Oprettet af Boenne d. 04/08/2014 kl. 13:26

Bønnes dagbog

Så er jeg igang med kurens første dag i angrebsfasen. Fik handlet en masse ind igår, så jeg skulle kunne klare første uge uden for mange situationer, hvor jeg bliver sulten og kommer til kort ift snacks/mellemmåltider. Har idag fået lavet både kyllingefrikadeller, græske frikadeller og Dukan-brød. Frikadellerne er rigtig gode, men jeg er voldsomt spændt på brødet. Det virkede meget fast i dejen og ikke meget dej i højden, da den kom i formen.... Nu må vi se. Måske skal jeg lave 1½ portion, for at det passer i min form.

Nu er vi blevet inviteret til fødselsdag hos min mor på søndag, hvor jeg har første dag i vekselfasen, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal synes om det Det bliver både noget varm mad til middag + eftermiddagskaffe. Jeg overvejer at forsøge med mazarinkage til eftermiddagskaffen, og hvis det mislykkes, så må tage en skive Dukanbrød istedet - hvis jeg får opskriften til at fungere   Der er mange overvejelser at gøre...

Jeg har drømt om kuren i mange dage, samtidig med at have tænkt rigtig mange vågne tanker, så jeg håber godt nok, at jeg får et godt resultat at komme i gang på. Føler mig i hvert fald klar


Boenne

07/11/2014 kl. 16:26
Ja, Vibeke, det er pga min sukkersyge. Det er supervigtigt, at blodsukkeret er helt stabilt under hele graviditeten, og det hænger jo tæt sammen med kosten   Jeg havde ikke kvalme under min første graviditet, men det havde jeg sidste gang - ja, og nu

Birgit, det er rigtigt, at der er lidt kulhydrater i havreklid og grøntsager, men det er ikke meget. Der er ikke meget i de 2 spsk dgl dosis havreklid, og de mest kulhydratrige grøntsager er no-go på Dukan, så jeg kan ikke engang skubbe det der under. Appetitten kommer formentlig tilbage lige op til jul, så det er jo dejligt - men måske også farligt

Christel, barnet bruger en stor del kulhydrater til at udvikle sig og vokse, derfor den mængde kulhydrater.

Jeg må stadig sige, at jeg er vældig forundret over, HVOR svært det er at tænke brød, frugt m.m. ind i mine måltider. Og jeg har altså kun været på Dukan i 3 mdr


Vibeke1965

10/11/2014 kl. 08:10
Du må jo bare spise fornuftigt - så skal det nok gå, og så må du tilbage på dukan efter fødsel og amning
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

14/11/2014 kl. 14:34
Der er nok ikke andet for, Vibeke. Det hænger i hvert fald slet ikke sammen at forsøge at bilde sig selv ind, at man lever efter en modereret Dukan-diæt, når man skal have så mange kulhydrater   Desværre ses det allerede alt for tydeligt på vægten, så det er bare rigtig træls  


Vibeke1965

17/11/2014 kl. 07:19
Nej det får man bare dårlig samvittighed af.

Nyd nu din graviditet så godt du kan, spis som diætisten siger, undgå at overdrive de mest usunde ting, så skal du se, så går det nok - og så er du klar igen om et års tid

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

17/11/2014 kl. 17:59
Et år er godt nok lang tid, når man nu lige var kommet godt igang   Men selvfølgelig skal man vælge sine kampe og bruge sin fornuft, så det må være sådan

Jeg håber da ikke, at alt for mange af jer hænger her endnu til den tid, men på den anden side vil det glæde mig at se nogle "kendte ansigter", når jeg kommer tilbage


Vibeke1965

18/11/2014 kl. 07:35
Jeg tænker at uanset om jeg er nået i mål eller ej, så er jeg her endnu, tror også jeg i fase 3 har behov for lidt støtte.

Og du kan jo kigge forbi en gang imellem og fortælle hvordan det går - og se hvordan det går her - her er jo ikke så meget liv, som man kunne ønske, så det er da ærgerligt at du "forsvinder" men kan på den anden side godt forstå at du ikke rigtig kan "bruge" os til noget lige nu

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Boenne

21/11/2014 kl. 17:26
Det har du nok ret i, Vibeke   Og ja, jeg føler mig ret splittet, når jeg læser med herinde, for egentlig er det det, jeg gerne vil, men det lader sig bare ikke gøre lige nu.

Til gengæld ser det meget bedre ud på vægten igen. Den siger + 1,3kg ift da jeg stoppede Dukan, men den første uge havde jeg taget mere end 5 kg på, så det var noget af en forskrækkelse. Måske kroppen har reageret voldsomt på den pludselige omvæltning, og nu igen har tilpasset sig. Jeg kan godt leve med det her

Jeg kigger nok ind forbi engang imellem, og ellers ses vi senere


Vibeke1965

24/11/2014 kl. 06:53
Ja min krop reagerer o¨gså kraftigt på at få kulhydrater - så det er virkelig med at holde tungen lige i munden.

1,3 kg det er da ok synes jeg - håber du holder dig i den lave ende hele vejen, så der ikke er 30 kg ekstra at slås med bagefter - det kan ikke anbefales (taler af erfaring....jeg vejede 75 kg inden første graviditet!!!)
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

26/11/2014 kl. 05:05
Hej

Husk at nyd det og lade være med at gå formeget op i vægten,den skal du nok få styr på senere.

Måske jeg også er her om et år og meget gerne i fase 3 

 
Boenne

27/06/2015 kl. 08:09
Så har jeg fået overstået det der graviditetspjat  Og vi fik endda en dejlig dreng med hjem denne gang Ville bare lige stikke næsen forbi og lade jer vide, at jeg er her endnu

Nu går jeg så bare og venter på, at jeg kan komme igang med Dukan igen. Nåede at tage 20kg på, og jeg mangler stadig at smide de sidste 6, men det kommer forhåbentlig. Og ellers må Dukan være behjælpelig med at slippe af med dem igen Der går lige nogle måneder endnu, før jeg er klar og parat - skal vist også lige have tanket noget af det der søvn og overskud et sted på vejen
<div></div>
<div></div>
<div></div>


welle

27/06/2015 kl. 17:48
KÆMPE STORT TILLYKKE 
lucky

05/07/2015 kl. 11:15
Dejligt for jer tillykke med ham......

og ja er her endnu men ikke i fase 3 desværre 
Boenne

24/08/2015 kl. 12:22
Da jeg jo ammer, er jeg ikke på Dukan pt. men derfor kommer der alligevel lige nogle tanker og frustrationer omkring det 

Jeg nyder at amme, og der går noget tid, før jeg er færdig med den del, men jeg er så tilpas sort/hvid, at jeg simpelthen ikke formår at skære kulhydrater fra og nærme mig Dukan principperne. På den måde kunne jeg måske komme lige så stille igang. Også på vægten. Men det går bare ikke 

Jeg har født to gange på mindre end 14 mdr, og begge graviditeter var med rigtig meget fostervand, hvilket også betyder, at det hele bare hænger ekstra meget her bagefter. Jeg er træt af det!   Jeg hører ikke til dem, der taber sig af at amme, hvilket jeg ellers godt kunne bruge 

Jeg elsker hyggestunderne med min søn, men jeg længes også efter at komme igang med Dukan igen, så jeg kan begynde at se nogle resultater 

&nbsp;

Jeg tænker ikke, at dette tjener andet formål end at få lidt luft for nogle frustrationer....  Men jeg vender tilbage om noget tid 


bdukan

28/08/2015 kl. 18:19
Tillykke med din søn. Jeg genkender så meget dine frustrationer over ekstra kg fra graviditet og ønsket om bare at komme igang og komme af med dem.

Jeg har 3 børn og hver gang har jeg stået med +30 kg bagefter.. Jeg spiser bare meget når jeg venter mig

Nyd den tid med ammening, den kommer ikke tilbage. 6 kg får du hurtigt has på når du går i gang. Pøj pøj herfra
Boenne

04/01/2016 kl. 14:02
Jeg må hellere lige opdatere her i min egen tråd Jeg planlægger at starte op igen i næste uge efter 14-15 måneder uden Dukan pga graviditet og amning. Efter fødslen manglede jeg at tabe 6 kg, for at være på min før-graviditets-vægt, og i hele ammeperioden har jeg taget yderligere på bl.a. pga manglende søvn og dermed manglende overskud til at spise hensigtsmæssigt. Amningen fylder nu så lidt, at jeg vurderer, at det er okay at starte op igen, selvom det bliver en hård opstart, fordi jeg jo stadig ikke får ret meget sammenhængende søvn om natten, men det har været værre, så det skal nok gå. Og når alt kommer til alt, så er vi bare så lykkelige for, at vi denne gang har fået et barn med hjem - så klarer man nok et års tid uden søvn :D
Jeg får nok nogle udfordringer med lige at skulle finde rundt herinde igen - det er godt nok blevet anderledes - men det kommer nok hen ad vejen.
Jeg glæder mig til at komme igang igen, og samtidig ved jeg også, hvad der venter mig Men glæden ved vægttabet bliver absolut den største (Y)



Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.