Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


mig

22/10/2012 kl. 09:49
Godmorgen og velkommen tilbage fra ferie <br />
<br />
Ja men det er jo super du har holdt vægten <br />
Ja men 3 gange om ugen er jo også fint, så kan du ta en gå tur de andre dage <br />
<br />
Kan du ha en dejlig dag
Vibeke1965

22/10/2012 kl. 13:01
Ja tak Rita, er nu ikke helt sikker på, at jeg får gået, men må se hvad det kan blive til.<br />
<br />
Jeg her i hvert fald helt tilbage på maden og har været det i nogle dage, så regner med at der nu kan komme gang i vægttabet igen
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

22/10/2012 kl. 22:12
Ja men maden er også det vigtigste og så kan du jo se hvad der bliver behov for <br />
<br />
Ja men der skal nok komme gang i det <br />
<br />
God nat til dig
Vibeke1965

23/10/2012 kl. 07:53
I går fik vi Meatza til aftensmad - og da min mand fandt ud af det, sagde han "nu igen" - jeg spurgte, hvad han mente med det, tror da det er mindst 14 dage siden, jeg serverede det sidst - men han mente jo, at det fik <b>jeg</b> også søndag aften (og lørdag for den sags skyld) og det har han jo ret i, men det er simpelt hen så nemt, og jeg er næsten ligeglad med, hvad jeg spiser,og jeg kunne jo ikke spise kartoffelmos og enebærgryde, som de andre fik lørdag og jeg kunne jo heller ikke spise frossen pizza (nå ja varmet i ovnen :D) som de andre fik søndag, og så var meatza løsningen.<br />
<br />
I livet før dukan var måltider en vigtig ting i mit liv, og jeg følte mig snydt, hvis maden ikke smagte godt eller var lidt lækker - nu er jeg nærmest ligeglad, forstået på den måde, at selvfølgelig skal maden stadig smage godt og være lækker, men det betyder mindre, hvad det er, og jeg føler mig ikke snydt - der kommer jo mad om nogle timer igen.<br />
<br />
Og jeg kan sagtens spise det samme flere dage i træk, bare jeg slipper for at lave flere forskellige slags mad. Jeg plejer nu også at spise det samme som de andre, men der er jo nogle retter, som enebærgryde og frossen pizza, hvor jeg må vælge noget andet, og så er meatza fra dagen før super.<br />
<br />
Skal have meatza igen i dag for de andre skal have tomatsuppe med pasta. :P<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

23/10/2012 kl. 10:00
Hehe ja men det smager jo også godt og man kan jo komme forskellige ting på ja og det er hurtigt at lave <br />
<br />
Jeg kan også godt spise det sammen flere dage i træk, det er jo smart for så kan man lave til mange dage på en gang og smide noget i fryseren så man bare lige kan ta op <br />
<br />
Ha en super dag og nyd din Meatza
lucky

23/10/2012 kl. 19:13
Det er da flot du er begyndt at cykle,men en dum årstid ik? ved ikke hvor længe jeg bliver ved men det kommer jo an på vejret.<br />
Jeg kan også godt spise det samme flere dage,nogen gange er det nemt.Men hvorfor kan du ikke spise enebærgryde?<br />
Brug fedtfattig kød,jævn med mizena,ta noget fra til dig selv for du kommmer vel cremefraiche i ik ? så kan du spise det med fromage frais på toppen i stedet for mos eller har du PG så kan du lave en rodfrugtmos.Jeg spiser tit(læs meget tit )fromage frais på toppen af et eller andet så savner jeg ikke ris,pasta,kartofel.<br />
Tror jeg snart selv skal lave det vi laver det på job,det smager bare godt,en god gammel ret....<br />
vi skrives
Vibeke1965

24/10/2012 kl. 07:17
Jo ikke den bedste årstid at begynde at cykle, men det er bare den eneste motion jeg får, og da jeg kun har 6 km så tager det jo ingen tid - faktisk bruger jeg kun 10-12 minutter længere på transport end i bilen.<br />
<br />
Havde ikke lige overvejet enebærgryden uden om Karoline, men det kunne jeg vel godt ha gjort.<br />
<br />
Når du laver rodfrugtmos - hvad putter du i - synes jo det skal smage lige som kartoffel, og synes de hvide rodfrugter kan blive lidt skarpe i smagen<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Ninapiie

24/10/2012 kl. 15:18
Velkommen tilbage Hvor er det flot, at du ligger stabil! Det er da dejligt Skægt det der med kosten. Sådan her jeg det også. det betyder ikke så meget for mig hvad jeg putter i munde, bare det er dukan mad. Så kan sagtens sidde og tygge i et stykke kød, med fx fromage fraich på. Det er jo ikke fordi det er så indbydende. Meeen så fik jeg da mad, og min krop har godt af det. Ved jo der er festmåltider i vendte, når jeg når fase 3 <br />
Pøj pøj med cykel turene... luder da dejligt... så kan du rigtig se alle de flotte blade, inden de falder af


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

24/10/2012 kl. 16:07
Måske jeg fik udtrykt mig dumt,mener det er årstiden der kan være dum at cykle i,og ikke det er dumt du er begyndt.<br />
<br />
arr.det er nok også bare mig der har en arbejdsskade <br />
vi laver samme retter til dem der får alm.mad og så til dem der skal have fedtfattig mad,bare med nogle andre ingredienser.<br />
<br />
Jeg bruger gulerod,persillerod,pastinak,du har da ret i at det godt kan være en gennemtrængene smag hvis man har for meget i forhold til gulerod.Nogle gange blander jeg æg i og så kommer det lige en tur i ovnen.<br />
Vibeke1965

24/10/2012 kl. 16:45
Lyder godt, skal prøve rodfrugt mos en dag, og du har da ret, jeg gider heller ikke lave speciel mad, men tror vi er inde i en stime, for min ældste søn skal lave mad i dag og det bliver tærte - ikke dukan venlig, men heldigvis havde jeg et par stykker dukantærte i fryseren, så dem skal jeg ha.<br />
<br />
Jeg forstod godt hvad du mente med årstiden - og jeg burde jo være kommet i gang efter sommerferien i august, men det var BARE svært - er nu også i bil i dag, så må vi se - kunne nemlig godt mærke rumpen og lårene i går på vej hjem, så måske kommer cyklen først frem på mandag <br />
<br />
Ja Nina du har ret og super, at du snart er i fase 3 - flot :D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

24/10/2012 kl. 17:07
Det er da heller ikke hverdag vi får det samme her i huset,men så er det min mand der siger hvorfor kan vi ikke spise det samme allesammen,men hvis der er en rest tilbage med grønt i som jeg så ikke kan spise pga.RP dag ja så spiser jeg en anden ting ikke altid han forstår <br />
avav kender godt de første dage på cykel.
Vibeke1965

25/10/2012 kl. 09:09
Ja i dag tog jeg bilen, var simpelt hen SÅ træt, og i morgen har de jo lovet sne og slud, så det bliver nok også bil, men til gengæld skal jeg så hjælpe min datter med hendes reklamer - det giver lidt motion at slæbe den forfærdelig tunge vogn <br />
<br />
Der kommer ingen kommentarer til min mad mere, de har forstået, at jeg spiser anderledes - og heldigvis er mine børn så store, at det er ok at jeg er på kur - har tidligere haft det sådan, når jeg skulle tabe mig, at jeg var lidt bange for at vise min datter nogle mærkelige kostvaner, de skulle jo helst ikke smitte af på hende.<br />
<br />
Kendte til en pige på et tidspunkt, der kun var 9 år gammel, men som kastede op efter hvert måltid for hun havde ældre søstre (10 år ældre) og en mor, der med mellemrum havde det sådan - puha det er jo ikke det vi ønsker for vores piger (nåja og drenge tror bare pigerne er mere udsatte for det)
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

25/10/2012 kl. 11:16
Sådan kan man godt lige ha det og det er jo ikke pisse varmt brrrr er da helt sikker på det også giver noget motion <br />
<br />
Dejligt at folk har vænnet sig til du spiser noget andet end dem Ja kan godt forstå den bekymring du har haft ang børnene for netop som du skriver kan det give børn et forkert billede af mad :/ ej hvor øv med den lille pige og det viser sig jo tit det følger dem resten af livet :/<br />
<br />
Ha en super dag
Vibeke1965

26/10/2012 kl. 07:43
Så var det vejedag -200g siden mandag - det er jo ikke overvældende, men dog den rigtige vej.<br />
<br />
I går lavede jeg rodfrugtmos af gulerod, pastinak og knoldselleri til min laks, jeg piskede det op med varm mælk tilsat lidt hvidløg - det smagte fantastisk, tror måske det er derfor min vægt ikke er lavere - for sådan noget mos kan man jo spise uendelig meget af :P<br />
<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,4 - vægttab 18,9 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

26/10/2012 kl. 14:42
Men ned går det så det er jo fint <br />
Det skal jeg da ha prøvet en dag med hvidløg,nåå ja det kan da godt være den hænger der,så kan det være der er sket lidt til på mandag<br />
God weekend
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.