Oprettet af numses d. 13/05/2013 kl. 20:56

Numses dagbog

Hejsa<br />
<br />
Jeg er ny herinde, jeg startede min nye livsstil den 5 maj 2013, og er kommet godt i gang, ikke mindst takket være jer herinde. Jeg er i dag startet i fase 2.<br />
<br />
Jeg er 42 år, har fire dejlige unger og verdens bedste job!!<br />
Jeg har gennem de sidste 10 år taget på, og for et stykke tid siden toppede min vægt med 108 kg. Og så tænkte jeg, det skal være slut nu.<br />
<br />
Jeg tabte uden hjælp 2 kg, så skete der ikke mere, og jeg blev foreslået at kigge lidt på Dukan kuren, og jeg har ikke fortrudt et sekund!!<br />
<br />
Det er langt fra nemt, men jeg har lovet mig selv at vægten skal ned, man skal nemlig kun gøre det for ens egen skyld.<br />
<br />
Jeg er ikke ret god til at lave delmål, men har givet mig selv indtil FEB 2014 til at nå mit mål. Det skulle være muligt, at få vægten ned på det ønskede, og det gælder kun om at holde fast.<br />
<br />
Det er ikke nemt, det sværeste er at undvære chokolade og det værste ved fase 1 er den dårlige ånde, kæmper stadig med den.<br />
<br />
Numses<br />


Chrisycat

16/09/2013 kl. 12:31
Åh søde, forstår da godt hvis du er stresset, det er jo et umenneskeligt pres i er udsat for. Og vi kender vidst alle til, at det kræver et minimum af overskud at følge Dukan og der er ikke plads til lette løsninger. Sender dig varme tanker og håber du snart får en afklaring på jobsiden. Kram



numses

18/09/2013 kl. 10:37
Hej<br />
<br />
Så er min lilyslim opdateret.<br />
<br />
Ja nu er jeg kommet igang med at behandle min stress, samtaler og blodtryksmåler!!<br />
<br />
Det er sku dejligt med sådan et forum som dette, og jeres ord glæder mig meget, så tusind TAK for dem.<br />
<br />
Jeg vil ikke skrive en roman om det, men vil da kigge herind og læse i jeres dagbøger, og følge med på sidelinjen.<br />
<br />
Jeg dropper ikke Dukan, men følger den så godt som jeg kan, når overskuddet igen er der, så kommer jeg mere ind i kampen.<br />
<br />
Jeg skal dyrke mere motion, og har fået lov til igen at gøre dette i arbejdstiden, så mon ikke jeg kan holde vægten eller stadig tabe mig?? Skal ihvertfald ikke tage på!!<br />
<br />
Super dejlig dag til jer alle <br />
<br />
Og endnu en gang TAk for jeres opbakning :D<br />
<br />
Numses 8-)
winahr

18/09/2013 kl. 10:51
Godt for dig, at du er kommet i behandling for din stress. Det er det eneste rigtige. Jeg var selv nede med stress sidste år. 2½ mdr. sygemelding fra arbejde og i stedet samtaler med en stress coach. Pas på dig selv, sørg for at få hvilet, få rigeigt motion og så kom ud og nyd solen, når den er fremme. Det hjælper.<br />
<br />
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og sender dig varme tanker og masser af energi.<br />
<br />
Winahr
Chrisycat

18/09/2013 kl. 11:34
Godt du får noget hjælp, håber det hjælper dig sammen med den ekstra motion. Jeg tror det er et godt mål at du vil holde vægten. Det er ikke nu du skal stille store krav til dig selv. Rigtig god dag



UNIQE

18/09/2013 kl. 13:18
Åh altså....... Den forbandede stress!!!<br />
<br />
Men hvor er det godt at du har fået noget hjælp.<br />
<br />
Jeg tror at det er et rigtig godt mål du har sat dig....... at du ikke vil tage på.<br />
<br />
Knæk og bræk og husk at ting tager tid........<br />
<br />
Stort knus<br />
<br />
mig

01/10/2013 kl. 12:47
Super godt at høre du får hjælp til din stress, håber du har det godt nu <br />
Ja nogle gange må man vælge noget fra for lige at få det bedre og så er jeg sikker på du nok skal finde dukan igen når du har det overskudet <br />
Ja motion er altid godt så super du kan gøre det på jobbet <br />
<br />
Huks du altid er velkommen til at skrive her hvis du har brug for støtte <br />
<br />
Stort knuuus til dig
UNIQE

03/10/2013 kl. 09:40
Hej Numses<br />
<br />
Hvordan går det dig? Holder du skruen i vandet?
numses

07/10/2013 kl. 09:54
Hej alle dukanere <br />
<br />
Jeg syntes det er på tide at give en opdate, da der jo er sket lidt siden sidst.<br />
<br />
Jeg har nu været ved lægen og til samtale med en coach.<br />
<br />
Besøget ved lægen gik helt efter min mening, jeg slap for at få medicin, selvom blodtrykket stadig ligger i den tunge ende Men jeg fik for lang tid siden startet min læge og hans kone på dukan, så han vidste jo hvilke udfordringer jeg stod/står med. Det blev til en god snak om dukan og stress, og jeg gik derfra med en god fornemmelse og en opskrift på lækkert knækbrød <br />
<br />
Jeg har fået 3 måneder af ham til at gøre noget, og ja den chance vil jeg gerne have, så jeg er endnu ikke fuldtidsdukaner, men går mere efter planen nu <br />
<br />
Samtalen med stress coachen gik over al forventning, og jeg skal have et par samtaler mere, for selvom han ikke kan gøre noget, så kan vi få talt om en masse ting, som vi kan gøre noget ved, og det er sku dejligt at få et par andre øjne til at se på tingene.<br />
<br />
Jeg har god opbakning på hjemmefronten og nu er jeg selv kommet dertil, at jeg vil styre mit liv og dukan skal være en del af det.<br />
<br />
Så jeg melder mig igen under fanen her - jeg ved, jeg har jeres opbakning, og den sætter jeg stor pris på <br />
<br />
Tak til jer der har skrevet til mig, det varmer at læse jeres beskeder. Tak fordi i tror på mig <br />
<br />
I dag har jeg cyklet på arbejde - en tur på en 12 km, og det gik over al forventning <br />
<br />
Så jeg er på vej på rette spor - nu ses vi noget mere herinde <br />
<br />
God dag til dem der kigger forbi <br />
<br />
Numses 8-)
UNIQE

07/10/2013 kl. 10:02
Tak for opdateringen............ Dejligt at du føler at du bliver hørt og forstået af både læge, coach og familien. Det er bare så vigtigt!!<br />
<br />
En skøn dag til dig!
Chrisycat

07/10/2013 kl. 15:25
Hvor dejligt at høre at alt ser lidt lysere ud for dig



Krinefis

18/10/2013 kl. 12:56
Hej Numses<br />
<br />
Tak for din besked i min dagbog. Det gør bestemt ikke noget, at du har grinet lidt, det kan man jo trænge til en gang i mellem, så jeg er bare glad for, at jeg har kunnet få dig til det .<br />
<br />
Og tak for de opmuntrende ord! Jeg håber, at det med din stress bliver bedre og bedre for hver dag der går. I mine øjne er intet umuligt, men det betyder ikke, at det ikke kan være svært. Livet kan byde os rigtig mange forskellige ting, dårlige såvel som gode. Jeg vil have dig i tankerne, og sende en masse positive af dem i din retning. Jeg er sikker på du nok skal klare dig! Du har i hvert fald støtte herfra!<br />
<br />
Håber du får en dejlig weekend <br />
<br />
Kram fra Krinefis
Betoncirkeline

18/10/2013 kl. 21:49
Hej Numses.<br />
<br />
Jeg har, af en eller anden årsag, ikke set det du har skrevet den 7.oktober.<br />
Men super godt gået, og fedt du har styr på hvad du vil og får hjælp til at håndtere din stress.<br />
Og i øvrigt en High five for, at du har fået din læge på Dukan.<br />
Tænk hvis man fik provision for alle dem man får med på vognen (for det er efterhånden også en del for mit vedkommende) Men det er jo provision nok i sig selv at se har glade folk bliver for resultater en.<br />
<br />
Men held og lykke med det hele, du er altid så sød il at kommentere f rose!<br />
Så jeg ser frem til at blive ved med at følge dig<br />
<br />
Kh.<br />
Kamilla
numses

29/10/2013 kl. 10:35
Hej søde dukanere<br />
<br />
Forstår slet ikke hvorfor jeg ikke kan holde fokus på dukan, med alle jer som støtter??<br />
<br />
Nå men jeg kom da igang(eller gjorte jeg) Min vægt er vist ikke noget at prale af, men hey, jeg hvorfor, og ja, jeg er da ked af genbrugskilo(fedt ord, men ikke så fedt at have dem), men jeg ved, at de ryger af igen.<br />
<br />
Jeg bliver helt rørt af de hilsner jeg har fået siden min sidste opdatering, tak for det. Sad faktisk og tudede på job, da jeg læste det!!<br />
Hovedet er ikke med mig for tiden, der er så mange rygter omkring vores arbejdsplads lige nu, at det er ikke til at finde hoved og hale i det.<br />
<br />
Lige nu holder jeg så dukanfri - jeg kan simpelhen ikke rumme det. Altså jeg spiser stadig mest kød, men jeg spiser også ting jeg ikke må, som kartofler, pasta og ris, bare ikke de mængder jeg gjorte før dukan kom ind i mit liv.<br />
Kan se der er flere der kæmper med samvittighedskvaler over ikke at være 100 &#037; dukaner, og den båd er jeg også i. samtidig så tænker jeg også, at når der igen kommer ro på, så er jeg også dukaner igen, stol på det.<br />
<br />
Er stadig overbevist om at de sødeste mennesker er herinde, ligesom da jeg startede på dukan, det er så dejligt at se, hvordan i hjælper både nye og gamle, og jeg bliver sku glad over at være en del af det forum.<br />
<br />
Jeg ville ønske at det dukanmøde var tættere på mig, så ville jeg helt klart deltage, både for at se dem der kommer og takke de fantastiske mennesker, der til stadighed holder mig oppe.<br />
<br />
Tak fordi i holder ved mig, når jeg føler jeg er faldet - hver gang jeg rejser mig med jeres støtte, så føles det hele bare lidt nemmere.<br />
<br />
Det gode er, at jeg stadig kan passe de nye bukser jeg nåede at købe efter mit vægttab. På torsdag fejrer jeg at min datter bliver 14 år, vi skal på Bones. Der er god mulighed for kød og grønt, så det er mere dukansk end det hun ville have jeg skulle lave derhjemme, nemlig Hotwings og pomfritter!!<br />
<br />
Tak til dig, der læste med så langt.<br />
<br />
Rigtig god dag til alle mine meddukanere - i er seje hver og en.<br />
<br />
Numses 8-)
Krinefis

07/11/2013 kl. 11:04
Hej Numses<br />
<br />
Tja, det er efterhånden en ret brugt sætning, men somme tider kan man jo bare ikke styre sit liv 100&#37;. Motivationen er ikke altid i top, og somme tider har man også sine andre dæmoner at kæmpe med. Jeg er så heldig, at mine dæmoner ansporer mig til at kæmpe og stride fremad, men det er ikke alle, der har det sådan, og stress og dumme tanker kan let tage over. Det lyder ikke som en dårlig idé at du holder en lille pause. Husk på, at selvom din vægt måske vil ændre sig lidt, gør det dig jo ikke til et dårligere menneske. Du er et VIDUNDERLIGT menneske! Og det var du også, før du startede på Dukan. Det skal stress ikke have lov til at tage fra dig.<br />
<br />
Min kæreste har temperament. Det går aldrig ud over mig, og det er ikke på en hysterisk måde, men han har en meget stærk retfærdighedssans, og kan tit blive vred og ked af det, når verden er uretfærdig. Han er oven i det meget stresset i øjeblikket, fordi han snart skal aflevere speciale, og han føler ikke, han når det, han skal. Han bliver vred på sig selv, når han sløser, og endnu mere vred og frustreret over, at han ikke altid kan være det menneske, han synes han bør være. Men det kan man altså bare ikke. En dag sagde jeg til ham:<br />
<br />
"Jeg elsker dig hele tiden. Også når du er vred, stresset, ked af det, doven, glemsom, og når du føler, at du ikke er den bedste udgave af dig selv."<br />
<br />
I mine øjne er min kæreste altid et godt menneske. Og min pointe er, at det er du jo også! Det er selvfølgelig ikke godt med stress og negative tanker, men den dårlige samvittighed du har betyder ikke, at vi ikke hepper lige så højt og inderligt på dig som altid - tværtimod! <br />
<br />
Det lader også til at du har det nogenlunde med dit valg af pause i øjeblikket, og fedt at du stadig kan passe dine bukser. Så er den jo ikke helt gal . Men hvis der kommer en dum dag, så kan du altid læse denne hilsen. Jeg håber, den vil muntre dig lidt op. Den har ingen udløbsdato. <br />
<br />
Kram fra Krinefis
numses

18/11/2013 kl. 13:44
Hej Krinefis

Tusind tak for dine søde ord - de er meget opmuntrende og hjælper mig meget.

Nu da jeg endelig har fundet mig selv igen herinde.

Har været væk herfra i 14 dage, først kursus og så ferie(den var tiltrængt), så lukker man siden op og alt er forandret!!

Hjælp tænkte jeg, hvor er min dagbog, den gode søgefunktion var væk, så efter nogle timer fandt jeg endelig mig selv igen

Jeg når ikke at skrive så meget nu - men ville da lige takke for de søde ord.

Jeg opdatere igen, når vi kommer til onsdag, for der skal jeg på vægten, og jeg er ret spændt på, hvor meget der er røget på. For min vægt derhjemme er stået helt af.

Det var en god ferie, for da jeg kom på job havde jeg glemt adgangskoder til både det ene og det andet, heldigvis havde jeg skrevet det ned

God dag til alle

Numses

&nbsp;
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.