Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


lucky

05/10/2012 kl. 07:47
Morgen vibeke,ja det er ! nå men ved du hvad vi må klø på igen jeg er nok heller ikke så god til at styre hvor meget grønt jeg spiser på pv men har lige taget to dage på pp det hjalp så lige fedt men tror måske jeg har spist for salt det er jeg heller ike god til at holde øje med.(måske jeg skal ha briller )<br />
God weekend og hold hovedet højt og du skal nok få has på den vægt
Vibeke1965

05/10/2012 kl. 08:00
Ja det kommer jo nok igen, men synes jo bare at der er rigeligt at tage af:?<br />
<br />
Nå tror, jeg må tage nogle dage uden tolererede med undtagelse af det der er i brødet, måske er jeg blevet for sløset....<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

05/10/2012 kl. 08:35
Ja det er øv :/<br />
En god idè kunne være at skrive ned i eks. en uge alt hvad du indtager for så får man et overblik og der er noget som skal justeres. Hvor mange gange spiser du om dagen ? og får du nok væske ?<br />
Vibeke1965

05/10/2012 kl. 08:46
Jeg spiser 6 gange om dagen, og jeg drikker vel ca. 2 liter vand + det løse (saft, te, sodavand)<br />
<br />
Tror jeg vil gå i gang med brændenælde te - sådan mere kontinuerligt, og så må jeg hellere se om ikke jeg kan komme ud at cykle lidt.<br />
<br />
I forår/sommer cyklede jeg hver dag, men nu kører jeg bil hver dag!!!<br />
<br />
Synes simpelt hen det er for svært at skulle ud og cykle i bælg-ravende mørke kl. 6 om morgenen, men hvis det er det, der skal til.....så må jeg nok bide i det sure æble (nå-nej jeg må jo ikke få frugt )<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

05/10/2012 kl. 11:54
Åh kære ven. Jeg føler med dig. Det lyder til at du gør alle de rigtige ting. Hvor er det altså ØV.<br />
<br />
Bruger du hula hoop? Tager du mål på kroppen måske forsvinder der cm?<br />
<br />
Øsker dig all mulig helt og lykke med at vægten igen falder.
nina

05/10/2012 kl. 11:56
Øv med vægten men det skal nok ændre sig Ja Vibeke, det er som om at når man kommer til efteråret, så er det lidt sværere at trække sig selv op til andet end at sætte sig i bilen, det er mørkt, vådt og kodt, men rigtig god indstilling du har dig<br />
<br />
Håber snart vægten rykker igen<br />
<br />
God weekend
Vibeke1965

05/10/2012 kl. 12:22
Tak skal I ha alle sammen, jeg har ikke mistet modet - tænker min krop tror den har nået idealvægten (jeg skal vise den...) det var jo her jeg lå fra maj-august.<br />
<br />
Jeg har hentet hulahopringen ind fra haven, men har kun brugt den et par gange - og der er ikke forsvundet cm tværtom - taljen har søreme givet sig et par cm....<br />
<br />
Nå - kan I ha en god weekend :D<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

08/10/2012 kl. 07:41
HURRA så skete der endelig lidt - jeg har tabt 600g siden i fredags, det var dog dejligt, især fordi jeg går en hård uge i møde:<br />
<br />
I dag skal vi til middag hos nogle venner, og normalt ville jeg jo bare sige til dem, at jeg kun spiser kød og grønt. Men denne aftale gik fra starten ud på at vi skulle lære at lave thai-mad, og så er det ikke helt så enkelt - jeg må se, hvordan jeg slipper af sted - tror nu nok jeg kommer til at snyde i dag.<br />
<br />
På torsdag skal jeg til skolebestyrelsesmøde, og det er meget forskelligt, hvad maden er, nogle gange smørrebrød, andre gange kød og salat - håber på det sidste, ellers må jeg sulte, for på fredag skal jeg til kulturnat, og selvom jeg laver noget dukan-mad og tager med, så tror jeg ikke den holder hele aftenen.<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 90,9 - vægttab 19,4 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

08/10/2012 kl. 09:02
Dejligt for dig vibeke så kan du møde uge på en god måde.<br />
Skriver du hvordan det gik med at lave thai-mad? lyder spændende.<br />
God uge du får travlt <br />
mig

08/10/2012 kl. 20:15
Ja men hvor flot, stort tillykke er super glad på dine vegende at der nu er sket noget på vægten <br />
<br />
Ja lad os høre hvordan det går lyder spændene <br />
<br />
Ha en super uge
Vibeke1965

09/10/2012 kl. 08:22
Tak for det.<br />
<br />
Ja thaimad var super lækkert, men bestemt ikke dukanvenligt. Vi fik en suppe med kylling og kokosmælk, så fik vi svinekød og grønt i noget sovs med ris til, og sidst men ikke mindst fik vi mini forårsruller.<br />
<br />
Vi skulle jo selv lave det og det er ikke sidste gang. Forårsrullerne var rigtig nemme at lave og fantastiske, men de var jo stegt i olie.....<br />
<br />
Suppen kunne måske gå an dukanmæssigt, bortset fra at kokosmælken ikke var light...<br />
<br />
Kød/grønt retten var super lækker, sovsen var af noget bouillon-noget og østerssovs, men der var ret meget olie i også - og så risene....<br />
<br />
Og så drak jeg et par glas rødvin - så alt i alt en lækker middag - godt jeg ikke skulle på vægten i dag....og jeg havde helt vildt ondt i maven da jeg kom hjem.<br />
<br />
Tror nu godt jeg kan lave noget af maden i mere dukanvenlig udgave (altså ikke forårsrullerne) men jeg tænker suppen med mere bouillon og mindre kokos, og kødretten med mindre olie - vi må da godt få østerssovs ikke? Det kan vel sammenlignes med soya, som er en tolereret.....nå må prøve mig lidt frem
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
nina

09/10/2012 kl. 11:59
Det lyder helt vildt lækkert Er vild med thai mad, så har selv luret på hvordan jeg får nogle af mine thai retter til at være mere dukan venlige<br />
<br />
Ja som du selv siger var det nok ikke det mest dukan venlige, men man skal vel også have lov at skeje ud engang imellem. Og selvom vægten måske er gået lidt op efter dette måltid, ja så ved du jo hvordan du skal spise for at komme af med dem igen<br />
<br />
Rigtig god dag
Vibeke1965

09/10/2012 kl. 13:22
Man kan jo lade være med at spise ris til og forårsruller (øv)<br />
<br />
så går det nok på en pv dag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

09/10/2012 kl. 17:34
lyder lækkert,kylling og kokosmælk ris smager jo dejligt sammen men det må jo vente liiiiidt endnu uha og jeg skal til føzdag på lørdag der bliver holdt på en "kineser" ELSKER indbagt rejer men holder mig fra det ellers går det helt galt,kan godt forstå du havde ondt i maven du har jo nok fået mere fedtstof end du er vandt til.Håber vægten er venlig ved dig på fredag
Vibeke1965

10/10/2012 kl. 09:47
Jeg skulle en aften ha nogle piger på besøg og lavede kylling i rød carry og kokosmælk med stegte grøntsager til - det smagte forrygende, og jeg må jo godt få en lille smule kokosmælk, og så havde jeg lavet ris til de andre.<br />
<br />
Det fungerede helt fint synes jeg.<br />
<br />
Ja kinesermad - på vores kineser er der også mongolian barbeque og det kan vi jo sagtens spise, men jeg tror nu også det ville være svært at holde sig fra de indbagte ting og forårsrullerne - uha hvor er der mange fristelser. Og så har vores lokale kineser også sushi - godt vi ikke skal derhen lige foreløbig
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.