigtig gider eller ser frem til.

Jeg fortalte mig mor at jeg havde læst, at vi får en Dominos pizza i nærheden i næste uge ( dog ikke gå afstand fra mig, 1 stop med toget og så gå afstand begge veje. Gå afstand fra min mor).
Hun startede med at sige at det var farligt, hvilket jeg sagde, at det kunne det være ( har en Mc D 15 minutters gang fra mit hjem og så sjældent jeg spiser McD mad, så jeg overlever nok, selvom jeg helt klart skal derhen).
Hun sagde derefter, at når nu hun skulle passe min nevø, så ringede hun nok fremover efter mad derfra når vi alle kom, og jeg tænkte "YES!!!". Tænkte derefter, at jeg nok også selv skulle betale min pizza....
Men jeg ved min søster og hendes mand vil være i mod det, da de er så glad for hendes mad, da de netop sjældent selv laver mad og nok for tit spiser take out mad i deres hjem.
Men jeg kan jo krydse finger.

(Lidt dårligt når man sidder og spiser, og eneste man ærligt kan rose er kartoflerne, som er kogt godt).
Catherina

14/09/2015 kl. 09:28
Men altså, weekenden gik godt, brugte en masse penge, hvilket altid er sjovt :D
2 x ansigts cream og en body lotion.

Lørdag var jeg oppe før fan'en havde fået sko på, da der var 25 % på alle ikke nedsatte vare hos Deichmann mellem 8.30 og 10, og mangler virkelig fodtøj.
Købte 2 par til vinter med for i, da mine løbesko bliver alt for kolde, ihvert fald om aftenen til trods for uld strømper.
Et par biker støvler og nogle trekking støvletter. De burde kunne holde mine fødder varme, og forhåbenlig ikke være for hårde ved mit skelet at gå i.

Købte også et par mere pæne støvletter, som vil se noget mere fancy ud end mine løbesko.
Prøvede virkelig mange par, i sær i skind, da der jo var rabat, men de mest behagelige at have på var tekstil og syntetisk, så det købte jeg.
Blev lige under 1000 for de 3 par, plus 2 par såler og 2 x dåser med vedligeholdelse "noget", da mine fancy støvletter skulle bruge noget andet.
De ligner de er ruskind, selvom total uægte.

Nu håber jeg bare, at jeg vil kunne holde alle 3 par ud, og de ikke vil give skader. Gik meget i dem i både butikken og mit hjem, men skal gå på hårdt underlag for at få en ide.
Plus med de forfærdelige Ecco støvletter, var det først efter 1 måned at jeg opdagede, at de var skyld i en skade på min rygsølje, eller gjorde en skade værre.
Fandt aldrig helt ud af hvad der var sket.

Jeg håber som sagt på at komme ned og styrketræne tirsdag, og så igen torsdag eller fredag.
Faster onsdag og måske lørdag eller søndag.


Jeg er jo stor fan af Masterchef Australia og Masterchef US. Men da Masterchef US season 5 startede, lignede en af dommerne, at det var sønnen, eller en fremmed.
Kunne faktisk slet ikke kende ham, Graham Elliot, bortset fra stemmen.
Det var virkelig wow, at det var væk fra slutningen af sæson 4 til starten af sæson 5. Altså da jeg blev klar over, at der var tale om den samme person.
Så lige læst, at det også var en operation, da jeg netop slog ham op for at få hele navnet med.

Det er jo også ok, men her i slutningen af sæson 6 ser det ud til, at han er begyndt at tage på igen, da han er blevet en del større.
Men det lader til at være den klassiske, det er én ting at tabe sig og komme af med vægten. Det er en helt andet ting at holde vægten nede fremover.
Jeg finder det syndt, men desværre noget man ser igen og igen, og nok også grunden til at jeg stadig skriver herinde. Også selvom det ikke altid handler så meget om vægttab og spise og træne.
For at minde mig om farene, og at det aldrig stopper.
bdukan

14/09/2015 kl. 19:08
Det er så dejligt og varmt at læse i din dag bog.

Min mand og jeg har lige samlet et møbel og det var ved at ende med en skilsmisse... Griner..

Jeg ville gerne skrive mere med jeg har en del arbejde så det blir kort i dag.

Det du skriver med at lade kroppen gå i forfald mens man har været tyk får mig til at tænke på at jeg i en lang periode også bare var ligeglad med min krop. Som om jeg havde forladt den. Jeg gik også i tøj som kunne passe og unden en tanke om at jeg skulle være smart eller noget. Det skal lige siges jeg har tabt 20 kg over de sidste to år inden jeg begyndte på dukan.. Jeg havde egentlig tabt 30 men de 10 kom på igen...

Derfor har jeg også løst hud.. Jeg håber det blir bedre i takt med min træning.

Fedt med tilbud på sko, jeg elsker når jeg er heldig med gode tilbud
bdukan

14/09/2015 kl. 19:10
Var det en maveoperation ham fra tv programmet havde fået?. Jeg har veninder der har fået den. Og da jeg var stør tænke jeg også selv på det. Jeg tænkte det ville være nemmere. Men jeg må indrømme at jeg synes det er for unaturligt. Jeg tænker jo der er en årsdag til man(jeg) spiser for meget. Fx hvis jeg er træt, stresset eller ked af det.. Det arbejder jeg meget med..
welle

15/09/2015 kl. 12:01
Ja , det er nok sundt at blive hængende . Så kan vi støtte hinanden i eventuelle kriser , vi kan hjælpe de nye og lære af de nye . Også altid rart at høre om gode tilbud , lækre madvarer osv .
Catherina

26/09/2015 kl. 19:43
Meget kort opdatering, en fyldigere må vente

Jeg fik spist lige usundt nok i sidste uge, og fik pizza både mandag og tirsdag i denne uge, så besluttede at gøre klar til 3 fastedage i næste uge, så jeg kunne få noget mere kalorie underskud ind.
Men da jeg ikke orkede at træne fredag alligevel, og bare slappede af hele dagen, lavede jeg den til fastedag, og forsøger at faste igen i morgen, vel vidende, at hvis min krop ikke vil, dropper jeg det og rykker det til mandag, og snupper så 3 fastedage der, eller 2, hvad jeg nu har lyst til :D
Så ikke så meget nyt her med kosten. Jeg nyder min diæt, og aldrig tvivlet på, at det er den rigtige for mig.

Jeg har også levet sådan i 2 år til januar. Jeg prøvede en 1200 kalorier diæt for sjovt her i sommers, hvilket lærte mig en del om kalorier, samt at man ikke har brug for helt så meget mad for at blive mæt.
Og jeg har holdt nogle pauser, som når jeg skulle komme mig, f.eks efter at få fjernet en visdomstand, samt da jeg følte, at min krop havde brug for det, og nok var blevet kørt for hårdt.

Var jo gået ned til kun 2 fastedage, hvilket var blevet reglen, men indsætter 3 kun i denne uge, og selvfølgelig næste gang jeg beslutter mig for det
Men det er kun fordi, at jeg virkelig har fået nydt nogle kalorier, samt en del mindre træning.
Vægten i morges var i øvrigt 68,3, har mit månedlige i øjeblikket.

Min søster er begyndt på 4:3, og glad for det. I hvertfald da jeg snakkede med hende for 1½ uge siden. Jeg er glad for at hun lyttede til mig istedet for vores moder, og håber det kommer til at virke for hende, og hun kan holde det i længden.

Netto har mine elskede nupo barer på tilbud i denne uge, hvilket er godt, da jeg næsten er løbet tør. Jeg elsker dem på mine fastedage, og når jeg skal ud hele dagen. De vil også være virkelig gode at have et lager af, når jeg skal have lavet nyt køkken, og derfor ikke har et køkken i 2-4 uger.
De siger 2, jeg regner med 3 og frygter 4.
Nu må vi se hvordan det kommer til at gå, samt hvornår de giver en start dato.

Er kommet en smule i tvivl om det rigtige omkring det.
Catherina

28/09/2015 kl. 00:07
Så er den ekstra fastedag mere eller mindre gennemført, altså når jeg står op i morgen
Må se om det fik vægten lidt ned, men var nu mere for at være på den "sikre" side, at de alt for mange desserter i sidste, samt pizza gange 2 i denne ikke ville sætte sine kedelige spor.

Kommer næppe til at træne så meget det næste måned eller 2, så må hellere være lidt forsigtig, og kan være jeg tager en 3. et par gange over de næste uger, selvom jeg havde planlagt at skifte til kun 2.
"Arbejder" på at tømme ud i fryseren, inden jeg skal have det nye køkken.

Fik købt nogle flere bh'er og trusser i forbindelse med "torvedage" hvor Hunkemöller havde en bod. Med 4 trusser for 100 og 3 bh'er for 120, kan jeg snilt lave plads til flere.
Desværre kan man ikke bytte, hvis noget at det ikke passer, men så god pris, at jeg gerne tog chancen.

Fik købt en 30 nupo barer i Netto, så skulle have nok til det næste måned, fristet til at købe flere, men må hellere stoppe, og gemme pengene til næste måned, som bliver meget dyr.
Nystrup og Øskov åbner ny butik i Roskilde, og set en del jeg bare må eje, og så skal jeg have ny opvaskemaskine når køkkenet er færdigt.

Jeg spiser tit 2 nupo barer på mine fastedage, og spiser en gang i mellem en eller 2 på mine spisedage, dog ikke så tit.
Men jeg kommer nok til at spise en del flere at dem imens jeg ikke har et køkken, og maden kun kan tilberedes i micro ovn, brødrister og andre af mine el ting, eller noget jeg køber tilberedt.

Men vasketur i morgen, eller hvis der er et ledigt tørrerum (var der ikke i fredags *growl*), og SKAL ned og træne tirsdag.
Ind på tandlægeskolen onsdag, nok asperger foreningen om aftenen (fastedag), torsdag skal jeg til Roskinde og stå i kø og bruge en masse penge, og forhåbenlig få en masse lækre ting
Fredag .. ikke planlagt endnu, tager måske til Roskilde igen lørdag, alt efter hvor fede goodieposerne var.
Søndag er planlagt som ugens anden og sidste fastedag.

Skal virkelig også snart til at kigge på tingene i køkkenet og pakke væk og ned, eller smide ud, eller i kælderen.
bdukan

28/09/2015 kl. 06:40
Det lyder da dejligt med nyt køkken. Jeg fik nyt i mit tidligere hus og det kom til at tage 8 uger.. Jeg stod med to blebørn og intet køkken. Jeg var bare meget uheldig. Gulvet skulle støbes og det gik ikke som planlagt...
Elementerne var i restsordre, malerierne blev syg, vvs manglede en doms fra Tyskland..osv.

Megen hvordan fast hvor er det lækkert med nyt køkken.. Glæder ved at stå i det og lave mad overgår alt. Så glæd dig.

Det lyder vildt med 3 fastedage. Med det er nok fordi jeg ikke har erfaring med det. Jeg vågner af sult om morgen..

Super du har fundet ud af det lige er dig.


Catherina

28/09/2015 kl. 10:28
Vægten i morges var faldet til 67,7, og vist noget tid siden, at jeg har set det tal. Desværre frister det mig lidt til at gå tilbage til 3 fastedage, i stedet for kun 2 om ugen.
Plannen er dog 2 i denne uge, men dropper jeg træning det næste måned eller 2, vil jeg måske kører 3 igen i en periode. I sær da mit kalorie tal nok er steget, da jeg forsøger at tømme lidt ud, plus mindre motion.
Nu må vi se, tager også en uge af gangen

Bdukan, der er nu ikke noget vildt ved 3 fastedage på max 500 kalorier om ugen. Så længe det ikke er i træk   Og man kan og må jo indtage op til 500 kalorier, jeg vælger så tit 2 nupo barer samt kaffe med mælk på fastedage, samt en masse sukker frit drikkelse.

Og øvelse gør mester, samt hvis jeg mærker min krop ikke vil, stopper jeg med det samme. Jeg kørte skiftevis 3 og 4 gennem 1½ år, så det har noget at gøre med at vende sig til det, og øvelse gør mester.
Det sidste halve år har jeg nok kørt med en regel på mine fastedage, at hvis jeg mærker min krop ikke vil, dropper jeg det med det samme.

Jeg besluttede at ændre det, da det sammen med min træning tog for hårdt på min krop, men var nok mest træningens "skyld".


Sikke dog en masse irriterede ting, da du skulle have nyt køkken, og så især med 2 blebørn. Avs for den da.
Jeg har aldrig haft en nyt køkken som var "mit", eller til fri afbenyttelse af mig og mine ting.
Jeg har .. ja stadig mine tvivl omkring det smarte i det imens jeg skal bo i det, og have alle mine ting i hjemmet.
Det bliver virkelig forfærdeligt, i sær da jeg har mange ting i mit hjem, og tømme hele køkkenet, samt lave plads til det nye, som skal stå et sted. Ja, bliver rædsomt, i sær med mine 2 katte.
Hankatten vil være døden nær af skræk, og min hunkat vil være for nysgerrig og undersøge det hele.

Jeg forsøger at fortælle mig selv, at det vil være for vildt fedt og skønt og vidunderligt at stå i en helt nyt køkken, samt at der bliver lavet plads med tilslutning og det hele til opvaskemaskine. Samt jeg får mere skabs plads, som er et problem nu, hvor jeg er nødt til at have en del ting på gulvet.

Men ... ja har mine tvivl ...
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.