Oprettet af lucky d. 08/02/2014 kl. 18:14

Lucky´s ugedagbog

Ja så opretter jeg en ny dagbog for at undgå at komme til s.1 hver gang og håber det løser problemet,nok heller ikke så mange der har lyst til at læse op på over et års dagbog  men jeg linker til den gamle dagbog.
http://dinslankekur.dk/forum/topic/luckys-ugedagbog-fase-2/

Så de af jer der måske har mig under favoritter  skal så bruge den nye dagbog 

 


Catherina

20/07/2014 kl. 15:10
122564


 

Hey Cat… Trode du var helt væk fra Dukan,dejligt at “se” dig igen håber alt er vel hos dig.. Ja der skal desværre ikke så meget til for mig før det er helt skævt,men ja jeg kæmper mig frem og hvis jeg ku holde mig helt til Dukan så ville jeg nok også se det på vægten.I lang tid har det gået godt i hverdagen men skævt i weekenderne for der har været så meget..Så tak for dine søde ord må se at komme helt på sporet igen og har da overvejet 5-2 men ser lige tiden an. knuzz


 

Hej Lone, har ikke været herinde så tit, men har kigget herind fra tid til anden for at se om der var noget nyt og se hvordan det går med de forskellige.

Må sige at aktiviteten på forummet er faldet en del siden jeg var en del af det. Og det er egentlig syndt, og sær for nye til Dukan.

 

Jeg tog jo ca 9 kilo på da jeg stoppede med Dukan og ikke kunne træne pga en skade (eller måske gammel skade som stak hovedet op) fra oktober til januar. Hvorefter en tog en ny angrebsfase, og forlod Dukan dagen efter min angrebsfase sluttede til fordel for faste, da jeg var blevet overbevist. Det virkede så lidt mærkeligt at forsætte med min dagbog herinde, eller skrive, når jeg overhovedet ikke fulgte Dukan længere.

 

Jeg spiser stadig efter faste, hvor jeg faster ca hver anden dag eller 3-4 gange om ugen, hvilket giver mig nogle flere kcal at kunne nyde på mine spise dage, hvilket jeg sandelig også gør, og nok også for meget.

Men jeg har smidt de 9 "genbrugs kilo" og passeret det mål Dukan sagde var min "sande vægt", da jeg ikke var tilfreds med det, da jeg virkelig ikke var tilfreds da jeg ramte 73 kilo. Jeg er nu nede på 70,8 kilo, og sat næste mål på 68 og derefter vil måske gå efter 65 kilo som mit slutmål.

 

Jeg har planer om at forsætte med at faste hver anden dag til jeg kommer til 68, så sætter jeg det nok ned til 2 gange om ugen til 65 og så til 1 dag om ugen eller 2 resten af mit liv (alt efter hvad vægten siger og hvor usundt jeg spiser) for at holde det.

 

Men jeg finder også faste nemt, i sær efter 11 måneder hvor jeg spiste efter Dukan, og nyder hvor nemt det er, for slet ikke at snakke om alle de penge jeg faktisk har sparet siden jeg startede.

Jeg havde jo problemmer fra starten med de mængder mad jeg skulle spise på Dukan fra starten, og det var en lang hård vej for mig, og kiloene raslede ikke ligefrem af mig fra jeg passerede 85.

Men jeg fik jo nok vænnet min krop lidt til det alligevel, da jeg husker min gluberede sult i de 3 måneder hvor jeg ikke fulgte noget diæt, og kastede mig over at med fedt eller sukker i. Faste har hjulpet mig med at få styr på det igen.

 

Der bliver jo skrevet rundt omkring om, at Dukan ikke er for alle. Måske mest når folk giver op eller ikke kan holde den. Det samme er selvfølgelig rigtigt om at faste. Dukan var måske heller ikke den rette diæt for mig, men jeg er lykkelig for de omkring 34 kilo jeg tabte imens jeg spiste efter den, og den har hjulpet mig til at tænke over hvad jeg spiser og stå fast og gøre hvad jeg føler og ved er det rigtige for mig.

 

lol Undskyld Lone, jeg fik vist skrevet alt for meget i din dagbog om mig og mit forløb.   Du skal selvfølgelig gøre hvad du føler er det rigtige for dig, hvis at forsætte på Dukan er det rigtige så ønsker jeg dig alt held og lykke med det. Men det kunne være at faste også ville virke bedre for dig, eller måske en blanding af Dukan og Faste.

Jeg ved selvfølgelig ikke helt hvad du spiser af kcal når du får spist udenfor Dukan, men det kan være at din krop måske har vænnet sig for meget til de "chok" som giver vægttab på dukan ved hele tiden af skifte rundt.

 

Livet bør være mere end en hård diæt, og man bør kunne nyde nogle jordbær og melon uden at ens diæt straffer en. Jeg ønsker dig alt det bedste, og at vægten bliver lidt venligere, jeg håber det for os alle herinde :D  Men du var der altid til at rådgive og hjælpe og opmuntre alle herinde, i sær når der var behov for det.

 

Stort knuz og der er altid en ny dag i morgen
Pusselusken

22/07/2014 kl. 08:02
Sikke et dejligt indlæg fra "den udsultede".

Ja Lone du har sku altid været der. Jeg beundrer også din stædighed i forhold til Dukan.

Håber at dit overskud er ved at komme frem igen.

Ha en dejlig dag. Knus
lucky

22/07/2014 kl. 17:50
@Anette...

Ja jeg er stædig hvis jeg også gir op på Dukan så ved jeg sku ikke hvad der sker med mig jo er ved at ha fundet motivationen og overskuddet igen.

Håber du har haft en god dag selvom det er varmt...

@cat. Du er altid velkommen til at skrive i min dagbog kort eller langt,du er god til at sætte ord på tingene.Det er flot du er kommet af med de kg du havde taget på igen,og i sidste ende er det jo ligemeget hvordan hvis det er det der passer til en.Men jo jeg vil da helt klart tænke over om jeg kan lave noget om så jeg kan få gang i vægttabet igen,det går ned men langsomt.Jeg tror ikke jeg dur til at faste jeg bliver hys hvis jeg er sulten,hvis jeg har spist udenfor dukan så tror jeg det er ca. 1800 kacl.Men ja det er nok fordi jeg ikke er god nok til at holde fast i dukan som jeg var i starten.

Tak for dine ord de varmer,det er jo altid dejligt at hjælpe og selv få hjælp når man har brug for det.

knuzz
lucky

25/07/2014 kl. 15:36
Så er ugen snart gået denne uge  har jeg nået mit motionsmål

som er at komme 3 x i Loop og derud over har jeg i ugens løb fået cyklet lidt over 100 km ....

Det er gået rimeligt ok med maden og vægten falder lidt så det går den rigtige vej pt...

Næste uge håber jeg jeg når i Loop 1 gang får nok desvære ikke tid til mere,men skulle gerne cykle 80 km eller der omkring

God uge til dig der falder forbi....
sabinehansen92

26/07/2014 kl. 06:53
Jøsses det er godt nok mange km at cykle! Super godt gået i denne varme - også med Loop. jeg synes det er svært at komme afsted til styrketræning, fordi det er så varmt inde i centret. Så vil jeg hellere gå eller cykle udenfor, sådan det lufter lidt

Dejligt at vægten stadig falder. Træls du synes det går langsomt, men bare at den falder er super dejligt i denne hede.

Rigtig god weekend til dig 
Catherina

27/07/2014 kl. 13:42
Det er virkelig flot at du får motioneret så meget., i sær i denne hede.

Jeg har forsøgt at sparke mig selv i gang til at træne igen i Fitness world, hvor jeg stadig er medlem og kommer 2-3 gange om ugen for deres Beauty angel maskine, men ak uden held.

Nu brugen jeg heden som undskyldning, og det er også virkelig varmt, jeg har medlidenhed med mine 2 katte. Tror det er nemmere for jer med hunde (måske), da jeg tror man måske bedre kan hjælpe dem og køle dem ned. Jeg grinte lidt at de forsøg sidste år med en vand balje, som der stod om i en anden dagbog.

 

Men hvad jeg ville skrive om var, at det er imponerende at du kommer afsted i denne hede og stadig får træne, og ja, sikke en masse kilometer, og jeg er virkelig glad for, at vægten er gået lidt ned. Hvis bare det hjalp at true ens vægt, hvor har jeg ikke tit bandet over min, men jeg kan stadig ikke holde mig fra den. Skal jo liiige checke..
lucky

29/07/2014 kl. 13:28
@sabrine.. Det er også vildt varmt i motionscentrer men det skal jo gøres  det er også dejligt at cykle hjem bagefter så man kan få lidt blæst i håret..

@cat. Det kræver da og så lidt at overtale sig selv men når jeg gør det efter job er det lidt nemmere.

Ved ikke om det er nemmere at ha hund end kat i varmen.

lige for tiden står vægten stille men det er jo bedre end den stiger.Jeg må tilstå jeg har spist lidt frugt hverdage 

 
fauer

29/07/2014 kl. 20:22
hold da op sikke en masse km du får cyklet og 3 gange i fitness.... SÅDAN du er sørme sej. Dejligt at høre med dit vægttab. Håber det går godt hjemme hos jer, har du fået en masse urter fra haven? Jeg har stadig masse rarbarber, brombær, blåbær og krydderier. Lavede agurksalat i går, dejligt med grønt fra haven.
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

04/08/2014 kl. 14:58
Hej Birgit

Sidste uge kom jeg ikke i Loop men fik cyklet lidt over 80 km.

vi har blommer og gulerødder og ja krydderurter ,ja det er dejligt.

Her går det ok køre nok meste fase 3 end 2 men det er ok ...
Christel

05/08/2014 kl. 07:24
Hej Lucky, håber at din vægt falder eller minimum er stabil. Flot med cyklingen.
lucky

07/08/2014 kl. 06:09
@christel,den falder en smule, holder ferie om et par dage så håber jeg at jeg bare kan stå stille på vægten,det er min plan at komme ud på lidt lange cykelture nogen af dagene og i motionscentrer ,de første tre dage her har jeg cyklet 70 km ca. Og været i Loop 2 gange...

God weekend til jer der kommer forbi 
Christel

07/08/2014 kl. 06:21
Flot Lucky. Cykling giver en del. Sådan et par timer i træk kan give måske 1300 kcal forbrænding. God weekend - og ferie.
fauer

10/08/2014 kl. 08:00
god ferie, håber du kommer godt igennem og holder vægten
tabt 26 kg, er i fase 3
Ninapiie

19/08/2014 kl. 21:39
Hej kære Lone

Nyd din ferie..... Og husk nu lige de rp dage!!! 

kramser til dig 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
sabinehansen92

20/08/2014 kl. 17:33
Håber du nyder ferien!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.