Oprettet af theidi d. 15/10/2012 kl. 09:13

theidis dagbog

Ja, så oprandt den "store" dag. Så startede jeg i dag. Jeg har ikke nogen vægt, men regner med, at få fat på en i dag. Så først i morgen kommer der vægtindberetning.<br />
Jeg har gået og ventet siden starten af november, hvor der var det der indlæg med ude og hjemme. Ville bare ikke starte før, da jeg med sikkerhed vidste, at jeg ville snyde i julen, og ikke orkede nederlag fra starten. Nu er jeg så startet, og glæder mig helt vildt, til at prøve:D<br />
<br />
Jeg syntes måske, at det er lidt svært i den første attackfasen, hvor man slet ikke må spise andet end proteiner. Jeg ville have bagt et dukanbrød i går, men havde desværre ikke fromage frais eller yoghurt eller hvad jeg nu lige ville bruge, så det skal jeg have fat i i dag. For så får man da lidt "brød" til f.eks. torskerogn, som jeg skal have til frokost i dag. Men ellers er jeg fortrøstningsfuld.<br />
<br />
Min vægt ligger omkring 101 og dukan siger, at jeg skal være på attack i 6 dage. Men i morgen kan jeg veje mig 100&#37; og kan så se, om det passer.<br />
<br />
Er det forstået rigtig nok, at man kun må få alt i alt 800 gr. mælkeprodukter?<br />
Eller er det eksklusiv mælk?<br />
<br />


theidi

07/01/2013 kl. 09:00
Så blev det mandag igen og vejedag. 93,1, wee, hvor er jeg bare glad og stolt over mig selv :D<br />
Det må man godt være ikke <br />
<br />
Jeg føler simpelthen ingen sult, jeg spiser som jeg har lyst til (jeg elsker jo kød ) og alligevel taber jeg mig, kan man ønske sig noget bedre?<br />
Nej vel :D<br />
<br />
Hunden er i dag blevet 4 mdr., så gåturene er blevet lidt længere. 2 x ½ time bliver det til hverdag (altså hvis ikke vækkeuret svigter, som det gjorde i morges, der nåede vi kun 15 min). Og så de små tisseture også i løbet af dagen. Det giver jo også noget plus på kontoen for motion :D<br />
<br />
Nu mangler jeg kun 10,2 kilo inden jeg har nået det mål, som Dukan har sat op for mig, så må vi se, om jeg vil længere ned til den tid. Dukan mente, at det først ville ske i maj mdr., men jeg skal vise ham. Nu har jeg tabt næsten 20 kilo på 2½ mdr. ca, så skal der dævleme ikke gå 5 mdr for at tabe 10. Jeg satser på, at det er væk inden 26/3 hvor jeg har fødselsdag, så vil jeg holde mit festmåltid der nemlig :D<br />
<br />
God dag til i alle dejlige tabere
Heidi79

07/01/2013 kl. 10:47
OM DU MÅ?? :D<br />
Du må hoppe og danse thumps up Det er bare så flot. Jeg er super glad på dine vegne <br />
<br />
Jeg tror da bestemt heller ikke du behøver vente så længe med den energi/motivation <br />
Det er bare så skønt med sådan en besked det gør bare dagen meget bedre <br />
<br />
Jeg mærker du ånder mig i nakken fedt... :D<br />
<br />
Du fortjener en ordentlig fødselsdagsfest så se du og kom i mål.<br />
<br />
God dag til dig :D<br />
mig

07/01/2013 kl. 13:10
Hvor er det altså bare flot, stort tillykke Ja helt klart du SKAL være stolt af dig selv, det er jo vildt det du har præsteret <br />
<br />
Jeg er sikker på du er en af dem der når mål før den tid Mr Dukan har sagt, med den gejst du har kan det ikke gå galt <br />
<br />
Ha en super dejlig dag
hannemor3

07/01/2013 kl. 17:56
HEY selvfølgelig skal du være glad og stolt Det har du klart fortjent at være. Virkelig godt gået <br />
Hanne
theidi

14/01/2013 kl. 09:53
Hej alle.<br />
<br />
Så var det igen den ugentlige vejedag, og igen med et dejligt stort minus :D<br />
Hvor er det dog fantastisk, jeg er så glad så glad :D<br />
<br />
Jeg har nu været i gang i 13 uger, og har et tab på 18,9. Det er vel ganske ok?<br />
<br />
Har regnet ud, at jeg har tabt ca. 1,45 kilo om ugen, så bare vent, hvis i ser en tynd kvinde på stranden til sommer, som render og flasher en ny bikini, så må det være mig <br />
<br />
Jeg mangler ikke meget for, at nå Dukans mål for mig, nu må vi se, og jeg vil længere ned, eller det bare skal være som det er. Vil jo også helst kunne leve med det senere hen, uden at tage på igen. Så mon ikke, at man skal lytte lidt til ham. Han er jo så klog på alle andre punkter :D<br />
<br />
God dag til alle
kofoed14

14/01/2013 kl. 10:01
1,45 kg. om ugen,,Sejt. Ja så varer det ikke længe får du har nået dit mål.<br />
God dag til dig osse
Heidi79

14/01/2013 kl. 13:30
Hvor er det bare fantastisk flot... du er sgu sej.<br />
<br />
Du kan tro jeg vil piftet efter dig... :D glæder mig til at se bikinien <br />
<br />
Det er nok en meget god ide og lytte til ham men det skal jo stadig være så du selv er tilfreds og har det godt (ikke for tynd) Tænk med nyt tøj der skal shoppes, men det fortjener du også <br />
<br />
Rigtig god dag
mig

14/01/2013 kl. 13:33
Wow et flot snit du har, det er altså super godt, tillykke med det <br />
<br />
Ja det er lidt svært om man skal ta hans mål eller sit eget jeg tog mit eget fordi jeg havde sat mig for det før jeg fandt denne side og der med også udregningen Mr. Dukan sagde jeg skulle veje 72,3 kg mener jeg det var men viste med mig selv at jeg så ikke ville være tilfreds så jeg tog lidt mere <br />
<br />
Ha en dejlig dag <br />
Rita
theidi

21/01/2013 kl. 09:23
Så kom vejedagen igen. Og endnu engang kan jeg vist godt se mig tilfreds. Minus på 1,2 kilo (det trækker da godt nok mit ugegennemsnit ned, men det er jo da vist også højt i sig selv )<br />
<br />
Der er kun 7,7 kilo til jeg er i mål, altså hvis det er det jeg skal veje, når jeg kommer derned, og kun 700 g. før jeg når til et mindre tal. Ihhh, hvor har jeg det bare dejligt i min mave :D , altså lige bortset fra, når den går i stå <br />
<br />
Jeg når ikke så tit herind i disse dage, da manden og jeg holder ferie (børnene er med mormor og morfar på skiferie), så vi bruger tiden på hinanden :D<br />
<br />
Har lige været lidt rundt i dagbøgerne, men ikke nået at svare så meget, beklager <br />
<br />
Nu vil tage en travetur med hunden i den kolde luft, brrr
Heidi79

21/01/2013 kl. 09:44
Det er så flot og jeg glæder mig til at vi sammen hopper ind i ny fase... <br />
Er selv lige kommet under et nyt tal og det gør bare alverdens så skynd dig og kom derned :D<br />
<br />
Dejligt med ferie.... Ved du kan holde det <br />
<br />
Håber ikke kulden var for gård ved dig, men husk at det har været det værd <br />
God dag og fortsat god ferie.
mig

21/01/2013 kl. 10:11
Wee det er altså flot, tillykke med det <br />
Ja dit snit er højt så du kan kun være tilfreds <br />
Ja det er da vildt så hurtigt det er gået, ca 3 mrd, så flot <br />
<br />
Hehe ja min mave går også nogle gange i stå men ikke så tit som i startet <br />
Ferie er godt og så alene med manden, så kan man bare få brugt noget tid med hinanden som man jo også har brug for i en ellers travl hverdag Er det svært at holde kuren nu i har ferie ?<br />
<br />
God travetur og ha en dejlig dag <br />
<br />
Rita
Miffi

21/01/2013 kl. 12:16
Hvor ER det bare et super flot vægttab.<br />
I skal bare vide alle sammen (som har været på kuren længe)- at det er super inspirerende og motiverende at læse jeres indlæg for mig som nybegynder (startede for godt 1 uge siden)<br />
Vejer de fleste af jer hver dag - eller kun 1x om ugen? Hvad har I bedst erfaring med?<br />
God dag til jer alle :-D
theidi

28/01/2013 kl. 09:45
Så er jeg tilbage igen efter en fantastisk dejlig uges ferie der hjemme sammen med manden :D Uha, hvor vi nød, at børnene var på skiferie med mormor og morfar :D<br />
<br />
Motion blev det ikke det helt store af, på nær selvfølgelig gåture med hunden, men ellers stod den alstå meget på afslapning og massere af film, og det var lige, hvad vi begge trængte til :D<br />
<br />
Nu er jeg igang igen, og vægten har da trods alt flyttet sig under det det grimme 9-tal nu, og ligger da i 80-erne, hvilket jo er helt fantastisk :D<br />
<br />
Der er ikke lang vej igen, før jeg rammer mit mål, og kan gå videre. Regner med, at jeg holder målet, og tager faserne fuldt ud. Så kan jeg altid se, om 1 år eller mere, om der trænger til, at ryge noget mere, eller om det er ok. Det er jo trods alt Dukan der har sagt denne vægt, og hvis jeg skal være sikker på den holder, og ikke bliver elevatorvægt igen, så holder jeg mig til den i første omgang. Uha hvor jeg glæder mig til, at få mit første festmåltid :D<br />
<br />
I dag starter jeg med motionen, regner med, at det bliver ½ time på Wii'en, foruden gåture med hunden og en smule styrketræning, som jeg har lagt ind som app på min telefon. Jo jo, det bliver det helt store skyts, som trækkes fre nu, for at komme af med det sidste <br />
<br />
God dag alle sammen.
theidi

04/02/2013 kl. 08:35
Vejedag, og øv øv. Kun tabt 300 g <br />
<br />
Nu har det ellers gået så godt, og så i denne uge, så har jeg først taget 1,5 kilo på helt af sig selv (har hverken syndet eller levet anderledes end jeg plejer) og har så igen tabt dem og 300 g. mere. Men det er da træls, at der skal komme kilo på, når nu man er helt og aldeles stadhaftig <br />
<br />
Ved godt, at det ville komme på et tidspunkt, hvor det ikke gik så stærkt mere, men ligefrem at tage så meget på, det er sgu da lidt surt!!!!!!<br />
<br />
Men jeg giver ikke op krop, jeg kæmper imod og fortsætter ufortrødent. Så kan vi jo se, hvem der vinder (og det bliver ikke dig krop)!!!!!!!!!<br />
<br />
Et par gåture af 6 km i weekenden har måske også hjulpet lidt på, at der kom lidt gang i tabet igen?<br />
<br />
Nå, det var lige lidt træls fra mig af, håber det er lidt bedre i næste uge.<br />
<br />
Skulle jo gerne nå de sidste 6,4 inden 26. marts, der har jeg fødselsdag, og regner da med, at kunne spise festmåltid den dag <br />
<br />
Jeg tror på det endnu, selvom det bliver sværre og sværre at nå. Håber vejret snart arter sig, så jeg kan komme igang med, at løbe :D<br />
<br />
God dag alle i slankende mennesker
mig

04/02/2013 kl. 17:49
Tillykke med det tabte ja måske det ikke er så meget men dog et minus <br />
<br />
Ja de sidste kilo kan altså godt være lidt stride men dejligt at se du ikke har tænkt dig at give op ville iøvrigt også være dumt når nu du er så langt, ikke <br />
<br />
Der er ikke andet at gøre end at klø på så skal det nok komme <br />
<br />
Måske du skulle skrive ned nogle dage hvad på spiser for man kan godt ha få putte lidt ekstra ting ind i kuren uden at tænke over det, eller få spist for lidt, ha rod i sine RP og PG dage. Det var nogle af de ting som var årsagen til mit gik i stå midt i det hele og det hjalp så da jeg begyndte at skrive ned <br />
<br />
Jeg hepper på du nu dit mål inden din fødselsdag <br />
<br />
Ha en dejlig aften <br />
Knus Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.