Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Christel

02/04/2015 kl. 16:43
Hvordan går det...
Vibeke1965

08/04/2015 kl. 07:32
Tja.... ikke fantastisk - har faktisk ikke været på vægten efter påskeferien, venter til på mandag.

Jeg ved ikke....synes det er umuligt lige nu, og ved heller ikke rigtig om jeg tror det virker i længden....misforstå mig ikke - selvfølgelig kan man tabe sig og holde det, det er der jo flere gode eksempler på, men for os der ikke lykkedes i første omgang - måske skal der noget andet til - jeg læser Jette Uhre - har jeg vist skrevet?? Og har fået en guide fra hende.

Det handler mest om, at overspisning kommer af noget andet, det er jo ikke fordi vi ikke ved, HVAD vi skal gøre, så hvorfor gør vi så ikke det???

Måske fordi vi er så træt af vores krop, at vi ikke vil gøre noget godt for den? Måske erstatter overspisningen noget andet, vi mangler (for det er jo ikke mad ) hun skriver om mange forskellige ting, som jeg pt forsøger at implementere i mit liv og tænke over.

Jeg ved ikke om det kommer til at virke (på sigt) men der er ingen tvivl i mit sind - noget har hun ret i: hvorfor skulle mit liv blive bedre, når jeg har tabt mig, hvis det kun er kosten jeg ændrer? Hvorfor skulle jeg pludselig ha overskud til motion, når jeg har tabt mig, hvis jeg ikke har det nu? Hvorfor skulle jeg ha lyst til at gøre noget godt for mig selv, når jeg har tabt mig, hvis jeg ikke har det nu?

Så derfor er jeg begyndt at lave noget styrketræning (7minutteromdagen), for uanset om jeg taber mig eller ej, har jeg brug for mere styrke, jeg har haft kontstant ondt i lænden i MEGET lang tid - det er så småt ved at blive bedre (og har da kun lavet 7 minutter i et par uger!!), jeg har i mange år haft ondt i nakken/hovedet on/off - nu hvor jeg LAVER mine nakkeøvelser (som fyssen gav mig for 10 år siden) et par gange om ugen, så har jeg ikke haft ondt  (ingen overraskelse her, vidste det godt, men når det ikke gør ondt plejer jeg at glemme øvelserne - de tager også lang tid - ca 1½ minut!!! )

Og så prøver jeg at gøre noget nydelsesfuldt for mig selv (som jeg ikke har været god til) og som ikke involverer mad. smører kroppen ind i creme, plukker øjenbryn, ordner negle, fodbad, hovedbundsmassage - sådan nogle ting, der "værdsætter" Vibeke.

Og så skal jeg ifølge Jette Uhre stå foran spejlet og sige "jeg elsker dig, Vibeke" - det er godt nok grænseoverskridende, jeg kan næsten ikke se mig selv i øjnene....

Jeg skulle også i starten af hendes guide sige "Jeg går aldrig mere på slankekur" - det var med krydsede fingre, at jeg sagde det....men jeg forstår godt konceptet, og det er jo ikke carte blanche til bare at spise løs - en følge af det her skulle gerne være, at jeg begynder at spise mad, der et GODT for mig i stedet for skidt....

Og her kommer Fiona så ind i billedet, der siger, at man skal spise chokolade hver dag

Nå jeg er ikke helt frelst og som sagt krydsede jeg fingre....men er bare ikke så motiveret for stram kun dukan eller andet lige pt.

Og på den måde har jeg det bedre (med mig selv) for nu behøver jeg ikke slå mig selv i hovedet hele tiden, når jeg træder ved siden af, og det var nærmest blevet en daglig ting....

Er nogle blevet interesseret så kan I jo google Jette Uhre - og så kan man bede om at få hendes guide til at slippe overspisning.

Nå det blev en lang smøre.....men det er også længe siden I har hørt fra mig

God dag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Catherina

08/04/2015 kl. 13:25
Jeg er sikker på, at du har fat i en hel del der, overspisning handler ikke kun om mad og at begynde at spise mindre og anderledes.
Vi ved jo alle sammen godt, at vi burde spise sundere og rører os mere, men kan være svært at gøre, for slet ikke at nævne, at fede og søde ting tit smager meget bedre.

Jeg VED også godt, at jeg burde spise sundere end jeg gør på mine spisedage, mere grønt. Alligevel har jeg planlagt en masse hvidt brød i morgen, og muligt aftensmaden bliver ciabatta brød med kærgård. Det er tilladt, derfor gør jeg det, om jeg burde er så et helt andet spørgsmål.

Jeg tror det med spejlet kan være en god start, da jeg tror at overvægt og større overvægt kan føre til, at man bliver ligeglad med hvordan man ser ud, og intet gør ud af sig selv eller for sig selv, som dermed får en til at synes endnu mindre om den måde man ser ud på i spejlet. Det bliver en nedafgående spiral, og jeg tror det kan blive svært at bryde. Jeg ved at det var sådan for mig, ellers havde jeg nok gjort noged ved det mange år tidligere, og jeg er nok ikke den eneste.

Min teori er lidt, at for at få held med sin livsstils ændring, så er man nødt til også at ændre på den måde man ser på sig selv på. Når man nyder hvad man ser i spejlet, eller føler man ligner en million når man går igennem centeret, så tror jeg også det er nemmere at komme afsted til træning, også når man ikke lige gider, eller spise hvad man bør, eller holde fast i sine fastedage og overholde dem, hvis/når man spiser efter en fastediæt.


Søndag så jeg et program på TLC om Katie Hopkins "my fat story", og sikke en afskyelig person, som absolut intet gør for at overvægtige skal få det bedre med sig selv eller komme af med det.
Hun lærte dog en ting i løbet af programmet, nemlig at overvægt og overspisning kan være svært at slippe, når det bliver en del af ens psyke og ens panser og krykke.

Forleden tænkte jeg på, at jeg startede på Dukan for snart 2½ år siden, det er virkelig længe siden, og jeg havde troet at jeg ville være nede i en meget mindre størrelse nu.
Men jeg har fundet en livsstil jeg nyder og kan følge de næste 10 år, gør rigtig meget for mig selv, og kan nyde mit spejlbilled, altså når jeg har tøj på Jeg tror det er vejen frem for alle, så på et tidspunkt håber jeg for dig, at du kan møde dit blik i spejlet uden at kigge væk eller tænke noget negativt.
lucky

08/04/2015 kl. 15:48
Lyder til du er ved at få fat i den lange ende med det hele Vibeke, jeg har ikke fået læst andet end starten endnu

&nbsp;
Christel

09/04/2015 kl. 08:54
Pøj med det. Pt kan jeg ikke rigtig motionere og jeg overspiser tit, men klarer det ved at faste dagen efter. Det er måske ikke holdbart i længden men vil ikke tage på igen.
Vibeke1965

09/04/2015 kl. 09:03
Jeg så også den udsendelse med Katie Hopkins - dumme kælling  - ja undskyld mig, plejer ikke at ytre mig sådan i det offentlige rum, men helt ærligt - hun havde da ikke fattet en pind af det hele. Jeg vidste, at jeg ikke burde ha set det program, jeg sad virkelig og tænkte, at jeg ikke håbede hun ville overleve.....

Nå det gjorde hun jo, men jeg synes det er et latterligt eksperiment, jeg mener jeg spiser jo ikke 6.500 kalorier om dagen, så derfor vil jeg jo heller ikke kunne tabe mig, selvom jeg satte mit indtag ned til 1.700.

Det værste var, at jeg på forhånd havde tænkt, at jeg ikke ville se det, men alligevel gjorde jeg det, og noget ramte mig, for jeg var lidt ked af det bagefter - hjernen kan åbenbart ikke adskille tingene....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Catherina

09/04/2015 kl. 12:27
Jeg havde troet at programmet havde været anderledes. At hun som person var anderledes, og det gik over længere tid, og ville afprøve forskellige ting som virkede eller ikke virkede.
At hun fra startet ikke hadede alle som vejede mere end hende selv, som nærmest lignede et anoraksi offer.

Jeg kendte tydeligvis ikke til hende inden, og ja, var faktisk nærmest rystet over, at de viste det og at en kvinde som hende bliver brugt i et forsøg som det. Ok, hun havde selv planlagt det, så svært at "forbyde" det.

Og giver intet for hendes resultat, for gu´ er det ej så let og ligetil. Hun tog også kun 19 kilo på, og havde været meget undervægtig inden, og var ekstrem aktiv.
Jeg håbede at det ikke ville lykkes for hende, eller hun blev enorm syg og svækket af det, eller ændrede hendes syn meget.
Men hun gik ind i det og hadede alle overvægtige, og hadede dem mere efter programmet, da hun gav dem skylden for at hun skulle æde 6500 kcal om dagen for at tage på.

Jeg så engang noget som omhandlede forskellige diæter og de smutveje man kan tage, for at smide lidt ekstra ved at bruge en masse penge, og troede faktisk det var noget i den stil. Desværre kan jeg ikke huske hvad det var for et program, men mener på tv3 for en del år siden.

Jeg googlede Katie Hopkins efter programmet, desværre er hun virkelig så forfærdelig, og nok også mere til. Men meget sjovt jeg ikke varc den eneste, som så det, en skam der ikke var nogle brugbare tips og hjælp i det.
Vibeke1965

09/04/2015 kl. 14:02
Ja tænk at man kan leve af at være en provokatør!!!!  Så er reality altså kommet for langt ud.

Rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der havde grimme tanker om hende

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

09/04/2015 kl. 21:40
Den psykologiske del manglede i det program. Og ja hvis hun skulle æde 6500 kcal for at tage på og vi andre kun det halve så fortæller det lidt om hvad vi er oppe imod. Hun sagde også at hun spiste sig mæt i 1700 kcal. 1700 kcal gør ikke mig mæt hvis det er den type kost hun spiste. Forskellen var også at hun tog det på på tre måneder. Vi andre har været år om det
Vibeke1965

10/04/2015 kl. 11:28
Ja og vi har både taget det på over længere tid og vi har holdt vægten oppe i en årrække (jeg har i hvert fald)

Og så kunne man vel nærmest ikke kalde hende overvægtig da hun vejede mest - jeg gætter på at hendes bmi var aller højest 19 da hun startede med en vægt på 56,4 kg (hun lignede jo en anorexi-patient så måske er 19 højt sat...men lad os regne med det )  så tog hun 19 kg på = 75,4 kg det giver en bmi på 25,5!!!!  Ja hun havde en tyk mave, men det lignede nærmest bare en graviditet.

MEN fordi hun selv havde sat rammerne op for eksperimentet, var der INGEN der stillede spørgsmålstegn ved det....

Min mor sms'ede mig i går: "hvis du vil tabe dig, så se TV-A i aften vedr. maveknap"  min mor har den ide at jeg skal lade mig operere for at komme overvægten til livs!!  Jeg nåede kun at se de første 2 minutter, så slukkede jeg tv og sms'ede jeg tilbage at jeg under INGEN omstændigheder skulle opereres!!!

Jeg ved ikke hvad hun forestiller sig - jeg har ingen følgesygdomme, så jeg skal altså starte med at ta over 40 kg på!!! for at kommer over bmi på 50....

Og jeg bliver bare ked af det, når hun hele tiden stikker til mig - hun kan jo sagtens - hun har nok et bmi på 15-16 og har været undervægtig i mange år.... men hvad f..... gør man ved det!!!

En eller anden dag bliver jeg nødt til at sige det til hende, men det ødelægger bare stemningen....

Nå...god weekend til jer alle

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

11/04/2015 kl. 06:42
Du er nødt til at sige fra ! Det gør jo ondt på dig og det gør ikke motivation , lyst osv større . Hvorfor er det lige at vi skal jordes af de nærmeste . Har også selv altid fået at vide , hvorfor jeg vil tabe mig , jeg tager jo bare det hele på igen !!!! Øv , men denne gang har jeg forklaret dem hvor ondt det har gjort og det har virkelig været godt for mig . Og ja det ødelægger stemningen , men det varer ikke ved . Vær lidt egoistisk og tænk på dig selv . Er også selv typen der har sat alle andre før mig selv , det er slut , vi skal huske os selv . God weekend .
Vibeke1965

13/04/2015 kl. 09:27
Ja det gør.

Jeg ser ikke mine forældre ret tit, for de bor i Jylland og jeg bor på Sjælland, så på den måde vil stemningen ikke trykke

Jeg har på et tidspunkt, da jeg fulgte dukan 100% sagt til hende, at jeg kun spiste kød og grønt og så skulle jeg nok selv sørge for resten - da synes hun altså at det var irriterende, at jeg var på specialkost!!! Det er s.. ikke nemt at gøre hende tilpas...

Nå jeg sneg mig på vægten i dag og det var da ikke så godt har taget 2½ kg på!!! nå har også været til 18-års fødselsdag i weekenden, og jeg plejer jo ikke at drikke vin/spiritus, men  det gjorde jeg så i lørdags - dejligt befriende (altså jeg var ikke plakat ) så håber lidt at det er det der stadig sidder i kroppen.

Men trods stigning har jeg det stadig fint med mig selv, jeg er i gang med at overtale mig selv til at cykle et par gange om ugen - har ikke fået mig overtalt endnu - det blæste simpelt hen for meget her til morgen - til gengæld lavede jeg så 7minuttersworkout
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

13/04/2015 kl. 10:22
Nej , det er så pivkoldt og blæsende , det er ikke til at være udenfor . Ja , hold da op for en special kost , det er vel sådan de fleste mennesker spiser idag !! Hvis dine forældre gerne har villet at du skulle tabe dig , kunne de jo evt bakke lidt op . De kilo er nok snart væk igen og du havde jo lige 7aktiveminutter . Kan du have en dejlig dag .
Vibeke1965

13/04/2015 kl. 10:42
Jeg overvejede faktisk om min mand gad køre mig på arbejde, så kunne jeg cykle hjem - så ville der være medvind men han plejer at være glad for sin egen motion (han har kun 2½ km på arbejde) så jeg spurgte slet ikke.

Senest 1. maj SKAL jeg jo i gang for så "cykler vi til arbejde"

Jeg er faktisk blevet lidt glad for 7ninutter - det er lige passende, så laver jeg nogle skulder/nakke øvelser i forlængelse - det er til at overskue, og jeg får pulsen op, så jeg stadig damper efter badet

God dag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Catherina

15/04/2015 kl. 12:44
Jeg kender godt det med mødre, jeg har selv en med en bmi lige omkring de 19, som er overbevist om, at hun bør tabe sig og spiser derfor ultra sundt, da hun tror hun har masser af fedt på kroppen.
Hvilket selvfølgelig betyder, at hun nærmest er ved at dø over min vægt og min kost. Hun er også typen som tror på ugebladene og deres "sundheds råd" som skifter hver uge.

Jeg får så også gode "råd" hver gang hun læser noget nyt, eller ser noget i et program. Det seneste er noget træning hun så i et program, som hun mener at jeg bør gøre istedet for det jeg allerede gør. Uden egentlig helt at vide noget om hvad jeg gør, eller hvorfor jeg gør det og om det har givet resultater. Åh, de mødre ... 

Vinden har ikke ligefrem været til at cykle i, med mindre man ville have medvind, da man nok nærmest ville flyve derhen. Desværre får man næsten altid modvind eller sidevind, og den har gerne vendt sig når man skal hjem.
Jeg håber vejret snart bliver til, at du får cyklet. Det bliver nemmere når man først kommer igang, og har gjort det noget tid.

Det lyder som en god ide med de øvelser du er begyndt at gøre, så kan du altid udvide senere når du er i mere træning og har lyst og overskud.

Surt med vægten, men man skal også kunne leve og nyde livet, og spise hvad man har lyst til, ihvertfald fra tid til anden. Men det er jo lidt ulempen med Dukan.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.