Oprettet af theidi d. 15/10/2012 kl. 09:13

theidis dagbog

Ja, så oprandt den "store" dag. Så startede jeg i dag. Jeg har ikke nogen vægt, men regner med, at få fat på en i dag. Så først i morgen kommer der vægtindberetning.<br />
Jeg har gået og ventet siden starten af november, hvor der var det der indlæg med ude og hjemme. Ville bare ikke starte før, da jeg med sikkerhed vidste, at jeg ville snyde i julen, og ikke orkede nederlag fra starten. Nu er jeg så startet, og glæder mig helt vildt, til at prøve:D<br />
<br />
Jeg syntes måske, at det er lidt svært i den første attackfasen, hvor man slet ikke må spise andet end proteiner. Jeg ville have bagt et dukanbrød i går, men havde desværre ikke fromage frais eller yoghurt eller hvad jeg nu lige ville bruge, så det skal jeg have fat i i dag. For så får man da lidt "brød" til f.eks. torskerogn, som jeg skal have til frokost i dag. Men ellers er jeg fortrøstningsfuld.<br />
<br />
Min vægt ligger omkring 101 og dukan siger, at jeg skal være på attack i 6 dage. Men i morgen kan jeg veje mig 100&#37; og kan så se, om det passer.<br />
<br />
Er det forstået rigtig nok, at man kun må få alt i alt 800 gr. mælkeprodukter?<br />
Eller er det eksklusiv mælk?<br />
<br />


theidi

09/03/2013 kl. 16:08
Hmmmmmm, Vægten vil altså ikke rykke sig mere. 100 g. på 1½ uge, det er jo ikke meget :x<br />
<br />
Jeg får løbet 3 gange om ugen, er nået op på sammenlagt 5½ min. løb, så det går fremad. Alligevel vil vægten ikke som jeg vil.<br />
<br />
Overvejer stærkt, at gå videre til fase 3, og så tage den derfra. Hvis ikke vægten rykker bare lidt mere den følgende uge, så tror jeg, at jeg rykker videre. Jeg venter til søndag i næste uge med at se. Det har også lige været den tid på mdr., så det kan jo selvfølgelig også have gjort lidt.<br />
<br />
Har jo fødselsdag d. 26. marts, og der rykker jeg videre under alle omstændigheder, for der havde jeg besluttet, at jeg skulle have nået mit mål. Men der er jo også 2 uger endnu, så der er da en chance endnu for, at nå det. Men som sagt, hvis der ikke sker nok inden næste søndag, så går jeg videre.<br />
<br />
Håber I alle får en dejlig blæsende weekend :D
mig

09/03/2013 kl. 21:19
Hmm ja det var ikke meget men dog et minus måske du lige skulle skære ned på æg og mejeriprodukter en uge eller to ? det kan hjælpe med det sidste men vi er flere der har haft de problemer med de sidste kilo men hold ud og de skal nok komme af du har været så sej til nu så du klare også lige det sidste hep hep <br />
<br />
Jeg krydser alt hvad jeg har der kan krydses for du når det før din fødselsdag for det vil også give dig selv en større tilfredshed <br />
<br />
I lige måde til dig <br />
Knuus<br />
Rita
Heidi79

12/03/2013 kl. 13:58
Vi skal altså ikke give op.... I mål med os og det kommer vi <br />
Det er så træls når der ikke sker noget, men vi må tro på det kommer <br />
<br />
Jeg hepper og hepper og hepper og hepper.<br />
<br />
Kh Heidi
Christel

12/03/2013 kl. 14:17
Jeg måtte også opgive at tabe mig mere til sidst i fase 2. Vægten stod stille i tre uger. Men der sker helt klart noget, når man løber flere gange om ugen. Vægten falder ikke som før, føler jeg, men vi bliver jo nok en del mere fit at se på.<br />
Men i fase 3 tabte jeg mig ca. halvanden kg. Flere har tabt sig to kg. Men når man lige har spist festmåltid, tager man ca. 1-2 kg på, som man bruger ugen på at smide.
mig

12/03/2013 kl. 22:30
Ja men Christel har dem som tabte sig lidt i starten af fase 3 ikke taget det på igen ? syntes jeg at kunne læse ?<br />
<br />
Håber det går godt for dig Heidi og der har været tab nu ?<br />
<br />
Jeg hepper da gerne med <br />
<br />
Ha en dejlig aften <br />
Knuuus ♥
Christel

13/03/2013 kl. 10:34
Prøver du at være flabet, Rita? Griner.<br />
Alle os i fase 3 overholdt jo ikke fase 3 pga. julen og spiste ekstra end tilladt! Så det er ikke fase 3's skyld<br />
<br />
Og selv vejer jeg mindre end mit udgangspunkt, jeg gik i fase 3 på 81,1 kg og er omkring de 80,2 kg nu. Svend Dellepude holder da sin lave vægt og har overholdt fase 3 nogenlunde, og må så vidt jeg husker spise ekstra end tilladt i fase 3, hvis han skal undgå at tabe sig. Nu har det måske løst sig, hvis han er gået til fase 3's anden halvdel.
mig

13/03/2013 kl. 10:53
Hehe nope, ikke mig <br />
Nu har jeg bare også set det på FB så mit råd vil altid være, gør hvad man kan for at nå det mål man har sat også fordi et + kan gøre noget ved ens psyke.<br />
Men vil så sige man bestemmer jo selv jeg/vi kan jo kun råde ud fra egen erfaring og det som man kan læse sig til <br />
<br />
Nu er det jo kun svend vi har set som måtte spise ekstra for ikke at tabe sige mere til nu så han er nok mere undtagelsen end normen <br />
<br />
Knus<br />
<br />
Christel

13/03/2013 kl. 11:05
Jeg ved ikke, hvad du har set på FB, jeg synes bare lige det var på kanten at sige at man tager på igen i fase 3 (når vi ved at vi alle har haft ændret festmåltid til festdage og har indført ekstra festmåltid/festdag i forbindelse med jul og nytår) Det er ikke fase 3's skyld, at vi alle tog på.<br />
<br />
Svend er så ikke noget særtilfælde, for jeg frygtede en overgang at tabe mig fortsat, men det stoppede jo dels pga. jul, hvor jeg spiste ekstra, og så har jeg faktisk gennem hele fase 3 drukket ekstra kakao light og jeg har spist mørk chokolade jævnligt, og nødder. GI-venlige fødevarer, men ikke tilladt. Og alligevel er jeg fundet tilbage i vægt, under udgangspunkt. Kun med hjælp af en ekstra proteindag, så vidt jeg husker.<br />
Jeg er dog klar over, at i fase 3's anden halvdel skal jeg stoppe med det ekstra og holde mig til planen. Så må jeg spise nødder til festmåltiderne.
Heidi79

13/03/2013 kl. 11:44
Hmm kan da mærke jeg bliver mere nervøs over at fase 3 er lige om hjørnet!!! når jeg læser jeres sidste beskeder <br />
Jeg vil IKKE tage på Jeg har ikke sat mig ind i fase 3, men det skal jeg og vist en god ide og gøre det så småt nu <br />
mig

13/03/2013 kl. 11:49
Åh tror jeg har fået udtrykt mig forkert, mener jo ikke man tager på i fase 3 hvis man følger den 100&#037;. Jeg tror faktisk på at hvis man følger fase 3 som Mr.dukan beskriver så holder vægten i det længe løb.<br />
<br />
Nej men jeg følger også lidt med på FB og Dukan Uk netop for at kan bruge de erfaringer som andre har når jeg skal svare folk, kan jo ikke kun ta ud fra hvordan min krop reagere Ingen kroppe er jo ens.<br />
<br />
Ja ok, så er i 2 eller forresten 3 ? men ud fra det kan man jo ikke bare sige at folk taber sig i fase 2. Jeg selv tabte mig ikke da jeg fulgte den i starten, eller det vil sige den svingede inde for det 1 kg +- som jeg havde sagt til mig selv var ok.<br />
Ja men var der ikke noget med du gik i fase 3 og regnede med at tabe dig ned til de 79 kg ? og er det ikke derfor du er gået tilbage til fase 2 ? eller har jeg bare misforstået det ?<br />
Jeg vil da mene det er bedre at blive i fase 2 til man er i mål for det er da godt nok surt at skal tilbage til fase 2. Ja det har jeg jo selv måtte gøre og det er da ikke det nemmeste i verden og mit tab går meget langsommer ens sidst jeg var i fase 2, så kan helt klart ikke anbefale det. Men igen, jeg kan jo kun skrive ud fra mine erfarninger og så fra de erfaringer som jeg læse mig til.<br />
Og i sidste ende vælger folk jo selv og da vi begge har skrevet om de erfaringer vi har gjort os så kan de ta et valg ud fra det
Christel

13/03/2013 kl. 12:29
Håber ikke, at vi spammer din dagbog,Heidi.<br />
Rita, jeg svarer dig lige i min dagbog.
theidi

13/03/2013 kl. 12:41

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Christel den March 13, 2013, 12:29</b><br />
Håber ikke, at vi spammer din dagbog,Heidi.<br />
Rita, jeg svarer dig lige i min dagbog.</div>
</div>
<br />
Det er helt ok med nogle holdninger og meninger, det er jo også dem, som jeg bruger til, at tænke videre over forløbet :D<br />
<br />
Men når alt kommer til alt, så har jeg tabt yderligere 400 g. siden jeg skrev sidste gang (lørdag eller søndag?). Så noget er der sket, og nu er der kun 1,5 kilo. Og som du skriver Rita, så vil jeg jo nok være mest tilfreds med mig selv, hvis jeg kommer i mål :D<br />
<br />
Og Heidi, selvfølgelig kan vi klare det, jeg tror bare lige, at jeg var nået et dumt punkt. Nu rykker det lidt igen, så jeg venter og ser tiden lidt an :D Jeg kæmper i hvertfald videre igen, og håber dog stadigvæk, at nå målet inden påske.<br />
<br />
Tak for opbakning til jer alle, jeg skal nok fortsætte :D
Heidi79

13/03/2013 kl. 12:45
Jubiiii Tillykke <br />
<br />
Jeg har jo selv lige været der hvor jeg også ville gå videre fordi der ikke skete en dyt, men så rykkede det igen og ja så kæmper vi den sidste vej <br />
<br />
Vi skal nå det og så længe vi gør hvad vi kan så kan vi ikke gøre mere <br />
<br />
Tak og i lige måde
mig

13/03/2013 kl. 12:46
<br />
<br />
Super flot, tillykke ja så sker der jo noget endnu <br />
Ja jeg ville selv føle at jeg havde givet op hvis jeg var stoppede før jeg var i mål men sådan er vi jo igen så forskellige men vil så også sige at jeg er sådan med andre ting i livet, har jeg et mål skal jeg også når det eller jeg føler nedelag <br />
<br />
Åh ja men du er også bare så tæt på nu, det er så godt altså hep hep for du er der før påske <br />
<br />
Ha en dejlig dag <br />
Knuuus♥
Christel

13/03/2013 kl. 12:50
Skønt, at din vægt rykker sig igen, hep hep.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.