Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


mig

10/10/2012 kl. 15:50
Åh det lyder super lækkert Ja kom bare med nogle dukan venlige opskrifter så er jeg helt kart på <br />
<br />
Ved godt der står her inde vi må få light kokosmælk men når jeg søger på den engelske side står der det er helt forbudt :/<br />
<br />
Ihhh kinamad og sushi, mums siger jeg bare
Vibeke1965

10/10/2012 kl. 16:00
Selvom kokosmælk skulle være forbudt, så er det jo temmelig begrænset hvad man får, når nu man ikke har risene til at suge :P
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

11/10/2012 kl. 07:06
I går aftes var jeg hos en veninde, hun er også på dukan, så der var heldigvis mad efter mit hoved.<br />
<br />
Men som altid, når jeg er social, så spiser jeg alt for meget, af de lækre rodfrugter denne gang <br />
<br />
Og så havde hun bagt mazarinkage med dukannutella på - den smagte rigtig godt.<br />
<br />
Dejligt, når man ikke behøver bekymre sig om, hvad man må og ikke må :D<br />
<br />
Der var en tredje veninde - ja hun fik lidt kartofler til og så måtte hun "døje" med kagen - den var hun ikke vild med - det ville jeg nok heller ikke være i mit tidligere liv, men man bliver jo nøjsom - i det daglige har jeg ikke behov for kagerne, men en gang imellem (og især til sådan en tøseaften) er det nu meget rart med noget til kaffen/teen.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

11/10/2012 kl. 07:55
Dejligt at veninden og så er på Dukan for som du selv siger gør det altså bare det hele lidt letter <br />
<br />
Lyder som en dejlig middag <br />
<br />
Sådan har jeg det også med kage men det er nu heller ikke det jeg spiste meget af før Dukan <br />
<br />
Kan du ha en super dag
Vibeke1965

11/10/2012 kl. 09:03
Jamen jeg spiste meget kage før dukan - jeg er vokset op i Jylland, hvor der var eftermiddagskaffe og aftenskaffe HVER dag med kage og småkager, så det er en indgroet vane, der har været svær at komme af med.<br />
<br />
Nu har jeg ikke behov for noget HVER dag, men jeg kan altså ikke servere kaffe/te for gæster uden at servere noget spiseligt til.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

11/10/2012 kl. 13:20
Så er det super flot du kan holde dig fra at bage alt hvad der bliver lagt ind her Jeg kunne slet ikke li søde ting da jeg var barn, det er faktisk først efter jeg blev 40 år jeg fik en mindre sød tand men ikke noget vildt <br />
<br />
Her i huset er det tit man ikke får noget til kaffen men folk ved det og syntes det er ok
Vibeke1965

12/10/2012 kl. 07:01
Så blev det fredag og vejedag igen og hvor er det dog irriterende - 91,6, dvs. +700g fra i mandags!!! Jeg ved jo godt, at jeg snød i mandags, men har faktisk overholdt kuren siden - det er så tre uger med uændret vægt.<br />
<br />
Og i aften skal vi på kulturnat, hvor jeg ved jeg kommer til at synde lidt.<br />
<br />
Jeg holder ferie i næste uge (så kommer ikke så meget i Forum - måske slet ikke - jeg sidder ved en pc hver dag på arbejde, så gider ikke når jeg kommer hjem ) vi skal nu ikke noget, men jeg må vist bruge lidt tid på at kigge på om jeg VIRKELIG holder kuren, jeg er lidt sløset med at holde øje med de tolererede, og så får jeg ingen motion.<br />
<br />
Nå, motion får jeg så i aften, hvor vi skal vade København rundt, det kan så råde bod på lidt af de ekstra kalorier jeg kommer til at indtage.<br />
<br />
Sjov observation jeg gjorde her til morgen, da jeg skulle pakke dagens mad ned - blev enig med mig selv om, at jeg ville spise af morgenmaden på arbejde (for jeg havde jo alligevel taget på og jeg skal jo alligevel synde i aften) - det tog lige et øjeblik inden jeg kom til fornuft og blev enig med mig selv om noget nyt - at jeg selvfølgelig skal overholde kuren hele dagen og først synde i aften.<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,6 - vægttab 18,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Hanne65

12/10/2012 kl. 07:19
Godt træk, selvfølgelig skal du da ikke synde - før i aften og heller ikke i morgen Håber du får styr på det i ferien, så vægten går den rigtige vej igen. God ferie
lucky

12/10/2012 kl. 08:53
Jaja vibeke der er jo ingen der har lovet os at det er nemt men kunne jo være rart der snart sket lidt mere.Men som du skriver så er det måske TT listen der driller,ved jeg fra mig,jeg selv har nogen dage ikke helt styr på den.<br />
Fornuftigt at springe morgenbrødet over. God ferie og håber du får gang i vægttabet i løbet af ugen.
Ninapiie

12/10/2012 kl. 09:45
Super godt du lige fik hjerne koplet til, så du ik fik syndet imorges Lidt skægt... For min vægt er som din fortiden.... Det har stået stille længe Men mon ik det bare er kroppen der skal følge med? Det er bare frustrerende, når man gør sit bedste. Nyd nu aftenen <br />
Knus


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
mig

12/10/2012 kl. 09:51
Yes nu er du inde i den rigtige tankegang, det er sååå godt, nu ved jeg du nok skal nå mål for du har helt sikkert rykket dig når man første tænker sådan <br />
Under min første kur havde jeg den sammen tankegang som du lige havde først, ja når nu jeg har syndet til det her måltid kan jeg også gøre det til næste :/ men nej det er jo netop det man IKKE skal, der skal man være tilbage på rette spor Sådan har jeg gjort under Dukan og det må jeg sige har virket og man bliver også mere stolt af sig selv Ihhh jeg bliver helt stolt af dig, du er for sej kvinde <br />
<br />
Jeg er sikker på det er en god idè at lige kigge nærmer på hvad det er man indtager hvis vægten ikke lige gør som man gerne vil ha for nogle gange kan man godt komme til at spise lidt for meget fra tolerede eller rode rundt i R-P og P-G dage også eller spise for meget eller for lidt grønt og det er de små ting som man ikke lige tænker over i hverdagen <br />
<br />
Ha en dejlig dag/aften og ferie
Vibeke1965

12/10/2012 kl. 10:22
Tak skal I ha allesammen.<br />
<br />
Skægt som det morgenbrød blev ved med at spøge - jeg havde jo min egen bolle med og noget yoghurt, og alligevel var jeg ved at blive fristet til at tage en skive brød, og så var der også wienerbrød, som jeg lige et sekund overvejede - mærkeligt at man skal diskutere med sig selv hele tiden, bare fordi jeg ved, at jeg skal synde i aften.....<br />
<br />
De andre fredage tænker jeg overhovedet ikke over, hvad de andre spiser eller om der er wienerbrød eller ej.....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

12/10/2012 kl. 10:43
Ja men du er sgu da bare sååå sej og du vandt kampen, tager jeg hatten af for <br />
<br />
Ja man må lige ha de der diskussioner med sig selv nogle gange og det er bare en kampe sejer når man vinder dem
lucky

22/10/2012 kl. 05:58
Morgen vibeke<br />
Håber du har haft en god ferie
Vibeke1965

22/10/2012 kl. 07:52
Godmorgen - så er min ferie forbi, tak Lucky, det har været dejligt, jeg har ikke lavet ret meget <br />
<br />
Har ikke været super god, min vægt er den samme som den fredag jeg gik på ferie, så det er såmænd ok.<br />
<br />
Jeg fik en smule gang i motionen tror jeg har gået ca. hver anden dag, men nu har jeg fået lygter til min cykel, så i dag er jeg på cykel på arbejde for første gang i flere måneder - og det var super dejligt :D tror nu ikke jeg kommer til at cykle HVER dag, men 3 gange om ugen ville også være fint.<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,6 - vægttab 18,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.