Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


lucky

17/12/2012 kl. 08:23
Hej faldt lige forbi dig <br />
ja puh,hvorfor er det altid så stresset op til jul,alle de ting man lige skal nå,det er da fint du spise dukansk og holde det nogenlunde mon ikke det er sådan for mange af os selv om vi vil det nok så meget det skrider da også for mig nogen dage men bare man er tilbage igen dagen efter så må man ta det med,der sker ting i verden der er langt være end man ikke lige overholder sin dukanmad.<br />
God uge håber du når det hele uden alt for meget jag.
Vibeke1965

17/12/2012 kl. 10:47
Jeg har besluttet mig for, at min officielle vægt først kommer på igen 4. januar - det er lidt tøset, men jeg kan ikke holde ud at se den stige mandag og så falde fredag, for at stige igen mandag....<br />
<br />
Jeg vejer mig hver dag, for det må ikke løbe helt løbsk for mig, men jeg VIL simpelt hen ikke gå højt op i det før til januar.<br />
<br />
Jeg synes generelt ikke jeg overdriver mit indtag, og det er i virkeligheden rart at opdage - tidligere har jeg overdrevet HELT VILDT men det ser da heldigvis ud til, at det er blevet bedre.<br />
<br />
God dag til jeg der kommer forbi <br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

17/12/2012 kl. 10:54
Og ja vi har alle travlt denne måned - ved det - jeg er heldigvis HELT færdig med julegaverne, og jeg er næsten færdig med indkøb af mad - mangler faktisk kun de ting, der ikke kan købes før til sidst.<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

17/12/2012 kl. 19:41
God beslutning så har du lidt ro på det hele og ikke bliver så stresset Ja men har fået lært noget på denne kur ang. overspisning og det er bare så dejligt at opdage <br />
<br />
Dejligt du er så langt med julen, her er vi lige så langt men det er nu kun fordi jeg jo lige skulle en tur forbi sygehuset hehe<br />
<br />
Kan du ha en rigtig dejlig aften
Vibeke1965

04/01/2013 kl. 07:27
Godt nytår <br />
<br />
Nå.....så gik den december og den kostede 4,2 kg hen over julen!!!<br />
<br />
Jeg skulle ha været HELT tilbage i onsdags den 2. januar men jeg kommer først for alvor i gang på søndag.<br />
<br />
Jeg har været syg siden 28. december og har derfor ikke fået bagt mit brød - og har i øvrigt ikke kunnet overskue at holde mig til kuren!!! Jeg startede på arbejde i onsdags, men burde være blevet under dynen - men jeg kunne heller ikke overskue at skulle ringe til en kollega og sætte ham/hende ind i hvad der skulle gøres på min "plads" så jeg gik på arbejde - nu glæder jeg mig til at kunne blive liggende i sengen i morgen - nu er jeg godtnok ved at være frisk igen - der er kun lidt (nå ja en del) hosteri, ondt i halsen og snot tilbage :D<br />
<br />
Men jeg er (næsten) klar igen til Dukan<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 96,0 - vægttab 14,3 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

04/01/2013 kl. 10:31
Hmm har lige fået en mail fra Dukan - (jeg har ikke tilmeldt mig coaching, men tror den kommer fordi jeg tog vægttesten engang for længe siden...)<br />
<br />
Der er nogle gode opskrifter, som jeg skal prøve bl.a. Shephards Pie
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

04/01/2013 kl. 11:08
Puha det var da skidt, du har været syg Nej, så er det ik altid lige nemt at holde Dukans råd. Men godt det er på retur, så du kan komme igang med at smide det du har taget på ( Velkommen i klubben ) Vi må da lige høre nærmere om de gode opskrifter <br />
Rigtig godt nytår og god bedring <br />
Kram


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
mig

04/01/2013 kl. 20:05
Velkommen tilbage Håber du har haft en dejligt jul og et godt nytår <br />
Øv du er syg men godt at høre du er ved at få det bedre <br />
Ja julen har kostede lidt hos flere af os men vi ved jo hvad der skal til for at komme af med det igen så det er jo bare op på Dukan hesten og så der ud af <br />
<br />
Ha en dejlig aften
lucky

05/01/2013 kl. 15:50
Hej vibeke<br />
Dejligt at se du er på igen,ja vi er nogle stykker der skal af med julesulet <br />
Men mon ikke vi hurtig bliver det kvit nå vi følger dukan helt igen<br />
god start til dig i morgen.<br />
knuzz
Vibeke1965

07/01/2013 kl. 07:23
Tak skal I ha - og jeg er helt klar igen, fik bagt en masse boller i går, så jeg har til et par uger <br />
<br />
Men er ved at være træt af at være syg - har mere eller mindre ligget på langs hele weekenden, og føler mig nu heller ikke super frisk i dag ...snotter stadigvæk, hoster og er tung i hovedet....tror vi går og smitter hinanden derhjemme.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

07/01/2013 kl. 13:35
Dejligt du er helt klar igen ja godt at bage til et stk tid, jeg bager altid til 1 mrd pr gang <br />
<br />
Kan jeg da godt forstå du er, det er også bare så øv rigtig god bedring til dig <br />
<br />
Knus
Christel

09/01/2013 kl. 12:42
Hej Vibeke, du er så flink til at besøge vores dagbøger, så jeg smuttede lige nysgerrigt forbi din. Og din historie ligner lidt min. Jeg startede også Dukan for over et år siden, og i Tyrkiet tog jeg også på på en All inclusive-ferie i Tyrkiet. Jeg smed det meste, men derfra kunne jeg ikke så godt tabe det ekstra så nemt, så en skaje-ud-dag kostede nogen gange 3 kg. Men jeg holdt ved, da jeg startede seriøst op igen efter sommerferien. Også selv om vægten til sidst stod stille i fase 2. Da jeg smuttede i fase 3, tabte jeg mig sjovt nok ekstra.<br />
Men nu kom julen så og jeg regner med at være kommet af med det ekstra på søndag eller ugen efter.<br />
<br />
Kan du ikke nyde noget cheasy joghurt, når du er ved at falde i, og når der ikke er overskud til at bage?<br />
<br />
Vibeke1965

09/01/2013 kl. 13:40
Jeg havde svært ved at finde vedholdenheden i efteråret, og så slap jeg helt i julen - men det var planlagt.<br />
<br />
Nu er jeg startet op igen, og min plan er KUN at falde i, når jeg ikke har andre muligheder (det er ikke alle steder, jeg kan sige, at jeg kun er på kød/grønt) men ellers har jeg i hvert fald tidligere været temmelig god til at holde planen, og det regner jeg da med at blive igen.<br />
<br />
Skulle gerne tilbage dertil, hvor vægttabet bare "SKER" og synde-dage hurtigt forsvinder igen - for jeg har oplevet lidt det samme som dig, at det blivere sværere at blive tilgivet for sine synder
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

09/01/2013 kl. 14:52
Pøj pøj med det. Jeg er rimelig glad for maden, og det hjælper på det hele at jeg aldrig døjer med migræne mere og kun meget sjældent væske i kroppen (det er faktisk kun kommet igen efter festmåltider). Jeg synes det er skønt at man må spise sig med. Og hånden på hjertet: når jeg må spise stivelsesholdigt måltid og har valgt fx ris, så giver risene mig nul og niks. Jeg kan ikke smage dem som sådan, og det er bare usundt fyld. Smagen er jo i fx tomatsovs eller kød osv.
Vibeke1965

15/01/2013 kl. 07:38
Puha så gik der en uge mere, i går sagde vægten det samme som sidste fredag, jeg må også indrømme, at jeg ikke kunne holde mig til Dukan i sidste uge.<br />
<br />
Jeg er stadig småsyg, så det der med at få handlet og forberedt de rigtige ting har hængt lidt - jeg har haft nok at gøre med at komme på arbejde.<br />
<br />
Nå, tror det er ved at være ovre, er i hvert fald i gang på 3. dag - og der ligger ikke nogen udfordringer og venter de første dage (skal godt nok til en veninde i morgen, men har sagt til hende hvad jeg spiser, og hun har lovet at lave Dukanvenlig mad )<br />
<br />
Var uofficielt på vægten i dag, og det går den rigtige vej :D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.