Oprettet af theidi d. 15/10/2012 kl. 09:13

theidis dagbog

Ja, så oprandt den "store" dag. Så startede jeg i dag. Jeg har ikke nogen vægt, men regner med, at få fat på en i dag. Så først i morgen kommer der vægtindberetning.<br />
Jeg har gået og ventet siden starten af november, hvor der var det der indlæg med ude og hjemme. Ville bare ikke starte før, da jeg med sikkerhed vidste, at jeg ville snyde i julen, og ikke orkede nederlag fra starten. Nu er jeg så startet, og glæder mig helt vildt, til at prøve:D<br />
<br />
Jeg syntes måske, at det er lidt svært i den første attackfasen, hvor man slet ikke må spise andet end proteiner. Jeg ville have bagt et dukanbrød i går, men havde desværre ikke fromage frais eller yoghurt eller hvad jeg nu lige ville bruge, så det skal jeg have fat i i dag. For så får man da lidt "brød" til f.eks. torskerogn, som jeg skal have til frokost i dag. Men ellers er jeg fortrøstningsfuld.<br />
<br />
Min vægt ligger omkring 101 og dukan siger, at jeg skal være på attack i 6 dage. Men i morgen kan jeg veje mig 100&#37; og kan så se, om det passer.<br />
<br />
Er det forstået rigtig nok, at man kun må få alt i alt 800 gr. mælkeprodukter?<br />
Eller er det eksklusiv mælk?<br />
<br />


Heidi79

26/10/2012 kl. 12:44
Det er bare så flot at det bliver ved at gå den rigtige vej.<br />
(kunne godt lige låne dine -700gr) :D<br />
<br />
Den kvalme kan jo også være fordi du ikke har været på toilettet, så håber at det snart vænner for dig.<br />
<br />
Jeg synes heller ikke jeg kan spise helt det samme og synes ikke det er meget. Det vigtigeste er jo at vi ikke går og føler os sultne.<br />
Det må jeg lave, det lyder lækkert lige til hygge i aften <br />
<br />
God dag..
mig

26/10/2012 kl. 19:11
Ja men det var så heller ikke lige mig i dag <br />
<br />
wee det er da super med de 200 g på trods, tillykke med det <br />
<br />
Åh det er surt når maven er dum, har du læst tråden om forstoppelse ? drikker du nok vand ?<br />
<br />
Ja men lidt syltet agurk er jo ok som krydderi bare husk den helst skal være sukkerfri <br />
<br />
Ja jeg spiser også mindre pr. måltid end før jeg gik på kur og tror det er meget normalt men godt du husker mellemåltider <br />
<br />
Kan du ha en god aften
theidi

27/10/2012 kl. 09:54
Godmorgen alle.<br />
<br />
Maven går i orden efte en grøntdag, tager egentlig 2 og 2, men tror, at jeg laver det om lige nu, så det bliver 1 og 1. Det er lidt træls, at maven skal gå i stå hver gang det er proteindag. Og ja, jeg drikker rigeligt, i hvertfald 2 liter dgl, så det burde ikke være det :D<br />
<br />
Og ja, vægten kaldte idag igen, jeg kan ikke lade være, den sagde yderligere 200 smidt, så jeg er simpelthen så glad :D<br />
<br />
Jeg skulle ellers igang med, at bage "franskbrød", og opdager, at jeg havde overset tørgær, æv æv, det kunne jeg lige have spist til morgen. Nå, jeg må vente med, at bage det til senere, når jeg har fået fat i tørgær. Ellers skal vi have sønnike klippet og ænderne godt installeret i stalden. Så der bliver da lidt motion der. Og selvfølgelig skal vi da ud og gå i det dejlige vejr :D<br />
<br />
God dag alle sammen
mig

27/10/2012 kl. 22:05
Dejligt maven virker igen <br />
<br />
Tillykke med ddet tabte <br />
<br />
Øv når man nu gerne lige ville bage :/ ja men så har i da haft lidt at se til <br />
<br />
Ha en dejlig aften
theidi

28/10/2012 kl. 16:51
Hej hej.<br />
<br />
Ikke nogen vildt spændende dag i dag. Hygge og en lille gåtur er alt hvad det er blevet til. Vægten besøges i morgen, hvor det er den rigtige vejedag, så jeg sprang over i dag :D , var jeg ikke sej <br />
<br />
I aften til Forbrydelsen står den enten på milkshake eller et glas sodavand (light selvfølgelig ).<br />
<br />
Ellers ikke mere at berette i dag. Fortsat god dag til jer alle.
mig

28/10/2012 kl. 20:41
Ja men det er jo også dejligt med en hygge dag <br />
Jo mega sej så venter vi spændt på hvad den siger i morgen <br />
<br />
God aften til dig
Heidi79

28/10/2012 kl. 22:17
Hejsa,<br />
<br />
Hvor er det bare fedt at vægten stadig går den rigtige vej. Tillykke tillykke med det
theidi

29/10/2012 kl. 10:00
Hej alle sammen.<br />
<br />
Ja, så steg jeg på vægten, og siden lørdag er der kun røget 200 g. :? Ved ikke helt, hvad jeg skal sige til det. Måske det bare ikke skal gå så stærkt alligevel?<br />
Man vænnede sig også for hurtigt til, at det skulle gå så stærkt, og nu er der "kun" tabt 1,1 kg. på 1 uge. Hvor sidste uge sagde 4,1. Det er jo altså en forskel.<br />
<br />
Og jeg spiser godt, meget, ofte, drikker rigeligt vand. Har dog kun fået gået 4 ud af 7 dage i sidste uge, lidt flovt, for jeg var jo så godt i gang med at gå.<br />
<br />
Nå, men det skal da heller ikke slå mig ud, for 1,1 kg på 1 uge, er vel egentligt ganske ok?<br />
<br />
Håber vejret arter sig til i eftermiddag, så jeg kan komme afsted igen på gåtur. Det er åbenbart vigtigt, hvis jeg skal tabe mig. Overvejer faktisk også lidt, at gå tilbage til 2+2 istedet for 1+1 dage? Der skete der da noget efter et par proteindage. Hmm, jeg kan jo lige vente en uge også se, hvordan vægten har artet sig. Jeg tror jeg vil forsøge, at vente en hel uge igen, før jeg vejer mig, HVIS JEG KAN <br />
<br />
God dag til alle
Heidi79

29/10/2012 kl. 13:18
Jeg synes bare du skal være tilfreds ved jo godt selv at når det lige pludselig går langsomt med vægten, så synes man bare det er nederen, men du har da i det mindste ikke taget på!! <br />
Vær du bare STOLT af det tabte. <br />
<br />
Vejret... hmm der skal altså en hvis portion selvdiciplin for at bevæge sig ud i det våde ruskende vejr. God tur, håber du kommer afsted <br />
<br />
Jeg køre selv skiftevis med grønsager protein fordi jeg tror det er nemmere for mig så jeg ikke går død på protein dagene <br />
<br />
God dag til dig også.
mig

29/10/2012 kl. 22:04
Ja men det kan du være helt tilfreds med, det er et flot tab på en uge så tillykke med det Man bliver jo ikke ved med at ha et tab på 4 kg pr ugen hvilket også er godt for det er slet ikke sundt for kroppen eller psyken.<br />
<br />
Da jeg var i mål hed mit snit 800g pr uge <br />
<br />
Ha en dejlig aften
theidi

30/10/2012 kl. 10:33
Hej hej.<br />
<br />
Jeg er jo egentlig også tilfreds, og havde jeg kun vejet mig x 1 om ugen, så havde det jo heller ikke været 100 g. her og 100 g. der. Så havde det været 1,1 kilo på en gang. Så i dag, lod jeg gladeligt vægten stå. Måske også fordi, at jeg spiste stegt flæsk igår :? . Godt nok lavet i ovenen, og så bare med lidt fromage frais med persille i. Men for søren, hvor blev jeg dårlig. Havde kvalme hele natten og er stadigvæk ikke helt på toppen endnu.<br />
<br />
Grunden til, at jeg spiste stegt flæsk er, at d. 25 september fik vi slagtet vores grise, og jeg har da ikke tænkt mig, at gå ½ år og fede mine grise op, for så ikke at smage noget af det. Men vil nok tænke mig lidt om en anden gang, for jeg gider da ikke, at få det så dårligt over, at spise.<br />
<br />
Det var måske også en af grundene til, at vægten fik lov, at holde fri idag <br />
<br />
Håber alle får en slankende dag.
Heidi79

30/10/2012 kl. 13:23
Hejsa,<br />
<br />
Øv øv med kvalmen og hvor jeg dog kender det. Kan sagtens forstå du gerne vil smage på det. Er nu sikker på at jeg også havde valgt og smage på sovsen, Jeg elsker persillesovsen Vi spiser stort set aldrig sovs her, men persillesovs hmm. Så jeg skal ikke lave stegt flæsk med persillesovs.<br />
Hatten af for at du kun spiste flæsket og tror ikke det bliver så slemt når du hopper på vægten næste gang <br />
<br />
mig

30/10/2012 kl. 20:09
Du kan også godt være tilfreds med det tab på 15 dage, det er sgu flot <br />
<br />
Åhh surt med kvalmen men det er det som sker når maven pludselig får den fede mad, har prøvet det :/ Men man får lært at holde sig fra det <br />
<br />
Jeg elsker også flæsk og persillesovs især med nye kartofler så det skulle jeg også lige ha da kartoflerne kom men det fortrød jeg godt nok da maven gik amok :/<br />
<br />
Ja hvis man kun vejer sig en gang om ugen virker tabet meget større <br />
<br />
Ha en dejlig aften
theidi

31/10/2012 kl. 09:38
Uhhh altså, jeg kom til, at lande på vægten her til morgen alligevel :? , manden skældte også ud bagefter, da han opdagede det <br />
Men altså et tab på 900 g. siden mandag er vel ok :D . Jeg trængte bare sådan lige til, at se, om det stegte flæsk havde givet alt for meget udsving, men det kan det jo så ikke have gjort. Ikke at jeg gør det igen lige foreløbigt, for det var da ikke nogen rar fornemmelse med den mave <br />
<br />
Jeg har forresten fået overtalt manden til, at vi skal have hund. Nok mest for børnenes skyld, den store kommer alene hjem fra skole, og er blevet helt panisk over det, der er sket i Vester Skerninge på Fyn (ved ikke hvor mange der har fulgt med i det, men en 11-årig pige er blevet kidnappet og sexmisbrugt). Mine børn ser normalt aldrig nyhederne, men hun har set det hos mormor og morfar :x , og nu er hun helt ude af den, og bange for, at komme hjem. Så har jeg fået lov til, at få en hund. Og vi skal ud og kigge i aften på den fineste lille labrador, uha hvor jeg glæder mig :D Og det giver jo også endnu en grund til, at jeg skal ud og gå, og endda flere gange dgl .<br />
<br />
Kan I have en dejligt dag
mig

31/10/2012 kl. 20:29
Ja men det er da flot, tillykke Der var du heldig men forstå godt du ikke lige skal prøve igen når maven fik det sådan <br />
<br />
Ej det bliver da dejligt med en lille hund men skrækeligt børn skal gå og være bange <br />
Ja nu skal du ud mange gange og tillykke med den <br />
<br />
Ha en dejlig aften
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.