Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


lucky

16/11/2012 kl. 08:53

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den November 15, 2012, 10:07</b><br />
Det kører stadig godt, glæder mig helt til at se vægten i morgen.<br />
I dag er det præcis 1 år siden, at jeg startede på Dukan - når jeg ser på Rita, der altså startede en dag før mig så kan jeg da godt tænke, at jeg burde være lige så langt.<br />
Det er der jo forskellige årsager til, at jeg ikke er - primært har jeg leget fase 3 det sidste halve år (leget, fordi det ikke helt har været tilsigtet alle 6 måneder ) men jeg har stadig den samme vægt som 1. maj (nåja ligger måske 1-1,5 kg højere) og den proces jeg har været igennem i dette halve år har jeg det fint med, den har været med til at påpege nogle ting, som jeg skal være MEGA-opmærksom på, når jeg RIGTIG lander i fase 3.<br />
Og de ting kan jeg såmænd godt arbejde med her i fase 2, for jeg ved jo, at jeg ikke kan overholde kuren 110&#037;, så der vil stadig være tider, hvor jeg synder - jeg skal øve mig i KUN at synde den dag, der er behov for det - og ikke slippe flere dage - for det bliver i sidste ende også min udfordring, når jeg kommer til fase 3.<br />
Hvis jeg er super god tager det nok ca. ½ år før jeg når fase 3, så der er jo tid at øve sig på :D</div>
</div>
<br />
Hej vibeke.<br />
Kan godt forstå du tænker sådan,men sådan er vikeligheden bare ikke.Jeg kan da også se hvis jeg ser på nogle af dem der startede midt Januar som mig så har de tabt mere end jeg har,eller bare se på Susabri det er jo helt vildt som det er gået for hende og manden.<br />
Jeg synes det er flot du stadig kæmper også selv om du ikke har været 110&#037; på Dukan,men du har jo aligevel tænkt over din kost og holdt vægten nede og det skal du være stolt af,for tænk hvor du var landet hvis du havde givet helt slip(skriver af erfaring).<br />
lucky

16/11/2012 kl. 08:57

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den November 16, 2012, 07:55</b><br />
Så var det veje dag og jeg har tabt 2,5 kg siden mandag - super tilfreds :D<br />
Ja, Rita du har helt ret - det kan bare være svært ikke at sammenligne, men tror det har været godt for mig at holde den "pause".<br />
Du har ret PL - så kan vi lære det - og det tror jeg også vi gør - så længe vi ikke slipper kuren helt, men kommer tilbage og taber det, vi tog på, så tror jeg vi hen af vejen lærer af det, for det er jo hammer irriterende med den elevator-vægt, så når jeg ser i mandags at jeg har taget så meget på, så tænker jeg helt vildt meget over, hvad jeg gør næste gang.<br />
Jeg skal til fødselsdag i morgen på en græsk restaurant - heldigvis til frokost - det er buffet - vi har været der før, så jeg kender menuen - jeg kan sagtens lade vinen være, og der er klart mulighed for at vælge kød og grønt - det plejer jeg faktisk at gøre, så i virkeligheden er det eneste jeg skal holde mig fra brødet. Ja og så tzatiki, men det er jo trods alt et mælkeprodukt, selvom fedtprocenten er højere end tilladt, så den tager jeg nok lidt af.<br />
Lucky - ja dejligt med rester, troede jeg skulle ha det sidste meatza i går, men der havde været mus i køleskabet - det er altså det værste ved de teenagere: man tror man har noget i skabet/køleskabet, men de er altid sultne, så det har man ikke!!! :P<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,6 - vægttab 18,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.</div>
</div>
Det er flot 2½kg!God plan du har for i morgen.<br />
He ja de unger,kender det godt sådan er det også her i huset selvom min søn nok ikke kan gå for at være teenagere mere,men bor hjemme da han er under uddannelse.<br />
God weekend til dig...
Vibeke1965

16/11/2012 kl. 09:47
Det er måske også en tilsnigelse at kalde min datter for teenager - hun er 12 - men hun har opført sig som en teenager de sidste 2 år (tror jeg eller måske fylder hun bare meget i øjeblikket )
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

16/11/2012 kl. 12:18

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den November 16, 2012, 07:55</b><br />
Så var det veje dag og jeg har tabt 2,5 kg siden mandag - super tilfreds :D<br />
Ja, Rita du har helt ret - det kan bare være svært ikke at sammenligne, men tror det har været godt for mig at holde den "pause".<br />
Du har ret PL - så kan vi lære det - og det tror jeg også vi gør - så længe vi ikke slipper kuren helt, men kommer tilbage og taber det, vi tog på, så tror jeg vi hen af vejen lærer af det, for det er jo hammer irriterende med den elevator-vægt, så når jeg ser i mandags at jeg har taget så meget på, så tænker jeg helt vildt meget over, hvad jeg gør næste gang.<br />
Jeg skal til fødselsdag i morgen på en græsk restaurant - heldigvis til frokost - det er buffet - vi har været der før, så jeg kender menuen - jeg kan sagtens lade vinen være, og der er klart mulighed for at vælge kød og grønt - det plejer jeg faktisk at gøre, så i virkeligheden er det eneste jeg skal holde mig fra brødet. Ja og så tzatiki, men det er jo trods alt et mælkeprodukt, selvom fedtprocenten er højere end tilladt, så den tager jeg nok lidt af.<br />
Lucky - ja dejligt med rester, troede jeg skulle ha det sidste meatza i går, men der havde været mus i køleskabet - det er altså det værste ved de teenagere: man tror man har noget i skabet/køleskabet, men de er altid sultne, så det har man ikke!!! :P<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,6 - vægttab 18,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.</div>
</div>
<br />
Weeee det er bare så godt gået, tillykke med det <br />
<br />
Åh jeg kender det godt, da jeg startede her ind var der 2 hvor vægten bare susede ned af i et tempo hvor vi andre sad og var grønne af misundelse og hvor ville jeg gerne det var mig Ja men det har du sikkert har brug for og sådan er det jo så bare, men skal jo ha det godt med sig selv og kunne følge med både fyskisk og psykisk <br />
<br />
Lyder som en god idè ang. den der fødselsdag <br />
<br />
Hehe sådan nogle "mus" har jeg haft men nu er de flyttede hjemmefra men tænker om man en dag når man er på besøg hos dem skulle gøre gengæld de vil sgu nok glo lidt hehe<br />
<br />
Ha en god dag
Vibeke1965

19/11/2012 kl. 08:49
Så gik den weekend, og jeg synes faktisk jeg har klaret det fint.<br />
<br />
Havde gæster i fredags, vi sku ha skinkeschnitsler - glemte at sige til min mand, at min ikke skulle paneres, og kom først i tanker om det, da jeg så de sidste lå på panden!!! Kunne han ikke selv ha tænkt tanken - efter et år, hvor jeg ikke har paneret karbonader og schnitsler!!! nå men det var der jo ikke noget at gøre ved.<br />
<br />
Havde lavet isis mousse til mig selv, som jeg spiste mens de andre fik brownies med softice.<br />
<br />
Lørdag var jeg til fødselsdag - det eneste jeg syndede med var 3 oliven og så er der ingen tvivl om at tzatikien var for fed.<br />
<br />
I går fik jeg for meget havreklid - skulle egentlig ha haft spaghetti og kødsovs (altså uden spaghetti til mig) men det var der ikke rigtig nogen der gad, så i stedet lavede jeg pizza, men da havde jeg jo brugt min havreklid portion og også mine tolererede.<br />
<br />
Det kunne også ses på vægten i dag +0,5 kg siden fredag <br />
<br />
Nå men synes alligevel det er billigt sluppet.<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 92,1 - vægttab 18,2 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

19/11/2012 kl. 13:07
Hej du har da holdt dig mest til det du må.<br />
He ja de mænd nogen gange <br />
Så må du se på fredag du havde jo også et flot vægttab i sidste uge
Ninapiie

19/11/2012 kl. 14:36
Syntes nu det er godt gået, når det har været en weekend fyldt med fristelser..... Du har da prøvet at forberede lidt med din chokomousse Det skal nok ryge hurtigt igen.... Du er jo noget af en taber


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

20/11/2012 kl. 10:09
I dag skal jeg til skolebestyrelsesmøde, spændende hvad maden er i dag - nogengange smørrebrød!! andre gange kød og grønt - håber selvfølgelig på det sidste, men har tænkt mig at spise en bolle med pålæg lige inden jeg tager af sted, så regner jeg med at jeg kan holde mig fra maden, hvis den ikke passer mig <br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

21/11/2012 kl. 10:35
Nå det gik fint i dag, der var kalvekød med tunsauce, rødkålsalat (selvom den var blandet med hvedekerner!!) hønsesalat, som nok var lige det fedeste og nogle gulerod og agurkestave - så alt i alt ok.<br />
<br />
Skal til møde igen i dag, prøver at gøre det samme - dvs spise en bolle inden jeg tager af sted - ved at den står på sandwiches i dag til mødet.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

21/11/2012 kl. 18:32
Det var da ok billigt sluppet med den weekend Og som de andre skriver er det hurtigt af igen <br />
Der er ikke andet at gøre end at se hvad vægten siger ved næste vejning og ta den der fra <br />
<br />
God idè at spise en bolle før møderne når du ikke lige ved hvad de servere <br />
<br />
Ha en dejlig aften
Vibeke1965

23/11/2012 kl. 08:53
Kom desværre til at spise en sandwich i onsdags - ærgerligt, men har tabt mig lidt alligevel -200g.<br />
<br />
Skal i byen i morgen, jeg har meldt ud, at jeg kun spiser kød og grønt, og jeg skulle ikke tage noge mad med selv, så regner med at det går.<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,9 - vægttab 18,4 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

23/11/2012 kl. 09:25
Det er så dejligt når man får meldt ud, at man er på omlagt kost. Syntes kun jeg har fået positivt ud af det. I starten frygtede jeg at sige det til folk. Var nok lidt nervøs for deres kommentarer. Rigtig god weekend og fornøjelse


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
mig

23/11/2012 kl. 12:08
Dejligt du har tabt dig på trods, tillykke med det Men pas på for hvis du gør det der for tit så står vægten bare lige pludselig stille og det er bare så surt <br />
<br />
Det er bare så sejt du har meldt ud hvad du spiser <br />
<br />
Ha en dejlig dag
hsjepsen

23/11/2012 kl. 12:16
Det er et flot resultat du har opnået, og du ved at du kan, så bare find den indre stærk dig frem og stå fast. Du har allerede gjort det rigtige og meldt ud, hvad du spise og ikke spiser...<br />
<br />
Stay strong <br />
<br />
Vibeke1965

23/11/2012 kl. 12:46
Tak for støtten <br />
<br />
Ja jeg har det også fint med at melde ud, men nogen gange forstår folk det ikke helt alligevel - har prøvet nogle gange, hvor der så bliver sagt - "jamen spiser du ikke frugt? hvorfor gør du ikke det - og mandler er da så sunde!!"<br />
<br />
så selvom jeg synes jeg er klar i spyttet, så er det nogen gange ikke helt nok. men jeg håber hver gang.<br />
<br />
Jeg ved det Rita, synes bare det er mærkeligt: Jeg vejede mig onsdag morgen og igen torsdag - jeg spiser 800g mad og tager 1,5 kg på - ved jo godt det må være en kemisk proces (noget med at binde vædske for jeg havde jo tabt det igen fredag) men alligevel - nå på den igen - jeg er klar:D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.