Oprettet af Christel d. 04/10/2012 kl. 15:08

Christels dagbog

Jeg har en blog, Kroelles blog, men nu forsøger jeg mig med en dagbog. Jeg kunne vildt godt tænke mig den der oversigt der fortæller om startvægt og nuværende vægt og mål, i bunden. Venligst fortæl mig hvordan, tak.<br />
<br />
Jeg er 44 år, skilt for 6 år siden, har fjumset rundt i halvkorte forhold. Min vægt nåede helt op på 109 kg som maks., efter fødslen af tre børn, og hvor jeg nok dulmede tanker og kedsomhed med mad og slik.<br />
Jeg tabte mig så med div. kure, men da det rigtig lykkedes for mig var det med Sugarbusters (lidt a la Dukan i stabiliseringsfase) og jeg prøvede med en kur man bruger til hjertepatienter, der skal tabe sig. Kød og grønt og grape, jeg spiste dog alt frugt. Og vægttabet gik også fint. Jeg kom ned på 73 kg ca., men jeg nåede aldrig at finde mig til rette, før jeg tog på igen. Jeg prøvede ihærdigt at holde fast i vægttabet, men jeg bare steg og steg i vægt.<br />
Så gik jeg i slankehypnose, og det hjalp! Og hjælper for så vidt stadig. Jeg spiser ikke overdrevet meget slik mere, når jeg spiser slik. Jeg stopper, når jeg er mæt. Men igen tog jeg på, da jeg af høflighed spiste god mad og slik til jul, og så kom det langsomt på igen.<br />
<br />
Jeg startede i oktober sidste år på Dukan kuren, da jeg på arbejdet så vores tillæg i bladet. Jeg arbejder på Ude og Hjemme hvor jeg retter stave- og formuleringsfejl. (Men når jeg har fri, gider jeg ikke at være krakilsk med at rette egne fejl).<br />
Men startvægt var 101 kg. Og omkring jul nåede jeg ned til omkring 87 kg. Og i feb. 82 og så sværmede jeg ellers omkring de 81/82 de næste to måneder, hvor jeg dels ikke kunne knække kurven, men så også tillod mig at spise godt til fest fx. Slut maj var jeg på ferie og havde all inclusive, hvilket gav fem kg plus. Jeg smed lidt igen og passede mere på i hovedferien, men endt på 91 kg den 1. august hvor jeg tog en beslutning om, at nu skal det være!!!<br />
Vægt i dag ca. 83 kg, og mål ca. 78 kg. Jeg har valgt ikke at veje mig før 1. november, hvor jeg regner med at nå til fase 3.


Christel

12/10/2012 kl. 10:37
Alley: du er meget velkommen her i min dagbog.
Christel

12/10/2012 kl. 10:38
Lucky: Ja, det påvirker helt bestemt også mig, om vægt går op eller ned, som i nat, hvor jeg vejede mig efter jeg havde tisset, og stadig syntes at vægt lå for højt. Men efter en gang til ude og tisse om morgenen, kom vægten på plads igen. Der er fordele og ulemper.
Christel

12/10/2012 kl. 10:43
Om præcis en uge har jeg 1-års jubilæum med Dukan. Og jeg har talt sammen, at jeg har spist uden for Dukan sammenlagt en måned, fordelt på ferier og fester og ved specielle lejligheder, jul osv. Jeg startede på 101 kg, kom ned på 81, ramte muren, mistede gejsten, spiste lidt usundt, kom tilbage på sporet, men så kom ferier. Startede op på 91 kg igen og er nu på 82,8 kg. Så som I kan se, betyder 30 dage uden for Dukan på det år en del. I hvert fald for mig og min vægt.<br />
<br />
Jeg har det p.t. rigtig godt med kuren, jeg føler ikke at jeg mangler noget som sådan. Jeg bliver mæt og eksperimenterer, venter på maden/brødet med spænding. Det er ikke altid en succesoplevelse, men elsker spændingen i at forsøge sig med en ny opskrift.<br />
Jeg vender snart tilbage med vægttab, har jeg planer om.
mig

12/10/2012 kl. 10:53
Startede du kuren da den var med i ude og hjemme første gang ?<br />
Ja men som Mr. Dukan også skriver i sin bog, man kan ikke følge kure halvhjertet og der har han så nok ret.<br />
<br />
Men det er jo super godt du så kom tilbage og vægten røre på sig <br />
<br />
Håber du kommer med nogle dejlige opskrifte som du vil dele med os andre, man kan altid bruge nyt inspiration <br />
<br />
Kan du ha en super dag
Christel

12/10/2012 kl. 11:56
Hej "Mig". Ja, jeg startede kuren, da den første gang kom i Ude og Hjemme, eller lidt før, da jeg læste tillægget, før det kom i bladet.<br />
Når jeg ser tilbage, ser jeg ikke en person, der har fulgt kuren halvhjertet. Jeg fulgte den slavisk i først ca. fem månede, bortset fra lidt i julen, hvor jeg straks kom tilbage til vægten igen. Og så har der været ferier, i alt måske 15 dage, og så fester og sammenkonster. Jeg synes faktisk at jeg har været temmelig målrettet i rigtig mange måneder, 11 måneder på et år!<br />
Men nu tager jeg også hurtigt på igen, når jeg spiser uden for planen.<br />
Men ja, nu er jeg tilbage, og jeg giver ikke op.<br />
Jeg skal nok komme med opskrifter, når jeg laver noget godt. Jeg skriver det nok løbende her og har skrevet lidt i blog, men på et tidspunkt må jeg prøve at få tilføjet til opskriftsamlingen her på siden.<br />
Også en god dag til dig.
mig

12/10/2012 kl. 17:40
Ok, ja men det var nemlig det hæfte der fik mig igang og tænkte det kom i okt og jeg startede i nov. skulle lige ha mortensaften med <br />
Nu var det heller ikke fordi jeg mente du gør det halvhjertet men tænker på hvor hurtigt man tager noget på igen hvis man ikke lige følger den helt, det gjorde jeg nemlig heller ikke i dec. tabte så også kun omkring 2 kilo i den mrd. og ja her var ferie også en af de gange hvor jeg ikke lige gjorde som man skulle og tænker heller ikke på mig selv som en der gør det halvhjertet for vi kom jo hurtigt tilbage igen men måske Mr. Dukan ville sige det <br />
<br />
Syntes det er et super godt tab du har Nej det gør du ikke, ville da også være dumt nu hvor du er så tæt på mål og kan jo se på dit tab at det virker på dig <br />
<br />
Glæder mig til at se nye opskrifter <br />
<br />
Ha en super aften
Christel

12/10/2012 kl. 20:33
Man har nok svært ved selv at se den store forskel, eller at huske, hvordan man så ud. Men jeg kan mærke at der mangler noget numse til at fylde huden ud. G<br />
Ja regnede da godt med at du ikke ville fremstille mig som halvhjertet i forsøg med Dukan, men jeg fik bare brug for at fortælle omverden og mig selv, at jeg ikke er sådan en halvhjertet Dukaner, men jo faktisk har gjort mit allerbedste og er stolt af mig selv. Det er så nemt at blive sur på sig selv, hvis man ikke lige har smidt så meget som man regnede med.<br />
<br />
mig

12/10/2012 kl. 21:37
Ja der er det godt med før og efter billeder, men er du vild jeg får et chok nu hvis jeg lige støder på et før billede jeg ikke har set længe, tænker: var det virkelig såå slemt og ja det var det jo så :/<br />
Hehe jeg har godt nok også mistede min pariser, den er blevet til en flad pandekage og lidt hængeagtig men heller det end tyk.<br />
<br />
Nej for søren, så er jeg det jo også og jeg vil heller ikke betegne mig selv sådan Ja det kan man godt ha brug for <br />
Ja men du kan helt klart også være stolt af dig selv, det er så flot du holde ud og ved hvad du vil Kan man kun ta hatten af for
Christel

13/10/2012 kl. 11:02
Tak Mig, du er en god støtte!<br />
Til morgen var vægten limet fast til samme vægt som de øvrige dage, 82,8 kg. Men ser det som en sejr, at jeg holder vægten. Og som en udfordring: nu skal der gås ture i weekenden! Og jeg skal i fitness. Til sidst må vægten overgive sig.
lucky

13/10/2012 kl. 13:15
Den overgiver sig før eller siden,du har det ligesom mig <br />
Så har du været igang længe så kan godt følge dig at du gerne snart vil i mål,hvad fitness går du til ?<br />
mig

13/10/2012 kl. 21:33
Så lidt <br />
<br />
Hmmm skod vægt men er sikker på den nok skal overgive sig til sidst Ja det er jo helt sikker også rigtig godt, havde været være den sagde + <br />
Uhh spændene, er det første gang ?<br />
<br />
Christel

14/10/2012 kl. 14:32
Lucky: jeg går i Fitness World, mest med min ældste. Hvor vi cykler lidt og går og måske er på skimaskine, og så træner vi mave og lår.
Christel

14/10/2012 kl. 14:33
Mig: om træningen i fitness er første gang? Nej. Men jeg kommer måske tre gange om måneden.
Christel

14/10/2012 kl. 14:34
Og nu til en update: søndagens vægt: 82,4 kg. Yes, så sker der noget!
mig

14/10/2012 kl. 15:11
Ok, ja men lidt er bedre end ingen ting, har jeg hørt <br />
<br />
Tillykke med dagens tab <br />
<br />
Ha en god søndag
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.