Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


Boenne

29/09/2014 kl. 18:31
Årh, okay   Jeg troede, du havde set, at man kunne få dem som fritter   Man kan få så meget på frost idag, så man ved jo aldrig


Ninapiie

30/09/2014 kl. 20:48
Det skal nok komme det med vægten.... Men ja rigtig æv! Men er da fint med de cm der er røget....rigtig flot!  


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Boenne

03/10/2014 kl. 19:03
Åh, jeg synes, det er svært for tiden   Har haft nogle udfordringer med mit blodsukker, så det generelt har været for lavt i nogle dage. Det gør så, at trangen til sukker har været kæmpe stor og alt for svær at modstå Det er såmænd fint nok ift hvis jeg skulle blive gravid, hvor blodsukkeret skal ligge så stramt i den lave ende som muligt, men det er knageme svært, hvis man skal holde sig langt væk fra sukkeret ift at skulle tabe sig. ØV!

På positiv-siden er, at folk kommenterer, at jeg har tabt mig, OG jeg faktisk selv synes, at jeg kan mærke det på min mave. Flæsket føles løsere, og det føles også som om, at det er begyndt at trække sig en anelse sammen. Det er ikke meget, men det går da i den rigtige retning om ikke andet

Men jeg ser ikke frem til vejningen mandag


Vibeke1965

03/10/2014 kl. 22:23
Du har jo også tabt 7 kg eller der omkring - det er super flot - nu må du lige holde fast, ikke?

Hvad spiser du? Har du ændret på noget siden du pludselig har trang til sødt?

du skal altså ha fat i den igen - nu.. Der må ikke gå for længe, vel?

skriv og vær aktiv her i forum, måske det kan motivere dig

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

04/10/2014 kl. 20:26
Jo, Vibeke, jeg har tabt 7kg, men på 2 måneder, så det er jo ikke overvældende meget. Jeg synes, det er et okay vægttab   Jeg har ikke ændret noget i min kost, men netop blodsukkeret som ligger noget lavere har meget at sige, og det er en balance, fordi det gerne skal ligge så pænt som muligt, men samtidig giver det så udfordringen ift vægttabet. Men man må jo prioritere, og graviditeten er prioriteret højest lige nu, men det er svært, når man nu ved, at et endnu større vægttab ligger lige om hjørnet, hvis bare.... Jeg er generelt ikke så god til at skulle prioritere Jeg er ikke så god til at skulle vælge noget fra, jeg vil gerne det hele, men lige nu er det ikke så lige til.

Jeg planlægger ikke at opgive Dukan, jeg må nok bare indstille mig på, at fremskridtene går lidt anderledes, end jeg havde håbet, og end de gjorde i starten. Jeg vil også gerne snart af med den skide tennisalbue. Den begrænser min motion SÅ meget   Men heller ikke det kommer over en nat, så tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed. Det er en dyd - men ikke en jeg besidder


Vibeke1965

04/10/2014 kl. 22:03
Kender det med tålmodigheden, den ejer jeg heller ikke, er SÅ irriteret over min ryg - jeg kan jo ingenting!!

Nå har stadig nogle bøger jeg skal ha læst....

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

08/10/2014 kl. 22:20
Håber du holder ud.... Tænk på hvor glad du er blevet over folks kommentarer 

Men ja som Vibse skriver.... Brug forum, måske det kan motivere lidt? Jeg kiggede tit på før og efter billeder herinde.... Det motiverende mig når det var svært   


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

10/10/2014 kl. 06:55
Det er da flot du har tabt på de mdr. Jeg ved godt man tænker hvorfor kan de andre tabe sig så meget hver uge når jeg ik kan,men vi taber os jo forskelligt allesammen.For mig går det laaangsomt altså nå jeg holde det som jeg skal...

Dejligt folk kan se og ikke mindst du selv kan mærke det.

God weekend...
Boenne

10/10/2014 kl. 20:08
Jeg har det egentlig okay med at tabe mig i det tempo, jeg gør, uanset hvor hurtigt andre taber sig. Det vigtigste er jo, at jeg taber mig, og det går alligevel altid for langsomt

Mine frustrationer går for tiden mest på, at det til syneladende er gået helt i stå

Til aften har den stået på bønnefritter og skinke steaks. Uhmmm

Influenzavaccinen fra igår er godt nok trættende, og dagen idag har været mentalt helt ad H til. Imorgen står den på fødselsdag for familien, så jeg har haft en masse, som jeg ikke har fået gjort idag Imorgen skal jeg forsøge mig med en mazarin ala Dukan til mig, mens de andre skal spise boller og brødtærte. Det skal nok gå

Rigtig god weekend til jer alle


Boenne

13/10/2014 kl. 08:08
Eeeeeendelig   Idag var en dejlig start på en ny uge. Vægten siger nu 600g mindre, end det laveste hidtil, så forhåbentlig fortsætter det nu nedad   Men jeg frygter godt nok for, hvordan det skal gå, når jeg begynder på arbejde igen Det er jo ikke det bedste udgangspunkt for vægttab, når overskudet ikke er der

Jeg skal vist forsøge mig med en blomkålspizza til aften   Jeg fik lavet mazarinkager (i muffinforme) i weekenden, og de blev rigtig gode   Det er ikke sidste gang, jeg har lavet dem, når der skal bruges lidt sødt/kage


lucky

14/10/2014 kl. 14:43
Heyyy. Dejligt der sker lidt på vægten.

Håber det kommer til at gå ok når du begynder på job, men ja hvis man ikke har overskud er det svært.

Tror jeg har prøvet de kager en gang kan ikke rigtig huske dem, jeg er mere til kage hvor man ikke skal bruge sit havreklid...

lagkage med chokolademousse er altid god
Boenne

23/10/2014 kl. 19:10
Det bliver ikke til for meget skriveri herinde for tiden. I sidste uge holdt alle folk ferie, og i denne uge er jeg selv begyndt på arbejde igen. Jeg forsøger at holde fast i min mad, men selvom jeg kun er afsted nogle timer hver dag, så tærer det hårdt på det i forvejen ikke for gode overskud, men jeg håber, at det går.

Jeg håber så meget, at jeg snart kan komme af med min tennisalbue og min smerte i lænden, så jeg også kan få gang i noget træning. Det MÅ da alt andet lige kunne gøre en positiv forskel


Vibeke1965

24/10/2014 kl. 08:42
uha ja det er hårdt at starte på arbejde igen - håber du snart finder en god rytme, så du kan få lidt overskud igen - er det ikke også meget rart at komme i gang igen? Komme til at fokusere på noget andet ind imellem?

Og så er det planlægning planlægning planlægning - jeg laver min morgenomelet til 2-3 dage - gider ikke stå der hver aften

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

25/10/2014 kl. 07:52
Den her fase er bare så opslidende   De næste mange måneder kommer til at gå med hele tiden at skulle prioritere og vurdere hvor meget overskud jeg har, og hvor mange ting jeg skal fordele det på. Når det lige har fundet sit leje, så bliver arbejdsmængden eller -tiden øget, og så skal vurderingen starte forfra. Samtidig med at jeg også skal kunne fungere herhjemme, så jeg ville ønske, at jeg kunne springe det her over

Denne her uge har jeg kun været der og kun i et par timer om dagen. Ingen patientkontakt eller andet. Og alligevel har jeg helt mistet overblikket over min hverdag, så det er noget op ad bakke. Men det er jo den vej, det går, hvis jeg skal "i mål", og det skal jeg jo. Også på det punkt

Og så må jeg indimellem finde ud af, hvordan kosten og madlavningen passer bedst ind.


welle

25/10/2014 kl. 10:46
Lyder som en rigtig svær tid , hvor ville det være dejligt i sådan en tid , at der stod en i køkkenet og tilberedte det hele . For det er så vigtigt i en svær tid , at få den rigtige kost , der giver en overskud og selvtillid . Håber det bedste for dig !!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.